| |  | | |
18.12.04, 19:27
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Silja vs. Viking
Ei varmaan ole ensimmäinen aloitus aiheesta, mutta teen kuitenkin.... :)
Itse olen viimeaikoina lähinnä viikingillä seilannut, nyt sain kuitenkin Siljalta mielestäni edukkaan tarjouksen, ja ainakin näin netissä vertailemalla oli edullisempi kuin Viikkarin vastaavassa hyttiluokassa tiettynä paivänä. Lähtö on siis lauantai ja Prome-luokassa Tukholmaan 220e/hytti.
Olisi ihan mielenkiintoista saada kommentteja hyvistä ja huonoista puolista em. laivojen suhteen. (Vaikka makuasioistahan on tunnetusti turha kiistellä.)
Vikingillä olen ainakin hyvää palvelua saanut. Erityisesti mieltäni lämmitti kesällä Buffetissa ,kun kysyin kasvisruokaa allergiani puitteissa niin reipas mies mietti hetken, kysyi missä istun ja kiikutti lopulta pöytäämme höyryävän lautasellisen ruokaa, kauniisti aseteltuna jne. :) (""ruokavammaisuuteni"" vuoksi en ylensä buffaa ota, tämä oli poikkeus kun isolla porukalla matkustimme.)
| |
| | |
18.12.04, 22:39
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Kiireellä kyhäsin...
...todellakin, löysinpähän edellisen keskustelun aiheesta... :) | |
| | |
19.12.04, 12:15
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Kiireellä kyhäsin...
Omasta mielestäni Silja kyllä selättää Vikingin mennen tullen. Sija-linella teemme varmaan noin 5 kappaletta ilmaisia risteilyjä vuodessa. Eli niitä kertyy tax-free ostoista kuponkeina, risteilystä+ostoksista kertyneinä pisteinä. Sitten vielä silloin tällöin joku tarjous jossa jossa risteily esim. tukholmaan maksaa esim. 20 euroa.
| |
| | |
21.12.04, 20:48
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: Silja vs. Viking
Itse tykkään Siljasta tositosi paljon ja matkustan mielummin Siljalla. Mutta paljon olen myös Vikingillä kulkenut ja ei siinäkään mitään sen kummempaa vikaa ole ollut. Palvelu on ollut aina todella hyvää yms. Mutta viihdyn paremmin Siljan laivoilla. Esimerkiksi Tukholman risteily Promenade hytissä Serenadella/Symphonylla kävelykatuineen on minulle ja puolisolleni ylellisyyttä.
Siljalla miinusta saa kyllä Tukholman laivojen ruokapaikat, ei ole tahtonut meille löytyä mieleistä buffetin lisäksi.
Mutta helmikuussa mennään taas katsastamaan Tukholma! =)
| |
| | |
27.12.04, 15:51
|
#5 (linkki)
viking linellä en ole sitten matkustanut vuosiin, mutta viimeksi kun kävin siellä, matka oli nautinnollinen. Mielestäni viking line on kotoisempi laiva. Tulee lämmin fiilis kun laivaan pääsee sisälle. Ruoka on myös herkullista....
silja line on myös ihana laiva. se on kuin pieni kaupunki, jossa voi tehdä ostoksia ja syödä pientä purtavaa kahviloista. silja linellä kävin syksyllä ja kaipasin sinne heti takaisin. pääsee irtautumaan arjesta ja nauttimaan olosta. Mutta tämähän on mielipidekysymys, joten jokainen päättäköön oman laivansa. Hyvää matkaa kaikille, jotka suuntaatte kohti tukholmaa tai jotain muuta kaupunkia
| |
| | |
30.12.04, 18:30
|
#6 (linkki)
Milloin seilaamaan on ryhtynyt laivat niemeltä; silja line ja viking line? haloo?
| |
| | |
18.01.05, 16:27
|
#7 (linkki)
Sama juttu, vaikka noista ""ilmaisista"" matkoista olen eri mieltä. Varustamot levittävät niitä työpaikoille ym houkutuksiksi , tarkoituksena kerätä rahat takaisin ravintoloissa, tax-freessa ym. Eikäs ne ilmaiset hytit ole jotain ikkunattomia siellä alhaalla?
Siljan ja Vikingin (Helsinki-Tukholma) erosta olen kyllä samaa mieltä kuin muutkin. Mentiin kesällä pitkästä aikaa Vikingillä ja kyllä se vaan on karvahattuversio Siljasta. Kaikki oli silleen pientä ja nuhjusta ja kun Promenaadi puuttuu, niin se puuttuu. Tuntuu ahtaalta. Buffettikin näyttää pieneltä kun taas Siljalla on puoli laivanpituutta. Mariella näyttää vanhanaikaiselta, mitä se onkin - verrattuna Siljoihin.
- Mutta yhdessä suhteessa Viking on parempi: laivan vääntöjäykkyydessä. Kun merenkäynti on kovaa, niin perinteinen ""hunajakennorakenteinen"" Mariella on jäykkä, mutta uudenaikainen ontto Promenadella varustettu Silja vääntyy, se siis värähtelee pituusakselinsa suhteen. Tämä tuntuu kovalla tuulella varsinkin keulassa pahalta, yökerhopäässä 'heittää' myrskyssä. Toinen vääntöjäykkyydestä aiheutuva ongelma on matalilla kierroksilla syntyvä resonanssi: vuode täristää ylimmillä kansilla keulapäässä - kun aamuyöllä ajetaan Helsinkiin päin hitailla kierroksilla. Vuoteen tärinään kyllä herää - siis sellainen joka nukkuu yöllä.
| |
| | |
18.01.05, 19:35
|
#8 (linkki)
Mielestäni Silja ja Viking ovat niin tasaväkisiä, että on mahdotonta sanoa, kumpi on parempi. Viking loistaa palvelussa ja ruoassa ja laivojen siisteydessä, Silja taas kanta-asiakaseduilla ja promenadelaivoilla (joka taas on makuasia).
| |
| | |
19.01.05, 19:39
|
#9 (linkki)
Paljon on täytynyt Vikingillä tapahtua, jos se ohittaa Siljan ruoassa. Viimeksi vertaillessani ero oli aika selvä Siljan hyväksi. Buffetissa emme kylläkään enää aikoihin ole viitsineet käydä.
| |
| | |
23.01.05, 12:16
|
#10 (linkki)
Itse matkustan mieluummin Viking-yhtiön laivoilla kuin Silja-line yhtiön laivoilla Tukholmaan siitä syystä, että Vikingin laivat menevät suoraan Södermalmiin, joka on nykyisin niin trendikäs kaupunginosa eli pääsee suoraan ostoskaduille eikä tartte ajella metrolla tai bussilla.
| |
| | |
08.02.05, 16:36
|
#11 (linkki)
Siljan laivat ovat paljon mukavampia matkustaa kuin Viikkarin, mutta palvelu ja ruoka (a'la carte) ovat Viikkarilla ehdottomasti parempaa.
Lasten kanssa matkustaessa kyllä käytän mielummin Siljaa, mutta meno on kovempaa Viikkarilla ;)
Kiitos vaan Viking Linelle ystävällisestä palvelusta, joka on todellakin ohittanut Siljan
| |
| | |
08.02.05, 16:48
|
#12 (linkki)
Mekin aiotaan pitkästä aikaa, vuosien tauon jälkeen kokeilla Viikkaria Siljan tilalla, koska Viikkarilta sai huomattavasti halvemman risteilyn, kivemman hytin ja mielenkiintoisen menunkin tullen mennen Tukholmaan 200 euroa halvemmalla, vaikka Siljalla oli voimassa kanta-asiakas tarjoukset yms. Ihan mielenkiinnolla lähdetään siis risteilemään. Liian orjuuttava on tuo Siljan kanta-asiakas juttu joka ei olekaan niin edullinen kuin luulis. Viikkarilla myös kiva netti kauppa.
| |
| | |
10.02.05, 22:36
|
#13 (linkki)
Mihinkä perustatte väitteenne Vikingin paremmasta ruoasta? Omien kokemusteni mukaan Itämeren paras ravintola on Siljan Bon Vivant. Sinne on joka risteilyllä päästävä!!! Bon Vivant on kotoisten laivojemme ainoa todellinen gourmet-ravintola.
| |
| | |
11.02.05, 12:10
|
#14 (linkki)
Näin minunkin mielestäni, en ole Viikkarilta yhtähyviä makuja löytänyt. Mutta täällä jotkut vertailee muusi ja pullat annoksia yms. kotiruoan tyyppisiä laivasapuskoja, alkavat vittuilemaan, jos mainitsee ala carten, BV:n ja sen ettei matkusta halvimmassa mahdollisessa hytissä.
| |
| | |
11.02.05, 13:16
|
#15 (linkki)
Á la carte nimenomaan on Viking Linen etu. Sehän on voittanut monenlaista Sapphire Awardia ja Mare Balticum -palkintoa ja on tosi arvostettu konsepti.
| |
| | |
11.02.05, 13:29
|
#16 (linkki)
Nimenomaan Vikingin Food Gardenia kehun, en mitään muussi-lihapulla linjaa...
Makujahan on monia, itse olen saanut parempaa ruokaa kuin Siljan laivoilla, jokaisella olkoon oma makunsa.
| |
| | |
11.02.05, 14:04
|
#17 (linkki)
Me taas käydään risteilyillä niin harvoin (kerta pari parissa vuodessa), että lähinnä ärsyttää jotkut kanta-asiakkuudet ym. Niihin kun ei ole meillä mahdollisuuksia eli silloin meitä ei Siljalla kaivatakaan.
Vikingin laivat menee käytännössä keskelle Tukholmaa.
Valitsemme siis Viking Linen.
| |
| | |
11.02.05, 15:56
|
#18 (linkki)
Käymme useimmiten Silja Europalla ja olemme huomanneet, että Maximissa (siis a la carte -ravintolassa) alkuruoat ovat yleensä erittäin hyviä, mutta lämpimät eivät välttämättä samaa tasoa. Niissä on eri kokit! Muutenkin ruoan taso vaihtelee, mutta kyllä se pääsääntöisesti kelpaa aika vaativallekin asiakkaalle. Helsingistä lähtevillä laivoilla on enemmän a la carte -ravintoloita, saisi olla Europallakin.
Vikingillä emme ole käyneet vuosiin. Edellinen vertailu oli kirkkaasti Siljan eduksi. Nyt meillä on kevään aikana taas tilaisuus vertailla, kun teemme yhden reissun Vikingillä.
| |
| | |
11.02.05, 21:20
|
#19 (linkki)
Millainen tämä Viikkarin Food Garden on ?Tarvitseeko alacarte puolen aamiaisella jonottaa kuten buffee puolella?
Onko tuo Food Garden kalliimpi buffeeseen verrattuna, siis paljon kalliimpi?Voinko tehdä Viikkarilla yhtä hyviä ostoksia kuin Siljalla?
| |
| | |
14.02.05, 15:47
|
#20 (linkki)
Viikkarin Food Garden on rauhallinen, miellyttävä a'la carte ravintola. Aamiaiselle voit tehdä pöytävarauksen, jonotella ei siis tarvitse. Tunnelma aamiaisella on mukava, kun saa syödä rauhassa aamiaista ilman hirveetä meteliä. Hinnaltaan se on muutaman euron kalliimpi kuin buffet. Food garden aamiaiseen sisältyy kuohuviini. Itse en ole suostunut vuosiin tavalliselle meriaamiaiselle...
Nauttikaa matkasta !
Siljalla varmasti ostettavaa löytyy enemmän, esim. vaatteita ja tuliaisia.
| |
| | |
19.03.05, 18:47
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | vertailu
Mä tilasin risteilyn HEL-STO lyx-luokan hytillä Gabriella-laivalta hintaan eur 80,-.
Ei oo hinnalla pilattu!
Ja ihan ok laiva, ei uusi mutta ei tarviikkaan! | |
| | |
24.03.05, 15:35
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | Re: vertailu
Ei ollut huono VikingClubin helmikuun alkuun kestänyt tarjouskaan, jossa A-luokan hytti Buffet-aterioiden hinnalla (kaikki hytin aikuiset meno- tai paluumatkalla). Hintaa siis matkalle se rapiat 40 euroa kun mukana 2 aikuista ja 2 lasta. :)
| |
| | |
22.01.07, 14:29
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | M/S rosella
muuten onko M/S rosellalla sviiteissä jääkaappia jossa on jotain purtavaa?
| |
| | |
16.07.08, 09:07
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | Viking Line<33<3<3<33
-mielestäni Viking line on todellakin parempi laiva kuin siljalla!
-Vikingillä On:
-Parempi henkilökunta
-Ruoka on parempi
-Se on halvempi ja siistimpi!
-Vaikka olenkin vasta 11v. Niin tiedän heti että parempi on viking!
Kannattaa kuunella myös omien lapsien mielipiteitä asiasta!!
Itse lähden isäni ja siskoni kanssa 23.7 Mariellalle,EN siljalle!
Olimme kerran europalla ja sängyn aluset olivat täynnä pelkkiä karkkipapereita!!Siljan siivoojat opetelkaa siivoomaaannn!!!!
| |
| | |
19.07.08, 10:56
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | Silja Symphony <3 <3 <3 <3
Mielestäni silja on parempi, (olen menissa siljalle muutaman tunnin päästä).
Olen ollut vikingillä 2-3 kertaa ja silja on parempi.
Silja on siistimpi ja tyylikkäämpi.
Vaikka oonki vasta 13 nii tiedän heti että kumpi on mielestäni parempi.
| |
| | | | |