Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plaza keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Rantalomat > Turkki
Keskustelujen ohjeet

Vastaa viestiin

Työkalut Hae ketjusta
24.03.06, 22:51   #1 (linkki)
huhtikuussa ?
(Vierailija)

Lämpötilat

Oletteko olleet huhtikuun puolessavälissä Alanyassa? Tiedän ettei ilmoja voi ennustaa, mutta onko edes toivoa aurinkolomasta ?

Kiitos vastauksista !
  Vastaa viestiin
24.03.06, 23:02   #2 (linkki)
BL
(Vierailija)

Re: Lämpötilat

On varmasti toivoa,

lämpöä about 20-25 astetta tiedon perustuen normaaliin huhtikuuhun.Aurinkotuntejakin on varmasti mutta jos kevätsateet osuvat juuri silloin niin voi olla kosteaakin.

Pitää muistaa että Turkissa paistaa aurinko n.300 päivää vuodessa ja huhtikuu on jo lähellä kesää joten hyvällä tuurilla viikko voi olla pelkkääkin aurinkoa.Ainakin varmempaa
kuin kanarialla joulu-tammikuussa.
  Vastaa viestiin
24.03.06, 23:05   #3 (linkki)
Iris
(Vierailija)

Kyllä lämpöä riittää päivällä, kyllä siellä saa nahkan poltettua päivällä kun aurinko on niin ""lähellä"" siellä huhtikuussa.
Illalla onkin sitten viileämpää, silloin tarvitaan pitkähihaista paitaa...
  Vastaa viestiin
25.03.06, 15:33   #4 (linkki)
tipsu
(Vierailija)

Ite oon lähössä Marmarikseen 9.4 ja rusketus ois kyl tarkotus saada :) Eiköhän sen siellä saa, ja huhtikuun keskilämpötilahan on turkissa päivisin n. 22 astetta. Riittää mulle :)
  Vastaa viestiin
26.03.06, 10:52   #5 (linkki)
Elokuussa?
(Vierailija)

Onko ihan hullujen hommaa lähteä elokuussa turkkiin? Saattaa olla liian kuuma.. Johonkin pitää päästä äkkilähdöllä silloin. Jos turkkiin löytyy sopiva tarjous niin kannattaako mennä? =)
  Vastaa viestiin
26.03.06, 11:34   #6 (linkki)
Sunsea
(Vierailija)

Re: Lämpötilat Elokuu

Jos pidat lampimasta niin ilman muuta. Paivisin lampotila on 45C ja yolla 30. Muista tehda 3 asiaa jos tulet. Juot tarpeeksi. 1l nestetta minimi pvassa.Syo aurinkokapseleita vko ennen lahtoasi ettet pala. Jos tulet Alanyaaan ja liian kuuma niin mene Dimcaylle jossa lampotila alle 25C silloin.
  Vastaa viestiin
26.03.06, 13:37   #7 (linkki)
Elokuussa?
(Vierailija)

Re: Lämpötilat Elokuu

Kiitoksia! Saattaa kyllä meikäläiselle olla liian kuuma silloin, mutta jos äkkilähdöllä pääsen niin melko varmasti otan sen riskin =)
  Vastaa viestiin
26.03.06, 20:29   #8 (linkki)
piiskutti
(Vierailija)

yhdet tuttavat oli viime vuonna huhtikuun alus alanyas ja oli korkeintaan jotain 10 astetta lämmintä, takki päällä oli pitäny kulkee...
  Vastaa viestiin
26.03.06, 21:38   #9 (linkki)
Iris
(Vierailija)

Olin itse viime vuonna huhtikuun loppupuolella Alanyassa ja päivät olivat todella lämpöisiä, toisin kuin edellisvuonna. Illalla tarvitaan pitkähihaista paitaa että tarkenee. Tuohon nestemäärään tekisin tarkennuksen.... Jokaisen pitäisi nauttia jo suomessakin 2l vettä päivässä, etelässä olen kuullut olevan säännön että jokaista 10astetta kohden juodaan 1l vettä päivässä, eli jos lämpötila on 30 niin pitää juoda minimissään 3l ja kaikki mitä sen yli juodaan on plussaa, kunhan muistaa pitää suolatasapainon yllä.
  Vastaa viestiin
26.03.06, 22:20   #10 (linkki)
Hoitsu
(Vierailija)

Suolan syönti on ihan yhtä tärkeää, muuten ei vedestä ole mitään hyötyä kun se tulee pois kaikin tavoin.
Olen hoitanut monta nestetasapaino ongelmaa siksi, että ei olla muistettu syödä suolaa, vettä kylläkin on juotu....
  Vastaa viestiin

27.03.06, 10:00   #11 (linkki)
Aurinkokapseleista
(Vierailija)

Osaatteko neuvoa minkälaiset aurinkopillerit olisi hyviä? Mitkä olette havainneet parhaiksi? Ihoni palaa aika helposti joten voisin kokeilla olisiko noista apua :)
  Vastaa viestiin
27.03.06, 23:22   #12 (linkki)
Kosmetologi
(Vierailija)

Ne ei auta palamiseen laisinkaan. Tekevät pigmentin kautta ihon kellertäväksi(joillekin jopa hieman ruskeaksi), mutta urinkosuojaa ne eivät tosiaankaan tee.
  Vastaa viestiin
29.03.06, 19:00   #13 (linkki)
Iris
(Vierailija)

Itsekkin palan tosi herkästi, joskus olen käynyt solariumissa ja se on auttanut ehkäisemään palamista sekä aurinkoihottumaa. Nyt kuulin että b-vitamiinin syönti auttaisi myös noihin. 2vkoa ennen lomaa syödään tuplamäärä ja lomalla normaali päiväannos, itse aion tuota kokeilla seuraavaksi.
  Vastaa viestiin
30.03.06, 12:17   #14 (linkki)
matkailija
(Vierailija)

Itse olen ainakin lähdössä huhtikuun 9.-23. Turkkiin ja uskallan odottaa lämpöistä :) Toki varmaan sataakin, mutta kahteen viikkoon mahtuu varmaan vähän kaikenlaista keliä.
  Vastaa viestiin