Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Rantalomat > Turkki
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
07.06.07, 20:33   #1 (linkki)
mietteliäs
(Vierailija)

Nuoret keskenään Marmarikseen.

Uskaltaako päästää nuoret tytöt (13, 15 ja 18) keskenään Marmarikseen syksyllä? Olisiko kokemuksia tai mielipiteitä asiasta? Vähän se kyllä minua hirvittää, mutta kyllä osaavat liikkua ja toimia keskenään, kun ollaan niin monta kertaa käyty. Meillä on myös tuttavia Marmariksesta, joiden käskisin vähän katsoa lasten perään ja soittelisin toki joka ilta sinne päin. Olisi todella kiva kuulla kokemuksia tai mielipiteitä. Kiitos.
  Vastaa viestiin

07.06.07, 21:22   #2 (linkki)
Hellehattu
(Vierailija)

Nuorin on liian nuori

Enpä päästäisi vielä, kaksi 18-vuotiasta ehkä. 13-vuotiaalla ei vielä ole arvostelukykyä uusissa tilanteissa, joita siellä vastaan tulee, eivätkä isommat ole vielä siinä iässä, että voisivat 13-vuotiaasta tuossa paikassa vastuun ottaa. Jos jotain sattuu, et ikinä anna itsellesi anteeksi että suostuit. Kyllä 13-vuotias ehtii yksinkin mennä mutta nyt pitää olla aikuinen mukana.
  Vastaa viestiin
08.06.07, 10:25   #3 (linkki)
Marmariksessa ollut
(Vierailija)

Ei välttämättä

Jos sua ei haittaa, että ne pojat voi käyttää tyttöjä siellä hyväksi. Ja aina ei kieltokaan tehoa, vaan jätkät käy väkisin käsiksi. Ja yleensä tytöt on pihkassa näihin poikiin. Näin kävi viime kesänäkin yhdelle tytölle, mustelmilla oli koko tyttö.
  Vastaa viestiin
08.06.07, 12:09   #4 (linkki)
blondaus
(Vierailija)

En minäkään tosiaankaan päästäisi tyttölapsia keskenään....ovat ne miehet siellä sen verran aktiivisia ja vakuuttavan tuntuisia.
  Vastaa viestiin
08.06.07, 15:22   #5 (linkki)
Subaj
(Vierailija)

Nyt 31 vuotiaan tytön isänä en suosittele ilman "holhoojaa".

Toisaalta, jos tytöt ovat järkeviä, ymmärtävät vaarat ja osaavat toimia eri tilanteissa niin sitten ehkä?

Kysymys on yksinkertaisesti siitä, että nuorisoa houkuttaa diskot, baarit jne joissa on mahdollisuuksia vaikka juottaa heitä ns tyrmäystipoilla.

Paikalliset miehet ovat jatkuvasti "kiinni" heissä. Tämän kertoi tyttäreni jo 10 v sitten ollessa lomalla Marmariksessa.

Täysi-ikäiset matkaan, nuoremman ei.

Itse olisin "sydän sykkyrällä" koko loman ajan, vaikka kännykkäyhteys toimiikin.

Vastaa viestiin
10.06.07, 10:35   #6 (linkki)
romanohvi
(Vierailija)

tyttö lapsia!!??

En päästäisi poika lapsiakaan sinne, sillä alanyassa ainenkin on homoja, paikallisija, on laillista, ja houkuttelevat "poikia" ns. pahuuteen,itse olen mies ja omaan monta paikallista mies ystävää mutta ei näistä näilä palstoillakaan uskalleta kirjoitella tai ne välittömästi poistetaan....??? Alanya on homojen PARATIISI !
  Vastaa viestiin
15.06.07, 14:27   #7 (linkki)
Äitee66
(Vierailija)

Ei misssään tapauksessa!

Marmariksessa käyty nyt 5 vuotena peräkkäin ja tytär täyttää tänä kesänä 14-v. Toukokuussa kun oltiin niin vaikka suurin osa paikallisista käyttäytyi asiallisesti niin kyllä siellä useampikin alle parikymppinen kaveri yritti ihan tosissaan tytärtä ulos pyydellä. Jos en olisi ollut mukana mulkoilemassa, niin kyllä olisi tyttöä varmaan viety. Pitävät eurooppalaisia nuoria tyttöjä ensinnäkin vanhempina kuin mitä ovat ja vapaamielisinä. Ja tytöt taas alttiita poikien imartelulle ym. kun eivät sellaiseen ole täällä Suomessa tottuneet. Eli 13- ja 15-vuotiasta en missään tapauksessa sinne ilman vanhempia päästäisi, 18-veetähän ei voi enää estää...
  Vastaa viestiin
15.06.07, 14:49   #8 (linkki)
Vastuu on vanhemmilla
(Vierailija)

En päästäisi myöskään

En päästäisi tyttöjä keskenään edes Ruotsiin. Enkä varsinkaan Portugaliin, Espanjaan, Kreikkaan, Italiaan tai minnekään, missä vanhemmat eivät ole mukana.
  Vastaa viestiin
16.06.07, 17:43   #9 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Hehän ovat kaikki lapsia

18-vuotias toki täysi-ikäinen muttei voi ottaa vastuuta nuoremmista.Jos hyväksikäytön riskiä, alkoholin kanssa pelehtimistä ei riskeinä lasketa mukaan niin muitakin "vaaroja" on jolloin vanhempaa kaivataan esim. vakavasti sairastuminen matkalla, onnettomuus jne.
...oliko tämä aloitus provo kenties? Vaikuttaa vitsiltä, voiko aloittaja olla tosissaan?
Kuten joku jo aiemmin mainitsikin niin vastuu on vanhemmilla,toisekseen en ole varma mitä tähän sanoo matkanjärjestäjät noiden kahden alaikäisen kohdalla.

Toivottavasti matkaan lähteen "aikuinen", ihmettelen äitinä kyllä kuinka joku edes harkitsee tuollaista ja kyselee asiasta vielä täällä?????? Ehkä tää oli "läppä" !
  Vastaa viestiin
17.06.07, 01:47   #10 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2007
Rajansa kaikella

Kyllä lapset on lapsia ja vanhempien pitää voida kontroloida niitä ja siihenhän ei todellakaan riitä puhelinsoitto iltaisin, hei Haloo... ei kukaan voi olla noin sinisilmäinen et uskoo niiden olevan mm. hotellissa. Eikö ole näin kun kissa on poissa, niin hiiret hyppii pöydälle. Itse olen monin kertainen Alaniassa kävijä ja nuorisonikin joskus mukana ollut. En missään nimessä päästaisi ainakaan alaikäisiä yksin.... Houkutuksia liikaa ja nuorten päät sekaisin.....
  Vastaa viestiin
17.06.07, 12:32   #11 (linkki)
-*-
(Vierailija)

Päästäisitkö ?

Minä en päästäisi tuon ikäisiä tyttöjä enkä poikia yksin ulkomaille, tuo 18-vuotias on tietenkin vapaa menemään mutta varoitusten kera.
Mietippä ensin päästäisitkö tuon 13 ja 15-vuotiaan suomessa esim. Raumanmeren juhannukseen ?? Tuskin ja kuitenkin samat vaarat vaanii ulkomailla noita nuoria.... :)
  Vastaa viestiin
18.06.07, 13:17   #12 (linkki)
¤ merry ¤
(Vierailija)

noup.

en kyllä päästäisi.. siellä on niin paljon hyväksikäyttäjiä että huh huh.. viime vuonna kun pikku siskoni kanssa mentiin kahdestaan turkkiin, alanyaan niin kyllä siskollani vientiä riitti.. hän on nyt 16 eikä vielä valmis mihinkään semmosiin pyörteisiin. itse olen 21 enkä uskaltaisi yksin liikkua missään vieraissa paikoissa. pikku siskoni kysyi kerran äidiltäni että saako hän lähteä kavereitten kanssa turkkiin.eipä saanut ja se on ihan oikein. ei kenenkään täysijärkinen äiti päästä alle 18 vuotiaita kaveri porukassa kauemmas,ulkomaille. onhan 18 vuotias jo täysi ikäinen mutta vielä liian nuori. vielä kannattaa miettiä päästääkö vai ei. niin paljon siellä on raiskattu ja pahoinpidelty nuoria tyttöjä.
  Vastaa viestiin
04.09.07, 17:53   #13 (linkki)
Tyttö-17v
(Vierailija)

Nuoret lomailijat

Olin tyttökaverini(18v) kanssa Turkissa menneenä kesänä, minkäänlaisia ongelmia ei ollut, kukaan ei ahdistellut, ja hyvin pärjättiin!Sellaisille lässyttelijöille sun muille ''gigoloille'' sanottiin suoraan että missä mennään ja miten asiat on.Hauskaa oli, ensi kesänä uudestaan!
  Vastaa viestiin
04.09.07, 22:36   #14 (linkki)
dri
(Vierailija)

Mieti tarkkaan

Itse olen 19 vuotias Turkissa yhdeksän kertaa vieraillut tyttönen ja vasta tänä syksynä olen menossa ilman vanhempia Marmarikseen. Ei ensinäkään aiemmin olisi ollut rohkeutta mennä ilman vanhempia ja toiseksi vanhemmat eivät olisi laskeneet (tästä pisteet vanhemmille! Oikein tehty, vaikka joskus suututti!). Kaikenlaista yhdeksän matkan aikana on kerennyt näkemään ja kokemaan. Tullut tehtyä tyhmiä asioita jopa vanhempien valvovien silmien alla. Nyt virheiden kautta viisastuneena ja toivottavasti harkinta kyvyn löytäneenä lähden ystävien kanssa matkaan.
Huomaattehan, että palaan edelleen Marmarikseen, joten maalla ja tyhmyydellä ei ole tässä tapauksessa mitään tekemistä keskenään.

En siis laskisi 13, 15 ja 18 vuotiasta keskenään minnekään ulkomaille. Maalla ei ole väliä, mutta ulkomailla lomafiiliksissä harkintakyky saattaa hämärtyä ja sitten tehdä jotakin mitä katuu. On tietenkin vähän hassua neuvoa itseäni huomattavasti vanhempaa ja kokeneempaa ihmistä, mutta harkitsisin sinuna tarkkaan. Vaikka kuinka luottaisit lapsiisi ja uskoisit heidän käyttäytyvän viisaasti, lomahuuma ottaa mukanaan ja todellisuus todellakin menettää arvoaan. Lähde itse mukaan, anna heidän vaikka liikkua hieman vapaammin, mutta olet ainakin katsomassa perään ja hieman rajoittamassa. Ja vaikka tytöt saattavat suuttua, he ymmärtävät päätöksesi joskus.
  Vastaa viestiin
05.09.07, 20:28   #15 (linkki)
ei ei ei
(Vierailija)

ei ei ei

18 v voi toki mennä itekseen mutta 13 ja 15 vuotiaat en missään nimessa itse päästäisi lapsiani sinne sen ikäisenä. turkkilainen on kuitenki luonteeltaan aika kovalepertelijä ja varsinki tytöt tuossa iässä on aika sinisilmäisiä poikien jutuille siinä saattaa kadota jotai kallista aivan väärälle ihmiselle. eikä sitä välttämättä kukaan tahallaan tee mut minkäs sitä pojat haluilleen voi.
mut en tosiaan päästäis.ovat niin lapsia viellä.
  Vastaa viestiin
05.09.07, 22:37   #16 (linkki)
aivoriihi
(Vierailija)

Aika sairasta sakkia näyttää olevan täällä...
  Vastaa viestiin
06.09.07, 15:35   #17 (linkki)
Kaiken nähnyt ja k...
(Vierailija)

Varo vaan

Kovasti haluavat petipuuhiin ja kaikki eivät haluaisi käyttää kortsuja. [...] Varokaa sinisilmäiset teinitytöt...
  Vastaa viestiin
07.09.07, 09:26   #18 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2006
Ylläpito on moderoinut keskustelua.
  Vastaa viestiin
07.09.07, 13:25   #19 (linkki)
Talema
(Vierailija)

Tytöt kahdestaan matkassa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö-17v
Olin tyttökaverini(18v) kanssa Turkissa menneenä kesänä, minkäänlaisia ongelmia ei ollut, kukaan ei ahdistellut, ja hyvin pärjättiin!Sellaisille lässyttelijöille sun muille ''gigoloille'' sanottiin suoraan että missä mennään ja miten asiat on.Hauskaa oli, ensi kesänä uudestaan!
Hei!
Kaksi tytärtämme (pian 18 v. ja 16 v.) olivat juuri viikon matkalla
Rodoksella. Matka meni loistavasti, mitään ongelmaa ei todellakaan
ollut. Silloin, kun on fiksuja ja ajattelevia nuoria, tietävät kyllä,
miten toimitaan ja käyttäydytään. Ensi kesänä he menevät myös
uudestaan ja minä äitinä annan ehdottomasti luvan. :)

Vastaa viestiin
08.09.07, 14:24   #20 (linkki)
Mari-75
(Vierailija)

Rodos

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Talema
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö-17v
Hei!
Kaksi tytärtämme (pian 18 v. ja 16 v.) olivat juuri viikon matkalla
Rodoksella. Matka meni loistavasti, mitään ongelmaa ei todellakaan
ollut. Silloin, kun on fiksuja ja ajattelevia nuoria, tietävät kyllä,
miten toimitaan ja käyttäydytään. Ensi kesänä he menevät myös
uudestaan ja minä äitinä annan ehdottomasti luvan. :)
Rodos on pikkaisen eri asia...
  Vastaa viestiin
08.09.07, 20:40   #21 (linkki)
no way
(Vierailija)

ei

Eiks jo lastensuojelukin ala kiinnostua, jos lapsia lähetetään ilman aikuisten valvontaa tollasiin paikkoihin. Olikohan toi edes ihan tosissaan esitetty kysymys, niin pahaltla kuulostaa...
  Vastaa viestiin
09.09.07, 10:13   #22 (linkki)
raijjja
(Vierailija)

sehän on..

Sehän on kai ihan jokaisen oma asia. Jos on sellaisia nuoria, jotka osaavat käyttäytyä, tuntevat paikan ja eivät lähde kenen tahansa matkaan, luulen että matka onnistuu ihan hienosti. Ja varsinkin joka päiväisellä yhteyden pidolla kotiin. Mielestäni se on jokaisen vanhemman oma päätös.
  Vastaa viestiin
05.10.07, 19:26   #23 (linkki)
Kavereiden kesken
(Vierailija)

Päästäisittekö 15 ½-vuotiasta, hiukan vajaa 17-vuotiasta ja 18-vuotiasta keskenään turkkiin? Tälläinen olisi suunnitelmissa silloin kun paras kaveri täyttää 18. Mitä vähän katselin niin baareissa jotkut 16-vuotiaatkin saavat juoda joitan mietoja?
  Vastaa viestiin
06.10.07, 10:01   #24 (linkki)
sallla
(Vierailija)

alanyan baareissa tarjoilijat vähät välittää oletko sinä täysi ikäinen vai et.. olen itse kokeillut. kyllä ne sitä bisseä ja sidukkaa pöytään tuo kun tilaa. :) varmaan viinaakin antaisi jos tilaisi.. eihän turkki ole vielä euroopassa, eikä varmaan koskaan tule olemaankaan...
  Vastaa viestiin
06.10.07, 10:22   #25 (linkki)
Kavereiden kesken
(Vierailija)

No viime viikolla kun oltiin Marmariksessa Metropolin grilli-illassa niin kyllähän alaikäisillekin annettiin, ihmettelin vähän :') Todellakin, eihän se Turkki euroopassa vielä ole. Tosin eipä tämä meidän reissumme sitten mikään kännireissu tule olemaankaan :D
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku