Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Rantalomat > Marokko ja Tunisia
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
06.03.09, 02:21   #1 (linkki)
ruskettunut
(Vierailija)

Agadir

Kirjoitan ihan heti tunnelmia Agadirista. Kone laskeutui 5.3 2009 klo 21.
Eli vasta muutama tunti kotona.....
Oltiin viikko reissussa. Lähtö oli "äkkilähtö" Aurinkomatkoilta, hotelli Sud Bahia. ++
Hotelli oli hyvä ja siisti ei tietenkään luxus.... mutta tähtiä vois antaa vaikka +++
Henkilökunta ystävällinen, aurinkoinen isohko allasosasto ja hotellin sijaintikin hyvä.
Parvekkeet oli onnettomat... reilut ranskalaiset parvekkeet. Meillä lisämaksusta allas-
näkymä.
Agadir taas yleensä kohteena on vielä "aito" ja edullinen. Jalkakäytäviä kunnostettiin
rannantuntumassa massiivisesti.
Rantahan on itsessään tosi hulppee. :D
Mutta puitteet alkaa olla melkolailla kondiksessa.
Lento on n. 5h.50min, lyhyempi siis kuin kanarialle. Monella on vain viikko talvella
lomaa ja jos kanaria kyllästyttää, suosittelen Agadiria.
Kuuntelin kanssamatkustajien kommentteja kohteesta, ensikertalaisia, poislähtöaamuna
kaikki olivat positiivisesti yllättyneitä... uudelleen.....
Mulle jäi myös kiva muisto, niinkuin 3v sitten kun olin ekan kerran ;))
  Vastaa viestiin

06.03.09, 14:20   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2007
Toisenlainen kokemus

Kovin erilainen kokemus on kirjoittajalla kuin itselläni.

Olin tammi-helmikuussa myöskin äkkilähtömatkalla Sud Bahiassa ja ei siitä kyllä kolmen tähden hotellia saa tekemälläkään, kaksi tähteäkin on mielestäni liikaa. Nuhruinen, siivoton ja kulahtanut kuvaa enemmän hotellia.

Kokonaisvaikutelma Agadirista ja Marokosta jäi reilusti miinukselle, ei ole hinkua takaisin. Sää oli myös erityisen huono, joka myös osaltaan

Minullakin oli allasnäkymä, mutta siihen ne plussat sitten jäivätkin. Lämmintä vettä ei tullut huoneeseen lainkaan, huoneen lämmitys ei toiminut, lamppuja oli palanut, sähköpistorasiat enemmän kuin vaarallisia (naapurihuoneessa saivat kunnon valokaaren aikaiseksi). Kaapissa oli tyhjiä vesipulloja ja muovipusseja ynnä muuta roskaa edellisten asukkaiden jäljiltä, samoin sängyn alle ei varmasti ollut moppi osunut tämän vuosituhannen puolella.

Aamukahvi oli nimensä mukaisestikin aamukahvi. Lisämaksusta sai tuoremehua ja juustoa. Itse en aamuisin syö, joten ei ollut sinänsä merkitystä mitä pöydässä oli tarjolla. Henkilökunta Sud Bahiassa ei ollut erityisen mieleenpainuvaa, samanlaista väsynyttä hommaa kuin muissakin turistikohteissa.

Sää oli loman ajan erittäin huono, jopa surkea. Tämä tietenkin vaikutti koko loman onnistumiseen ja kokonaisvaikutelma jäikin reilusti miinuksen puolelle. Ruokakulttuuri ei sekään kyllä erityismainintoja saa, mitä nyt couscousia on helppo oksentaa mahataudin saaneena.

Itse en suosittele Marokkoa kenellekään, ja samaa mieltä oli lentokentällä ja lentokenttäbussissa matkanneet suomalaiset. Olihan siellä näitä "faneja" tietenkin mukana, jotka eivät näe mitään negatiivista koko paikassa. Tosin ne ei muualla kuulostaneet ikinä käyneenkään...eli vaikeahan se on verrata sillä kokemuksella. Olen itse matkustellut seuramatkoilla ja omatoimisesti noin 30:ssa eri maassa ja tämä kokemus ja lomakohde menee heittämällä top3:een - sieltä huonommasta päästä.
  Vastaa viestiin
06.03.09, 14:27   #3 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2007
Jeppe jatkaa vielä

...Niin selvyyden vuoksi mainittakoon, että vaihdoin hotellia aika nopeasti. Asuin loppuviikon RIu Tikidassa lisämaksua vastaan. Se oli taattua RIU-tasoa, neljä tähteä. Miinuksena ne 500 irtokissaa hotellialueella ja ei-lämmitetty ulkoallas jossa uiskenteli ihmisten sijaan ainoastaan kymmenittäin lokkeja - no saivat olla rauhassa siellä.
  Vastaa viestiin
07.03.09, 01:03   #4 (linkki)
aloittaja
(Vierailija)

jepelle

Sulla oli semmonen kokemus paikasta....
Niinkuin sanoitkin saattoi ehkä sääkin vaikuttaa mielialaan.
Hyvin kirjoitit kuitenkin tuntemuksistasi.
Kerron vielä sen etten ole minkään paikan "fanittaja"
Meillä ei tullut noi epäkohdat noin räikeesti esille.
Ainut oli yöpöydänvalaisimenlamppu joka sykähti
loppulomasta.
Agadirin matkan tarkoitus meillä (2 naista) olikin vaan löhöily ja katukahvilat
ja se onnistui ;))
Olen myös reissannut ainakin 30 erimaata, monessa useamman kerran.
Myös "kaukomailla".
Yks surkeimmista muistoista on Limassol.
Oli huonot kelit ja huono fiilis.
Hyvää jatkoa sulle !!!!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku