| Ongelmia booking.comin kanssa
Varasimme Joulukuussa hotellin Booking.comin kautta Lontoosta. Kyseessä oli tarjous, joten jos olisimme peruuttaneet matkan, emme olisi saaneet rahojamme takaisin. Annoin heille luottokorttitietoni, varauksen takaamiseksi.
Kuitenkin, jouduimme sittenkin peruuttamaan varauksemme vielä samana iltana. Soitin booking.comin asiakaspalveluun, ja pyysin ystävällisesti heitä soittamaan hotelliin, ja kysymään, voimmeko vielä perua varauksen maksuttomasti, koska olimme vasta samana aamuna hotellin varanneet.
Asiakaspalvelija soitti hotelliin, ja he suostuivat perumaan varauksemme ilman minkäänlaisia kuluja. Sain heti vielä booking.comilta sähköpostin, jossa lukee, että hotelli on luopunut ottamasta maksua varauksesta.
Myöhemmin huomasin, että hotelli oli silti veloittanut kortilta tuon koko summan (puhutaan siis 300 eurosta). Soitin välittömästi taas asiakaspalveluun, joka jälleen soitti hotelliin. Siellä oltiin ihmeissään (mukamas) koska puhelimessa oli sama henkilö, joka alunperin oli suostumuksensa antanut. He lupasivat selvittää asian.
Booking.comin asiakaspalvelu lupasi pitää minut ajantasalla asian etenemisessä. Sainkin viikon päästä sähköpostia, jossa he kertoivat asian etenevän (miten, en tiedä?). Kun mitään ei hetkeen kuulunut, lähetin itse sähköpostilla tiedustelua. Booking.com vastasi, ja pyysi minua lähettämään kopion luottokorttini veloituksesta, jotta he todella näkisivät hotellin veloittaneen meitä. Sen tein. Seuraavaksi sain sähköpostin, jossa he pyysivät tilitietojani, eli pankkia, pankin osoitetta, tilinumeroa ja bic-koodia. Eli odottelin jo jotain selvitystä asiaani.
Nyt sain booking.comilta sähköpostia, että he ovat olleet yhteydessä hotelliin, mutta eivät saaneet ratkaistua asiaamme minun hyväkseni. Ja nyt joku tiimi selvittää asiaa, ja palaavat asiaan viikon sisällä.
Hermo alkaa mennä, kun tässä on nyt yli kuukauden selvitelty asiaa. Toinen sanoo toista, toinen toista.
Miten nyt voisin edetä asian kanssa? Periaatteessa olisin voinut hyväksyä sen, ettei hotelli olisi luopunut peruutusmaksusta. Mutta koska niin kuitenkin luvattiin, ja minulla on siitä "mustaa valkoisella" en haluaisi antaa periksi.
Onko minulla käytännössä kuitenkaan mitään takeita saada rahojani takaisin? Millä voisin "uhkailla" tai vaatia asiakaspalvelua tai hotellia, että asiassa edettäisiin? Asiakaspalvelu on englannin kielellä, joten ärsyttää joka kerta sinne alkaa soittelemaan ja sönköttämään..
|