Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Yleistä matkailusta
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
19.10.10, 23:54   #26 (linkki)
Janne
(Vierailija)

air berlin

onko tietoa miten voi maksaa lipun jos ei ole luottokorttia tai saksalaista, itävaltaltalaista tai hollantilaista pankkitiliä ???

on outoo että airberlinin sivut löytyvät suomeksi mutta maksaa ei voikaan kovin helposti (esim Nordeasta tai Visa electronilla)

lisäksi sivuilla mainitaan että soita suomalaiseen asikaspalveluun 0800 (maksuton) ja ohjautuukin Berliiniin jossa as.palv muija hädin tuskin osaa englantia edes

Asiakasplavelussa ei voitu vastata suoraan kysmymykseen, että jos koirabagin mitat on 1-2 cm yli (55 x 40 x 20) niin onko se hyväksyttävää? tuskin ne mittailee siellä lähtöselvityksessä niitä laukkuja vai? varsinkaan pehmeän koirakassin (joka tulee kabiiniin) mittoja on vaikea mitata

onko kellän viisaita neuvoja
  Vastaa viestiin
10.12.10, 16:19   #27 (linkki)
Matkailija
(Vierailija)

Air Berlin ei hallitse häiriötilanteen palvelua

Itse lennän työ- ja lomamatkoja n. 7-12 krt/v ja kaikki lentoni ovat sujuneet ongelmitta. Ensimmäisen kerran päätin kokeilla ns. halpalentoyhtiötä (Air Berlin) berliinin matkallani. Memomatka sujui hyvin, olimme aikataulussa ja laukkukin löysi perille. Paluumatkalla sitten tuli ongelmia. Koneen lähtö oli myöhässä ja tuntui että henkilöstä ei ole tilanteen tasalla, koska heiltä ei saanut mitään vastauksia... pyydettiin vain tiskiltä toiselle. Lopulta parin tunnin odotuksen jälkeen lentovuoro peruutettiin. Siitä seurasi kaaos kentällä, koska oli jo ilta ja matkustajien piti etsiä yöpaikat. Itse odotin palvelutiskille tunnin ja sen aikana jono oli edennyt viitisen metriä. Samalla jonotin myös yhtiön puhelinpalveluun ja sain sen kautta tehtyä varauksen seuraavan päivän paluulennolle puolen tunnin jonotuksen jälkeen. Kun seuraavana päivänä tulin kentälle ja air berlinin palvelutiskille tunnin jonotuksen jälkeen, sieltä ilmoitettiin, että mitään varausta ei löytynyt ja pyydettiin siirtymään seuraavalle tiskille. Puolen tunnin kiilailun ja kinastelun jälkeen paikka koneesta kuitenkin järjestyi. Paluumatka oli yli neljä tuntia myöhässä... ja matkalaukku oli jäänyt lähtöasemalle ja tuli perässä muutaman päivän päästä.

Eniten ehkä yllätti se, miten huonosti häiriötilanteista asiakkaita informoidaan... Pienillä teoilla saadaan tyytyväinen asiakas. En ole varma haluanko enää käyttää halpalentoyhtiöitä... en ainakaan laita matkatavaroita ruumaan.
  Vastaa viestiin
15.01.11, 04:12   #28 (linkki)
Paavo
(Vierailija)

Air Berlin ja varauksen tarkistus

Olen kuullut saman jonka eräät matkaajatkin tällä palstalla olivat kokeneet: Air Berlin voi aivan yllättäen ja ilmoittamatta muuttaa lentojen aikatauluja tai peruuttaa niitä. Ostin syksyllä edullisen matkan ensi kesälle ja kun nyt silmäilin lentoaikatauluja, huomasin että kyseiseen aikaan päivästä ei Helsingistä olekaan lentoa. Enkä kuolemaksenikaan löytänyt valikoista kohtaa josta olisin päässyt tarkistamaan varaukseni asiakasnumerolla. Tietääkö joku miten se onnistuu vai eikö se ole mahdollista?
  Vastaa viestiin
17.01.11, 11:19   #29 (linkki)
krisse
(Vierailija)

Ko. yhtiöstä ei ole kokeumsta mutta itse olen aina ostanut lennot ja hotellin nettivarassysteemsitä, ei suoraan lentoyhtiöstä. Jos kovin paljon ennen h-hetkeä tekee oston, on riski että aikataulu muuttuu, ei lentoa olekaan. Silloin menee kyllä rahat hukkaan. Eivät nuo ulkomaiset ilmoittele jos lento peruuntuu. Kaikki asiaan liittyvät paprut täytyy tietysti olla tallella, eihän asiaa voi jatkossa hoitaa jos ongelmia tulee.
En nyt sellaista ole koskaan edes kuvitellut että Finnair olisi maailman paras lentoyhtiö... ei missään mielessä! Valtiollisia lentoyhtiöitä toimii Euroopassa edelleenkin, ovat erinomaisia, on kokeiltu. Jos sortuu halpaan, saa joskus maksaa kalliisti.
  Vastaa viestiin
17.01.11, 11:20   #30 (linkki)
krisse
(Vierailija)

Varmuus ei kuulu halpalentoyhtiöiden konseptiin. Eli osa on asiakkaan ottamaa riskiä.
  Vastaa viestiin
17.01.11, 11:22   #31 (linkki)
mä vaan
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janne Näytä viesti
onko tietoa miten voi maksaa lipun jos ei ole luottokorttia tai saksalaista, itävaltaltalaista tai hollantilaista pankkitiliä ???

on outoo että airberlinin sivut löytyvät suomeksi mutta maksaa ei voikaan kovin helposti (esim Nordeasta tai Visa electronilla)

lisäksi sivuilla mainitaan että soita suomalaiseen asikaspalveluun 0800 (maksuton) ja ohjautuukin Berliiniin jossa as.palv muija hädin tuskin osaa englantia edes

Asiakasplavelussa ei voitu vastata suoraan kysmymykseen, että jos koirabagin mitat on 1-2 cm yli (55 x 40 x 20) niin onko se hyväksyttävää? tuskin ne mittailee siellä lähtöselvityksessä niitä laukkuja vai? varsinkaan pehmeän koirakassin (joka tulee kabiiniin) mittoja on vaikea mitata

onko kellän viisaita neuvoja
Mutta se koirakassi, eikö se ole sama kuin se kabiiniin tuleva käsimatkatavara kooltaan`Onko koiralle istumapaikka? kyllä kaikki matkustamoon tulevat kassit ja laukut täytyy osata mitoittaa, eihän sinne mitään suuria kolleja voi ottaa.
  Vastaa viestiin
18.01.11, 01:46   #32 (linkki)
Paavo
(Vierailija)

Air Berlin ja varauksen tarkistus

Löytyihän se sieltä viimeinkin, mutta mutkan kautta. Ensin PALVELUT josta LENTOA KOSKEVAT LISÄPALVELUT ja sieltä aivan alhaalle kelattuna LASKUNUMERO ilman kenoviivaa ja sen jälkeistä numeroa, sen alle ASIAKASNUMERO ja vielä POSTINUMERO aivan suomalaisittain ilman FI-tai muita varausilmoituksessa näkyviä lisiä. Kun tiedot on katsottu palaa vasemman yläkulman nuolella pois äläkä missään nimessä paina oikealla olevaa WEITER painiketta. Tämä koko toiminto on tarkoitettu muutoksille ja lisäyksille eikä varauksen tarkistamiselle.

Maksettu varaukseni näytti edelleen olevan voimassa, mutta lähtöaikaa oli aikaistettu 6,5 tuntia! Air Berlin ei ole vaivautunut tiedottamaan minulle tekstiviestillä tai sähköpostilla muutoksesta!

Että vastaavassa tilanteessa olevat: Käykää säännöllisesti tarkistamassa varauksenne tila, ettette hortoile lentoasemalla koneenne jo lähdettyä tai norkoile peruutettua lentoa!
  Vastaa viestiin
18.01.11, 09:26   #33 (linkki)
ok?
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Riski Näytä viesti
Lensin Air Berlinillä pari viikkoa sitten Helsingistä Berliiniin ja kaikki sujui hienosti. Lennolla tarjottiin ilmaiseksi sämpylä,kahvia ja mehua.Lyhyellä lennolla välipala riitti mainiosti. Lämmintä ruokaakin olisi saanut maksamalla.
Mutta sitten kyseisestä yhtiöstä huonoja uutisia. Olin varannut ja maksanut lennot jouluksi Palma de Mallorcalle. Hotellikin oli varattu ja ennakkomaksu maksettu. Viime viikolla sain englannin/saksankielisen sähköpostiviestin Air Berliniltä jossa kerrottiin että osa matkan hinnasta on palautettu Visa-tililleni. Ei mitään selitystä miksi näin. Lukuisten yritysten jälkeen pääsin läpi yhtiön puhelinpalveluun jossa asiaa selvitettiin. Kävi ilmi että paluulentoni oli peruutettu! Minulle tarjottiin kahta korvaavaa paluulentoa huomattavasti alkuperäistä kalliimmalla hinnalla ja minulle mahdottomina ajankohtina. Lisäksi tarjottiin mahdollisuutta perua koko matka (ilman kuluja sentään!) minkä sitten teinkin. Harmittaa kyllä tosi paljon menetetty hotellin varausmaksu ja tietenkin koko loma. Mutta näitä sattuu halpisyhtiöissä ja se riski täytyy hyväksyä jos niistä varaa matkansa.
Tuohan oli hyvä eli oikein tekivät kun ilmoittivat. Mitä tulee noihin hotelli+ lentojuttuihin, kannattaa ehdottomasti varata molemmat samasta paikasta, silloin ei tule menetyksiä, siis rahallisia. Kun alkaa kovasti säästämänä, se koituu joskus tappioksi.
Itse otan koko paketin samasta firmasta ja on sattunut lakkoja, on tullut omaisen sairaus/menehtyminen ja kaikki on saanut vakuutuksesta takaisin mitä ei nettimatkatoimisto ole korvannut. Jos ottaa riskin että ja maksaa hotellista varausmaksun, senkin saa kärsiä nahoissaan. Hieman kalliimmalla varauksella ei tuotakaan ongelmaa synny.
  Vastaa viestiin
05.04.11, 10:21   #34 (linkki)
kuoioew
(Vierailija)

Onkohan noin?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja krisse Näytä viesti
Ko. yhtiöstä ei ole kokeumsta mutta itse olen aina ostanut lennot ja hotellin nettivarassysteemsitä, ei suoraan lentoyhtiöstä. Jos kovin paljon ennen h-hetkeä tekee oston, on riski että aikataulu muuttuu, ei lentoa olekaan. Silloin menee kyllä rahat hukkaan. Eivät nuo ulkomaiset ilmoittele jos lento peruuntuu. Kaikki asiaan liittyvät paprut täytyy tietysti olla tallella, eihän asiaa voi jatkossa hoitaa jos ongelmia tulee.
En nyt sellaista ole koskaan edes kuvitellut että Finnair olisi maailman paras lentoyhtiö... ei missään mielessä! Valtiollisia lentoyhtiöitä toimii Euroopassa edelleenkin, ovat erinomaisia, on kokeiltu. Jos sortuu halpaan, saa joskus maksaa kalliisti.

Jos ostettua lentoa ei lennetä, niin taatusti on oikeuttu saamaan rahat takaisin. Edellyttää tietenkin että matksutaja on ennakkoon varmistanut lentoaikataulun ja mahdollisen peruutuksen. Jos yhtiö ei lennä suunniteltua lentoa, niin yhtiölle ei tule myöskään kustannuksia lennosta, joten takaisin maksuperustetta löytyy. Näinhän toimittiin myös keväällä 2010 Islannin tuhkapilven aikaan. Oli kyse sitten ns halpalentoyhtiöstä tai kallislentoyhtiöstä. Eri asia on kuinka kauan rahojen saaminen kestää, mutta ei kannata ainakaan sokeasti uskoa, mitä lentoyhtiöstä sanotaan.
  Vastaa viestiin
29.11.11, 21:44   #35 (linkki)
Hyvä!
(Vierailija)

Tuli käytettyä Air Berliniä, Helsingistä Berliiniin ja takaisin ja palvelu oli erinomaista. Lentoemännät olivat todella ystävällisiä ja asiakaspalvelu alttiita. Lennolla tosiaan tarjottiin ruokaa pieni leipä ym. (vaihtelee vähän lennon mukaan). Kahvi, tee, mehu ym. virvoitusjuomat olivat ilmaisia, mutta alkoholijuomista piti maksaa. Lennot olivat ajallaan, jopa hieman etuajassa (mikä oli todella hieno juttu).

Suosittelen Air Berliniä kaikille! Hinta-laatu suhde oli suorastaan erinomainen!
  Vastaa viestiin
30.11.11, 08:12   #36 (linkki)
Mietintämyssy
(Vierailija)

Tavarat

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä! Näytä viesti
Tuli käytettyä Air Berliniä, Helsingistä Berliiniin ja takaisin ja palvelu oli erinomaista. Lentoemännät olivat todella ystävällisiä ja asiakaspalvelu alttiita. Lennolla tosiaan tarjottiin ruokaa pieni leipä ym. (vaihtelee vähän lennon mukaan). Kahvi, tee, mehu ym. virvoitusjuomat olivat ilmaisia, mutta alkoholijuomista piti maksaa. Lennot olivat ajallaan, jopa hieman etuajassa (mikä oli todella hieno juttu).

Suosittelen Air Berliniä kaikille! Hinta-laatu suhde oli suorastaan erinomainen!
Kuinka lentoyhtiö suhtautuu matkatavaroihin, ruuma...matkustamo...painorajat???
  Vastaa viestiin
11.12.11, 12:34   #37 (linkki)
airberlin check-in
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mietintämyssy Näytä viesti
Kuinka lentoyhtiö suhtautuu matkatavaroihin, ruuma...matkustamo...painorajat???
olen airberlin check-in työntekijä ja sallittu kilomäärä ruumaan meneville matkatavaroille on 20 kg ja käsimatkatavara 6 kg. 8 kg sallitaan käsimatkaravarana jos on kannettava tietokone ja se pidetään erillään.
  Vastaa viestiin
09.02.12, 09:39   #38 (linkki)
Varo
(Vierailija)

Älä käytä AirBerlinia!

Itselläni on hyvä matkakokemus yhtiöstä, mutta heidän toimintamallinsa osoittautui sittemmin vähintäänkin törkeäksi.

Iso porukka oli varannut, kukin omalla varauksella, hyvissä ajoin edulliset paikat samalle lennolle. 1-2 kuukautta ennen lentoa kukin alkoi yksitellen (päivien erolla) saada ilmoituksia, että valitettavasti lento onkin täynnä. Hyvitystä ei juuri lupailtu useista yhteydenotoista huolimatta ja ainoa ehdotus oli, että edellisen päivän paluulennolla on tilaa. Mitä hyötyä siitä on, jos kisat jatkuvat vielä seuraavaan päivään!?!

Vaikuttaa ilmeiseltä, että yhtiö alkaa jossain vaiheessa potkia edullisen lipun ostaneita pois lennolta, kun myöhemmin tulee kalliimman lipun maksavia asiakkaita, jotka haluavat samalle lennolle.

Rikkoo melkoisesti kuluttajan oikeuksia ja minä ainakin hinnoista riippumatta boikotoin näin hävytöntä lentoyhtiötä. Ei se ole kiva myöskään ottaa riskiä, että loma peruuntuu viime hetkellä, koska lennolle ei pääsekään ja siinä vaiheessa on myöhäistä etsiä vaihtoehtoisia lentoja edullisesti.
  Vastaa viestiin
09.02.12, 11:07   #39 (linkki)
abcd
(Vierailija)

Ei ole kokemusta halpisyhtiöistä, ei ole tarvinnut ottaa niiden palveluita.
Air baltic on latvialainen yhtiö jolla oli rahat lopussa eli konkurssi tulossa. Latvian valtio osti yhtiön kuitenkin joten toimii ainakin toistaseksi.
En ole sitäkään käyttänyt, luotan isoihin yhtiöihin eli SAS, Finnair, Lufthansa, KLM, Brussel Airlines jne. Blue1 on tuttu kyllä.
  Vastaa viestiin
09.02.12, 18:45   #40 (linkki)
No voihan
(Vierailija)

Pitikin törmätä tällaiseen ketjuun :/ Ensi viikon maanantaina olen menossa juuri Berliiniin ekaa kertaa ja menoni syy on tärkeä. Ei paljoa naurata, jos lento perutaan a) kun olen menossa sinne, b) kun olen lähdössä kotiin. Kuinka herkässä on lentojen peruuttaminen ja aikataulujen muutokset? Aamulla klo 7 lähtevällä menossa, keskiviikkona klo 21:25 lähtevällä jo pois. Onko Tegel kuinka selkeä? Käsittääkseni suurin osa lennoista lähtee ja saapuu terminaaliin C...
  Vastaa viestiin
09.02.12, 18:47   #41 (linkki)
No voihan
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja No voihan Näytä viesti
Pitikin törmätä tällaiseen ketjuun :/ Ensi viikon maanantaina olen menossa juuri Berliiniin ekaa kertaa ja menoni syy on tärkeä. Ei paljoa naurata, jos lento perutaan a) kun olen menossa sinne, b) kun olen lähdössä kotiin. Kuinka herkässä on lentojen peruuttaminen ja aikataulujen muutokset? Aamulla klo 7 lähtevällä menossa, keskiviikkona klo 21:25 lähtevällä jo pois. Onko Tegel kuinka selkeä? Käsittääkseni suurin osa lennoista lähtee ja saapuu terminaaliin C...

Siis AirBerlinin lennoista suurin osa lähtee/saapuu terminaaliista/terminaaliin C?
  Vastaa viestiin
02.03.12, 16:20   #42 (linkki)
kmtrktr
(Vierailija)

Edelliselle tiedoksi,

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja No voihan Näytä viesti

Vaikka myöhässä tuleekin. Air Berlinin lennoista varmasti yli 90% toimiin moitteettomasti. Tänne on kasaantunut pääasiassa huonot kokemukset.
  Vastaa viestiin
20.03.12, 17:49   #43 (linkki)
Reisander
(Vierailija)

Air Berlin ja varaus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Löytyihän se sieltä viimeinkin, mutta mutkan kautta. Ensin PALVELUT josta LENTOA KOSKEVAT LISÄPALVELUT ja sieltä aivan alhaalle kelattuna LASKUNUMERO ilman kenoviivaa ja sen jälkeistä numeroa, sen alle ASIAKASNUMERO ja vielä POSTINUMERO aivan suomalaisittain ilman FI-tai muita varausilmoituksessa näkyviä lisiä. Kun tiedot on katsottu palaa vasemman yläkulman nuolella pois äläkä missään nimessä paina oikealla olevaa WEITER painiketta. Tämä koko toiminto on tarkoitettu muutoksille ja lisäyksille eikä varauksen tarkistamiselle.

Maksettu varaukseni näytti edelleen olevan voimassa, mutta lähtöaikaa oli aikaistettu 6,5 tuntia! Air Berlin ei ole vaivautunut tiedottamaan minulle tekstiviestillä tai sähköpostilla muutoksesta!

Että vastaavassa tilanteessa olevat: Käykää säännöllisesti tarkistamassa varauksenne tila, ettette hortoile lentoasemalla koneenne jo lähdettyä tai norkoile peruutettua lentoa!

Kiitoksia tästä lähettäjälle. Lentoaikataulua oli aikaistettu. Ja en kuunaan olisi kyllä keksinyt kuinka tarkistan varaukseni!
  Vastaa viestiin
21.03.12, 09:27   #44 (linkki)
ne tutut
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tebis Näytä viesti
Olen tällainen tyypillinen epäluuloinen "lentomatkustaja",joka ajattelee että finnair on se turvallisin ja ole hieman arka valitsemaan muiden lentoyhtiöiden lentoja :-(

Nyt olen uskaltautunut jo siihen finnmatkojen (tai fritidsresorin jne.) TUIFlyNordicin koneeseen ja ihan ok oli.

Lentokoneista en tosiaan mitään ymmärrä,mutta mielikuva on ja tahtoo pysyä, että finnair on 1 !
kokemuksia on monien monien vuosien takaa lennoista tupolevillä ja bbulgarian balkan airlinesillä, ja ne muistot on aikas kamalat.

Nyt asiaan...eli millainen lentoyhtiö tuo Berlin airlines on? onko kokemuksia? Onko jokin halpalentoyhtiö tms.?
Entä sitten Baltic airlines tai mikä se nyt onkaan...?

kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu vastaamaan.
eli eri valtioiden kansalliset yhtiöt ovat turvallisimpia tietysit mutta niitä on yksitysitetty nykyään, tuskin turvallisuus on heikentynty. Tyhmää ajatella että finnair on paras, kyllä se ilmassa pysyy, jos on pelkuri... mutta lentämiseen liittyy paljon muita asioita. Ikinä en veväläisen lentoyhtiön koneeseen menisi... Tupolev on muuten konetyyppi, ei yhtiö. Tupolev-koneita on myös mm. unkariliasella Malevilla (meni konkaan äskettäin). Air Balticista ei ole kokemusta, en tiedä minkä maan kansalaisia lentäjtä ovat, yhtiön perustivat ruotsalaiset mutta nyt se on Latvian valtion omistama.
SAS, KLM, Brussel Airlines jne. ovat ok. Halpsiyhtiöistä en tiedä, ei ole kokemusta, ellis nyt sitten siihen lasketa Blue1, joka on ihan ok. Lomalentoja en paljoa käytä joten niiden yhtiöistä en ole ajan tasalla. Toki Finnmatkojen yhtiö on tuttu ja pelkästään positiivista sanottavaa. Aikataulut pitää, henkilökunta parempaa kuin Finnairilla.
  Vastaa viestiin
21.03.12, 09:27   #45 (linkki)
vastaaja
(Vierailija)

Berlin airlines = Air Berlin. Ei tietoa.
  Vastaa viestiin
21.03.12, 09:30   #46 (linkki)
niin mutta
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä! Näytä viesti

kun yhtiöön ei saa yhteyttä eivätkä ilmoita jos lento peruuntuu.... et voi tarkistaa lenentäänkö halpislento. Air Baltic peruuttaa usein eikä mitään ilmoitusta asiasta tule. Näin ovat kertoneet, itse en sitä käytä.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku