Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Yleistä matkailusta
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
09.03.11, 23:54   #1 (linkki)
Samsoniten omistaja
(Vierailija)

Matkalaukun koko

Onkos kellään kokemusta Finnairin matkalaukku-uudistuksesta? Huomasin just, että meidän huhtikuisen lomamatkamme aikana matkalaukun kokoraja 158cm on jo voimassa. Meillä on muutaman vuoden vanha vihreä Samsoniten laukku, jonka yhteenlaskettu mitta on noin 168cm. Uskaltaakohan tuon laukun kanssa lähteä lentokentälle, ettei tule ihan järjetöntä lisämaksua? Ärsyttää vaan, jos joudutaan matkalaukkuostoksille ihan sen takia, ettei tuo peruslaukku enää kelpaa, vaikka onkin täysin ehjä! Painon kanssa tuskin tulee ongelmia, ei meidän laukku ole ennenkään painanut yli 20kg.
  Vastaa viestiin

10.03.11, 09:14   #2 (linkki)
krisse
(Vierailija)

Kyllä minun laukkuni ovat kelvanneet aina, siis myös viime aikoina, kuljetettavaski ruumassa. paino on aina myös alle sallitun koska koko omaisuuttani en mukannai kuljeta.
Olen nähnyt eri lentokentillä todella suurikokoisia laukkuja ja nuo määräykset ovat kaikilla lentoyhtiöillä nykyään, ei ainoastaan Finnairilla. Määräykset on laadittu työturvallisuuden takia eli hirveän isoja laukkuja on koko päivän käsiteltäessä sehän rasittaa työntekijöitä. Ylipansoat joutuu maksamaan ja mitään suurta laukkua ei kabiiniin saa viedä, se on ehdoton. Jos rahtaa isoja tavaraeriä toiseen maahan, sen voi lähettää rahtitavarana (joka tietenkin maksaa).
  Vastaa viestiin
10.03.11, 19:48   #3 (linkki)
muori
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja krisse Näytä viesti
Kyllä minun laukkuni ovat kelvanneet aina, siis myös viime aikoina, kuljetettavaski ruumassa. paino on aina myös alle sallitun koska koko omaisuuttani en mukannai kuljeta.
Olen nähnyt eri lentokentillä todella suurikokoisia laukkuja ja nuo määräykset ovat kaikilla lentoyhtiöillä nykyään, ei ainoastaan Finnairilla. Määräykset on laadittu työturvallisuuden takia eli hirveän isoja laukkuja on koko päivän käsiteltäessä sehän rasittaa työntekijöitä. Ylipansoat joutuu maksamaan ja mitään suurta laukkua ei kabiiniin saa viedä, se on ehdoton. Jos rahtaa isoja tavaraeriä toiseen maahan, sen voi lähettää rahtitavarana (joka tietenkin maksaa).

katso:
http://keskustelu.plaza.fi/matkalauk...-ymparysmitta/
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku