Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Yleistä matkailusta
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
30.06.07, 21:36   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 05/2007
Missä maailman parhaat pizzat?

Plataniakseltaa juuri palattuani kotonaa söin parhaan PALAPITSAN, mitä elämäsässäni olin saanut, siinä oli merenherkkuja ja kahta juustoaa, mausteena manteleita ja omenanviipaleita! Mahtavaa!
Vastatkaa missä maassa on parhaat PIZZAT oman kokemuksenne mukaan. Italiassa ei ole hyvät, liian maustetut.
  Vastaa viestiin

01.07.07, 10:32   #2 (linkki)
ååå
(Vierailija)

pizzat

kun itse tekee ja laittaa päälle juuri ne herkut, joista itse pitää!
  Vastaa viestiin
01.07.07, 11:32   #3 (linkki)
xxxxxx
(Vierailija)

Tylsä aloitus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pizza-tiimi
Plataniakseltaa juuri palattuani kotonaa söin parhaan PALAPITSAN, mitä elämäsässäni olin saanut, siinä oli merenherkkuja ja kahta juustoaa, mausteena manteleita ja omenanviipaleita! Mahtavaa!
Vastatkaa missä maassa on parhaat PIZZAT oman kokemuksenne mukaan. Italiassa ei ole hyvät, liian maustetut.
Tuskin olet Italiassa käynytkään?

Vastaa viestiin
02.07.07, 08:15   #4 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2006
Mantelit ja omenaviipaleet

on meidän äitin keittokirjan mukaan omenapiirakan ainesosia -hyvää kylläkin.
Minun mielestä Italiassa ei ole liian mausteista omenapiirakkaa ja pitsakin on siellä ensteks parasta,,,
  Vastaa viestiin
02.07.07, 09:02   #5 (linkki)
LP

Rekisteröitynyt: 06/2006
Italiassa

olen syönyt parhaat ;) Suomessa pizzaa minun makuuni tarjoilee Classic Pizza.
  Vastaa viestiin
02.07.07, 10:57   #6 (linkki)
namnam
(Vierailija)

Parhaat pizzat

Prhaat pizzat olen syönyt Italiassa, sielläpäin, missä pizza tarinan mukaan on keksittykin. Aivan ohutta rapeaa levyä, ei pannupitsaa, joka ei maistu minusta yhtä hyvältä. Makuasia!
  Vastaa viestiin
02.07.07, 18:18   #7 (linkki)

Rekisteröitynyt: 09/2006
Parhaat pizzat on Napolissa, näin on näreet.
  Vastaa viestiin
02.07.07, 20:43   #8 (linkki)
Mehmet Türkiye
(Vierailija)

SUOMESSA!

Suo,enm pizzataksi teke para pizta ylatüs tayte sisaltu hinta.
  Vastaa viestiin
03.07.07, 15:38   #9 (linkki)
PL67
(Vierailija)

Italiassa tietenkin

Italiassa, Sisiliassa, olen syönyt parhaat pizzat. Toki muuallakin Italiassa olen loistavia pizzoja syönyt :)
Italialaiset pizzat nimenomaan eivät ole mitenkään tulisesti maustettuja, yksinkertaisia, mutta niin maukkaita!
  Vastaa viestiin
03.07.07, 21:41   #10 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2007
Itse olen pizza-kouluttaja!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PL67
Italiassa, Sisiliassa, olen syönyt parhaat pizzat. Toki muuallakin Italiassa olen loistavia pizzoja syönyt :)
Italialaiset pizzat nimenomaan eivät ole mitenkään tulisesti maustettuja, yksinkertaisia, mutta niin maukkaita!
Te ette tiedä! Kyllä Suomessakin ostataan TIETOTAITOSESTI valmistaa hyviä pizzoja. Minä itse olen henkilökohtasesti koluttanut koknaisen LIUDAN aivan loistavia pizzakokkeja, jopa ulkomaalaisiaa Suomessa luvan kanssa asuvia viersmaalaisten kansalaisiaa!

Pizzan voi maustaa myös voimakkaaasti. Usein tyypillinen italialasityyppinen pizza on hyvinkin voimakas makukokemus jos se maustetaan viimeisen päälle, eikä vain TAVALLISILLA ARKISILLA mausteillaa. Jokaisen pizzakokin kuluukin katsoa asiakkaita silmiin, eikä vaan itseään peiliin!

Hyvää pizzakesää kaikille herkuttelijoille!

Vastaa viestiin
04.07.07, 22:22   #11 (linkki)
Hahahahah
(Vierailija)

Pelleilyaloitus

Tämä on näköjään hupijuttuja, mikäs siinä, syökää mitä syötte tai jättäkää syömättä. Pizza on kuitenkin kohtuullisen hyvä jokapaikaneines.
  Vastaa viestiin
06.07.07, 12:14   #12 (linkki)
Signora Roma
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pizza-hanukainen
Te ette tiedä! Kyllä Suomessakin ostataan TIETOTAITOSESTI valmistaa hyviä pizzoja. Minä itse olen henkilökohtasesti koluttanut koknaisen LIUDAN aivan loistavia pizzakokkeja, jopa ulkomaalaisiaa Suomessa luvan kanssa asuvia viersmaalaisten kansalaisiaa!

Pizzan voi maustaa myös voimakkaaasti. Usein tyypillinen italialasityyppinen pizza on hyvinkin voimakas makukokemus jos se maustetaan viimeisen päälle, eikä vain TAVALLISILLA ARKISILLA mausteillaa. Jokaisen pizzakokin kuluukin katsoa asiakkaita silmiin, eikä vaan itseään peiliin!

Miten voikin olla olevinaan noin ammattitaitoinen kokki noin hakoteillä? Että tyypillinen italialainen pizza olisi hyvinkin voimakas makukokemus??? Että paljon mausteita???
Kyllähän ne maustetaan, mutta hyvinkin kevyesti, mutta erittäin maukkaasti tuoreilla yrteillä, ei siis mitään tulisia mausteita, ainakaan tyypillisesti... Hohhoijaa!
  Vastaa viestiin
06.07.07, 13:43   #13 (linkki)
Kuultua 12
(Vierailija)

Lainaus:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PL67

malli pizzasta , se pizzahanuaksipizza, on kaikkein kauheinta. Siihen tulee omenoita omenapuusta.
  Vastaa viestiin
06.07.07, 21:59   #14 (linkki)

Rekisteröitynyt: 06/2007
Ohjeita

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Signora Roma
Lainaus:

Miten voikin olla olevinaan noin ammattitaitoinen kokki noin hakoteillä? Että tyypillinen italialainen pizza olisi hyvinkin voimakas makukokemus??? Että paljon mausteita???
Kyllähän ne maustetaan, mutta hyvinkin kevyesti, mutta erittäin maukkaasti tuoreilla yrteillä, ei siis mitään tulisia mausteita, ainakaan tyypillisesti... Hohhoijaa!
Tietotaitosimmat pizzakokit usein korvaavat taikinan VALMISTUSROSESSISSA oliiviöljyn manteliöljyllä, joka varsinkin etukäteen keitettynä antaaa pizzalle lisäarvoa! Samoin LUOVAT pizzakokit ovat joukolla (olen opettanut) ryhtyneet käytämään paprikaa tomaatin sijasta, Siis vai ei makujaaa! Omenoista: kokeilkaapa joskus viipaloida aivan OHUITA omenaviipaleita vasta uunista tulleen pizzan päälle, omenan HAPOKKUUS on ihmeellistä. Sitten pieni loraus vielä Ageto Balzamicoaa päälle, niin vai ei mausteitaa?

Vastaa viestiin
07.07.07, 18:14   #15 (linkki)

Rekisteröitynyt: 05/2007
Suomalainen nuotiopizza

Lainaus:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Signora Roma
Lainaus:

Tietotaitosimmat pizzakokit usein korvaavat taikinan VALMISTUSROSESSISSA oliiviöljyn manteliöljyllä, joka varsinkin etukäteen keitettynä antaaa pizzalle lisäarvoa! Samoin LUOVAT pizzakokit ovat joukolla (olen opettanut) ryhtyneet käytämään paprikaa tomaatin sijasta, Siis vai ei makujaaa! Omenoista: kokeilkaapa joskus viipaloida aivan OHUITA omenaviipaleita vasta uunista tulleen pizzan päälle, omenan HAPOKKUUS on ihmeellistä. Sitten pieni loraus vielä Ageto Balzamicoaa päälle, niin vai ei mausteitaa?
Kokeilpaaakaaa joskus seuraavaa reseptiä: käyttäkä taikinassa valmistaessa kalanmaksaöljyä. Paistettaessaa nuotiolla tietenkin katajia, jotta tulee pizzahduksia ja tunmia LÄIKKYJÄ! Sitten täytteeksi laitatten suola/pilsneri/sinihomejuustomönjää jaa lopuksi tömähdys Fazerin sinistä. Ainakin kreikkalaiset ystävänämme ovat innostuneet, kun olenme tätä reseptiä suositelleet. Ainakin heihin tämä PLÄJÄHTI! Mausteeksi suosittenme organoa ja pomeranssia! Antoisiaa kokkihetkiä kailile pizzanystäville!

Vastaa viestiin
07.07.07, 21:15   #16 (linkki)
tuli vesi
(Vierailija)

aivan

kielelle tämä kuuluisan "pizza-hanukaisen" reseptistä,jessus,miten joku voikin olla noin tietotaitoinen?
  Vastaa viestiin
07.07.07, 23:04   #17 (linkki)
kikattaja
(Vierailija)

Kikka

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tuli vesi
kielelle tämä kuuluisan "pizza-hanukaisen" reseptistä,jessus,miten joku voikin olla noin tietotaitoinen?
Suosittelen risiiniöljyä alustamiseen ja sitten hydrokortinsoonitahnaa maustamiseen. Ei tule ainakaan pizza-allergiaa.

Vastaa viestiin
08.07.07, 13:21   #18 (linkki)
tapauksessa
(Vierailija)

tässä

suosittelen että pidetään reitti vapaana ulkohuoneeseen, eli käymälään.
  Vastaa viestiin
08.07.07, 16:49   #19 (linkki)
pizzariiki
(Vierailija)

Kikattajan resepti oli erinomaisen hyvä. Varmaan Lataniaksessa pizzat on tehty tuolla ohjeella. Risiiniöljyä takinaan ja rakia ruokajuomaksi.
  Vastaa viestiin
08.07.07, 17:38   #20 (linkki)
Kikattaja
(Vierailija)

Kikka 2.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pizzariiki
Kikattajan resepti oli erinomaisen hyvä. Varmaan Lataniaksessa pizzat on tehty tuolla ohjeella. Risiiniöljyä takinaan ja rakia ruokajuomaksi.
Toinen resepti: Kuorruta pitsa raki-sokeriliuoksella, anna kuivua ja voitele kevyesti saippualla ja hammastahnalla. Nauti heti herättyäsi. Kaikki aamutoimet kertahaukalla!

Vastaa viestiin
10.07.07, 20:59   #21 (linkki)
lasten äiti
(Vierailija)

Paras pizza löytyy läheltä

Meidän perheen kaksi nuorempaa täysivaltaista jäsentä on sitä mieltä, että kotia lähellä olevan pizzerian pizzat on maailman parhaita. Ulkomaanmatkoilla muksuille kyllä kelpaavat erikoisemmatkin herkut, mutta pizzaa syödessä aina mutristavat suutaan ja viittaavat kotoiseen paikkaan. Isänmaallista nuorisoa.
  Vastaa viestiin
01.09.07, 16:59   #22 (linkki)

Rekisteröitynyt: 09/2007
RAVINTOLA LEHMOSTA PARHAAT PIZZAT

MUN MIELESTÄ RAVINTOLA LEHMOSSA ON MAAILMAN PARHAAR PIZZAT. ARJALTA VAAN TILAAMAAN, KÄYKÄÄ IHMEESSÄ MAISTAMASSA, VIE VARMAAN KIELEN MUKANA.
VAIHTOEHTOJA ON VAIKKA MITÄ.
LEHMO KUULUU KONTIOLAHTEEN, JOENSUUSTA 5 KM KAJAANIIN PÄIN, JA OIKEALLE, SIELTÄ EKA VASTAANTULIJALTA KYSYY MISSÄ RAVINTOLA LEHMO, NIIN NEUVOTAAN KYLLÄ TIE PERILLE.
  Vastaa viestiin
01.09.07, 19:28   #23 (linkki)
pihviäkään
(Vierailija)

Ei pizzaa eikä

Eipä tule pizzaa syötyä kuin ehkä kerran vuodessa ja ainakaan ei lomamatkalla. Lomallahan pitää syödä paikallista ruokaa ravintolassa. Sellaista, jota ei Suomessa saa ellei itse kotona sitten tee.
  Vastaa viestiin
01.09.07, 22:02   #24 (linkki)
mcdc
(Vierailija)

paras pizza löytyy

kylläkin riiasta keskeltä kaupunkia rautatieaseman vierestä neljän juuston pizza nam
  Vastaa viestiin
03.09.07, 14:28   #25 (linkki)
pizzahanukainen
(Vierailija)

Plataniaassa totta amar.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku