Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja redcurry Olen juuri palannut deturin äkkilähtö-lomaviikolta Turkin Gumbetistä. Äkkiilähtö oli ensimmäiseni, samoin olin eka kertaa deturin matkalla. Minua jäi askarruttamaan muutama asia, joista haluaisin kokeneempien matkaaja-kollegoiden kommentteja:
Ovatko kaikki äkkilähdöt nykyään sellaisia, jotka ovat jo alunperin sidottuja ko. hotellin huonoimpiin huoneisiin ja matalimpaan varustelutasoon eivätkä varsinaisesti ole riippuvaisia siitä, miten lähellä lähtöhetkeä matka varataan? Eli saako äkkilähtöläinen aina huonointa?
Oletteko huomanneet, saavatko /varaavatko eri matkanjärjestäjät eritasoisia huoneita asiakkailleen? Eli saako toisen matkanjärjestäjän matkoilla aina huonompitasoisen huoneen kuin toisen matkanjärjestäjän?
Oma kokemus on myös, että matkanjärjestäjän "neuvottelemilla edullisilla retkillä" saa huonompaa palvelua, kohtelua ja sisältöä kuin ostamalla itse paikallisilta; onko muilla samanlaisia kokemuksia?
By the way; Gumbet oli kaunis, siisti ja mukava lomakohde, paikalliset ystävällisiä (jopa yliystävällisiä). Kelit eivät olleet tänä vuonna tähän aikaan suosiollisia; kotona taisi olla lämpimämpää. Hintataso on lähellä suomen tasoa, joten shoppailuun tarvitaan reilusti rahaa, jos sitä aikoo harrastaa. Vaikka paikka on bilemesta, näkyi siellä paljon myös iäkkäämpää porukkaa.
Onurair-lento ei juuri poikennut finnairin vastavasta; menomatkalla kone piti vain nousussa ja laskussa järkyttävää ääntä. Ateriat eivät sisältyneet hintaan ja ostomahdollisuudetkin olivat rajalliset. |
No ei todellekaan ole kaikkein huonoimpia.Vuosi sitten kävimme Turkissa Alanyassa viikon reissulla,ja se maksoi 245€ per lärvi,ja kämppä oli neljän tähden huoneistohotelli,jossa oli vartiointi 24/7.
Suurin järkytys koko reissulla oli se,kun respasta yöllä käveltiin huoneeseen,niin näin miehen,jolla oli "puukko" kädessä.
Kysyin,että "have you knife", johon hän vastasi että "no sir,this is radiophone"
Valitettavasti en muista,että kuinka paljon ennen matkaa reissun varasimme,mutta mutu-tuntuma on, että noin kuukausi ennen lähtöä.
Elokuussa lähdetään taas Alanyaan ja nyt reissu maksaa 335€ viikolta per nenä ja majoitus kolmen tähden huoneistohotellissa ja tämä matka varattu 5kk ennen lähtöä.
Molemmilla reissuilla järjestäjänä Finnmatkat, ja kaikki on mennyt tosi hyvin.