Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Matkalaukku etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Matkalaukku > Yleistä matkailusta
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
17.06.12, 11:50   #1 (linkki)
ap
(Vierailija)

en haluakaan kielimatkalle!

hei ! olen lähdössä kielimatkalle englantiin viikon päästä yhden "kaverin" kanssa. Heittomerkit siksi, etten ole hänen kanssaan enää missään tekemisissä. Väleissä kyllä ollaan, muttei koskaan soitella tai tekstailla. Ennen käytiin pari kertaa kuukaudessa kaupungilla, mutta nykyään ei oikeasti puhuta mitään.
Varattiin EF kielimatkan Oxfordiin joskus vuosi sitten hetken mielijohteesta, kun oltiin ihan hyviä kavereita vielä. Silloin ei edes kunnolla tunnettu. Nyt en oikeasti enää kestä häntä, hän on niin erilainen ihminen. Itse tykkäisin tutustua uusiin ihmisiin ja kierrellä ja käydä EF diskoissa ja hengailla ihmistenilmoilla (niinhän sitä kieltäkin oppii), mutta Jonna on sellainen joka ei tykkää tehdä mitään, halusi riparillakin vain kyhjöttää hotellihuoneessa ja lukea kirjoja. Olisin halunnut lähteä silloinkin kavereiden kanssa muihin huoneisiin mutta en viitsinyt jättää jonnaa yksin.
Eli nyt olen siis lähdössä Jonnan kanssa kolmeksi viikoksi englantiin. Majoitus on isäntäperheessä. Eli haluaisin tottakai kielimatkalle, mutten todellakaan Jonnan kanssa ja kolme viikkoa on minulle ihan liian pitkä aika!! Uskon siis että saisin uusia ystäviä kielikurssilta mutta riparillakin Jonna suuttui minulle kun lähdin muiden kanssa. Pyysin Jonnaa mukaan mutta hän sanoi ettei halua. kielimatkaahan ei voi enää peruuttaa, enkä haluakkaan peruuttaa. Kertokaa onko kielimatkoilla helppo saada uusia kavereita ja mitä siellä tehdään, eli pitääkö minun tosiaan olla Jonnan kanssa kolme viikkoa kahdestaan ! Mä sekoan. Oikeasti. Tämähän on ihan typerää, kun moni haluaa kielimatkalle muttei pääse ja minä en periaatteessa edes halua ja joudun lähteä !:D

Ystäväni kertoi että alussa on joku tasokoe, ja sen ryhmän kanssa liikutaan paljon. Minä olen huonompi englannissa kuin Jonna. Eli ehkä minun ei tarvitsekaan olla Jonnan kanssa niin paljoa ?
  Vastaa viestiin
17.06.12, 21:57   #2 (linkki)
Nou hätä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap Näytä viesti
Uskon siis että saisin uusia ystäviä kielikurssilta mutta riparillakin Jonna suuttui minulle kun lähdin muiden kanssa. Pyysin Jonnaa mukaan mutta hän sanoi ettei halua. kielimatkaahan ei voi enää peruuttaa, enkä haluakkaan peruuttaa. Kertokaa onko kielimatkoilla helppo saada uusia kavereita ja mitä siellä tehdään, eli pitääkö minun tosiaan olla Jonnan kanssa kolme viikkoa kahdestaan ! Mä sekoan. Oikeasti. Tämähän on ihan typerää, kun moni haluaa kielimatkalle muttei pääse ja minä en periaatteessa edes halua ja joudun lähteä !:D

Ystäväni kertoi että alussa on joku tasokoe, ja sen ryhmän kanssa liikutaan paljon. Minä olen huonompi englannissa kuin Jonna. Eli ehkä minun ei tarvitsekaan olla Jonnan kanssa niin paljoa ?
No jos ette ole enää missään tekemisissä toistenne kanssa muutenkaan, miksi sillä olisi mitään väliä vaikka Jonna suuttuisi jos menet rientoihin muitten kurssilaisten kanssa.

Änkytä sitä enkkua niissä alkukokeissa ja mokaile kunnolla niin pääset eri ryhmään kuin hän ja saat viettää aikaasi ihan luvallisesti muitten ihmisten kanssa. Ainahan voit sanoa että sun on pakko mennä sinne ja tänne kun et voinut oikein kieltäytyä oman ryhmän kutsuista.
  Vastaa viestiin
20.06.12, 10:11   #3 (linkki)
Opiskelua?
(Vierailija)

Hyviäpä ohjeita ”Nou hätä” antaa. Ymmärrän, että nuo kielikurssit ovat enemmänkin biletystä kuin opiskelua varten, mutta jos haluat kuitenkin vähän edistää omaa kielitaitoasi, niin älä ihmeessä tahallaan mokaile lähtötilanteessa. Silläkin riskillä, että pääset samaan ryhmään matkakumppanisi kanssa.

Matkan aikana kannattaa ehdottomasti liittyä kurssilaisten mukaan, jo kielitaidonkin takia. Houkuttele matkakumppaniasikin ja jos hän ei suostu, niin ei sinun siitä tarvitse välittää. Voit perustella sillä, että haluat tosiaankin opiskella kieliä etkä vain viettää matkakumppanisi kanssa aikaa. Olette aikuistuvia nuoria. Jos matkakumppanisi käyttäytyy lapsellisesti ja suuttuu tai jää ”murjottamaan”, niin anna hänen olla. Yritä houkutella mukaan. Jos onnistut houkuttelussa, niin saatatte yllättyä molemmat!
  Vastaa viestiin
20.06.12, 10:55   #4 (linkki)
olet todella
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap Näytä viesti
hei ! olen lähdössä kielimatkalle englantiin viikon päästä yhden "kaverin" kanssa. Heittomerkit siksi, etten ole hänen kanssaan enää missään tekemisissä. Väleissä kyllä ollaan, muttei koskaan soitella tai tekstailla. Ennen käytiin pari kertaa kuukaudessa kaupungilla, mutta nykyään ei oikeasti puhuta mitään.
Varattiin EF kielimatkan Oxfordiin joskus vuosi sitten hetken mielijohteesta, kun oltiin ihan hyviä kavereita vielä. Silloin ei edes kunnolla tunnettu. Nyt en oikeasti enää kestä häntä, hän on niin erilainen ihminen. Itse tykkäisin tutustua uusiin ihmisiin ja kierrellä ja käydä EF diskoissa ja hengailla ihmistenilmoilla (niinhän sitä kieltäkin oppii), mutta Jonna on sellainen joka ei tykkää tehdä mitään, halusi riparillakin vain kyhjöttää hotellihuoneessa ja lukea kirjoja. Olisin halunnut lähteä silloinkin kavereiden kanssa muihin huoneisiin mutta en viitsinyt jättää jonnaa yksin.
Eli nyt olen siis lähdössä Jonnan kanssa kolmeksi viikoksi englantiin. Majoitus on isäntäperheessä. Eli haluaisin tottakai kielimatkalle, mutten todellakaan Jonnan kanssa ja kolme viikkoa on minulle ihan liian pitkä aika!! Uskon siis että saisin uusia ystäviä kielikurssilta mutta riparillakin Jonna suuttui minulle kun lähdin muiden kanssa. Pyysin Jonnaa mukaan mutta hän sanoi ettei halua. kielimatkaahan ei voi enää peruuttaa, enkä haluakkaan peruuttaa. Kertokaa onko kielimatkoilla helppo saada uusia kavereita ja mitä siellä tehdään, eli pitääkö minun tosiaan olla Jonnan kanssa kolme viikkoa kahdestaan ! Mä sekoan. Oikeasti. Tämähän on ihan typerää, kun moni haluaa kielimatkalle muttei pääse ja minä en periaatteessa edes halua ja joudun lähteä !:D

lapsellinen. Jos olet huono ko. kielessä, joudut taatusti alempaan ryhmään. Mitä sitten? Eikös kielikurssille mennä oppimaan vai onko Englannissa järjestettävät kurssit niin helppoja ettei siellä edes opiskella?
Sekoa ihan rauhassa, se on sinun päänsärkysi. Elämässä täytyy oppia tulemaan toimeen muidenkin kuin kavereiden kanssa ja sinä et tunnu hyväksyvän ketään muuta kuin sellaisia joillaon samat ajatukset ja viettävät aikaa samalla tavalla. Vaikeata tulee elämässäsi olemaan, sen näkee jo nyt.
  Vastaa viestiin
20.06.12, 10:57   #5 (linkki)
valistusta
(Vierailija)

Kysyt mitä kielimatkalla tehdään. Siellä on tarkoitus opiskella kieltä, eikö tullut mieleen. Kun ei tiedä tuosta kurssista sen enempää hankala sanoa mitään tarkempaa. Mutta ei ole ryyppäämis-ja biletysmatkoja suinkaan jos sitä toivoit. Toivottavasti et pilaa kenekään muun kurssia.
  Vastaa viestiin