| |  | | |
30.06.07, 14:42
|
#26 (linkki)
| | (Vierailija) | hyvä ja huono
Ainakin Monte Gordossa rannat ovat ylivoimaisen hyvät, vertaa mihin vaan. Mutta sitä koirankakkaa on joka puolella. Ihmiset joskus vähän tympiintyneen oloisia, ei voi verratakaan turkkilaisiin.
| |
| | |
02.07.07, 10:52
|
#27 (linkki)
| | (Vierailija) |
Otan jo loukkauksena sen että portugalilaisia verrataan turkkilaisiin!! Portugalilaiset eivät edes yritä ryöstää sinua...
Jos haluaa muutakin kuin rantaa, ei missään tapauskessa Monte Gordoon.
| |
| | |
02.07.07, 21:02
|
#28 (linkki)
| | (Vierailija) | portugali
Oi voi miten voi olla vaikeaa joittenkin myöntää se tosiseikka että Portugalissa on erittain tympeitä ihmisiä,likaista ja huonoa ruokaa. Niin Lissabonissa,Portossa, maaseudulla kuin rantakohteissakin. Eipä oikeastaan kulttuuriakaan eikä maisemia, mutta onneksi Espanja on lähellä.
| |
| | |
02.07.07, 23:38
|
#29 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja kolumbus k Oi voi miten voi olla vaikeaa joittenkin myöntää se tosiseikka että Portugalissa on erittain tympeitä ihmisiä,likaista ja huonoa ruokaa. Niin Lissabonissa,Portossa, maaseudulla kuin rantakohteissakin. Eipä oikeastaan kulttuuriakaan eikä maisemia, mutta onneksi Espanja on lähellä. | Ei ole vaikeaa. Portugali on p***** maa
| |
| | |
03.07.07, 09:22
|
#30 (linkki)
| | (Vierailija) |
on täynnä rosvoja ja tympeitä ihmisiä. Haluavat vain rahasi...Miksi haukutet Portugalia kun ette ole siellä edes käyneet.
Jos ette osaa käyttäytyä, teitä kyllä katsotaan kuin halpaa makkaraa ja sehän on ihan oikein. Ei siellä ole hyvä kulkea täyskännissä, lippa vinossa, ei taatusti noteerata positiivisesti. Mnekää vaan Epsanjaan , Bulkkikseen ja Turkkiin!
| |
| | |
05.07.07, 19:04
|
#31 (linkki)
| | (Vierailija) | heh
selvinpäin olen aina huomannut kaikki epäkohdat, eihän kännissä huomaa mitään kusetusta.
| |
| | |
17.07.07, 11:18
|
#32 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2007
| Ei valittamista
Perheemme on matkustellut useissa eri lomakohteissa ja me kyllä tykkäsimme eteläisestä Portugalista. Olimme perheen kanssa lomalla heinäkuussa 2006 Albufeirassa, huoneistohotelli Colina Cerro Marissa, eikä meillä ole valittamista. Kiertelimme sekä julkisilla että vuokra-autolla ympäriinsä ja teimme meille poikkeuksellisesti jopa yhden matkatoimiston järjestämän retken.
Me tykkäsimme sekä hotlasta että kaupungista ja rannikkoseudusta yleensä. Jopa perheen miesväki lähti shoppailemaan harvinaisen helposti, kun sanoivat olevan ihan kivaa, kun koko ajan ei joku ollut iholla tyrkyttämässä jotain ja sai muutenkin katsella rauhassa (monessa muussa kohteessa tämä ei onnistu). Paikalliset olivat kyllä välillä hieman tuikean oloisia, mutta kuitenkin ystävällisiä. Kyllä heiltä juttua ja hymyjäkin irtosi, varsinkin perheen pienimmille. Ehkä portugalilaiset ovat mentaliteetiltaan hieman samanlaisia sulkeutuneita kuin me suomalaisetkin, jos nyt näin uskaltaa täällä verrata.
Ruokapaikoissa toki oli vaihtelua, mutta ei se meidän lomaa pilannut. Kyllä sieltä löytyi tasokkaitakin ja vieläpä ihan kohtuuhintaisiakin paikkoja.
Siisteydessä oli joissakin paikoin toivomisen varaa, mutta ei meidän porukka torakoihin ym. törmännyt. Koirien jätöksetkin oli kyllä korjattu pois ainakin meidän silmistämme hyvin.
Koko perhe tykkäsi reissusta sen verran, että takaisin on tarkoitus mennä. Viitaten keskustelussa ilmenneisiin Turkkiin ja Bulgariaan, ne taas olivat kohteita, joihin meidän poppoo ei enää ikinä lähde. Eikö se nyt ole ihan itsestään selvää, että toinen tykkää toisesta ja joku toinen toisesta paikasta. Ei kai niistä tarvi täällä riitaa tehdä.
| |
| | |
17.08.07, 21:31
|
#33 (linkki)
| | (Vierailija) | Mun mielipide
Kesäkuussa oltiin eka kertaa Albufeirassa. Hämmästyin paikan siisteyteen. Ranta oli hieno ja puhdas. Hotelli oli erittäin siisti ja ihmiset kaikkialla olivat ystävällisiä. Ruoka oli ihan hyvää, ei siitäkään valittamista. Tuliaisena tuli kuitenkin kambyllobakteeri!!!
Turkissa ja Kreikassa olen matkaillut monesti, enkä näissä maissa matkaillessani ole saanut vatsavaivoja...mutta voihan sen vatsapöpön saada suomessakin.
| |
| | |
08.09.07, 19:36
|
#34 (linkki)
| | (Vierailija) | Komppaan Anskua
Eli minä olen nimenomaan kehunut Portugalin siisteyttä. Torakoita tapasimme Rhodoksella, yhden jättiläisyksilön vierailu jäi etenkin mieleemme. Siivoojatkin kirkaisivat kun näkivät sen ahdistettuna roskikseen, vaikka luulisi heidän niitä nähneen.
Cerro Marissa Albufeirassa huoneet siivottiin joka päivä, eikä kaupungilla ollut roskaista, viheralueet ja kukat kasteltiin varmaan joka aamu.
Vessat olivat myöskin ravintoloissa siistejä.
Paikalliset todellakin ovat varautuneempia ainakin kuin rhodoslaiset. Turkissa olen vain pistäytynyt katamaraanilla Rhodokselta. Olin jo 35 ja lapseni kanssa, ja oli päivä, mutta silti hiukan epämiellyttävä kokemus miesten tunkeilevaisuudesta Marmariksessa. Blugariassa en ole käynyt, ja nyt kun sieltä jatkuvasti tulee ikäviä uutisia, tuskin menenkään. Vaikuttaa olevan ryyppäysmesta.
Minä nautin myös Albufeirassa siitä, että sai rauhassa katsella myytäviä vaatteita. Yhden ainoan kerran myyjä tuli kyselemään, muuten sai katselle ja vieda ostokset sitten myyjälle jos oli päätynyt tuhlaamaan.
Olihan siellä muutamia koiria toki, ja yöllä kuului kissatappelunkin ääniä. Mikä oli vaan kotoisaa...Vähän kyllä säälitti ne irtokoirat, yksikin nukkui hiekkarannalla minun lähelläni.
Monte Gordosta otettiin bussiin suomalaisia kun mentiin Espanjan puolelle. Minustakaan siellä ei ollut oikein mitään, ranta varmaankin hieno. Mutta kyllä suosittelen Albufeiraa kaltaiselleni, yksin matkustavalle aikuiselle naisellekin. Bilettämässä en käynyt, mutta olihan siellä diskojakin. Ruokaa en minäkään nyt ihan taivaisiin ylistäisi, taisi paras ruoka olla jossain italialaistyyppisessä paikassa. Miekkakala oli myös hyvää. Kerran sain lihavartaan, jossa osa lihanpaloista oli vielä ihan raakoja=( | |
| | |
31.05.11, 16:03
|
#35 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja megahertsi Oletko edellinen kuullut koskaan vatsataudeista Turkissa? satun tietämään ihan työni puolesta kuinka moni siellä saa mahapöpön. Ja sekö sitä siisteyttä?
Itse olen ollut sitten joissain ihan loistavissa Portugalin paikoissa jossa ei siisteydestä ole mitään huonoa sanottavaa. Monte Gordo on luvalla sanoen Algarven kehnoin paikka.. ihmettelen kuinka sinne joku menee ylipäätään. Eihän siellä ole edes mitään.
Minä en ainakaan ole mikään portugali-fani, ei kukaan muukaan tässä ketjussa. Mutta sinä vaikutat aivopestyltä turkkifanilta. Ja luulenpa tietäväni syynkin siihen, ehkä parikin...
Portugalissa en ole tavannut mitään epäystävällisyyttä vaan asiallista palvelua. Jos ystävällisyydellä tarkoitat sitä kuvottavaa suuhuntuppautuvaa tyyliä mikä on Turkisssa, silloin on totta etteivät portugalilaiset tuppaaa suuhun, eivät tarjoa s..ksipalveluita niinkuin eräät suomalaiset haluavatkin tehtävän Turkissa.
Mikään ei ole täydellinen onnela, kukaan ei ole niin edes sanonut. Miksi se Turkkikaan sitä olisi....??? Halpuus on yksi sen valtti ja sitten "ne palvelut".
Haukut nyt erästä mielipiteensä esittäjää, miksi? Mene itseesi ja mieti.
Jos ja kun osaa KÄYTTÄYTÄ FIKSUSTI, saa hyvää palvelua ja sinut NOTEERATAAN. Ehkä et sitä osaa tehdä, moni finskilippisturisti ei osaa. Hyvä että suuntaavat Turkkiin.- Heikinbaari fanit sinne vaan, kiitos! |
En ymmärrä mikä tämä Turkkisäätö täällä nyt on? Itse olen käyny kaksi kertaa Turkissa ja se on ehdottomasti yksi parhaista lomakohteista missä olen ikinä ollut! Tietty siellä on huonotkin puolensa (niinkuin ehkä jokaisessa maassa) mutta rakastuin Turkkiin kyllä ensisilmäyksellä! Tämä on tietysti täysin mielipidekysymys, muttei ole syytä ruveta haukkumaan maata, jossa ei esimerkiksi ole koskaan käynyt?? (tietysti nämä negatiiviset asiat voivat johtua omakohtaisista kokemuksista) En käsitä mistä nämä suomalaisten ennakkoluulot tulevat Turkkia kohtaan, jos sieltä joskus jonkun mahapöpön on saanut, niin voivoi, sellaista voi sattua jopa Suomessa! Itse olen käynyt pari kertaa INTIASSA. Käykää siellä ja ihmetelkää vasta sitten.. Kyllä Turkki on aivan samalla tavalla hyvä matkakohde kuin muutkin.
Olen vahvasti sitä mieltä, että jos kerran haluaa matkustaa, niin ei kannata pelätä ja valittaa turhia. Jos pelkää kaikkea, niin ehkä ei kannata sitten matkustaa ollenkaan.
| |
| | |
12.06.11, 01:50
|
#36 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kolumbus k Oi voi miten voi olla vaikeaa joittenkin myöntää se tosiseikka että Portugalissa on erittain tympeitä ihmisiä,likaista ja huonoa ruokaa. Niin Lissabonissa,Portossa, maaseudulla kuin rantakohteissakin. Eipä oikeastaan kulttuuriakaan eikä maisemia, mutta onneksi Espanja on lähellä. |
millaistahan se likainen ruoka on????
| |
| | |
13.06.11, 04:45
|
#37 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 03/2011
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kolumbus k Oi voi miten voi olla vaikeaa joittenkin myöntää se tosiseikka että Portugalissa on erittain tympeitä ihmisiä,likaista ja huonoa ruokaa. Niin Lissabonissa,Portossa, maaseudulla kuin rantakohteissakin. Eipä oikeastaan kulttuuriakaan eikä maisemia, mutta onneksi Espanja on lähellä. | Kolumbus k sekoittaa tosiseikat ja mielipiteet. Äärimielipiteet tuskin ovat uskottavia. Portugalissa käy vuosittain noin 13 milj. ulkomaalaista matkailijaa ja suomalaisiakin kymmeniä tuhansia. Itse olen matkustellut Portugalissa vuodesta 1994 lähtien ja asunut maassa viimeiset runsaat neljä vuotta. Voin vakuuttaa, että mikään Kolumbus k:n väittämistä ei pidä paikkaansa.
Lukija muistakoon, että Internetissä vastuu on lukijan, ei kirjoittajan.
| |
| | |
01.04.12, 18:41
|
#38 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 01/2012 Sijainti: Helsinki
|
Oltiin viime kesänä. Oikein mukava paikka!(: Voisin lähtä uudestaan. Suosittelen hotellia nimelta: Cerro Mar Garden &S Spa resort. 4tähteä. Multa ois kyllä saanut 5. Oltiin hotellin isoimmassa huoneeessa.
| |
| | |
10.06.12, 22:56
|
#39 (linkki)
| | (Vierailija) | Albufeira
Albufeira oli mielenkiintoinen matkakohde, olimme yhdessä kaverini kanssa siellä 2009 ja meno oli hyvä! Biletyspaikkana Albufeira oli loistava, asuimme Hotel Baltumissa vanhan kaupungin keskustassa, aivan rannan tuntumassa. Hotellin henkilökunta oli ystävällistä ja mukavaa, hotellikin oli hyvätasoinen. Vanhassa kaupungissa oli menoa ja meininkiä, baareja sekä diskoja, mutta uudemmalla puolella meno pisti jo päänkin pyörälle. Baarit, diskot ja yökerhot tupaten täynnä iloista bilekansaa. Kävimme jopa yökerho Kiss:issä jossa bileet jatkuivat aamuun asti. Tunnelma oli niin tiivis ja kuuma, että paikassa ei kauan jaksanut viihtyä. Ihmettelimme miten tanssitytöt jaksoivat korokkeillaan keikkua aamuun asti.
Ruoka ei ollut mielestäni mitenkään erityistä tai mieleenpainuvaa, shoppailtua tuli sen sijaan enemmänkin. Kojuista ja putiikeista tuli löydettyä kaikenlaista kivaa, ja vanhassa kaupungissa oli vaatekauppa, jossa paljon edullisia vaatteita. Kävimme myös taksilla kauempana kauppakeskuksessa shoppailemassa. Siellä oli myös iso kenkien tehtaanmyymälä josta löytyi esim 10e kivoja kenkiä.
Vesi oli hurjan kylmää, vaikka ranta olikin hieno. Lisäksi iltaisin viileä tuuli, joten pitkähihaista tarvittiin, kun kaupungille lähdimme viettämään iltaa. Mahtoiko johtua ajankohdastamme, olimme heinäkuun alussa.
Kannatti käydä ja hauskaa oli, itse en välttämättä lähtisi uudelleen, ei vienyt mun sydäntäni mennessään, mutta joillekin tämä saattaa olla se unelmien matkakohde. Ei pahaakaan sanottavaa. :)
| |
| | |
11.06.12, 02:04
|
#40 (linkki)
|
|
"Vesi oli hurjan kylmää, vaikka ranta olikin hieno. Lisäksi iltaisin viileä tuuli, joten pitkähihaista tarvittiin, kun kaupungille lähdimme viettämään iltaa. Mahtoiko johtua ajankohdastamme, olimme heinäkuun alussa."
Meriveden lämpötila Algarvessa heinäkuussa on luokkaa 20 ºC, josta se vielä elokuuhun mennessä kohoaa kaksi-kolme astetta. Portugalin lämpimin kuukausi on elokuu, jolloin keskimääräinen maksimi päivälämpötila Algarvessa on 29 ºC:n luokkaa, vastaava yön keskimääräinen minimi on 18 ºC.
Portugalin ilmatieteen laitoksen sivuilta ilmenee, että meriveden lämpötila Albufeirassa tällä hetkellä on 18 ºC Instituto de Meteorologia, IP Portugal, yläpalkista Marine meteorology.
| |
| | |
11.06.12, 14:41
|
#41 (linkki)
| | (Vierailija) |
Albufeira on miellyttävä matkakohde. Kyllä sieltä hvyää ruokaa saa, mutta ei se mikään varsinainen pizzakylä ole tietenkään.
Kolinaa en siedä joten fiksumpaa on asua jossain muualla kuin perheiden suosimassa Colina Cerro Marissa ja Cerro marissa. Sieltä on hirveä laskeutuminen alas kaupunkiin.
Ikävää on vain se että valmismarkoja saa vain AM:lta ja lennot ovat ilta-yölentoja. Joutuu hotellista pois ja saa odottaa yöhön ennenkuin lento lähtee.
Finnmatkat luopui Albufeirasta ja koko Portugalista.
| |
| | |
11.06.12, 20:07
|
#42 (linkki)
|
|
Siihen kuinka lämpimältä sää tuntuu, vaikuttaa ilman suhteellinen kosteus. Noissa lämpötiloissa, jotka yllä mainitsin, kosteampi ilma tuntuu kuivempaa lämpimämmältä. Ilma Algarvessa on yleensä kuivaa.
"Kyllä sieltä hvyää ruokaa saa, mutta ei se mikään varsinainen pizzakylä ole tietenkään. " Tässä piillee se asian ydin monen matkailijan kohdalla. Portugalissa pidetään kiinni perinteisestä ruoasta, joka ei ensi visiitillä välttämättä aukene. Meillä on täällä esim. ihan omat pikaruoat, bifanat ja pregot, jotka ovat hyvin pitäneet pintansa hampurilaisia vastaan. Aidointa Algarven ruokaa saa vilkkaimpien matkailualueiden ulkopuolella.
Portugalin ruokakulttuurista on ilmestynyt kirja "Eat Portugal", josta on hyötyä niin ensikertalaiselle kuin jo aikaisemmin Portugalissa käyneelle matkailijallekin, Eat Portugal | The essential guide to Portuguese eating. Olen omilla nettisivuillani kertonut ruoasta ja juomasta São Miguelilla Azoreilla, O Finlandês - Massagista, mutta opas saattaa auttaa myös Portugalin mantereella liikkuvaa matkailijaa.
| |
| | |
14.06.12, 13:48
|
#43 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja kolumbus k Oi voi miten voi olla vaikeaa joittenkin myöntää se tosiseikka että Portugalissa on erittain tympeitä ihmisiä,likaista ja huonoa ruokaa. Niin Lissabonissa,Portossa, maaseudulla kuin rantakohteissakin. Eipä oikeastaan kulttuuriakaan eikä maisemia, mutta onneksi Espanja on lähellä. |
vastaa kun sinne huudetaan. Lissabon tosin on iso kaupunki, se ei ole mikään mäntyharju!!
Mielestäni portugalilaiset ovat ok-ihmisiä, eivät toki tuppaa suuhun kuten turkkilaiset ja se on vain plussaa.
Maanjäristys on tuhonnut paljon historiallisia kohteita, rakennuksia ja muuta, maasta joten siellä ei antiikin aarteita ole. Mutta eipä niitä tavallinen rantaturisti taida edes kaivata, kun kerran Kanariakin kelpaa niin monelle!
Olen saanut aina hyvää palveua Portugalissa eli Algarven kahdessa kaupungissa, 3 matkaa tehty.
Jos kaipaa jotain hässäkkää, menee muualle, Portugali on rauhallisetn kunnon ihmisten lomamaa. Harmi että FM lopetti Albufeiran matkat, AM:n lento on yölento. Baltum on hyvä hotelli, mainostavat sitä nuorisolle mutta ei siellä nuoria ole ollut kun on käyty. Ei mitään meteliä ainakaan, baarikatu suljetaan aiaksin, koska lähellä asuu paikallisia. Se ravintola-baarialue kauempana vanhasta kaupungista on varmaan aikamoinen biletysalue, suomalaiset ei sinne majoitu.
| |
| | |
14.06.12, 13:49
|
#44 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Seppo R Ei ole vaikeaa. Portugali on p***** maa |
on just sulle omiaan, siellä saa örveltää ja antaa pettää itseään. Kännissä et edes huomaa miten sua k..tettiin!hyvä että espanja on olemassa.
| |
| | |
14.06.12, 14:01
|
#45 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kuten ofinaldes kirjoittaa Portugalissa saa erittäin hyvää perinteistyyppistä ruokaa. Albufeirassakin on sellaisia ravintoloita, siellä missä on paikallista asutusta. harmikseni joutui huomaamaan että kolme vuotta sitten käydessämme oli Baltum-hotellin lähellä aiemmin ollut kiva paikallisten suosima ravintola suljettu. Siinä oli nyt jonkun ketjun paikka eli ei mikään hyvä.
Ehdittiin käydä onneksi siinä sitä edellisellä kerralla, jopa kaksi kertaa saman viikon ainkana. Cataplana oli hyvää ja isännällä oli hyvä viinivalikoima eli paikallisia viinejä, Alentejon valkoviini mahtavaa.
Myös Baltumin ravintolassa oli yllättävän hyvää ruokaa, ainakin kalaruoka eli meriantura. Mikä onkaan meriantura "oikealta nimeltään".... en muista mitä oli siinä listalla mutta se on napakymppi! Kerroin siitä muutamaille hotellin suomalaisille asiakkaille, olivat myös tutustuneet siihen ja kovasti kehuivat. Mutta jos menee pikaruokapaikan tapaiseen syöttölään, ei sieltä ihan taivaita voi odottaa.
Albufeirassa on ollut myös kivoja kahviloita ainakin siinä keskusaukiolla. Mikä lienee tilanne nyt kun niukkuus vallitsee siellä sun täällä.
Grillatutt sardiinit, ah mikä makuelämys! Kaikissa paikoissa ei toki kovin onnistunut valinta, lounasaikaan on paras tilata niitä jos haluaa maistaa.
Portugalilaiset mansikat ovat maultaan parhaita mitä ikinä olen maistanut. Niitä ostin marketista ja muista kaupoista siellä. Niitä saa myös Helsingistä kauppatorilta varmaan vieläkin ennekuin kotimaiset ovat markkinoilla. Portugalilainen lajike voittaa suomalaiset!
Pidän myös fadosta ja Albufeirassa on yhdessä paikassa fadoiltoja. Esittäjät ovat miehiä ja kelpaa minulle ainakin heidän esityksensä.
| |
| | |
10.07.12, 22:37
|
#46 (linkki)
| | (Vierailija) | albufeira Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ofinlandes "Vesi oli hurjan kylmää, vaikka ranta olikin hieno. Lisäksi iltaisin viileä tuuli, joten pitkähihaista tarvittiin, kun kaupungille lähdimme viettämään iltaa. Mahtoiko johtua ajankohdastamme, olimme heinäkuun alussa."
Meriveden lämpötila Algarvessa heinäkuussa on luokkaa 20 ºC, josta se vielä elokuuhun mennessä kohoaa kaksi-kolme astetta. Portugalin lämpimin kuukausi on elokuu, jolloin keskimääräinen maksimi päivälämpötila Algarvessa on 29 ºC:n luokkaa, vastaava yön keskimääräinen minimi on 18 ºC.
Portugalin ilmatieteen laitoksen sivuilta ilmenee, että meriveden lämpötila Albufeirassa tällä hetkellä on 18 ºC Instituto de Meteorologia, IP Portugal, yläpalkista Marine meteorology. |
En tiedä mistä veden kylmyys johtui, mutta oli huomattavasti kylmempää kuin turkissa, kreikassa tai bulgariassa. Epäilin sen johtuvan siitä että meri on atlantin eikä välimeren puolella. Joka tapauksessa huomattavan kylmää se oli verrattuna muihin kokemiini lomakohteisiin. :)
| |
| | |
11.07.12, 01:59
|
#47 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KayCe En tiedä mistä veden kylmyys johtui, mutta oli huomattavasti kylmempää kuin turkissa, kreikassa tai bulgariassa. Epäilin sen johtuvan siitä että meri on atlantin eikä välimeren puolella. Joka tapauksessa huomattavan kylmää se oli verrattuna muihin kokemiini lomakohteisiin. :) | Puhutaan ihan eri meristä (Mustameri ja Välimeri vastaan Atlantti) ja siten eri tekijöistä, jotka vaikuttavat veden lämpötilaan. Näistä asioista voi lukea esim. Wipediasta. Kylmyyden ja lämpimyyden kokeminen on tiettyihin astelukuihin saakka varsin henkilökohtaista. Monelle meriveden lämpötila 23-24 C on riittävä. Ne, jotka haluavat lämpimämpää vettä, voivat menna vaikkapa juuri Bulgariaan, Kreikkaan tai Turkkiin.
Tämän päivä matkailija ei voi valittaa tiedon puutetta, sillä niin meriveden kuin ilmankin keskimääräiset lämpötilat löytyvät netistä ja o vat siten saatavilla ennen päätöstä matkakohteesta
| |
| | |
11.07.12, 02:35
|
#48 (linkki)
|
| Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ofinlandes Puhutaan ihan eri meristä (Mustameri ja Välimeri vastaan Atlantti) ja siten eri tekijöistä, jotka vaikuttavat veden lämpötilaan. Näistä asioista voi lukea esim. Wipediasta. Kylmyyden ja lämpimyyden kokeminen on tiettyihin astelukuihin saakka varsin henkilökohtaista. Monelle meriveden lämpötila 23-24 C on riittävä. Ne, jotka haluavat lämpimämpää vettä, voivat menna vaikkapa juuri Bulgariaan, Kreikkaan tai Turkkiin.
Tämän päivä matkailija ei voi valittaa tiedon puutetta, sillä niin meriveden kuin ilmankin keskimääräiset lämpötilat löytyvät netistä ja o vat siten saatavilla ennen päätöstä matkakohteesta | Maksimiämpötilat 23-24 C saavutetaan mahdollisesti vasta elokuussa. Joka kesä niihin ei välttämättä päästä, vaan jäädään esim. 22 C:een.
Tällä hetkellä meriveden lämpötila Farossa on Portugalin ilmatieteen laitoksen mukaan 18 C ( Instituto de Meteorologia, IP Portugal). Lukema saattaa olla asteen verran keskimääräistä alhaisempi, mikä voi johtua siitä, että tämän kesän ilman lämpötilat ovat ehkä olleet jonkin verran keskimääräistä matalampia.
| |
| | | | |