| |  | | |
09.04.05, 16:13
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Kristiina Cruises
Onko kellään kokemuksia ko. matkanjärjestäjän risteilyistä? Mielenkiinto heräsi Välimeren risteilyä kohtaan ja olisi kiva saada tietää toisten kokemuksista.
| |
| | |
15.04.05, 18:44
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Kristiina Cruises
Harkitse ihmeessä suurempia aluksia. Ei ole mukavaa, vaikka oma vatsa kestäisikin (vaimoni ei), jos huomattava osa kanssamatkustajista kipristelee merisairaina. Laiva lisäksi ahdas ja kallis antiinsa nähden. Kielitaidottomille tai estoisille sopiva.
Kristiinan kehujilla ei ilmeisesti ole kokemusta suuremmista ja todellisen täysihoidon sisältävistä aluksista.
Kokeile molempia ja vertaa!
| |
| | |
20.06.05, 16:13
|
#3 (linkki)
Tulin pahoinvoivaksi,siinä merenkäynnissä ja olin tosi kipeänä koko matkan,onneksi tulin lentäen pois.
Koin,että rahat menivät hukkaan.
Isommalle laivalle vaan,ehkä vältyt merisairaudelta?
| |
| | |
03.01.06, 12:13
|
#4 (linkki)
Joo, olen aivan samaa mieltä kuin edelliset kirjoittajat. Paatti on TODELLA pieni. Matkustajien keski-ikä todella korkea. Sopii ehkä sellaisille eläkeläisille, jotka eivät osaa kielilä ollenkaan ja eivät tule helposti pahoinvoiviksi.
En lähtisi reissulle uudestaan.....
| |
| | |
07.01.06, 14:14
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Hyvä risteily
Minusta paatti oli sopivan kokoinen. En ollenkaan rakasta noita jättialuksia ja niiden massaturismia. En tullut merisairaaksi ja kaikki muukin toimi. Osaan noin kymmentä kieltä, enkä kuulu tähän kielitaidottomien ryhmään.
Kristinan erinomaine puoli on, että varsinkin Afrikan satamiin ei isompi laiva sovi eikä maapalvelut riitä.
Uskallan suositella omaan kokemukseen perustuen.
| |
| | |
08.01.06, 14:01
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Olitko jossain
risteilyllä ihan lähiaikoina? Jos olit, kerrotko jotain.
| |
| | |
09.01.06, 15:21
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Olitko jossain
Olimme kohta pari vuotta sitten Länsi-Afrikan risteilyllä ja nautimme suunnattomasti Kristinan pienuudesta. Yhteenkään niistä satamista ei isomallla laivalla olisi ollut asiaa.
Jos halua mennä laivalle juhlimaan niin Kristiina on ihan väärä laiva.
| |
| | |
09.01.06, 21:18
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Olitko jossain
Minä olin viime vuonna kiertämässä Kristiinalla Kanariansaaria. Jos lähdet niin ota ihmeessä pahoinvointilääkkeitä mukaan. Itse en ollut merisairaana, mutta ryhmästämme noin 5/6 oli sairaana matkan aikana.
Laivan henkilökunta on ihan ok.
Laivan pienessä saunassa on ihan mukava päivän päätteeksi käydä. (Kunhan vaan löysi takaisin omaan hyttiin niiltä sokkeloisilta alakerran käytäviltä.....)
Eli kyllähän tuolta ihan positiivistakin kerrottavaa löytyy..... | |
| | |
12.01.06, 08:20
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Hyvä risteily
Mikähän on 'noin' 10:n kielesi hallinnan taso?
Miten voi osata 'noin' 10 kieltä?
Loppuuko laskutaito?
Mitkähähän ne kielet ovat?
Tulla toimeen!!?? = tilata olut turistikuppilassa.
-
-
Keskustella esimerkiksi politiikasta tai taloudesta meluisassa ympäristössä lievästi puhevikaisen alkuasukkaan kanssa?
Satamista. Olen ollut risteilyillä joissa sataman mitoituksen johdosta halukkaat viedään maihin suurilla moottoriveneillä.
Millä jättialuksilla olet risteillyt, muualla kuin Suomenllahdella?
Missä kulkee jättialuksen kokoraja?
4000brt, 7000brt, 25000brt vai enemmän.
Kristiina taitaa olla 4000:n suuruusluokkaa?!
Minusta miellyttävimpiä ovat 25000-suuruusluokka.
Eivät liian suuria ja kuitenkin syvillä vesillä kohtalaisen vakaita.
Matkustajat monikansallisia = 10:n kielen taidollasi olisi käyttöä.
Kokonsa puolesta pääsevät useimpien kaupunkien satamiin, joissain jopa keskustaan. Esimerkiksi Malta, Antiqua, Santo Domingo, Palma de Mallorca, Iraklion, St Thomas, Ajaccio jne.
Ei valittamista. | |
| | |
15.01.06, 23:35
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Hyvä risteily
En juo olutta olkoon ensimmäinen ja viimeinen vastaukseni.
En puhunut maihin pääsemisestä vaan maapalvelujen riittävyydestä. Dakarissa oli vain kolme turistibussia. Jos niillä kierrätetään tuollaisen jättilaivan 3600 matkustajaa niin hupia riittää. Siksi nämä suuret eivät siellä päin seilaa. Olen ikäni rampannut ja esitelmöinnyt kansaivälissä kokouksissa, joten hommassa ei ole mitään vierasta.
25000brt on vielä aika pieni nykymitoilla. Kristina on pieni ja se on myönteistä.
| |
| | |
29.12.06, 14:26
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ollaan oltu Reginalla kaksi kertaa risteilemässä, Kanarian saarten risteily ja Välimerellä. Ollaan risteilty myös muilla isommilla aluksilla Välimerellä. Jos on kielitaitoa, eikä tarvitse suomalaisia oppaita kädestä pitämään, kannattaa lähteä kansainvälisille, isommille risteilijäaluksille. Niillä on palvelu, ruoka, ohjelma, jne. AIVAN eri luokkaa kuin Reginalla, ei voi puhuakaan samana päivänä. Kristina Cruisen risteilyjä suosittelemme kielitaidottomille (eläkeläisille).
| |
| | |
04.01.07, 09:53
|
#12 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2006
| Kristina Regina
Itse olen tehnyt jo 9 risteilyä Kristina Reginalla eri puolilla maailmaa. Ensi syksyksi olen varannut Kreetalta Egyptin, Kyproksen, Turkin ja Rhodoksen kautta takaisin Kreetalle palaavan risteilyn. Ja vieläkin riittää käymättömiä satamia vaikka kuinka paljon. Kristina Reginalla on kymmeniä erilaisia risteilyjä Jäämereltä Gambiaan ja Senegaliin.
Olen viihtynyt Kristina Reginalla mainiosti laivan upean tunnelman ja vieläkin upeamman henkilökunnan, jota merellä miehistöksi kutsutaan, takia. Parempaa ja ystävällisempää palvelua on ole missään muualla saanut. Myös laivan matkustajat ovat olleet mukavaa porukkaa. Jutella saa kun haluaa mutta myös rauhassa saa olla. Yhteenkään häirikköön en risteilyillä ole törmännyt. Yksin matkustavalle mainio vaihtoehto.
Laiva ei ole mikään nuorison bilepaikka. Laiva on hyvä vaihtoehto aikuiselle ihmiselle, joka haluaa nähdä ja kokea paljon lomansa aikana.
Käyn yleensä risteilyn aikana yhdellä tai kahdella retklellä mutta muuten tutustun satamakaupunkeihin omatoimisesti.
Tulen helposti merisairaaksi, joten olen käyttänyt risteilyillä skopoderm nimistä pahoinvointilääkettä. Sen kanssa ei ole kovassakaan myrskyssä tullut pahaa oloa. Olen siis ollut kovissakin myrskyissä mutta sellaista en ole risteilyilläni kokenut, että kovin iso osa muista risteilyvieraista olisi ollut merisairaita. Itsekin olin ensimmäisellä risteilyllä yhtenä yönä merisairas mutta seuraavalla kerralla osasin jo varautua Skopodermin avulla. Skopodermiin tarvitaan resepti lääkäriltä.
Isoista risteilijöistä minulla ei ole kokemuksia, joten niihin en osaa verrata. Kristiina Regina on toistaiseksi riittänyt minulle. Mutta saatan joskus tuollaista isoakin laivaa kokeilla.
| |
| | |
04.01.07, 15:44
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | Kristiina Regina on paras
Olen ollut useammalla risteilyllä laivalla ja pitänyt suunnattomasti juuri siitä että laiva on pieni ja "kotoinen" ja sen risteilytarjonta erittäin monipuolinen.
Vaikka kielitaitoinen olenkin, on aina mukavaa kulkea vieraissa paikoissa matkalla, joka on räätälöyty meille suomalaisille. Positiivisena olen kokenut myös sen, että laivalta puuttuu sekä juopotteleva- että se kansainvälinen porukka, joka röyhkeästi jyrää jonoissa kohteliaat suomalaiset sivuun. Laivalle ei siis tulla rellestämään, vaan tutustumaan uusiin paikkoihin ja ihmisiin, kuuntelemaan hyviä luentoja jne...
Ja satunnaisia pahoinvoivia toki on ollut, mutta ei merkittävästi. Olen jutellut useammalla risteilyllä ihmisten kanssa ja hyvin harvassa ovat ne olleet, jotka eivät ole risteilystä pitäneet. | |
| | |
08.01.07, 14:49
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | Matkalla perillä
Olen ollut kolmella Kristiina Reginan risteilyllä. Minusta parasta niissä on pieni laiva. Regina on LAIVA, eikä uiva hotelli. Matkoilla suurin osa on ollut iäkkäitä ihmisiä. Se osittain takaa ja osittain kertoo sen, että laivalla on leppoisan rauhallista. En mene matkalle tapaamaan ihmisiä, vaan kokemaan matkaa. Joskus solmii toki tuttavuuksiakin.
Minä matkustan matkustamisen takia, en päästäkseni perille jonnekin. Siksi risteilyt ovat minulle oivallinen tapa matkustaa. Laiva on kotoinen, henkilökunta aurinkoista ja ruoka hyvää. Matkan elämykset tulevat siitä, mitä haluan matkastani saada.Se uusi, mitä saan, on kaikki laivan ulkopuolella. Laiva antaa minulle vain mahdollisuudet kokea uutta ja erilaista laivasta katsellen tai satamista retkeillen. Kristiina Regina on antanut kaiken, mitä laivalta olen pyytänyt. Mitä matkasta saa irti, on kiinni omasta itsestä. Kristiina Reginalla on mahdollisuus rauhoittua ja sulatella näkemäänsä. Ei tarvitse koko ajan ajatella, mitä jää näkemättä laivan ohjelmatarjonnasta tai erilaisista ravintoloista, jos vain rentoutuu itsekseen. Olen ymmärtänyt, että suuremmilla laivoilla on tarjonta runsasta. Minä haluan vain matkustaa LAIVALLA ja nähdä maailmaa.
| |
| | |
20.02.07, 13:37
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | kristiinan risteily
Voisin sydämmellisesti neuvvoa että harkitsisitte isompaa paattia. Me käytiin cap verde/senecal risteilyllä ja koko laiva voi pahoin paitsi ei yksi pieni vauvva. Palvelu kyllä oli hyvää laivalla mutta muuten liikkuminen ja hytit huonoja. EN LÄHTIS UUDELLEEN VAIKKA MAKSETTAISIIN.
| |
| | |
29.03.07, 16:30
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | Egyptiin!
Viides risteily tuli Reginalle juuri varattua. Ensi talvena vuorossa on Punaisenmeren-risteily. Itselleni Reginan keinunta ei ole koskaan aiheuttanut ongelmia, enkä ole siellä muidenkaan nähnyt siitä kärsivän. Pidän todella paljon Reginan tunnelmasta, vaikka se ei tiloillaan loistakkaan amerikkalaisten uivien kaupunkien rinnalla. Kummassakin on omat hyvät ja huonot puolensa. Me olemme kutakuinkin joka toisen risteilyn risteilleet Kristina Reginalla ja joka toisen Royal Caribbeanin suuremmilla aluksilla.
| |
| | |
08.07.07, 08:33
|
#17 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 07/2007
| Terveiset Länsi-Afrikasta
Kristina Reginalla on uskomaton mahdollisuus yhdistää mökkifiilis ja kaukomatkat, tuosta vain. Viimeksi olen ollut Länsi-Afrikan risteilyllä. Omakohtaiset kohdeluennot eivät myöskään olleet vähiten kiinnostavia. Kaiken keskellä vielä huomasin olevani täysin kristillisessä joulujuhlassa, johon saattoi osallistua tai olla osallistumatta (monet osallistuivat). Ja kaikki tuo samalla joulumatkalla! Mielestäni Kristina Regina poikkeaa erikoisine yhdistelmineen edukseen. Iältäni olen vielä aika nuori.
| |
| | |
10.07.07, 17:30
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) |
Ne jotka protestoivat Kristiina Reginan hyttien kokoa ja varustelua, tuskin ovat ottaneet huomioon sitä seikkaa, että laiva on todella vanha - rakennettu 1960. Ei silloin ollut tarve rakentaa suurempia hyttejä. Mielestäni on hyvä, että myös Kristiina Reginan kaltaisia aluksia on edelleen olemassa!
| |
| | |
10.08.07, 13:22
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Uutta taas tulossa
Tänään posti toi mielenkiintoisia uutisia; Ensi keväänä Kristina Regina tekee mielenkiintoisen Mustanmeren risteilyn, joka ulottuu kolmeen kohteeseen Ukrainassa, ja myös Romaniasta ja Turkista on kohteita tällä reissulla mukana. Risteily starttaa ja lopettaa Istanbulista. Toinen ehkä vieläkin mielenkiintoisempi risteily on kesällä 2008 Grönlanti! Upeita uutuuksia siis taas tiedossa...
| |
| | |
14.08.07, 10:11
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | todella upeeta
siis päästä risteilyllä Romaniaan ja Ukrainaan... unelmien risteilykohteita, joopa joo...
| |
| | |
30.11.07, 16:32
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | Uudet kohteet onnistunut valinta
Vaikka edellinen kirjoittaja tuntuukin vähättelevän Reginan uusia kohteita, niin hyvin ne ovat käyneet kaupaksi. Loppuunmyytyjä jo melkein kaikki. Onneksi itse olimme ajoissa liikkeellä. Uusia elämyksiä Reginan matkassa taas tiedossa! Nimimerkki "ajatella" voi jatkaa risteilyjään entiseen malliin unelmien risteilykohteisiinsa, joihin hän oletettavasti laskee ainakin Tukholman ja Tallinnan.
| |
| | |
17.12.07, 01:30
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | Voi kunpa pääsisikin Reginalle
Minä ihmettelen ihmisiä jotka haukkuvat Reginaa. Onhan se pieni, mutta tässä tapauksessa pienuus on todella hyvä asia. Olen ollut Reginalla muutama vuosi sitten noin kymmenellä risteilyllä ja ei ainakaan vielä ole tullut ahtaan paikan kammoa. Ja siitä että pienellä laivalla tulee merisairaaksi niin yhtä hyvin merisairaaksi tulee isommilla laivoilla. Esimerkiksi kun ylitimme Biskajan niin oli todella kova myrsky ja osa matkustajista oli merisairaita mutta kyllä ainakin minä olin jokaisella aterialla. Ja kapteeni Partanen sanoi mielestäni hyvin kun eräs matkustaja valitti laivan heilumisesta että ainoa laiva tälläisessä myrskyssä joka ei heilu makaa pohjassa. Ja kun vastaan tuli isoja risteilijöitä ja konttilaivoja ne "heiluivat" todella paljon. Ja mikä onkaan mukavampaa kuin pieni laiva kaupungin keskustassa samalla kun nämä jättiristeilijät ovat ankkurissa pitkällä rannasta. Ja henkilökunta on todella upeeta , tuntuu kuin olisi yhtä suurta perhettä. Eli kyllä minä ainakin ylittäisin Biskajan taas mielummin Reginalla kuin näillä itämeren jättiläisillä, jotka uivat vain noin metrin syvemmällä kuin Regina ja seilaavat vakaajien turvin joita Regina ei tarvitse se kun on Oikea Laiva eikä mikään uiva jättihotelli jossa ei opi tuntemaan ketään muita matkustajia. Reginalla sitä vastoin tutustuu todella helposti niin nuoriin kuin vanhoihin matkustajiin ja henkilökuntaan.
Matkaterveisin Kalle S.
| |
| | |
17.12.07, 11:10
|
#23 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2006
| Samaa mieltä
Olen samaa mieltä edellisen kanssa. Jo 9 risteilya takana. Tulen helposti merisairaaksi ja niin tulin myös ensimmäisellä Kanarian risteilyllä Las Palmasin ja Arrecifen välillä. Muilla väleillä ei ollut ongelmia. Seuraavalle risteilylle varauduin kuitenkin korvan taakse laitettavilla Skopoderm-laastareilla. Ei ole enää tullut pahoinvointia isoimmillakaan myrskyillä ei edes Biskajalla. Minulle tuosta skopodermista ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia ja alkoholiakin olen nauttinut normaalisti.
Parempaa palvelua kuin Kristina Reginalla en ole saanut missään.
Isompia risteilijöitä en ole vielä kokeillut. Mieli kyllä tekisi mutta ne ovat varsin kalliita yksin matkustavalle. Viikon risteilystä joutuu helposti pulittamaan 1500 euroa. Kaverin kanssa hintataso lienee samaa luokkaa kuin Kristina Reginalla?
Yksin matkustavalle on plussaa se, että Kristina Reginalla on paljon muitakin yksin matkassa olevia. Juttukaverin löytää helposti mutta rauhassakin saa olla niin halutessaan.
Seuraavan sataman kuviot ja retket kerrotaan aina edellisenä päivänä pidettävässä tilaisuudessa. Risteily sopii mainiosti myös kielitaidottomille, koska kaikki palvelut saa suomenkielellä.
| |
| | |
07.02.10, 20:15
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | kristiina cruises matka
matkalla punaisenmeren risteilyllä 30.1-6.2-10 . Kiitos mahtavasta matkasta koko Kristiina Cruisisin henkilökunnalle. Kaikki oli järjestetty upeasti ja henkilökunta oli ystävällistä ja osaavaa. Retket saivat meidän seurueemme mykistymään. Oppaiden tiedonmäärä oli kerrassaan valtava. Lentokentällä kaikki sujui nopeasti ja viivyttelemättä. Laiva oli idyllinen ja viihtyisä.
| |
| | |
05.03.10, 10:23
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Matkaajat matkalla punaisenmeren risteilyllä 30.1-6.2-10 . Kiitos mahtavasta matkasta koko Kristiina Cruisisin henkilökunnalle. Kaikki oli järjestetty upeasti ja henkilökunta oli ystävällistä ja osaavaa. Retket saivat meidän seurueemme mykistymään. Oppaiden tiedonmäärä oli kerrassaan valtava. Lentokentällä kaikki sujui nopeasti ja viivyttelemättä. Laiva oli idyllinen ja viihtyisä. | Joko olitte uudella laivalla vai vieläkö vanha risteilee? Kokemuksi uudesta laivasta olisi kiva saada myös tänne palstalle.
| |
| | | | |