Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Yleistä matkailusta
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
20.12.11, 12:08   #1 (linkki)
Nähtävyysbongari
(Vierailija)

Turistirysien halveksunta

Olen törmännyt tähän, mielestäni omituiseen, asiaan usein. Nimittäin suosittujen turistikohteiden ja niissä käyvien ihmisten halveksuntaan.

Mitä minä olen turistien kansoittamia paikkoja kiertänyt, niin ei ne vahingossa ole suosiotaan saavuttaneet. Minusta Tai Mahl Agrassa, Kristuspatsas Rio de Janeirossa tai vaikkapa Eiffel-torni Pariisissa on oikeasti näkemisen arvoinen paikka.

Aina puhutaan turistien pilaavan paikallisen tunnelman. Miten ihmeessä muutamakymmenentuhatta turistia voi pilata kokonaisen miljoonakaupungin?

Onko jonkun mielestä ainoa oikea tapa matkailla mennä aina viidakkoon tai muualle maaseudulle, joissa niissäkin on nykyisin vaikeaa välttyä kohtalotovereilta, toisilta turisteilta? Etelämantereellekin järjestetään risteilyitä.

Vai onko tosi omaperäistä vain kiertää omia kotikulmia? Tai peräti pysyä vain kotona? Meillä kun harvemmin istuu turisteja olohuoneessa...
  Vastaa viestiin

22.12.11, 12:06   #2 (linkki)
pöh, pöh..
(Vierailija)

Voihan sitä matkata vaikka "iivantiiran ypykkään", se on sitten eri asia, mitä siellä on tekemistä.
Sitten voiskin olla ylpeä siitä, että on käynyt paikassa, jossa muut eivät ole käyneet=O.

Nämä "rysänimittelijät" ovat kummallisia, he jotenkin yrittävät olla parempia kuin muut, menemällä paikkaan, johon muut eivät ole löytäneet. Vai tarkoittavatko he sitä, että ovat jo vuonna tuhat käyneet kaikki mahdolliset turistipaikat ja meillä muilla ne on vielä käymättä?
Miksi ihminen ei voi matkustaa lomllaan paikkaan, jossa turisteille on kaikkea mahdollista?

Musta toi "turistirysittely" on sitä, että he haluavat nostaa itsensä meidän muiden yläpuolelle.

Muistan kun joku sanoi naapurilleen joka oli menossa Thaimaahan, että eikö siellä jo kaikki ole käyneet?
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku