Lainaus:
|
Alkuperäinen kirjoittaja ps Ollaan suunniteltu matkaa Tunisiaan ja lähinnä kallistuttu Hammametin puolelle. Ois tosi kiva kuulla kaikenlaisia kokemuksia Tunisiassa jo käyneiltä. Jos ei muuta niin vaikka edes että Sousse vai Hammamet?
Edellistä matkaa kun Goaan suunniteltiin niin vierailin ahkerasti matkalaukun Goa osastolla. Siellä viestejä yli 50 sivua ja sain lukemattomia hyviä matkavinkkejä. Täällä oli yllätys että viestejä vain sivu, ja valitettavan vähän Tunisiasta....
Matkakuume kova, kokemuksia ois niiiiin kiva lukea odotellessa vaikkei matkakaan vielä varattuna. |
Minä olin n. vuosi sitten Tunisiassa, Soussessa kaksi viikkoa äkkilähdöllä, matkahan oli halpa, n.440 euroa, siihen sisältyi tämä yhden hengen lisäkin. Aamiainen sisältyi myöskin hintaan.
Goalla kävin pari kuukautta aikaisemmin.
Soussessa asuin pienessä Royal Beach hotellissa, ihan viihtyisä.
Englantilaisia ja saksalaisia siellä enimmäkseen asui, oli muitakin suomalaisia kuin minä, viikon reisulla, heidän lähdettyään jäin em. hotelliin ainoana suomalaisena, mutta ei huolta jo seuraavana yönä tuli taas maanmiehiä- ja naisia.
Kyllähän siellä ilma oli kuumaa ja aurinko paistoi melkein koko ajan, merivesi oli silloin vielä vähän kylmää, n.15C, kyllä siellä silti moni kävi uimassa.
Hotellihuoneeni parvekkeen alapuolelta, beachilla, järjestettiin liitovarjoilua moottoriveneen perässä, kaksi kertaa näin varjon tippuvan mereen. Toisella kertaa putosi tosi kauas, sinne missä merivesi näyttää tummansiniseltä. Pelastustoimet kestivät
kauan, onneksi tämä vedenvaraan joutunut jo iäkkäämpi pariskunta selvisi.
Paljon kävelin Soussen katuja, basaarissakin kävin muutaman kerran, silti, kyllä viikko olisi siellä riittänyt.
Ovat vähän turhan aktiivisia nämä muslimit kaupustelemaan suuttuvat jos et osta!
Tuskin matkustan sinne enään.
Goahan oli hyvä paikka, mutta se onkin ihan toinen tarina...