Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Rantalomat > Kanariansaaret
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
08.09.11, 08:19   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 09/2011
Parque Tropical -hotelli Lanzarotella

Jes, kolmas kerta Puerto del Carmenissa odottaa tammikuussa. Kenelläkään kokemuksia hotellista Parque Tropical? Onkohan saaren pohjoisosaan Mirador del Rioon julkista bussiyhteyttä?
  Vastaa viestiin

13.09.11, 01:15   #2 (linkki)

Käyttäjän Lanza-amiga avatari

Rekisteröitynyt: 12/2009
Hola! Parque Tropicalia en tunne sen kummemin, mutta sijainti on kyllä hyvä, lähellä kaikkea.

Mirador del Rioon asti paikallinen bussi ei kulje, lähin paikka mihin bussilla pääsee on Ye, pikkukylä, josta on ehkä parin kilometrin matka sinne. Bussi kulkee kuitenkin vain kerran päivässsä molempiin suuntiin, lähtee muistaakseni Arrrecifesta illalla ja Yestä aamulla. Edullisin tapa kulkea niin pohjoiseen kuin eteläänkin on Skandinavista Utfärder tai Altanta Tours, joilta saa reissun muutamalla eurolla / hlö. Matkan hintaan kuuluu tarjoiluakin, mutta myös jonkin tuotteen esittely. Kadunvarsilta löytyy heidän esitteitään.

Itsekin odottelen taas Lanzalle lähtöä, lento on varattuna lokakuun puolelle, mutta taidan siirtää sitä vähän myöhemmäksi, kun Puerto del Carmenissa asuva tyttömme on nyt Suomessa parin viikon lomalla, lähtee tosin takaisin jo torstaina.

Mukavaa matkan odotusta ja antoisaa matkaa!
  Vastaa viestiin
14.09.11, 15:08   #3 (linkki)

Rekisteröitynyt: 09/2011
Kiitos vastauksestasi, mukava lukea sinun tekstejäsi kun tunnet saaren oikein hyvin.

Ajattelin Mirador del Riossa käynnin yheydessä ottaa lautan Orzolasta Graciosan saarelle. Oletko testannut tuota? Karut hiekkaerämaamaisemat ovat minun makuuni.

Parque Tropical on ehkä hieman liian keskustassa, majoittuisin mieluummin Matagordan tuntumaan lentokoneiden bongauksen takia. Mutta tällä kertaa 300 euron säästö matkan hinnassa ratkaisi :-)

Kyllä Lanzarote vaan on upea saari.
  Vastaa viestiin
15.09.11, 00:22   #4 (linkki)

Käyttäjän Lanza-amiga avatari

Rekisteröitynyt: 12/2009
La Graciosa (graciosa=suloinen) on todella käymisen arvoinen. Sanotaan, että se on 8. Kanarian saari. Orzolasta sinne kulkee ainakin 2 yhtiötä, Biosfera Express ja Lineas Romero, joilla on useita vuoroja päivittäin. Edestakainen hinta taitaa olla 20e ja matkan kesto n. 20 min.
Autoa siellä ei voi vuokrata, vaan liikkuminen on tehtävä kävellen, pyörällä tai jeepillä ja tiet ovat hiekkateitä.

Aamulla lähtee tytön lento Barcelonan kautta Lanzalle, mikä parhaillaan nostattaa ikävää sinne, mutta eilen tuli siirrettyä oma lento jouluaatolle.
Ajattelin olla siellä 5-8 viikkoa, joten olemmekin sitten Carmenissa samaan aikaan. Tyttöni asuu reilu 0,5 km Parque Tropicalista Matagordaan päin ja nyt ensimmäistä kertaa minulla ei ole omaa asuntoa, vaan asun hänen luonaan. Aiemmin olen asunut aina Los Pocillosin alueella.

Aurinkomatkoilla oli ainakin ennen Matagordassa edullinen apartamento Las Gaviotas, jonka ylitse koneet kulkevat.

Olen täysin samaa mieltä kanssasi Lanzarotesta ja on mukava jakaa kokemuksia tästä minulle niin rakkaasta saaresta.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku