| Toisenlainen kokemus
Kovin erilainen kokemus on kirjoittajalla kuin itselläni.
Olin tammi-helmikuussa myöskin äkkilähtömatkalla Sud Bahiassa ja ei siitä kyllä kolmen tähden hotellia saa tekemälläkään, kaksi tähteäkin on mielestäni liikaa. Nuhruinen, siivoton ja kulahtanut kuvaa enemmän hotellia.
Kokonaisvaikutelma Agadirista ja Marokosta jäi reilusti miinukselle, ei ole hinkua takaisin. Sää oli myös erityisen huono, joka myös osaltaan
Minullakin oli allasnäkymä, mutta siihen ne plussat sitten jäivätkin. Lämmintä vettä ei tullut huoneeseen lainkaan, huoneen lämmitys ei toiminut, lamppuja oli palanut, sähköpistorasiat enemmän kuin vaarallisia (naapurihuoneessa saivat kunnon valokaaren aikaiseksi). Kaapissa oli tyhjiä vesipulloja ja muovipusseja ynnä muuta roskaa edellisten asukkaiden jäljiltä, samoin sängyn alle ei varmasti ollut moppi osunut tämän vuosituhannen puolella.
Aamukahvi oli nimensä mukaisestikin aamukahvi. Lisämaksusta sai tuoremehua ja juustoa. Itse en aamuisin syö, joten ei ollut sinänsä merkitystä mitä pöydässä oli tarjolla. Henkilökunta Sud Bahiassa ei ollut erityisen mieleenpainuvaa, samanlaista väsynyttä hommaa kuin muissakin turistikohteissa.
Sää oli loman ajan erittäin huono, jopa surkea. Tämä tietenkin vaikutti koko loman onnistumiseen ja kokonaisvaikutelma jäikin reilusti miinuksen puolelle. Ruokakulttuuri ei sekään kyllä erityismainintoja saa, mitä nyt couscousia on helppo oksentaa mahataudin saaneena.
Itse en suosittele Marokkoa kenellekään, ja samaa mieltä oli lentokentällä ja lentokenttäbussissa matkanneet suomalaiset. Olihan siellä näitä "faneja" tietenkin mukana, jotka eivät näe mitään negatiivista koko paikassa. Tosin ne ei muualla kuulostaneet ikinä käyneenkään...eli vaikeahan se on verrata sillä kokemuksella. Olen itse matkustellut seuramatkoilla ja omatoimisesti noin 30:ssa eri maassa ja tämä kokemus ja lomakohde menee heittämällä top3:een - sieltä huonommasta päästä.
|