| |  | | |
04.07.07, 14:26
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Bmw 320d
Onko kellään kokemuksia e46 diisseleistä? Hyviä ja huonoja puolia?
| |
| | |
04.07.07, 16:28
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja JURO Onko kellään kokemuksia e46 diisseleistä? Hyviä ja huonoja puolia? | Laiskan tuntuinen kaksi litraiseksi nähden.
| |
| | |
03.08.07, 11:29
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) |
Kulkee saman mitä 2l bensakoneella, lastulla kulkee sitten jo huomattavasti paremmin.
| |
| | |
08.08.07, 13:09
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | omistajan näkökulma
mielestäni ei lainkaan laiska kakslitraseks, ainakaa oma tomaattilaatikkoiseni. laiskuus saattaa myös johtua jostakin viasta, esim ilmamäärämittari,turbo paskana yms. itse oon tykänny,ainut huoli ollut tuo kyseinen ilmamäärämittari josta selvii halvalla, kunha EI VIE merkkihuoltamoon. esim häkkinen orikedol vaihtaa alle 150e.
| |
| | |
11.08.07, 22:20
|
#5 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja supersatan mielestäni ei lainkaan laiska kakslitraseks, ainakaa oma tomaattilaatikkoiseni. laiskuus saattaa myös johtua jostakin viasta, esim ilmamäärämittari,turbo paskana yms. itse oon tykänny,ainut huoli ollut tuo kyseinen ilmamäärämittari josta selvii halvalla, kunha EI VIE merkkihuoltamoon. esim häkkinen orikedol vaihtaa alle 150e. | "Häkkinen" ei "HUOLLA" enää ainuttakaan minun omistamaani ajoneuvoa. Kahdesta autosta mm. startti paskana puristuspaineiden mittauksen jälkeen. Jälkeenpäin olen turvautunut ihan "OIKEISIIN" autokorjaamoihin, joista auton saa ajokuntoisena takaisin huollon jälkeen. | |
| | |
14.08.07, 12:39
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | No problems
Itsellä ollut e46 Bemu 320D koneella neljä vuotta, ja voin kehua että edelleen nautin autosta täysillä. Remppaa ei ole tarvinnut tehdä normaalia kuluosan vaihtoa lukuunottamatta yhtään, huollot 22500km välein (eli mulla kerran vuodessa) maksaa noin 300e merkkiliikkeessä. Ja auto on säilynyt kuosissaan, ei mitään ylimääräistä nitinää eikä kolinaa kuulu mistään. Ja kiihtyy mukavasti keskivertoautoa nopeammin. Ja kulutus 5,2l kesälllä, 5,6l talvella. Erittäin tyytyväine olen, mittarissa 250tkm eli puolessa välissä vasta kilometrit ;-)
| |
| | |
18.08.07, 21:15
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Velttoa menoa
Alustassa on kyllä toivomisen varaa. Ja olen myös sitä mieltä että hieman laiskahko! Vaikka lastutin oman niin silti vein sen vaihtoon, kun ei oikeen jaksanu mukamas mennä. Nyt alla 330d :)
| |
| | |
01.09.07, 10:44
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | homot ajaa löpöllä
dieseli autot haisee pahalle
| |
| | |
01.09.07, 15:12
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | riittää hyvinkin 2 litranen
Riippuu paljonki ajajasta. Toisille riittää 2 litranen ja toisille ei.
meillä on 3litranen eli 330D ihan kaikilla varusteille mitä Bemariin saa.sähköpenkeistä peruutustutkaan jne...
Mitään vikaa ei autossamme ole ollut. määräaikaishuolloissa käytetty ja eikä mitään muuta. Autolla ajettu 140tkm ja -02.
Kyllä kannattaa bemari ostaa. Älä kuuntele nuita paskankirjoittajia, heillä ei muuta näy kuin kateuden ääni nuissa kirjoituksissa.
Meillä toisena autona on Volvo S60 D5 ja mää ja ukko tykätään enempi ajaa bemarilla kuin volvollamme. Bemari menee paljon pehmeämmin, bemarissa toimii kaikki sähkösysteemitkin paljon siistimmin kuin Volvossa. esim. vakionopeudensäädin ku on päällä ni ei huomaakkaan ku se lisää kaasua tai vähentää siis ei töksähdä sillai kuin Volvossa...tää on pieni "vika" mut paljon ku ajaa ni ei kivaa ku töksähtelee..Kysyin sitä jo huollostakin ni kuuluu Volvossa asiaan et sillai toimii... Eli osta bemari ja iloisia ja hyviä kilometrejä!!
| |
| | |
06.09.07, 08:12
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | 320d touring
slogan "ajamisen iloa" pätee kyllä tähän autoon täysillä. eikä todellakaan ole laiska! vakio-touringin suuntavakausongelmakin on kätevästi korjattu tehdasasenteisella alustasarjalla. ja yli 1000 kilsaa ajaa yhdellä tankillisella kevyesti.
| |
| | |
14.09.07, 14:54
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | 320d automaattiloota
320d tosiaan hyvä kompromissi edullisuuden ja suorituskyvyn välillä.
Mulla vian on ollut aika paljon huolia omani kanssa.
Talvella kovilla pakkasilla ei saa käyntiin ja nyt ilmeisesti hajosi automaatti vaikka kilometreja on vasta 90k. Ei naurata ei kun muutenkin tuli laitettua enempi rahaa autoon kuin talous olisi kestänyt. Eli pettymys näiltä osin. | |
| | |
14.09.07, 21:22
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Mieti vielä ostoa!
Varmasti totta että lastulla kulkee paremmin, mutta miksi ostaa auto jos heti pitää alkaa virittämään..?! Kori painaa liikaa tehoon nähden se on nyt vaan se tosi asia minkä kanssa 320d:n omistajat nyt vaan joutuu elämään. Samaa mieltä myös alustasta, todella veltto! Tarkoitukseni ei todellakaan ole haukkua autoa vaan sanoa rehellinen mielipide asiasta.
Ps. Olen koeajanut kyseisen 330d:n ja siinä on jo kaikki kohillaan. En tosin ostanut vaan tyydyin 540ia:han! Bensakone mutta kumminkin.
| |
| | |
19.09.07, 21:29
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | 320 vs 330
jos te pähkäilette miten noi vekottimet kulkee kannattaa varmaan tutustua hieman autojen fyysisiin suoritus arvoihin. Huom silloin jos autot ovat kunnossa.
Koska 330 painaa pirusti paljon enemmän on sen massan liikuttaminen voimaa vaativaa hommaa, jos vertailette esim lastulla oleva 320d tai vakio 330d , ohituskiihtyvyydet, ei paljoa eroa enään jääkkään. Tosin tonkin eron voi itsellen perustella paljon halvammilla käyttökustannuksilla ja silleen.......
Noi E46 autot tahtoo olla jo sen ikäisiä että kulkuun saattaa vaikuttaa heikentävästi, ilmamassa mittari, itse ahdin tai sitten siirtopumput joiden paine ei oikein enään vastaa sitä mitä niiden pitäis tuottaa.
En asiasta mitään tiedä kun vasta on menossa 5 300 sarjan diesel auto. Ensin 320 sitten 330 sitten 330 sitten 320 ja taas 320 tosin E46 vaihtui E91 malliin, kuka sitä vanhoilla viitsii ajaa :)))
| |
| | |
20.09.07, 16:14
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | 320 D touring
Mulla 320 d touring -00, lastutettu, ja ei oo yhtään laiska (166 hv/360 nm). Ei oo tarvinnu huoltaa, auto ollut mulla puolisen vuotta ja veljelläni sitä ennen noin 1½ v. En oo ajannu parempaa autoa samassa hintaluokassa.
| |
| | |
20.09.07, 18:18
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | 320d
Kertokaas viisaat, onko tollanen -99 320d 6 vai 4 sylinterinen???
| |
| | |
20.09.07, 18:27
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | tirsseli 320
320d ja 520d on neloskoneisia.
| |
| | |
22.09.07, 13:03
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | joopajoo Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja JURO Onko kellään kokemuksia e46 diisseleistä? Hyviä ja huonoja puolia? | Onhan tuo bemu periaatteessa ihan mukava auto ajella. Oli aikanaan -99 320d. Autolla oli ajettu 100tkm kun ostin ja 220tkm kun myin pois ja voi sitä vikalistaa. Ilmamassamittari, turbon ahtopaineensäädin, vesipumppu x2, hihnapyörien värinänvaimennin, ilmastoinnin hihna x2, ja aikamonta muuta murhetta. Auto tuntui jatkuvasti sairastavan tehonpuutetta (välillä kulki välillä ei). Tunsivat jo korjaamolla hyvin, kun auto muutaman kuukauden välein jossain remontissa. Varmaan joku maanantai yksilö tämä mun rakkine oli. Viimein kyllästyin ja olin tyytyväinen kun pääsin eroon.
Ehkä vielä joskus hankin bemun mutta 525i tai 530i. | |
| | |
23.09.07, 00:13
|
#18 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Peppinen Riippuu paljonki ajajasta. Toisille riittää 2 litranen ja toisille ei.
meillä on 3litranen eli 330D ihan kaikilla varusteille mitä Bemariin saa.sähköpenkeistä peruutustutkaan jne...
Mitään vikaa ei autossamme ole ollut. määräaikaishuolloissa käytetty ja eikä mitään muuta. Autolla ajettu 140tkm ja -02.
Kyllä kannattaa bemari ostaa. Älä kuuntele nuita paskankirjoittajia, heillä ei muuta näy kuin kateuden ääni nuissa kirjoituksissa.
Meillä toisena autona on Volvo S60 D5 ja mää ja ukko tykätään enempi ajaa bemarilla kuin volvollamme. Bemari menee paljon pehmeämmin, bemarissa toimii kaikki sähkösysteemitkin paljon siistimmin kuin Volvossa. esim. vakionopeudensäädin ku on päällä ni ei huomaakkaan ku se lisää kaasua tai vähentää siis ei töksähdä sillai kuin Volvossa...tää on pieni "vika" mut paljon ku ajaa ni ei kivaa ku töksähtelee..Kysyin sitä jo huollostakin ni kuuluu Volvossa asiaan et sillai toimii... Eli osta bemari ja iloisia ja hyviä kilometrejä!! | Kumma Volvo teillä kun meidän V70 D5 ei ole moista töksähtelyä vakkarin kanssa. Taitaa olla rikki koko auto.
| |
| | |
24.09.07, 15:37
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Peppinen heij..
Ei meidänkään volvossa ole kyseistä ongelmaa. Muija vielä erittäin tarkka tuollaisista ja autoa etsittiin niin että tuo asia tiukasti esillä! Autona siis V70 D5. Vanhassa T5:ssä ei myöskään ollut tuota ongelmaa. Kannattaa tosiaan käyttää siellä huollossa meinaan laatikossa taitaa olla vikaa tai vakkarin ohjauksessa.
Eikä tuo 320d nyt niin huono auto ole, mutta parempiakin toki on.. taloudellisimpia ja tehokkaampia kuin myös halvempia.
| |
| | |
16.10.07, 08:45
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | v olvotpaskaa
koko
| |
| | |
15.01.08, 22:49
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | bmv 320disl
mulla v40 volvon jälkeen 320d touring -00 ja oon todella tyytyväinen... kysyisin vain kauanko teillä kylmänä palaa öljynpaineen merkkivalo? mulla noin 3-5sek. normaalia? lämpimänä heti sammu valo....
| |
| | |
16.01.08, 13:50
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | BMW 320d
Autollani on ajettu n.150tkm itse n.30tkm, normaali huoltoa, extrana akku, hehkut ja takajarrut olen joutunut korjauttamaan, auto on ajoltaan nappakka ei nitise eikä natise josta iso plussa. Minulle tuo 150 heppanen moottori on ollut ihan riittävä, naftan kulutus ja vakuutus maksut pysyttelevät aisoissa. Vielä täytyy mainita merkkiliikkeen hinnoittelusta esim. roiskeläpät ja takakontin kaukalomatto olivat halvempia merkkiliikkeessä kuin tarvikkeena. Kun on "suomi" auto varustelukin on sen mukaista jotain pientä kivaa löytyy mutta ksenonia ja nahkajakkaraa ei oo. Ei muuta kuin ajamisen iloa.
| |
| | |
16.01.08, 18:22
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | hai sie veli Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja tippaadai mulla v40 volvon jälkeen 320d touring -00 ja oon todella tyytyväinen... kysyisin vain kauanko teillä kylmänä palaa öljynpaineen merkkivalo? mulla noin 3-5sek. normaalia? lämpimänä heti sammu valo.... | JOO SE ON NOISSA BMV VEHKEISSÄ AINA PAREMPI MITÄ KAUEMMIN PALAA ÖLJYNPAINEVALO
ET JOKU MINUUTTI ON IHAN OK
| |
| | |
16.01.08, 20:26
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | höpöhöpö Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja HAISIEVELI Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja tippaadai mulla v40 volvon jälkeen 320d touring -00 ja oon todella tyytyväinen... kysyisin vain kauanko teillä kylmänä palaa öljynpaineen merkkivalo? mulla noin 3-5sek. normaalia? lämpimänä heti sammu valo.... | JOO SE ON NOISSA BMV VEHKEISSÄ AINA PAREMPI MITÄ KAUEMMIN PALAA ÖLJYNPAINEVALO
ET JOKU MINUUTTI ON IHAN OK | älä vaivaudu kirjotteleen tänne
| |
| | |
06.03.08, 22:06
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | 320d
oisin kiinnostunu 320d farkku mallist 03vm.onkos siin mallis viel hihna vai ketju kone??jos o hihna ni mitä o vaihtoväli?
| |
| |  | Selaa myynti-ilmoituksia ja löydä oma
BMW.
| | | |