| |  | | |
11.12.08, 12:04
|
#51 (linkki)
| | Mr.
Rekisteröitynyt: 08/2008 Sijainti: Turku
| Candelerian juhlallisuudet
Sanovat Teneriffan juhlien kovasti rasittavan korvia ja lompakkoa.
Koska Puerto de la Cruzissa on Fiesta del Carmen?
Onko Candelariassa muita juhlallisuuksia kuin tuo Elokuun puolenvälin Neitsyeen ilmestymisjuhla? Esim. kynttilänpäivä- tai pääsiäisjuhla.
| |
| | |
11.12.08, 12:15
|
#52 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 01/2008 Sijainti: Kotka
| Löyteneekö tuolta ?
http://www.todotenerife.es/index.php?sectionID=46&lang=1&s=6&ID=521
| |
| | |
14.12.08, 22:08
|
#53 (linkki)
|
| Ekologinen jalanjälki
Kuuntele Jallun pakina 12.12
http://lotta.yle.fi/rswebkta.nsf/sivut/pakinat
Suomalaiset sijalla 3 maailman listalla.
| |
| | |
16.12.08, 21:30
|
#54 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2006 Sijainti: Pohjois Suomi
| Haikea olo
Kaksi viikkoa Puertossa meni liian nopeasti. Käytiin Mascassa MM:n kyydissä, Bollullolla uimassa ja kalassa, Santa Cruzissa ja vaikka missä. Säät olivat lähinnä pilviset mutta silti tarttui väriä pintaan.
Liitteen kautta pääsee katsomaan Francon ajan uusimpia jaksoja, tunnussävelenkin muuttaneet...
http://www.rtve.es/mediateca/videos/20081211/cuentame-como-paso-habla-pueblo-habla/359951.shtml
| |
| | |
17.12.08, 11:11
|
#55 (linkki)
| | Mr.
| Tervetuloa hämärään...
rane k
Saitko paljon kaloja? No mitäs Santa Cruzissa? Oliko siellä komiakin joulukuusi?
Aguila
Onko suomalaisten ekologonen jalanjälki niin suuri? Tai tarkoititko kengän kokoa?
| |
| | |
17.12.08, 13:41
|
#56 (linkki)
|
| All_Marino
Viikon sairauslomalla oli aikaa vähän surffailla ja lueskella niin tuli myös nämä "jalanjäljet" tutkittua ainakin osittain.
Suomi on maailman kärkimaita väittää oheinen wikipedia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ekologinen_jalanj%C3%A4lki
Tässä linkissä voi halukkaat laskea oman jalanjälkensä koon.
Itse olen testitulosta isompi "rosmo" kun mm.lämmitän puilla mökkisaunaani ja sehän on hyvin vaarallista,vaarallisempaa kuin tupakointi jota en enää harrasta (onneksi).
http://www2.turkuamk.fi/keke/ekofeet2/index.php?page=laskuri
| |
| | |
17.12.08, 15:09
|
#57 (linkki)
| | (Vierailija) | En niin suuri
1.4 ei ole kovin suuri.
| |
| | |
19.12.08, 05:58
|
#58 (linkki)
| | Mr.
| Valinnan varaa kaupoissa
Kun menette tuonne Kanariansaarille (tai minne tahansa ulkomaille), niin siellä oleillessanne mieleenne saattaa tulla kysymys, ”Mitä täällä kaupoissa voisi olla sellaista tarjolla, jota Suomesta ei voi saada?”
En tarkoita ainoastaan itämaista electroniikkakrääsää, vaan kaikkea ylipäätään.
Kuunnelkaa tämä 45 minuutin pituinen Kirsi Virtasen pakina Yleradio ykköseltä (17.12.2008 Suomalainen laatu). Juttu saattaa avata silmät sepposen selälleen.
Ostaminen onkin sitten aivan toinen juttu.
Kanarialla kauppojen hintoihin on lisätty ’turistilisä’. Kun valitsee kaupan mistä paikallisetkin ostavat, niin…. | |
| | |
19.12.08, 16:01
|
#59 (linkki)
|
| Tipico finlandes
Tyypillinen suomalainen en ole vaikka nimellä tipico finlandes haukkuvatkin nämä Puerton rihkama kauppiaat.
Mistähän ne niin hyvin tunnistavatkin suomalaisen nämä kauppiaat ja mainosten jakajat,Marista vai "mekosta"?.
Eräs huvini on istua Charcolla,katsella ohi kulkevaa ihmisvirtaa ja yrittää bongata joukosta suomalaisia.
Helppoa,välillä vaikeaa,katsele/kuuntele tästäkin aiheesta kertova video vuodelta 1979 voit nähdä itsesi ilman "nutturaa".
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=5&ag=32&t=152&a=2241
| |
| | |
19.12.08, 16:58
|
#60 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 10/2008
| Mikä
piru on liitännäinen? En saanut Aguilan linkkiä auki kun tämä toosa väittää että pitäis olla liitännäinen?
Onneksi toisella koneella avaaminen onnistui eli kai siinä se liitännäinen sitten on. Joku loinen? Mie en jaksa näitä koneita!!!
| |
| | |
19.12.08, 18:56
|
#61 (linkki)
|
| kokeile tätä
http://www.yle.fi/player/player.jsp?name=El%E4v%E4+arkisto%2F02241_1
| |
| | |
19.12.08, 20:14
|
#62 (linkki)
|
| Juu ei!
Tarjoo ladattavaksi W Media Player 11 käsiasennuksella. Pari kertaa räpelsin ohjeiden mukaan mutta nada!
Siis vika on tasan taatusti minussa, sillä niin tietokone kuin nettikin on minulle täyttä hepreaa! Sen minkä osaan tai luulen osaavani, olen oppinut yritys-erehdys-menetelmällä jota säestää vino pino suomenkielen kauneimpia ilmauksia!! Eli täytynee odottaa että joku oikeesti asioista jotain ymmärtävä avaisi oven ja päästäisi pinteestä..
Vaikka kyllä minä olen tätä laitetta niin täynnä, jotta taidan ensi kesänä käyttää tätä verkon painona! Jahka koko kesän ui ahventen seassa, niin ties vaikka sitten syksyllä taas toimisi vähän nöyremmin! | |
| | |
20.12.08, 05:38
|
#63 (linkki)
| | Mr.
| Nuncalle
Minun koneellani tuo pastori Heikkilän juttu aukeaa selaimessa, joka on Mozilla Firefox. Aukesihan tuo myös Microsoft Internet Explorerillakin.
Eläväarkistoon on upotettu Windows Media Player, jonka audio/video codek ovat 9.1/9.0 . Kun olet ohjeen mukaisesti asentanut Media Playerin. niin voisi olla hyvä idea käynnistää tietsikka uudelleen.
Sitten vielä yksi pieni, mutta tähdellinen juttu: Netistä kerääntyy pikkuhiljaa kaikenlaista pikkuista ’töhnää’ koneellesi, mikä pitäisi aika-ajoin poistaa häiritsemästä.
Jos itse et osaa tehdä tuota niin pyydä naapurin poikaa tekemään se. Tytöistä ei siihen ole. | |
| | |
20.12.08, 06:24
|
#64 (linkki)
| | Mr.
| Härmäläisen tunnistus???
Tuossa Aguilan linkissä pastori Heikkilän kertoma tapa tunnistaa suomalainen Kanarialla on saattanut olla oikea silloin. Hänen lausunnossaan on myös hieman hienotunteisuuttakin.
Minun mielestä meille suomalaisille tunnusomaisin piirre on ylipidättyväisyys. Toinen paljastava tekijä on ’lattea’ puhetapamme. Niistä meidät on helppo tunnistaa suomalaiseksi. Minut 'ainakin'.
Olen joskus itsekin harrastanut samaa kuin Aguila, eli lentokenttien transithalleissa ’noukkinut’ Suomalaiset ’korteen’. Joskus kauan sitten olen jopa voittanut kahvikuppivedon kun kauko-idässä satuin tunnistamaan pariskunnan suomalaiseksi.
Siihen aikaan meikäläisiin ei siellä aivan joka kadunkulmassa törmännyt. | |
| | |
20.12.08, 08:35
|
#65 (linkki)
| | Mr.
| Asia asiana...
Suomi24:ssä olevaa kirjoitusta Karkasi hieman commentoin.
- En ryhdy aivan varauksettomasti muiden mukakana taputtamaan karvaisia käsiäni tämän tunnepurkauksen takia.
- Olen myös lukenut jonkun aikaa tuota Suomi24:n Kanaria palstaa. Nimimerkilläni olen kirjoittanut mielipiteitäni sinne ja tänne, sekä Thaikkulasta, että muistakin maista. Niin, ja saanut joskus melko raisuakin kritiikkiä osakseni niiden taholta, jotka niiden sisältöä eivät siedä.
- En pysty ”paukuttelemaan henkseleitäni” pullealla lompakolla tai yleensä omaisuudellani. En myöskään pysty ”elvistelemään” millään mikä koskee Kanarian tietämystä. Toisille menee tiedon perille saamiseksi 20 visiittiä saarilla, kun taas toiset oppivat saman määrän yhdellä kertaa. Tietenkin kahdenkymmenen visiitin veteraanilla on runsaasti enemmän kokemuksia kuin yhden vierailun omaavalla. Minkälaisia? Se onkin taas toinen juttu.
- En viljele säälinkkejä, enkä myöskään katsele niitä. Käsittääkseni ne on tarkoitettu ensikertalaisille vihjeeksi, ja niitähän täällä palstalla saa olla, siis ensikertalaisia.
Onhan niitä linkkejä varmasti ihan piruilumielessäkin laitettu ”vakkareille”, mutta mitä niistä välittää kun en niitä lue.
- Mitenkä lomani tai oleiluni Kanarialla järjestän on, aivan oikein, minun oma asiani. Siltikin voin sitä täällä ”rääpiä ja revitellä” ja loppujen lopuksi siitähän täällä keskustelussa on kysymys. Keskustelusta! Ajatusten vaihdosta. Ideoiden luovuttamisesta toisten harkittaviksi. Ei suinkaan niiden tyrkyttämisestä.
- Kanarian saaristo ei sijaitse Lounais-Afrikan edustalla.
- Sanat ”juntti”, typerä, persaukisia, pummeja ja urpo, sekä ajatus vanhempien naisturistien viihdyttämisestä eivät oikein sovi yhteen tasokkaan lomanviettäjän kokemuspiiriin eikä suomentamattomien Latinankielisten lainausten kanssa.
- Kuinkas se tuo loppukiukuttelu tuntuukaan tutulta! Ja mää ku en sitte lue mittää vastaväittei. Tietäkä se! Mä pirätän hengityst!
- Veren paineeni on tällä hetkellä 128/ 78, ei hassummin.
Hyvää ja RAUHALLISTA Joulua kaikille.
| |
| | |
20.12.08, 09:30
|
#66 (linkki)
|
| Kappas
aukesihan tuo kun laitoin selaimeksi Explorer´in! No niin, nyt taas tuntuu iloisen tyhmältä, sillä sehän se tossa toisessa toosassa oli selaimena ja aukes. Ei siis kiinni koneesta vaan selaimesta!
Kiittäen All_Marinoakin neuvoista ja vinkeistä. Taidan tosiaankin pyytää sitä "naapurin poikaa" apuun, ja jouluksi on tulossakin sellainen tietokone- ja nettihirmu jotta oksat pois.
Mutta mitä muuten poikien ja tyttöjen eroihin tulee, niin useimmin ne tytöt kyllä saavat toosat pelittämään, sillä he lukevat käyttöohjeita! Pojat taas alkavat räpläämään omin päin ja sitten taas sivistyssanat kaikuu kun mikään ei onnistu.. | |
| | |
20.12.08, 10:17
|
#67 (linkki)
| | (Vierailija) | Eri kokemukset
Pojilla tuo luomistaito on kohentuneempi. Tytöillä virkkaus- ja ohjeistalukutaito.
| |
| | |
20.12.08, 10:33
|
#68 (linkki)
|
|
En osaa virkata..
| |
| | |
20.12.08, 10:37
|
#69 (linkki)
|
| S 24
Se mikä minua siinä nauratti ei ehkä kaikille "avautunut".
Aloittajahan siinä vaihtoi taas persoonaansa ja sai myötämieliseltä seura kunnalta runsaasti selkään taputuksia. | |
| | |
20.12.08, 11:43
|
#70 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2007 Sijainti: Pori
| Vaikea
Sanoa kuka mitäkin tarkoittaa, ihmisessähän voi asustella monta persoonaa. Mikä niistä kulloinkin sitten sattuu putkahtamaan esiin. Laitan itseni seurantaan, eli tarkkailuun, sidon jalkani sänkyyn, että ei tule unissaan tai pienessä kännissä tietämättään käytyä koneella. Muuten olen sitä mieltä, ainakin meidän perheessä, naiset tietävät kaiken ilman ohjeita, minä kun en kaikkia vielä hallitse olen pakotettu lukemaan ne. Hyvää Joulun odotusta ja pari milliä ainaskin lunta maahan, kiitos!
| |
| | |
20.12.08, 12:16
|
#71 (linkki)
| | Mr.
| Gekko
Nuo Kanariansaarten sisliskot tai Gekot, miten vain, ääntelehtivätkö ne ja miten?
Kovasti aluskasvillisuus rahisee kun niitä lähestyy. Toiset on aika pulskeitakin. Joskus niitä tulee pareittain taukopaikalle silmiään pyörittelemään. Jostain luin, että jotkut niistä kommunikoivat viheltelemällä.
Luntahan tässä kaivataankin, niin pääsis taas luomistöihin.
| |
| | |
20.12.08, 15:17
|
#72 (linkki)
|
| Gekot
Höpisevät visertämällä .Törmäsin tuollaiseen mielenkiintoiseen matkakertomukseen http://www.penan.net/matkat/palma01.html
Jokin lajitoveri tälle pikku "kekkoselle" on tämä kanarianjättilisko ...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kanarianj%C3%A4ttilisko
| |
| | |
20.12.08, 16:30
|
#73 (linkki)
| | Mr.
| Kiitos Aguila...
Gekoista. Kun polulla rasahtaa, niin Gekkohan se on.
Tuolla La Palmalla kohtasimme muutaman Kanarian villi koiran. Vaimo kuuli vilellyksiä. Minä, huonokuuloisena en kuullut mitään. Mutta kun tuo kivenkovaa intti , että sieltä kuului vihellys, niin tarkistin. Koirien taustalla oli pelkkä iso kraateri. Ei sielta mitään vihellystä voinut tulla. Siis siellä osaavat koiratkin viheltää.
Tassä joulun alus musiikkia Elvistelyä | |
| | |
20.12.08, 20:54
|
#74 (linkki)
|
| Joulua odotellessa..
http://www.youtube.com/watch?v=qYN1ptskOa8
| |
| | |
21.12.08, 15:13
|
#75 (linkki)
| | Mr.
| tuyo es mi corazón???
Tässä suuri hitti vuodelta 1962. Sen tekijä kuoli kulkutautiin jo 1943. Kappaleen loppuessa ilmestyy Espanjan kielinen teksti, jossa sanotaan jotakin Meksikon presidentin vaimosta. En vain ole mikään ’haka’ näissä kieliasioissa, niin voisitteko sanoa onko kappale kirjoitettu Carmen Garcialle tai onko Carmen Garcia kirjoittanut sanat kappaleeseen? tuyo es mi corazón
Wikipediasta:
Su canción más famosa es "Su canción más famosa es "María Elena", (muchos la conocen como "tuyo es mi corazón") escrita originalmente para la primera dama de México, la esposa del presidente Portes Gil.", (muchos la conocen como "tuyo es mi corazón") escrita originalmente para la primera dama de México, la esposa del presidente Portes Gil. | |
| | | | |