Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Risteilyt > Tukholma
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
03.12.06, 20:20   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 12/2006
Risteilylle pitkästä aikaa

Moi kaikille. Löysin tämän palstan kun googlella etsin tietoja risteilyistä ja paljon tietoa sainkin kun luin täältä kirjoituksia. Olen lähdössä Gabriellalla risteilylle Helsingistä Tukholmaan.

Kysyisin muutamaa asiaa mikä jäi vielä vaivaamaan jos joku tietäisi ja voisi ystävällisesti kertoa.

Turvallisuus laivalla ja lähinnä voiko jättää lompakkoa ja muuta turvallisesti hyttiin vai pitääkö arvotavaroita pitää kokoajan mukana? Entä onko siellä vuokrattavia tallelokeroita tms. parempaa säilytyspaikkaa tarjolla jos hytteihin ei uskalla jättää? Entäs sitten Tukholman päässä, uskaltaako jättää tavarat hyttiin jos käy katselemassa Tukholmaa?

Entä siivotaanko hytit Tukholman päässä ja tuleeko siivoojat herättämään jos nukkuu pitempään vai pitääkö lähteä hytistä heti kun laiva saapuu satamaan? Jos vaikka morkkis iskeekin päälle eikä jaksakaan lähteä tutkimaan Tukholmaa. Onko laivassa muuten mitkään paikat auki silloin kun se on satamassa Tukholmassa?

Tuommoista pientä kysyisin. On tosiaan niin monta vuotta siitä kun viimeksi olen risteillyt että on vähän hakusessa ja olisi kiva tietää vähän etukäteen.

Kiitos etukäteen vastauksista joita toivottavasti tulee.
  Vastaa viestiin
04.12.06, 14:55   #2 (linkki)
Maris
(Vierailija)

Ei ongelmia

Mä olen aina jättänyt kamojani hyttiin mm. kamerat, luottokortti, rahaa, jne, eikä koskaan ole mitään viety. Hyttini on milloin missäkin kerroksessa. Laivayhtiö ei kyllä vastaa arvotavaran säilytyksestä hytissä ja laivan infoon voikin jättää arvotavaroita säilytykseen. Säilytyksen hinnasta en tiedä. En ole koskaan kuullut mistään ongelmista Suomen ja Ruotsin välisessä liikenteessä. Muutama vuosi sitten kaverini siskon hytti putsattiin Tallinkin laivalla. Tää tyyppi sai vielä porttikiellon siihen laivaan, kun oli epäillyt ääneen laivan henkilökuntaa varkaudesta.
Noihin muihin asioihin mä en oikein osaa vastata, kun itse kuljen aina vaan Turusta. Mun tietääkseni sitä hyttiä ei siivota sinä aikana, kun laiva on Tukholmassa. Elikä voit nukkua pidempään jos haluat. Käy silti ihmeessä maissakin, sillä Tukholma on niin mahtava kaupunki. Vikingin terminaali myös sijaitsee niin hyvällä paikalla, että siitä on akkiä kävellyt vanhaan kaupunkiin. Siellä on todella kaunista näin jouluaikaan.
  Vastaa viestiin
04.12.06, 18:31   #3 (linkki)

Kiitti

Hyvä tietää ettei ainakaan kovin yleistä ole hyttien "putsaus". Eipä nyt paljon arvotavaraa ole mutta kamera on jota ei viitsi koko iltaa kanniskella.

Tukholmassa olisi tarkoitus käydä katselemassa mutta jos menee vaikka illalla myöhään kosteíssa merkeissä niin voi olla ettei jaksakaan lähteä. Hyvä tietää että saa silloin nukkua vähän pitempään pelkäämättä että siivojat tulee ahdistelemaan.
  Vastaa viestiin
05.12.06, 12:51   #4 (linkki)
Maris
(Vierailija)

Lisää tietoa

Vikingin nettisivuilta ja toimistoista saa aina lisää infoa. Tosi hyvät sivut Vikingillä.
Se nyt kuuluu asiaan, että Suomi-turisti on vähän tokkurainen Tukholman matkallaan. Enää ei kyllä näe sellaista näkyä kuin -80 luvulla, että suomalaiset siellä palloilee laivayhtiöiden muovipussit käsissään ja täysin päissään.
  Vastaa viestiin
05.12.06, 13:45   #5 (linkki)
matkustaja muu
(Vierailija)

Ei ne siivoojat tule missään hytetihin, ei edes vikingillä, jos sulla on sama hytti koko ajan käytössä. Ja onhan siellä niitä lappuja "älä häiritse"! Laita sellainen oveen.
  Vastaa viestiin
07.12.06, 14:37   #6 (linkki)
Risteily on risteily
(Vierailija)

elikkäs, hyttisi on sinun käytettävissäsi koko risteilyn ajan, eikä sinne änkeä ketään , ei siivoojiakaan.
Arvotavarat ja rahat kannattaa pitää aina mukanaan.Ethän jätä niitä muulloinkaan , miksi laivalla?
Tallelokeroita ei liene laivoissa, emme ole ottaneet mitään arvokasta mukaan, koska pari päivää ilman timangeja ja rubiineja menee kevyesti;)
Palvelut pelaa laivassa koko päivän, niin että jos haluat, et tarvitse lähteä mihinkään , voit syödä, nukkua , tai nauttia risteilyohjelmista pitkin päivää.
Hyvää matkaa ihanan jouluiseen Tukholmaan!
  Vastaa viestiin
09.12.06, 14:12   #7 (linkki)

Käyty on

Hyvin meni matka ja sattui mukavasti aurinkokin paistamaan Tukholmassa.

Tosiaan oli niin että sai olla hytissä rauhassa ja olisi voinut nukkua pitempääkin rauhassa. Jännitti vain niin tuli herättyä aikaisin ja lähdettyä heti laivan saapumisen jälkeen tutkimaan Tukholmaa.

Laivan infoon saa jättää arvoesineitä talteen ilmaiseksi ja pidinkin siellä kameraa.

Viking puhvetti oli loistava ja söinkin itseni ihan ähkyyn kuntoon. Ei ollut nälkä koko seuraavana päivänä ja jaksoi hyvin kierrellä Tukholmassa.

Wlania kaipaisin laivaan niin pääsisi nettiin kämmenkoneella. Onnistuisi kyllä kun kerran siellä oli pari konetta joilla pääsi nettiin maksua vastaan. Samalla lailla voisi olla laivan kattava wlan johon lunastaisi salasanan.

Kaikenkaikkiaan jäi ihan positiivinen fiilis reissusta ja uudestaan on lähdettävä. Kesällä matka on varmasti mukavampi kun on valoisampaa niin näkeekin jotain ulkona.
  Vastaa viestiin
09.12.06, 14:27   #8 (linkki)
Maris
(Vierailija)

Kivaa

Hyvä, että reissu onnistui. On se Tukholma vaan aina niin kaunis. Mä se lähden tästä taas illalla Viking Isabellalle bailaamaan. Joten ei kun suihkuun ja meikkaamaan....
  Vastaa viestiin