Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Yleistä matkailusta
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
10.02.12, 18:11   #1 (linkki)
Hatuttaa..
(Vierailija)

Ongelmia booking.comin kanssa

Varasimme Joulukuussa hotellin Booking.comin kautta Lontoosta. Kyseessä oli tarjous, joten jos olisimme peruuttaneet matkan, emme olisi saaneet rahojamme takaisin. Annoin heille luottokorttitietoni, varauksen takaamiseksi.

Kuitenkin, jouduimme sittenkin peruuttamaan varauksemme vielä samana iltana. Soitin booking.comin asiakaspalveluun, ja pyysin ystävällisesti heitä soittamaan hotelliin, ja kysymään, voimmeko vielä perua varauksen maksuttomasti, koska olimme vasta samana aamuna hotellin varanneet.
Asiakaspalvelija soitti hotelliin, ja he suostuivat perumaan varauksemme ilman minkäänlaisia kuluja. Sain heti vielä booking.comilta sähköpostin, jossa lukee, että hotelli on luopunut ottamasta maksua varauksesta.

Myöhemmin huomasin, että hotelli oli silti veloittanut kortilta tuon koko summan (puhutaan siis 300 eurosta). Soitin välittömästi taas asiakaspalveluun, joka jälleen soitti hotelliin. Siellä oltiin ihmeissään (mukamas) koska puhelimessa oli sama henkilö, joka alunperin oli suostumuksensa antanut. He lupasivat selvittää asian.

Booking.comin asiakaspalvelu lupasi pitää minut ajantasalla asian etenemisessä. Sainkin viikon päästä sähköpostia, jossa he kertoivat asian etenevän (miten, en tiedä?). Kun mitään ei hetkeen kuulunut, lähetin itse sähköpostilla tiedustelua. Booking.com vastasi, ja pyysi minua lähettämään kopion luottokorttini veloituksesta, jotta he todella näkisivät hotellin veloittaneen meitä. Sen tein. Seuraavaksi sain sähköpostin, jossa he pyysivät tilitietojani, eli pankkia, pankin osoitetta, tilinumeroa ja bic-koodia. Eli odottelin jo jotain selvitystä asiaani.

Nyt sain booking.comilta sähköpostia, että he ovat olleet yhteydessä hotelliin, mutta eivät saaneet ratkaistua asiaamme minun hyväkseni. Ja nyt joku tiimi selvittää asiaa, ja palaavat asiaan viikon sisällä.

Hermo alkaa mennä, kun tässä on nyt yli kuukauden selvitelty asiaa. Toinen sanoo toista, toinen toista.

Miten nyt voisin edetä asian kanssa? Periaatteessa olisin voinut hyväksyä sen, ettei hotelli olisi luopunut peruutusmaksusta. Mutta koska niin kuitenkin luvattiin, ja minulla on siitä "mustaa valkoisella" en haluaisi antaa periksi.

Onko minulla käytännössä kuitenkaan mitään takeita saada rahojani takaisin? Millä voisin "uhkailla" tai vaatia asiakaspalvelua tai hotellia, että asiassa edettäisiin? Asiakaspalvelu on englannin kielellä, joten ärsyttää joka kerta sinne alkaa soittelemaan ja sönköttämään..
  Vastaa viestiin

10.02.12, 19:51   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 10/2000
Eipä tuossa hirveästi voi alkaa uhkailemaan, kun kyseessä on alunperin kuitenkin ollut tarjous jota ei voi kuluitta peruuttaa. Hotelli on kuitenkin hyväntahdon eleenä ollut valmis palauttamaan rahat, joten hanurista että siitä joutuu vääntämään.

Nyt kun sulla kuitenkin on mustaa valkoisella, niin sitkeästi vaan olet yhteydessä Booking.comiin ja hotelliin. Kerran ovat luvanneet palauttaa, niin ei luulisi olevan niin vaikeaa.

Vastaisuuden varalle kannattaa kokeilla Hotels.comia. Huhtikuussa ollaan menossa Tallinnaan ja hintaeroa tällaisen "ei voi perua" -tarjouksen ja "peru ilman kuluja" -hinnan välillä oli kokonainen euro. Ei liene tarpeen mainita kumman valitsin..

Eikö Bookingilla ole suomenkielistä aspaa?
19.03.12, 06:57   #3 (linkki)
Jussi Kervinen
(Vierailija)

Hotel booking

Jos on varannut hotellin jonkun nettioperaattorin esim. booking.comin kautta, niin peruutusta kannattaa yrittää heti netin kautta. Varauksessa on tarvittavat numerot. Jos ei ehdi ja varaus on sitova (ei peruutusta) niin sitten pitää kääntyä hotellin puoleen tai kaivaa vaan kuvetta. Operaattorilla ei ole mitään tekemistä enää siinä vaiheessa. Minulle sattui syksyllä sellainen tapaus, että Ateenalainen hotelli veloitti huonelaskun välittömästi, vaikka ehto oli maksuton peruutus. Lähetin reklamaation suoraan hotelliin ja rahat tuli takaisin kuin manulle illallinen. Kovasti pyytelivät vielä anteeksi kun menimme sitten hotelliin. Jos hintaero on vähäinen, niin kannattaa harkita.
  Vastaa viestiin
19.03.12, 09:24   #4 (linkki)
kokemuksia
(Vierailija)

Mikäli ko. hotellin kohdalla ei lue: peruutus maksuton ja aikamäärää, silloin on varmasti vaikeuksia saada mitään takaisin. Etenkin tarjoukset kuuluvat tuohon ryhmään, tarjouksethan ovat lyhytaikaisia ja hinnat eivät anna peruutusmahdollisuutta.
Itse käytän aina erästä välitysfrimaa jolla on toimisto Suomessa. On myös suomenkielinen palvelu. Kaksi kertaa on tullut peruutus itsestä riippumattomista syitä ja firma on hoitanut asian heti eikä hotellista ole tarvinnut maksaa mitään eli rahat on saatu takaisin. Ei ole ollut kuitenkaan kyse sitiä ettei olekaan "viitsitty" lähteä tuona ajankohtana vaan syy on ollut itsestä riippumaton ja ns. pakottava syy. (lentolakko, lähiomaisen kuolema).
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku