Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Yleistä matkailusta
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
05.12.08, 09:43   #26 (linkki)
Seppo K.
(Vierailija)

Hyvä on

Palvelu koneissa on valtionyhtiötä huomattavasti parempaa. Myös Hki-Vantaan puolella asiat sujuvat paljon ystävällisemmin kuin naapuritiskillä. Ehkä tilaa voisi olla tällaiselle isolle miehelle enemmän.
  Vastaa viestiin
21.01.09, 15:31   #27 (linkki)
Aapo Perätalo
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2 Vierasta
Tietääkö kukaan millä tuin koneella lennetään Mallorcalle,Italiaan Ja Portugaliin?kokemuksia
B-757
  Vastaa viestiin
28.04.09, 12:03   #28 (linkki)
Harmaata
(Vierailija)

TUI Tui

-Moi, nuo lyhyenmatkan lennot tehdään pääosin B-737:lla.
-On hyvä, että koneet on mahdollisimman suurilla matkustajamäärillä täytetty. Se on sitä ekoa se. Riittää, kun ihmisillä on riittävän mukava istuma-asento lennoilla. Vielä en ole niin isoa (pitkää) henkilöä tavannut, joka ei lentokoneistuimelle sopisi...
-TuiFly Nordicin valikoimista löytyy tilaamalla kaikenlaista matkoilla tarvittavaa, joten palvelu kyllä pelaa (myös sen haluamansa paikan varaamismahdollisuus)...
-Niin ja kun ulkomaanreissuille lähtee (=lomalennoille siis) kannattaa varata mahdollisimman pitkät matkat, jotta matkallaan saa mahdollisimman paljon iloa pääomaa normaalielämäänsä täällä Suomessa.
-Matkailu avartaa...
  Vastaa viestiin
03.05.09, 18:45   #29 (linkki)
lomalennolle
(Vierailija)

Tuin Boeing 767-koneet

TuiFLy on uusinut kaukolomalentojen koneet, siipiin on asennettu polttoainetta säästävät kärkisiivekkeet ja sisällä matkustamo on uusittu.
Ensi talvena lennoilla on kolme luokkaa Premium (business), Comfort (turisti) ja Charter (tosi ahdas) niille, jotka eivät kaipaa jalkatilaa ja lämmintä ruokaa.

http://www.lennalomalle.com/content/view/1155/43/

Ja Thaimaan lentojen jumbo vaihtuu siis Boeing 767-koneeksi.
  Vastaa viestiin
03.05.09, 19:59   #30 (linkki)
Pete_78
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lomalennolle
http://www.lennalomalle.com/content/view/1155/43/

Ja Thaimaan lentojen jumbo vaihtuu siis Boeing 767-koneeksi.
Tuo Finnmatkojen charter-luokka on näköjään yhtä ahdas kuin Finnairin 757 -lomalentokoneet, eli ei kiitos!
Jumbon vaihtuminen 767:aan tarkoittanee sitä, että Finnmatkat vähentää lentotarjontaa Thaimaahan? 767:aan mahtuu paljon vähemmän matkustajia kuin Jumboon.
  Vastaa viestiin
13.05.09, 17:23   #31 (linkki)
teme2524
(Vierailija)

Maksusta mahtuu...

Tohon 767- koneeseen (esim. thaimaan mtkat) kyllä mahtuu hyvin, kun varaa paikat Blue Comfot, tai premium luokasta (ei oo kauheen kallista, ja on kyllä sen arvoista). Toi Premium- luokka on kyllä mun mielestä vähän huuhaata. Ei oo juuri mitään eroa comforttiin, paitsi vähän isommat penkit, mutta comfotissakin on sentään 32 tuumaa jalkatilaa (normaalilla REITTILENNOLLA yleensä 31 tuumaa), eli riittää ihan hyvin. 767ssa on myös toi viihdejärjestelmä, jonka käyttö maksaa 7 e/yhdensuuntanen lento. Jalkatilaa on ainakin comfort- luokassa enemmän kun finnairin lomalennoilla.
  Vastaa viestiin
06.08.09, 14:16   #32 (linkki)
kipa40
(Vierailija)

turvallisuus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tärkempää kun jalkatila.
Hei, onkohan teillä tietoa tästä asiasta, kun Finnairiin luotan täysin, mutta nämä TUIfly Nordic koneet eivät ole tuttuja, ossaatteko sanoa miten on tuo turvallisuuden laita..kiitos.
T: Lentokammo
on ainakin 2 teneriffan reissua ilmassa pysynyt(jotka olen matkassa ollut) ja toivottavasti vielä sen kolmannenkin. ihan hyviä on koneet,turhaan pelkäät,ei se finnairkaan niin täysin luotettava ole kun muutkaan koneet

Vastaa viestiin
07.09.09, 22:39   #33 (linkki)
hellureips
(Vierailija)

Ei kiitos

Ilmassa pysyi mistä kiitos:).

Vanhat koneet ja erittäin ahtaat. Ainakaan normihinnalla en menisi. Halpislennon voisin ottaa ja kärsiä ahtauden ja palvelujen puutteen.

Eilen tulin samaisella koneella, äkkilähdöltä. Eli en voinut vaatia koneelta paljoakaan (muuta kuin, etta pysyy ilmassa), kun viikko Kreikassa lentoineen ja hotelleineen oli alle 200 e...
  Vastaa viestiin
22.09.09, 20:50   #34 (linkki)
Kiitäjä1
(Vierailija)

Lomalennot ovat lomalentoja ...

Heippa! Olen lentänyt sekä Finnairin lomalennoilla että TUIFly Nordicilla, Air Finlandilla ja Thomas Cook Airlines Scandinavialla. Eihän niissä paljon eroa ole. Chartterikoneitahan kutsutaan "marsuhäkeiksi". Reittlentokoneissahan on suuremmat jalkatilat. Että esim Blue1:n Ateenan, Nizzan, Barcelonan, Dubrovnikin ja Splitin reittilennoilla pääsee mukavasti ja edullisesti perille.
  Vastaa viestiin
08.01.10, 19:54   #35 (linkki)
pt
(Vierailija)

benutrymme

på svenska: Tuifly maskiner har väldigt kort mellan raderna och där jag har flugit så är det väldigt trångt för benen för en normallång man. När dessutom de s k flygvärdinnorna kör sin vagnar rakt på knät (som man är tvungen att ha mot mellangången) så liknade det mer någon dålig satir än en semesterflygning. Jag flyger alldrig mer Tuifly. PS! Det var dessutom ostädat och smutsigt och planet tillhörde nästan veteranklassen.

Är det någon som vet vilken nivå Tjäreborgs flygbolag håller (thomsas cook airlines?)
  Vastaa viestiin
09.01.10, 11:39   #36 (linkki)
chow chow
(Vierailija)

TuiFly:n koneet

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ttuu Näytä viesti
Millaisia ovat Finnmatkojen TuiFly:n koneet? Onko isompi/pienempi jalkatila kuin Finnairilla? Entä tarjoilu (on jo tilattu erikseen) ja muu viihde, elokuvia? Onko henkilökunta suomalaista vai pohjoismaalaista?
Ollaan 2 kertaa menty TuiFlylla.
Jalkatila suunnilleen sama kun Finnairilla. Lentoemot ainakin toisella lennolla puhu suomee. Oli elokuvia...
  Vastaa viestiin
27.01.10, 08:48   #37 (linkki)
matkaa suunnitteleva
(Vierailija)

TUI:n 767 Thaimaahan

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja chow chow Näytä viesti
Ollaan 2 kertaa menty TuiFlylla.
Jalkatila suunnilleen sama kun Finnairilla. Lentoemot ainakin toisella lennolla puhu suomee. Oli elokuvia...

Mietin, että varatako charter vai comfort. Miten ahdasta charterpuolella on, jos esim. vertais jumbon (747) alakerran tiloihin? Entä ruokapuoli, vain voileipäateria ja ostamalla lentoateria? Millainen ruokatarjoilu ja mihin aikoihin suurinpiirtein tapahtuu, eli onko 2 ateriaa jos tilaa myös maksullisen? Finnairin A300-340 ruokajuomatkin kuului lipun hintaan ,mutta TUI:lla ilmeisesti ei?
  Vastaa viestiin
27.01.10, 10:49   #38 (linkki)

Rekisteröitynyt: 03/2009
finnmatkojen kone

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ttuu Näytä viesti
Millaisia ovat Finnmatkojen TuiFly:n koneet? Onko isompi/pienempi jalkatila kuin Finnairilla? Entä tarjoilu (on jo tilattu erikseen) ja muu viihde, elokuvia? Onko henkilökunta suomalaista vai pohjoismaalaista?
Olen lentänyt 6 kertaa tuifly nordicilla kanarian saarille. Joka kerta lentoemännät ovat olleet suomalaisia mutta kippari ja perämies voi olla minkämaalaisia tahansa on ruotsalaista, tanskalaista,norjalaista ja kerran tullessa Helsinkiin oli latinaisamerikkalainen naiskippari. Olen päässyt aina turvallisesti kohteeseen. Miinusta on se että kippari puhuu paljon ohjaamosta mikrofoniin mutta niin hiljaa ei oikein kuule mitään ja englanniksi matkustamohenkilökunta ei suomenna eli istut tietämättä mitä kapteeni selostaa, tämä kokemus on ollut joka kerta edellä mainitulla lentoyhtiöllä ja myös tjäreborgin Thomas Cookin koneilla. Eli suosittelen Finnairin lomalentoa siellä ainakin saa infoa. Itse lennän huhtikuussa Blue1 Turkkiin
  Vastaa viestiin
24.10.11, 13:54   #39 (linkki)
vierailija
(Vierailija)

TUIfly nordic/lentokoneen kiihtyvyys

Terve kaikki! olen etsinyt googlesta ja bingistä monia ilmailuun liittyviä palstoja muttei löydy ongelmani olisi seuraavanlainen: ole siis lähdössä kreetalle muutamaksi viikoksi perheen kanssa TUIfly nordi:cilla Ja lento olisi minun ensimmäinen, nousu pelottaa kaikkein eniten ja olen miettinyt mikä olisi tuommoisen koneen ("nousu") kiihdytys nopeus?? Tämä olisi todella tärkeää.. toivon että vastaisitte KIITOS!! jo etukäteen.
  Vastaa viestiin
20.02.12, 16:50   #40 (linkki)
AP
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija Näytä viesti
Terve kaikki! olen etsinyt googlesta ja bingistä monia ilmailuun liittyviä palstoja muttei löydy ongelmani olisi seuraavanlainen: ole siis lähdössä kreetalle muutamaksi viikoksi perheen kanssa TUIfly nordi:cilla Ja lento olisi minun ensimmäinen, nousu pelottaa kaikkein eniten ja olen miettinyt mikä olisi tuommoisen koneen ("nousu") kiihdytys nopeus?? Tämä olisi todella tärkeää.. toivon että vastaisitte KIITOS!! jo etukäteen.
Melko laiskastihan noi nousee, Kreetalle lennettäessä on polttoainelasti jo melko raskas ja mitä ilmeisemmin kone muutenkin täyteen ahdettu. Muutamia kertoja olen ollut kyydissä Finnairin Airbusissa lyhyillä Euroopan reiteillä ja silloin on kyllä ruuhkaisessa ilmatilassa ja kevyellä koneella nousuissa hieman enemmän potkua. Mutta ei se koskaan epämiellyttävältä tunnu, mitään hävittäjämäistä useamman g:n lähtöä ne ei tee (eikä siihen kykenekään). Muistaakseni tavallisten reittikoneiden kiihtyvyys nousussa on normaalisti luokkaa 1,5 - 1,7G eikä sitä kestä kovin pitkää aikaa.

Pelkoon sanoisin vielä sen, että nousu mahdollisimman nopeasti riittävän korkealle (=rivakka kiihdytys) on myös turvallisuustekijä, sillä kun ollaan korkeammalla, on pelivaraa enemmän esim. moottorihäiriön sattuessa. Ja siis kaikki nykyiset liikennekoneet selviävät, vaikka yksi moottori pimahtaisikin.
  Vastaa viestiin
21.02.12, 12:20   #41 (linkki)
lentopelkoiselle
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija Näytä viesti

Ei se matkustajakoneen lähtö tapahdu raketinomaisesti. Eli mikä asiassa askarruttaa aikuista ihmistä? Oletan että viesti on provo.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku