| |  | |
18.06.08, 15:51
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Varoituksen sana Finnmatkoista&"pakettimatkoista"
Eli kävipä niin, että olimme varanneet ko firmalta PAKETTImatkan johon sisältyy välilasku Tukholmassa, jossa koneen vaihto heidän omaan Tui-lentoon. Olimme hyvissä ajoin talvella varmistaneet, että saamme ostaa ko matkalle erikoismatkatavaraa, jotka on lueteltu tui:n sivuilla.
Matkaa varatessa, oli Hki-Tukholma väli Finnairin lento, ajattelimme varmistaa Finnmatkoilta kuitenkin vielä kertaalleen tuon erik.matkatavara-asian, kun on heistä hyvin huonoja kokemuksia aikaisemmilta reissuilta ja kas kummaa, heidän PAKETTImatka ei sisälläkkään matkaa Hki-Tukh-Hki vaan se on luokitellaankin reittilennoksi...Ja erikoismatkatavara hinta ei pädekään sillä välillä, vaan tulee normaali ylipaino maksu, joka meidän tapauksessa olisi ollut 300 euroa ainakin! Eikun yhteys kuluttaja-asiamieheen, tässä(kin) asiassa matkanjärjestäjät ovat diktatuureja lähes eli valittaa voisi, mutta kestäisi ainakin vuoden eikä takeita, meneekö valitus läpi. Purimme siis kaupan, koska hintaa olisi matkalle kertynyt tuo 300 euroa lisää+lisäksi vielä heidän tui-erik.matkatavarat 65 euroa, huh huh! Saimme matkan purettua ilman toimistokuluja sentään.
Ja saman matkan varasimme sitten sisarfirmalta Ruotsista suoraan, oli muuten 700euroa halvempikin...
Eli varokaa, jos on samanlainen konsepti Finnmatkoilta ja haluatte ostaa lisäkiloja, matka tyssää Helsingin kentälle, kun Finnair perii reittilentojensa mukaisen ylipaino maksun!
| |
| | |
03.07.08, 13:18
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Aloittaja jatkaa
Tässä kuulimme sitten sellaisenkin, että Finnmatkat(tai varmaan se Tui konserni) oli kokonaan peruttaaneet yhden lennon Malediiveille ja antaneet huonompia hotelleja asiakkaille tilalle, vaikka heille sitten myöhemmin tuli samantasoisia/hintaluokkaa...eivätkä olleet ilmeisesti edes vaivautuneet informoimaan asiakkaita, että olisi vastaavia nyt tilalla, vaan itse pitäisi huomata tämä asia..
Ei kyllä ikinä enää käytetä tuota firmaa!
| |
| | |
23.07.08, 18:50
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | pah
Itselläni on taas ihan toisenlaisia kokemuksia ja kaikki matkamme ovat sujuneet todella hyvin ja hotellit ovat olleet melkeinpä esittelyä paremmat. Ja yhtenä kesänä kaikki muut suuret matkanjärjestäjät, paitsi finnmatkat, lisäsivat lentoliikenteen polttoainelisän suoraan matkustajien matkoihin. Ja ihan varmaan niissä matkaehdoissa luki nuokin asiat mistä valitit, muttakun ei niitä viitsitä kunnolla lukea... aina pitäis saada kaikki valmiiks tehtynä eikä viitsitä edes ajoissa varmistaa että näin on.. ja sitten haukutaan jossain nettipalstoilla... jää kotia jos pelkäät että matkalla tulee kustannuksia...
| |
| | |
24.07.08, 08:00
|
#4 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2006
| Huono palvelu
Huono palvelu on edelleen huonoa palvelua vaikka sen matkaehtojen pienellä präntillä yrittäisikin piilottaa.
Ketjun aloittajan varoitus oli ihan aiheellinen, jotta toiset eivät tuohon vipuun menisi. Jostain kumman syystä monille matkanjärjestäjille on vaikeaa kertoa ikävistä asioista. Juuri vääristynyt mainonta aiheuttaa suurimmat pettymykset.
| |
| | |
24.07.08, 21:32
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | finnmatkat ihan paska
Peruivat meidän malediivien matkan ens maaliskuulta kun ei muka kysyntää vaikka suomessa loppuun myyty. Ruattissa ei. Tosi hyvä Tui Tui, en ikinä enää mee noitten matkalle. Peruttivat matkan 8 kuukautta ennen lähtöä.......
| |
| | |
25.07.08, 17:35
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | hehheh
8 kuukaudessahan ei millään ehdi uutta matkaa varata... ja ne jotka urputtaa, että ruotsissa on halvempia lähtöjä, ni muuttakaa ruotsiin! montakohan tyytyväistä asiakasta finnmatkoilla on...! ei siellä varmaan tuollaisia ruikuttajia kaivatakkaan, menkää aurinkomatkoille!
| |
| | |
25.07.08, 20:16
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | just tollaisia tarvitaan
Ite olet v...n ruikuttaja. Matkusta vain tui tui ja hui hai lähdöillä. Kyse oli vain siitä että peruuttivat matkan 8 kuukautta ennen ilman järkevää syytä... Hyvää matkaa sinulle jooajoo, ja heh heh ittelles...... Kyllä sitä matkoja löytyy ja lähdetään taas sitten karibian suuntaan...... :):):)
| |
| | |
28.07.08, 20:35
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | unelmissa
heh.. tuommosta tekstiä kirjoittava taitaa matkustella sinne malediiveille mielikuvitusmaailmassaan tai äitin ja iskän kanssa...! tai sitten ei muuten käy ihan täysillä...!!
| |
| | |
29.07.08, 21:22
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Ihan sama mulle
mitä ajattelet tänne kirjoittavista ihmisistä. Ei tuo ole mitään unelmointia jos finmatkat pettää niin pitäkööt asiakkaat jotka vielä sillä matkustavat. Minä matkustan omalla rahalla eikä tollainen paljon haittaa, olen ollut viimeisen kahden vuoden aikana 11 viikkoa ulkomailla ( yht.7 matkaa, jotka ovat kaukoitä 3, karibia 2, usa 1, välimeri 1) ja kaikki omaan piikkiin. Ja ens talvena mennään sit karibialle koska malediivit jäi väliin ( 5. talvi peräkkäin karibialla). Ja syksyllä kaukoitään kattomaan formuloita. Kyllä me vielä joskus menemme maleenkin :)
| |
| | |
01.08.08, 18:23
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Suomalaisista
Finnmatkat on ehdoton ykkönen.Piste. Valtava mielikuvitus tällä, malediidvit, nimimerkillä. Liekö käynyt Tallinnaa kauempana. Onhan se toisaalta hyvä että ihmisellä on unelmia.
| |
| | |
01.08.08, 20:56
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | finmatkat on syvältä
mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa kun ei ymmärretä suomen kieltä. Finnmatkat perui meidän malediivien matkan ens maaliskuun alulle (6.3.09). Voin kertoa että ei oikein huvita tollainen jos oot menossa matkalle joka maksaa yli 6 tonnia ja tosta vaan perutaan, muka liian vähän osaan ottajia. Suomessa loppuunmyyty, mutta ruattissa ei... se on truutti että unelmoin Malediiveista. Muusta en viitti kertoa enää kun ootte tollaisia tolloja... Jos on piukkaa niin kadehdi vain, mulla ei :)
| |
| | |
04.08.08, 10:03
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja matkanjärjestäjistä Finnmatkat on ehdoton ykkönen.Piste. | Saiskohan tälle väitteelle jotain perusteluja? Kuulisin niitä mielelläni. | |
| | |
04.08.08, 13:19
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) |
Olen käyttänyt Finnmatkoja 3 kertaa ja joka kerta hotelli on ollut pettymys (luokitus aina pielessä), palvelu ei pelaa, oppaitten palvelut p..stä, korvausten saaminen Finnmatkoilta kestää luvattoman kauan, aina jotain pielessä. Moneen vuoteen emme sitä puljua ole käyttäneet, emmekä ikinä käytä enää. Surkea yritys kaikenkaikkiaan ! Onneksi omatoimisesti tilaamalla lennot ja hotellin saamme mitä tilaamme ja maksamme.
| |
| | |
05.08.08, 12:23
|
#15 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 08/2006
| Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja perusteluja, kiitos Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja matkanjärjestäjistä Finnmatkat on ehdoton ykkönen.Piste. | Saiskohan tälle väitteelle jotain perusteluja? Kuulisin niitä mielelläni. | Siinähän se perustelu oli "Piste." :) | |
| | |
14.08.08, 16:36
|
#16 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja matkanjärjestäjistä Finnmatkat on ehdoton ykkönen.Piste. Valtava mielikuvitus tällä, malediidvit, nimimerkillä. Liekö käynyt Tallinnaa kauempana. Onhan se toisaalta hyvä että ihmisellä on unelmia. | Eihän Finnmatkat ole mikään suomalainen matkatoimisto vaan osa TUI- konsernia mutta käytetään vaan entistä nimeä jolla hämätään luulemaan suomalaiseksi.
Ainoa kotimainen, suurista matkanjärjestäjistä, on Aurinkomatkat.
| |
| | |
15.08.08, 14:15
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | Lomanko tarpeessa?
Kiitos Finnmatkoille onnistuneista lomaviikoista 27 kertaa! Katsokaa peiliin, jos lomailu noin ahdistaa! Jälleen odotamme onnellisina aurinkoa Bulgariaan parin viikon kuluttua. Joka lomalla olemme saaneet hyvää palvelua ja asiantuntevaa apua. Kyllä se vaan niin on, että tyhjät tynnyrit kolisevat eniten...
| |
| | |
20.08.08, 20:35
|
#18 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja never ever again Olen käyttänyt Finnmatkoja 3 kertaa ja joka kerta hotelli on ollut pettymys (luokitus aina pielessä), palvelu ei pelaa, oppaitten palvelut p..stä, korvausten saaminen Finnmatkoilta kestää luvattoman kauan, aina jotain pielessä. Moneen vuoteen emme sitä puljua ole käyttäneet, emmekä ikinä käytä enää. Surkea yritys kaikenkaikkiaan ! Onneksi omatoimisesti tilaamalla lennot ja hotellin saamme mitä tilaamme ja maksamme. | Meille ensimmäinen kerta oli myös viimeinen. Kaikki mättää: Tiedotus, aikataulut, opaspalvelut... Luotettavuus tuntuu olevan nolla luokkaa, silti kaikesta mahdollisesta peritään maksu.
Annan rahani muualle. | |
| | |
28.12.08, 19:23
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Finnmatkat sekoilee - ihan totta
Kyllä Finnmatkat töppäilee- nyt se tuli myös itse koettua. Olemme käyttäneet yksistään Finnmatkoja viimeisten useiden vuosien ajan, koska olemme luottaneet siihen matkanjärjestäjänä. Matkat on kyllä onnistuneet ihan OK.
Viimeisin kokemus on kuitenkin hinnoitteluvirheen takia ja asian hoitamisen johdosta hyvin negatiivinen. Ensin mokasivat ja korjaaminen on ollut todella hankalaa, niin kovin hankalaa, että ... Finnmatkoilla hintatakuu, mikä heidän ehdoissaan mainitaan EI TOIMI. Kun pyysimme asiaa tarkastamaan lähti pois lapsialennuksetkin. Lapsialeja ei saatu kohdalleen sitten millään. Enää ei paukut riitä. Sisareni, joka on lähdössä samaan kohteeseen samalla kokoonpanolla lähtee kanssamme lomailemaan HUOMATTAVASTI HUOKEAMPAAN HINTAAN. Itse varasin matkan jo ammoisina aikoina ja sisareni vasta nyt kolmisen kuukautta ennen lähtöä.
Koska olen väsynyt tätä asiaa enää jahkaamaan, tyydymme käymään lomakohteessa ja sitten alamme katselemaan toisten matkatoimistojen matkoja. Näin se vaan on tällä kertaa.
En olisi uskonut, että Finnmatkoilla tällaista touhua on - olin toki silloin tällöin lukenut täältä jotain hyvinkin negatiivista- , mutta en jotenkin vaan osannut asettua oikeille uomille. Nyt, kun homman on itse kokenut, on helppo yhtyä joiltain osin Finnmatkoista negatiiviseen sävyyn käytäviin keskusteluihin. | |
| | |
31.12.08, 18:15
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | Mikä ihme?
Jo oli taas kirjoitus. Virheitä sattuu ja ne korjataan. Näin minulle on ainakin tähän mennessä tapahtunut. Tuo sinun kirjoituksesi on kyllä niin epäselvä ettei kukaan pysty sanomaan mikä oli ongelma. Esim. onko sisaresi ostanut alennetun matkan tms. Miettikää hyvät ihmiset hetken ennenkuin lähestytte palveluntarjoajaa vaateiden kanssa ja argumentoikaa vaateenne suhteellisen selvästi ilman mitään ylireagointia.
| |
| | |
31.12.08, 19:06
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | Toisen kerran
Menen toisen kerran nyt Finnmatkoilla, kaikki onnistunut hyvin.Melko hyvä hotelli tarjonta.
T. PR | |
| | |
03.01.09, 13:10
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itse olen erittäin tyytyväinen ollut aina Finnmatkojen järjestelyihin kun olen ollut lomalla. Monesti muut ovat jääneet varjoon heidän oppaiden ja yleisten järjestelyiden varjossa. Nähtäväsi on paljon kyse siitä minkätasoinen ja kuinka monta palvelusvuotta kyseisen kohteen henkilöstö on. On ne pakettimatkat kuitenkin aina olleet helpompia kuin itse järjestetyt reppureissumatkat, joissa on myös kyllä oma viehätyksensä, mutta PALJON isompi järjestäminen kuin pakettimatkoissa.
lomalla.info
<a href="lomalla.info">lomalla</a>
| |
| | |
10.07.12, 21:01
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | Finnmatkat pettää
Finnmatkat kehtasi olla mediassa esillä "vastuullisena matkanjärjestäjänä" kun air finland meni konkurssiin. Peruivat kuitenkin egyptin matkat, eivätkä edes kyenneet tarjoamaan vaihtoehtoisia matkoja Finmatkojen kautta varanneille. Kehtasivat olla vailla lisää rahaa heikoimmista vaihtoehdoista. Älkää varatko Finmatkojen lomaa jos hluatte olla varmoja, että olette menossa minnekään-
| |
| | | | |