Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Rantalomat > Italia
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
08.04.11, 20:59   #26 (linkki)
Damino on my mind
(Vierailija)

Parasta pissaaaaaa

No niin! En jaksa lukea koko ketjua, mutta kerron vaan omista kokemuksistani. Olen käynyt n. 10 kertaa Italiassa, eri puolella maata. Pääsääntöisesti pitsat ovat olleet hyviä. Mutta parasta pitsaa olen saanut Lago Maggioren rannalla, erityisesti Angera nimisessä kaupungissa ja ravintolassa nimeltä DAMINO. En muista missään saaneeni niin maukkaita pitsoja. Kuola valuu jo.....Mutta on "kuppila" niin suosittukin, että ilman pöytävarausta sinne on turha pyrkiä (ainakaan elokuussa). SUOSITTELEN isolla ässällä...
  Vastaa viestiin
11.05.11, 13:45   #27 (linkki)
Hillevi1
(Vierailija)

Parasta pizzaa olen syönyt eräässä Caprin ravintolassa.
Itse asiassa pizzat ovat Napolin seudun ruokaa. Ei tulisi mieleenkään syödä Saarioisten pizzaa...jo ulkonäkö on vähemmän kutsuva. Pizzoja on myös sellaisia jotka ovat ns. alkuperäisiä versioita eli niissä ei ole juuri muuta kuin tomaattia ja vähän juustoa. Ja sitten on pizzoja erilaisilla täytteillä. Kyllä Italiassa tiedetään millainen pizzan täytyy olla muttei saarioinen sitä pysty matkimaan.
  Vastaa viestiin
06.09.11, 13:27   #28 (linkki)

Käyttäjän Ischia- avatari

Rekisteröitynyt: 12/2008
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja en minäkään kinkkuananaspizzaa... Näytä viesti
Olen toista mieltä. Italian margeritapizza on kaukana saarioisten syötäväksi kelpaamattomasta lätystä. Mielestäni on taitavaa saada niin vähillä aineksilla niin herkullisia pizzoja.
Olen täysin samaa mieltä. Parasta pizzaa tosiaankin juuri tuo margeritapizza, mitä on tullut syötyä Italian matkoilla, ja en kadu! Täyteläinen makuelämys, ei voi muuta sanoa. :)
  Vastaa viestiin
09.09.11, 11:55   #29 (linkki)
precis tvärtom
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kulinaristi Näytä viesti
Joku päivä sitten oli Hesarissa juttua italialaisten pizzakulttuurista. Jotain sikäläistä kokkia haastatteltiinkin joka rehvasteli, että "kukaan italialainen ei missään nimessä söisi suomalaista kinkku-ananas-aurajuustopizzaa".

Voi olla, heillä ei todella ole pizzan tekemisen taitoa eikä makua.

Minulla on juuri samanlaisen kokemukset sikäläisistä pizzoista kuin mitä tämä perluskoonikokkikin esitteli huipputuoteenaan. Pizzassa ei ole mitään täytettä. Lätty, jonka päällä ketsuppia ja ripaus juustoa. Tällaista hän sitten kehuskelee. Riisuttu malli Saarioisten jahelihapizzasta siis. Vain jauheliha puuttuu.

Mihin on joutunut italialaisten makuaisti?

Onneksi heillä OLI aikanaan hyviä oopperasäveltäjiä: Rossini, Bellini, Donizetti, Verdi ja sokerina pohjalla Puccini. Nauttikaamme heidän kulttuuriannistaan.

Pizza on lähtöisin Italiasta.... onko Saarioisen "pizza" parempi? Italiassa on moenlaisia pizzoja ja se alkuperäinen versio on napolin työläiskörttelesita lähtöisin, siinä on juuri taikinapohja ja päällä tomaattia, ei muuta. Voi jestas että joku luulee Saarioisen keksineen pizzan!!!
  Vastaa viestiin
15.11.11, 11:59   #30 (linkki)
Karl
(Vierailija)

IMHO

I apologize I write in English, but my knowledge of Finnish language is not yet perfect.
I am an Italian guy living in Finland. A few years ago, during one of my trips to Italy, I brought with me a son of one of my neighbors. One day I made him to collect a perfectly ripe apricot from a tree and he tasted it. He said that he wondered that fruit was so disgusting. I asked him if he had never eaten apricots in his life and he said that he ate some, but with blue cheese (Aurajuusto) on a waffle. I realized then that he only ate apricots in syrup and not as real fresh fruits.
When we got back in Finland, he told a lot about his travel in Italy and one of the things he told to his parents was that in Italy apricots suck (I avoid to repeat the right words he said in Finnish)!
Perhaps according to the Finnish taste Vietnamese canned apricots are better than those collected fresh from the trees in Italy ... de gustibus non est disputandum!
  Vastaa viestiin
14.02.12, 09:27   #31 (linkki)
nam :)
(Vierailija)

me ainakin nautimme italialaisesta ruoasta, muun muassa pizzoista, täysin sydämin :)

kyllähän suomessakin, tai missä tahansa, ruoka on pahaa, jos syöt vain turistikohteissa.. menkääpä lounaalle linnanmäelle tai muumimaahan X-D

me matkailimme maaseudulla, ihan pienen pienissä paikoissa, ajoimme korkealle vuoristoonkin.. sieltä löytyi uskomattomimmat makuelämykset... isojen kaupunkien keskustoista ei niinkään..
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku