| |  | | |
13.07.05, 11:21
|
#26 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Turvallisuus Italiassa (ryöstöjä?)
Olen samaa mielta Matkaajan kanssa. Kayn Napolissa pari kertaa vuodessa eika tahan mennessa ole sattunut mitaan. Ei kuitenkaan kannata unohtaa etta Napoli on suurkaupunki myonteisine ja kielteisine puolineen joten varuillaan olo ei varmasti siella kayntia pilaa.
| |
| | |
13.07.05, 11:33
|
#27 (linkki)
Olen keskustellut italialaisten ystävieni kanssa eri maalaisten juomatavoista. Heidän mielstään engelsmannit ovat niitä pahimpia agressivisella käyttäytymisellään. Heitä
jopa pelätään Italian lomakohteissa, koska hajoittavat usein paikkoja. Suomalaiset yleisesti hilaisia jurottajia kun ovat saaneet tarpeeksi viinaa päähänsä. Ruotsalaiset kovaäänisiä esittäjiä (maailman omistajia). Saksalaiset ja hollantilaiset juovat, mutta pitävät vain positiivisesti hauskaa.
| |
| | |
13.07.05, 12:18
|
#28 (linkki)
Minkähän alan tiedemiehiä nuo sinun ""italialaiset kaikkitietävät ystäväsi"" ovat.
Ei kait kukaan ole niin tollo että sanoo suomalaiselle päin naamaa: suomalaiset ovat niitä pahimpia. Jos britti kysyy mistä kansasta pidätte eniten, tottakait vastaus on :briteistä.
Suomalaisethan ovat omasta mielestään erittäin siistejä mutta kun katselee ympärilleen, totuus on toinen. Kävelin eilen iltapäivällä H:gin rautatieaseman ohitse matkalla bussipysäkille asema-aukiolla. Huomasin että koko aseman seutu on laitettu täyteen erilaisa ""kalja-aitauksia"" joissa ihmiset istuu vieri vieressä tylsännäköisenä kitaten kaljaa... ja se lemu mikä kuumana päivänä kohosi pehmeneestä katupinnoitteesta, oli kauhea! Se oli suoraan sanottuna virtsan hajua koska siistit suomalaiset kuseksivat minne sattuu ja myös jalkakäytävälle ja käytävien reunoille. Eli ei kannata elvistellä!
Itse olen ollut monet kerrat Italiassa sekä lomalla että työn puolesta ja niin myös monissa maissa.Ikinä en ole ollut humalassa eikä käytökseni ole muuttunut mihinkään suuntaan. Kerropa missä päin Italiaa suomalaiset känniläiset ovat jotta osaan varoa? Sillä sinne en mene!
No kukaan ei todellakaan osaa edes arvata että olen suomalainen, joten se pelastaa...
| |
| | |
13.07.05, 13:41
|
#29 (linkki)
Voi, voi olen jopa tavannut suomalaisia alkoholisoituneita
miehiä ja naisia maailmalla, henkilöitä joiden aviopuoliso
on ottanut heistä eron liiallisen alkoholinkäytön takia.
Olet ehkä matkustellut, mutta minäpä olen asunut yli puolet elämästäni ulkomaille. Miten Helsingin kesäinen katukuva
liittyy Italiaan?
| |
| | |
13.07.05, 13:47
|
#30 (linkki)
Lisäys edelliseen. Kysyit mitä ovat italialaiset ystäväni.
Voin kertoa että ystäväpiiriini kuuluu, niin kalastajia kuin kreivejä.
| |
| | |
13.07.05, 15:02
|
#31 (linkki)
Ensiksikin, Helsingissä asuu niitä hyviksi kehumiasi suomalaisia...
ja toiseksi.. olen asunut Suomen lisäksi viidessä eri maassa ja ikää vähän enemmän kuin 20 vee joten kokemus-ja näkemyspohjaa on.
| |
| | |
13.07.05, 15:16
|
#32 (linkki)
En kehu suomalaisia, mutta on niitä örveltäjiä muuallakin.
Jopa Italian yössä heilutaan jos ei alkoholihuuruissa, niin huumeissa ja jopa Gardalla, Adrianmeren rannikosta puhumattakaan. Alkoholi, koka ja ekstaasi... Suomalaisilla
on ihmeellinen alemmuuskompleksi. Ei täällä ole sen kummempaa kuin muuallakaan esim Amsterdamissa tai Munchenissä. Kaupungeissa joissa juodaan paljon olutta.
| |
| | |
13.07.05, 15:43
|
#33 (linkki)
Miksi jauhat helsinkiläisten juomisesta kun alkuperäinen
kysyi Cattolican turvallisuudesta. Taisi luisua Helsingin
lähijunasi kiskoilta!
| |
| | |
13.07.05, 16:05
|
#34 (linkki)
| | (Vierailija) | Aloittajalle
Täällä muut tuntee kalastajia, kreivejä ja juoppoja - minä puolestani en tunne yhtään suomalaista, joka olisi ryöstetty Cattolicassa tai yleensäkään Italiassa.
-Tunnen kuitenkin ehkäpä satoja maassa käyneitä.
Toisaalta tunnen muutaman ihmisen joilla on pelko perseen alla koko ajan...
| |
| | |
13.07.05, 20:09
|
#35 (linkki)
| | (Vierailija) | 0,000000000000000... ...1% varmuudella
Älä pidä kasilaukkua kadun puolella!
| |
| | |
15.06.08, 18:27
|
#36 (linkki)
| | (Vierailija) | rivassa turvallista?
Olemme lähdössä rivaan lomalle ja se on ensimmäinen kerta kun menemme italiaan.mitään varsinaisia ennakkoasenteita ei meillä ole,mutta hieman mietityttää nuo taskuvarkaat eli kaikkialla täytyy tietty aina olla tarkkana lomillaan,mutta kuinkas taskuvarkaat esim. rivassa?onko niitä siellä mainittavaksi asti ja kuinka tarkkana täytyy olla?
| |
| | |
16.06.08, 08:40
|
#37 (linkki)
| | (Vierailija) |
En ole törmännyt Rivassa varkaisiin tai muihin vaaroihin. Se tuntuu erittäin turvalliselta paikalta, mitä nyt päätietä ylittäessä pitää hurjaa vauhtia kulkevia ajoneuvoja varoa.
| |
| | |
07.07.08, 16:22
|
#38 (linkki)
| | (Vierailija) | Come on Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja matkaaja Hei! Ammattilainen kopioi luottokorttisi sillä aikaa kun se poistuu käsistäsi joten kannattaa pitää korttia koko ajan silmällä. | Come on! Ei Italia nyt ihan rikollisuuden mekka ole, täysin normaalia on maksaa luottokorteilla ihan kuin Suomessakin, pienissä paikoissa ja varsinkin ravintoloissa sitä mahdollisuutta ei tosin usein ole, joten käteistä kannattaa pitää mukana.
Asun Firenzessä, eikä ikinä pelota kulkea iltaisin tai aamuyölläkään kaupungilla, tosin juuri tuollaisista skootterikuskien nappaamista laukuista olen kuullut, paras siis laittaa Marimekon hihna vartalon poikki. Varoa aina pitää niin kuin kaikkialla matkoilla ja varsinkin suurissa kaupungeissa. Rannalla en jättäisi tavaroita vartioimatta. Rooma ja Napoli ovat oma lukunsa. Mutta pelottelutarinat Sisilian mafiasta jne. ovat ennakkoluuloisten tietämättömien juttuja, Sisiliassa on turvallista ja ihmiset todella mukavia.
| |
| | |
07.07.08, 16:36
|
#39 (linkki)
| | (Vierailija) | Jopa on kosmopoliitti tuo Claralle
"No kukaan ei todellakaan osaa edes arvata että olen suomalainen, joten se pelastaa..."
Tunnut olevan kovin ylpeä siitä, että olet asunut monissa maissa, niinkin ylpeäksi tullut, ettei taida Suomen meno enää maistua, tuntuu, että oikein halveksit omaa kotimaatasi (jos se Suomi siis on). Onpa ihmeellistä. Oikea kosmopoliittihan osaa arvostaa niin lähtömaataan kuin muitakin maita, vaikkei aina ymmärräkään eroja niin lähtökohtana on, että yrittää ymmärtää ja oppia eroista. Mikä sujuu Italiassa, mikä Saksassa ja mikä taas Suomessa. Mielestäni suomalaisilla on usein hyvä maine ulkomailla (paitsi kai Virossa?), en tosin ole Kanariansaarilla tai muissa suurissa turistikohteissa ollut, mutta useimmiten Suomi on tuntematon ja herättää vain positiivisia tunteita, usein olen ensimmäinen suomalainen, jonka tapaamani ulkomaalainen on tavannut. Vaikkei tavallisen turistin hartioille tarvitse koko Suomi-imagon kohottamisen taakkaa lastata, niin toki voi miettiä ihan yleensä toimiiko turistina niin, että jättää taakseen positiivisen ja vastuullisen turistin kuvan.
p.s. Ei kai näillä keskustelupalstoilla ihan niin akateemista keskustelua käydä, etteikö argumenttejään voisi perustella "kaverini sanoi" -tyylisesti. Tarkoituksena on, että ihmiset voivat tuoda julki erilaisia kokemuksia ja näkemyksiä, ilman että niitä pitää todistaa ainoaksi totuudeksi.
| |
| | |
07.07.08, 17:05
|
#40 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja tiedosta kiitollinen Olemme lähdössä rivaan lomalle ja se on ensimmäinen kerta kun menemme italiaan.mitään varsinaisia ennakkoasenteita ei meillä ole,mutta hieman mietityttää nuo taskuvarkaat eli kaikkialla täytyy tietty aina olla tarkkana lomillaan,mutta kuinkas taskuvarkaat esim. rivassa?onko niitä siellä mainittavaksi asti ja kuinka tarkkana täytyy olla? | Rivassa on täysin turvallista oleskella. Ainakin yhtä turvallista kuin Suomessa. Totta kai joka paikassa on epärehellisiäkin ihmisiä, mutta ei varmaan Italiassa sen enempää kuin muuallakaan. Käyn itse kesälomamatkoilla Italiassa, eri puolilla, ja käynyt jo vuodesta 1976, enkä ikinä ole joutunut ryöstetyksi, vaikka en sen enempää varo kuin Suomessakaan. Myöskään tuttavapiirissäni ei ole henkilöä, joka olisi Italiassa joutunut varkauden kohteeksi. Totta kai esim. Roomassa on aina varmaan ollut taskuvarkaita (jotka eivät nykyään ilm. suurimmaksi osaksi ole italialaisia), mutta näissä suomalaisten harrastamissa Italian rantalomakohteissa ei varmaan tarvitse pelätä. Itse asiassa minä ja perheeni olemme kokeneet Italiassa olomme paljon turvallisemmaksi kuin esim. Helsingissä (emme ole helsinkiläisiä). Minulle ei myöskään ole koskaan Italiassa annettu väärin rahasta takaisin.
| |
| | |
22.07.08, 18:23
|
#41 (linkki)
| | (Vierailija) | turvallisuus Italiassa
Tultiin juuri pari päivää sitten Alassiosta, jossa oli aika paljon turisteja, muttei siellä ainakaan tarvinnut pelätä mitään, kuljimme ahtailla kujilla ihmisruuhkassa myös yöaikaan, eikä kukaan ryöstänyt, usein näkyi myös poliiseja katukuvassa jalan tai autolla liikkuen, joten turvalliselta tuntui.
| |
| | |
26.07.08, 19:14
|
#42 (linkki)
| | (Vierailija) | Neuvo
Jos on kovin säikky, niin ei kannata matkustella ainakaan Italiaan, koska sen maine taskuvarasmaana on niin pelottava. Suosittelen Kiinaa tai Pohjois-Koreaa, joiden maine on paljon parempi taskuvarasmaina. Jos pelkää omaisuutensa puolesta, niin kannattaa lähteä ihan köyhänä. Ei kalliita vaatteita, eikä koruja tai kameroita. Ihan feikkejä vaan mukaan. Kun ei ole mitään menetettävää, niin ei tarvitse pelätäkään.
Italiassa ON enemmän roistoja ja ryäväreitä kuin Suomessa!
| |
| | |
27.07.08, 06:35
|
#43 (linkki)
| | (Vierailija) | kiitti vinkistä
Eipä osunu yxkään varas tai yrittäjäkään kohdalla kesäkuun ekalla viikolla Italiassa, että sillee...
| |
| | |
27.07.08, 07:54
|
#44 (linkki)
| | (Vierailija) | Italiassa on...
...liki 60 miljoonaa, joten varmasti myös "roistoja ja ryöväreitä" on enemmän kuin Suomessa, vaikka niiden suhde asukaslukuunkin verrattuna olisi sama. :-)
Eipä ole sattunut omalle kohdallekaan koskaan vielä tähän mennessä, katsotaan miten huomisesta alkaen...
| |
| | |
27.07.08, 12:39
|
#45 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja asukkaita... ...liki 60 miljoonaa, joten varmasti myös "roistoja ja ryöväreitä" on enemmän kuin Suomessa, vaikka niiden suhde asukaslukuunkin verrattuna olisi sama. :-)
Eipä ole sattunut omalle kohdallekaan koskaan vielä tähän mennessä, katsotaan miten huomisesta alkaen... | Kaikkein kauheinta on kuitenkin se, että niillä on sellaiset pienet viikset ja lipevä oloisuus ja ennenkuin rosvoavat, niin lääppivät meitä vaaleita naisia. | |
| | |
28.07.08, 12:40
|
#46 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2006
| Napoli ei enää maineensa veroinen?
Tuli pari vuotta sitten testattua Napoli. Kuljin päivän paperilla täytetty vanha lompakko takataskussa eikä sitä kukaan vienyt! :(
| |
| | |
14.06.11, 15:52
|
#47 (linkki)
| | (Vierailija) | Napoli
Juu, ei mitään, vedettiin tossa vuos sitten vähän liukkaammat grapat Napolissa ja maksa laukes niin että joutu hyppimään yhdellä jalalla hotelille. Ei toss mitään, lugnii seutua!
| |
| | |
17.06.11, 23:00
|
#48 (linkki)
| | (Vierailija) | Palermon kokemuksia
Tulimme tänään eli 17.06.2011 Italiasta, Palermosta. Omatoimimatkalla olimme jälleen, ja minkäänlaisen ryöstön tai huijauksen kohteeksi emme ole 15 vuoteen joutuneet Eurooppaa kierellessämme.
Mutta... Sisilia on toista maata, jouduimme turvautumaan poliisin apuun??? kaksi kertaa.
Ensinnäkin englantia ei osaa virkamiehistä kukaan, joten asioiden selvittäminen on erittäin vaikeaa.
Pahat pojat (lue mafia) on mukana kaikessa, ja sen huomaa.
Esim. linja-auton kuljettajat ovat mukana bonushankinnoissa, joten olkaa varovaisia. He soittavat tarkastajat paikalle, jotka väittävät matkalippuja vääriksi, (keltään muilta ei lippuja tarkistettu) ja vaativat käteisenä rikesakon n. 50-100 euroa.
Toinen tarina on niin pitkä, ettei jaksa edes kertoa, mutta en suosittele paikkaa kenellekään.
Likaista, rumaa, uskomaton sotku liikenteessä, ei liikennevaloja, vaikka 600000 asukasta kaupungissa. Ei minkäänlaista järjestystä missään.
| |
| | | | |