| |  | | |
26.10.07, 08:52
|
#1 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006
| Air Berlin
Olen tällainen tyypillinen epäluuloinen "lentomatkustaja",joka ajattelee että finnair on se turvallisin ja ole hieman arka valitsemaan muiden lentoyhtiöiden lentoja :-(
Nyt olen uskaltautunut jo siihen finnmatkojen (tai fritidsresorin jne.) TUIFlyNordicin koneeseen ja ihan ok oli.
Lentokoneista en tosiaan mitään ymmärrä,mutta mielikuva on ja tahtoo pysyä, että finnair on 1 !
kokemuksia on monien monien vuosien takaa lennoista tupolevillä ja bbulgarian balkan airlinesillä, ja ne muistot on aikas kamalat.
Nyt asiaan...eli millainen lentoyhtiö tuo Berlin airlines on? onko kokemuksia? Onko jokin halpalentoyhtiö tms.?
Entä sitten Baltic airlines tai mikä se nyt onkaan...?
kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu vastaamaan.
| |
| | |
26.10.07, 15:24
|
#2 (linkki)
|
|
Kerran olen lentänyt Air Berlinillä Berliiniin, ja toinen reissu on jo varattu tammikuulle. Olimme lentoyhtiöön enemmän kuin tyytyväisiä! Hinta-laatu-suhde hakkasi esim. Finnairin mennen tullen. Palvelu pelasi ja lennolla tarjoiltiin myös ruokaa, mikä oli positiivinen yllätys. Lento oli täsmällisesti ajallaan molempiin suuntiin, mikä tuntuu olevan nykyään enemmänkin poikkeus kuin sääntö... Jollain saattaa olla päinvastaisia kokemuksia tästäkin lentoyhtiöstä, mutta itse en voi muuta kuin suositella.
| |
| | |
28.10.07, 14:07
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | hz
bbb
| |
| | |
04.11.07, 13:12
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Oikein hyvä lentoyhtiö! Lensimme myös Berliiniin jokunen viikko sitten ja kaikki toimi loistavasti.
| |
| | |
04.11.07, 21:00
|
#5 (linkki)
|
| Kiitos
kaikille vastauksista.
| |
| | |
14.11.07, 15:59
|
#6 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 11/2007
| Harkitse vielä
Lensin Air Berlinillä pari viikkoa sitten Helsingistä Berliiniin ja kaikki sujui hienosti. Lennolla tarjottiin ilmaiseksi sämpylä,kahvia ja mehua.Lyhyellä lennolla välipala riitti mainiosti. Lämmintä ruokaakin olisi saanut maksamalla.
Mutta sitten kyseisestä yhtiöstä huonoja uutisia. Olin varannut ja maksanut lennot jouluksi Palma de Mallorcalle. Hotellikin oli varattu ja ennakkomaksu maksettu. Viime viikolla sain englannin/saksankielisen sähköpostiviestin Air Berliniltä jossa kerrottiin että osa matkan hinnasta on palautettu Visa-tililleni. Ei mitään selitystä miksi näin. Lukuisten yritysten jälkeen pääsin läpi yhtiön puhelinpalveluun jossa asiaa selvitettiin. Kävi ilmi että paluulentoni oli peruutettu! Minulle tarjottiin kahta korvaavaa paluulentoa huomattavasti alkuperäistä kalliimmalla hinnalla ja minulle mahdottomina ajankohtina. Lisäksi tarjottiin mahdollisuutta perua koko matka (ilman kuluja sentään!) minkä sitten teinkin. Harmittaa kyllä tosi paljon menetetty hotellin varausmaksu ja tietenkin koko loma. Mutta näitä sattuu halpisyhtiöissä ja se riski täytyy hyväksyä jos niistä varaa matkansa.
| |
| | |
23.11.07, 21:42
|
#7 (linkki)
|
|
Ui,ui...tosi ikävää.kiitos että vaivauduit tänne kertomaan, että noinkin voi käydä...
| |
| | |
29.11.07, 18:07
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Vaihdot Air Berlinillä
Onko kukaan lentänyt Air Berlinillä siten että on ollut tiukka vaihto Dusseldorfissa? Heidän nettisivujen / varaustoiminnon kautta pystyisi varaamaan esim. erittäin edullisen (62 e) lennon Nizza-Helsinki, jossa vain 40min vaihtoaika D:ssa. Mietityttää vain, että jos eka lento on myöhässä, niin odottaako toinen kone ja ellei, niin saako uuden lipun/reitityksen heidän lukuunsa? Jos jollain kokemusta näistä "via"-lennoista Air Berlinillä, niin kertokaa! Seuraavaksi halvin vaihtoehto löytyi BA:lta 185 euroa - ei paha sekään, mutta kuitenkin kolminkertainen hinta...
| |
| | |
24.01.08, 14:04
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Air Berlin
Toinen kone tuskin odottaa, mutta jos koko matka on kirjoitettu yhdelle lipulle, niin vastuu on silloin Air Berlinin, eli hoitavat uuden reitityksen ym.
Mutta se pointti on siinä, että matka on oltava samalla lipulla - jos sulla on kaksi eri lippua Helsinki - Düsseldorf ja sitten toinen lippu Düsseldorf - Nizza, niin vastaat itse, että ehdit seuraavalle lennolle. | |
| | |
24.01.08, 14:28
|
#10 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 06/2006 Sijainti: Ruuhka-Suomi
| Air Berlin hoitaa, jopa matkatavarat
Kun Air Berlin myy matkustajalle vaihdollisen lipun, esim. Helsinki-Stansted, se myös huolehtii matkustajan ja matkatavarat perille asti. Tuo on juuri sitä yhdellä lipulla matkustamista - jos ostat lipun suoraan välille Helsinki-Nizza ja tottelet annettuja ohjeita, ei sinun tarvitse huolehtia siitä, mitä kautta ko. lento menee.
Düsseldorf on muuten pieni kenttä ja kun vaihdossa ei tarvitse ylittää Schengen-rajaa, niin 40 minuutin pitäisi riittää erinomaisesti, kunhan ei jää välissä haahuilemaan minnekään vaan menee mahdollisimman suoraan seuraavalle lähtöportille.
Ne halpisyhtiöt, jotka pakottavat matkustajan itse siirtämään matkatavaransa jne, eivät myy vaihdollisia lippuja...
| |
| | |
24.01.08, 15:47
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kiitos teille tiedoista! Jotenkin yhdistin Air Berlinin noihin halpalentoyhtiöihin. Mutta kyllä heidän lippunsa on ihan yhtenäinen koko matkalle. Yllättävän halpoja hintoja sieltä löytyy, tosin nyt kävi niin että kun aikani jahkailin, niin kuudenkympin Nizzan lentoja ei enää ollut vaan hinta oli "jo" 122 e ja sitten päätin pelata enempi varman päälle ja otin 140 e lennon SAS:lta, vaihto Tukholmassa. Matka-aikaa molemmissa sama noin 5h yht.
| |
| | |
23.04.08, 10:06
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Vaihdot Dusseldorfissa Air Berlinillä
Varasin ja maksoin lentoni Alicante-Dusseldorf-Helsinki hyvissä ajoin. Katsoin, että vaihtoajan täytyy riittää (1h50min.),vaikka ruumassa matkusti kaksi koiraani. Kone oli lähdössä myöhässä n.20 min. Dd:ssa tsekkasimme koirat ja matkatavarat jatkolennolle ja menimme turvatarkastukseen. Kuulin, kuinka lentoaseman kaiuttimista nimiämme kuulutettiin ja kehotettiin kiirehtimään lähtöportille. Vieläpä turvatarkastusjonossa seisoessamme näin lähtöportin virkailijan viittovan meitä kiirehtimään nimiämme huudellen. Jono oli pitkä ja tarkastus hidas. Kun vihdoin pääsimme portille, todettiin siellä meidän myöhästyneen lennolta ja sanottiin, että koiramme ja matkatavarat on poistettu koneesta ja ovat noudettavissa koirien tsekkauspisteessä. Air Berlin kauppasi meille suraavaksi päiväksi lippuja Helsinkiin hintaan 55O, mikä oli 80 euroa enemmän kuin koko lennosta maksamamme hinta!
| |
| | |
23.04.08, 16:35
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) |
Nyt lyö vähän tyhjää: miksi tsekkasitte Df:ssa tavaranne jatkolennolle, eikö matka ollut samalla lipulla Hkiin asti, silloinhan teidän ei olisi täytynyt tehdä muuta kuin turvatakastuksen läpi portille vai oliko lentonne eri lipuilla ?
| |
| | |
23.04.08, 19:17
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Jari kinnunen Varasin ja maksoin lentoni Alicante-Dusseldorf-Helsinki hyvissä ajoin. Katsoin, että vaihtoajan täytyy riittää (1h50min.),vaikka ruumassa matkusti kaksi koiraani. Kone oli lähdössä myöhässä n.20 min. Dd:ssa tsekkasimme koirat ja matkatavarat jatkolennolle ja menimme turvatarkastukseen. Kuulin, kuinka lentoaseman kaiuttimista nimiämme kuulutettiin ja kehotettiin kiirehtimään lähtöportille. Vieläpä turvatarkastusjonossa seisoessamme näin lähtöportin virkailijan viittovan meitä kiirehtimään nimiämme huudellen. Jono oli pitkä ja tarkastus hidas. Kun vihdoin pääsimme portille, todettiin siellä meidän myöhästyneen lennolta ja sanottiin, että koiramme ja matkatavarat on poistettu koneesta ja ovat noudettavissa koirien tsekkauspisteessä. Air Berlin kauppasi meille suraavaksi päiväksi lippuja Helsinkiin hintaan 55O, mikä oli 80 euroa enemmän kuin koko lennosta maksamamme hinta! | Siis voiko joku olla noin tyhmä.... teitä kuulutetaan ja viitotaan ja te ette tee mitään muuta kuin hiljaa seisotte jonossa ja odotatte vuoroanne? Ei tullut sitten mieleen hihkaista että täällä ollaan jotta olisitte päässeet jonon ohi. Ja yhdyn edelliseen, miksei lentonne ollut samalla lipulla jolloin ei olisi tarvinnut tsekata yhtään mitään matkatavaroita koneen vaihdon yhteydessä??!! Dusseldorffin kenttä on niin pieni ettei noin kauaa aikaa voi mitenkään mennä turvatarkastuksessa!!! Heathrow'ltakin pääsee paljon nopeammin ja siellä on hillittömät jonot! Mitäs itse sössitte hommanne, mutta eihän sitä peiliin voi katsoa kun lentoyhtiön vika tuokin on totta kai...
| |
| | |
23.04.08, 19:56
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Suu auki ja
Lippuasiaan lienee joku järkevä selitys, kai. Toinen lento ehkä jollain halpisyhtiöllä???
Ja kyllä suomalaisenkin täytyy tuollaisessa asiassa saada suunsa auki ja etuilla, vaikka meidät onkin lapsesta asti opetettu odottamaan jonossa vuoroamme. Useimmat jonossa olevat ihmiset kyllä ymmärtävät, jos on oikeasti kiire.
| |
| | |
25.04.08, 15:02
|
#16 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2007
| H:ki > Tegel > Barcelona
Maaliskuun puolivälissä.
Vaihto Tegelissä 45min.
Kaikki täysin kitkatta.
88E/hlö veroineen.
Seuraavan tarpeen tullen, jos reitit sopivat, niin tarkistan tämän vaihtoehdon ilman muuta.
Finskin ihailua en viitsi kommentoida!
| |
| | |
09.05.08, 13:50
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | AIR BERLIN
Oma kokemukseni ko.yhtiöllä ei ole todellakaan kehumisen arvoinen juttu...
2.5-08 buukattu lento tessalonikista-dysseldorffin kautta helsinkiin. Lento tessasta piti lähteä 14.35 . Olimme hyvissä ajoin kentällä. Hämmästyksekseni huomasin, että taululla ei ko lentoa näkynyt ollenkaan. Ei muuta kun air berliinin luukulle ja asiaa tiedustelemaan. Vastaus oli: lento on muuttanut aikataulua ja on lähtenyt jo 11.00. Kyselin tietoa mitäs tässä nyt tehdään ?? Vastaus oli, että lentoliput on menetetty, olisi kuulemma pitänyt varmistaa edellisenä päivänä aikataulut. uskomatonta palvelua, negatiivisessa mielessä.!!
Neuvottelumme kesti 3 ja puoli tuntia kun saimme paikat tessa-frankfurt-helsinki
Kotona olimme 5 tuntia myöhemmin mutta kuitenkin. Minun ja Air berliinin yhteistyö päättyi tähän. !
| |
| | |
13.05.08, 08:29
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | oma vika
Matkaehdoissa on kohta jossa sanotaan että matkustajan on itse varmistettava lennon ajankohta 24 tuntia ennen suunniteltua ajankohtaa. Eli oma vika! | |
| | |
15.05.08, 20:09
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Air Berlin - Positiivinen yllätys
Omat kokemukset AB:sta on kyllä myöskin, kuten monella muullakin täällä kirjoittaneella, positiiviset. Palvelu pelaa ja on poikkeuksetta ystävällistä, mitä ei aina voi sanoa Finnairin emoista - valitettavasti.
Samoin, AB:n lentoliput ovat joustavia viimeiseen hetkeen asti jos vaikka sattuu löytämään mielenkiintoista seuraa kohteesta, missä on käymässä. Itselläni kävikin juuri näin, kävimme tämän mukavan seuralaiseni kanssa AB:n tiskillä tekemässä lentolipun muutoksen ja hyvin meni. Totta on että siitä tuli minulle kaikkiaan 60eur lisäkustannus mutta en pistänyt pahakseni - seurani oli loistavaa ja nykyisin asuu saman katon alla =) Näinkin voi käydä.
Viitatakseni vielä tossa aikasemmissa kommenteissa käytettyä termiä 'halpalentoyhtiö' niin AB:hän ei sitä ole vaan on ns. Low-Cost -lentoyhtiö. Mm. Blue1 kuuluu tähän samaan konseptiajatteluun - tosin sillä erolla että ei tarjoile mitään ilmaiseksi asiakkailleen lennon aikana (tai tämä käsitys minulle on jäänyt omilta reissuiltani).
Suosittelen Air Berliniä kyllä lämpimästi mutta samalla - opetelkaa rakkaat kanssamatkustajat myös lukemaan edes se lyhennetty pikkuprintti lipuistanne. Näin vältytte ikäviltä yllätyksiltä =) | |
| | |
05.06.08, 22:09
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | edullista
varasin juuri isolle ryhmälle huhtikuulle-09 lennot dusseldorfiin 1 euro/suunta +kulut eli meno-paluu 56 euroa. Ei huono....Siis air berlinillä
| |
| | |
05.10.08, 17:06
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | hyviä kokemuksia
Kaksi reissua tehty Airberlinillä; Berliiniin 06 ja Düsseldorfin kautta Kölniin 08 keväällä. Hyvin sujui molemmat, palvelu oli hyvää jne. Uusi suora AB-lento kaupunkilomalle varattu nyt joulukuulle, sekä alppimatka maaliskuulle Düsseldorfin kautta Zürichiin; toiv. Airberlin pelittää yhtä hyvin kuin aiemminkin.
| |
| | |
23.02.10, 11:42
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | Air berlin
Kiva kuulla, että suurin osa on ollut tyytyväisiä Air Berlinin palveluihin. Itse olen juhannuksena menossa ensi kertaa Berliinin ja ekaa kertaa käytän myös Air Berlinin konetta.
Olen aina ennen matkustanut Finnairilla, mutta nyt päätin testata muidenkin yhtiöiden palvelua. Viime aikoina olen huomannut Finskin emojen olevan varsin töykeitä. Viimeisin kokemus 15 tunnin lennolta, jossa emot olivat kuin talviunilta herätettyjä karhuja.....
| |
| | |
28.09.10, 13:36
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | Miamiin Air Berliinillä?
Onko kenelläkään kokemuksia matkustamisesta Floridaan Air Berliinillä? Onko koneet hyviä, onko jalkatilaa, pelaako palvelu? Menevätkö matkatavarat suoraan jatkolennolle? Sujuuko vaihto hyvin Berliinissä?
| |
| | |
29.09.10, 12:45
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tebis Olen tällainen tyypillinen epäluuloinen "lentomatkustaja",joka ajattelee että finnair on se turvallisin ja ole hieman arka valitsemaan muiden lentoyhtiöiden lentoja :-(
Nyt olen uskaltautunut jo siihen finnmatkojen (tai fritidsresorin jne.) TUIFlyNordicin koneeseen ja ihan ok oli.
Lentokoneista en tosiaan mitään ymmärrä,mutta mielikuva on ja tahtoo pysyä, että finnair on 1 !
kokemuksia on monien monien vuosien takaa lennoista tupolevillä ja bbulgarian balkan airlinesillä, ja ne muistot on aikas kamalat.
Nyt asiaan...eli millainen lentoyhtiö tuo Berlin airlines on? onko kokemuksia? Onko jokin halpalentoyhtiö tms.?
Entä sitten Baltic airlines tai mikä se nyt onkaan...?
kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu vastaamaan. |
Ennakkoluulojasi voit hieman vähentää.... tuo suhtautuminen Finnairiin ykkösenä, mistähän sadusta se on peräisin? Olen käyttänyt erittäin monia tunnettuja yhtiöitä mutta en varsinaisia halpisyhtiöitä. Air Berlin on halpalentoyhtiö, Air Balticista en ole varma, sehän on hinnoiltaan lähes samassa luokassa kuin Finnair, en ole käyttänyt tosin mutta ehkä joskus lennän sillä Riikaan.
Air Baltic on rinnakkainen latvialainen yhtiö, aiemminhan siellä oli myös valtiollinen yhtiö, taisi mennä konkkaan. Jos vaihtoehtona on Air Berlin ja Air Baltic, otan kyllä tuon viimemainitun, se on tunnettu yhtiö ja lentää Eurooppaan ihan joka puolelle.
En eläissäni ole lentänyt venäläisillä koneilla, sisin venäläinen yhtiön. Tupolev taas on vain konemerkki, ei lentoyhtiö. Budapestiin olen lentänyt Tupolev-merkkisella Malevin koneella eli niitä koneita on käytössä varmaan edelleenkin noissa entisissä itäisen Euroopan maissa.
| |
| | |
29.09.10, 12:49
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sirpa- Oma kokemukseni ko.yhtiöllä ei ole todellakaan kehumisen arvoinen juttu...
2.5-08 buukattu lento tessalonikista-dysseldorffin kautta helsinkiin. Lento tessasta piti lähteä 14.35 . Olimme hyvissä ajoin kentällä. Hämmästyksekseni huomasin, että taululla ei ko lentoa näkynyt ollenkaan. Ei muuta kun air berliinin luukulle ja asiaa tiedustelemaan. Vastaus oli: lento on muuttanut aikataulua ja on lähtenyt jo 11.00. Kyselin tietoa mitäs tässä nyt tehdään ?? Vastaus oli, että lentoliput on menetetty, olisi kuulemma pitänyt varmistaa edellisenä päivänä aikataulut. uskomatonta palvelua, negatiivisessa mielessä.!!
Neuvottelumme kesti 3 ja puoli tuntia kun saimme paikat tessa-frankfurt-helsinki
Kotona olimme 5 tuntia myöhemmin mutta kuitenkin. Minun ja Air berliinin yhteistyö päättyi tähän. ! |
Paikkoja nimeltä tessaloniki ja dysseldorff ei oel olemassakaan. Jos lennot on varattu itse netin kautta silloin vastuu aikataulujen pitävyydestä on matkustajalla itsellään. Eli täytyy tsekata aikataulu itse.
Lentoaikatauluhan saattaa muuttua ihan millä yhtiöllä tahansa.
| |
| | | | |