| Varoituksen sana / katalysaattori
Mulla meni moottori yhdestä autosta, kun esikatti oli tyhjentynyt jälkimmäiseen kattiin (2 esikattia pakosarjassa, yksi auton alla). Putki oli ollut niin tukossa, että koneen laakerit olivat olleet liian kovilla. Tehot oli poissa ja auto käyttäytyi omituisesti, mutta oli minulle niin uusi tuttavuus etten osannut tuota epäillä. Ajokuntoinen kun oli kuitenkin...
Kävi sitten ilmi vasta korjaamolla, että katin rikkoontuminenhan sen aiheutti. No, kaikki 3 kattia korvattiin sitten _todella_ virtaavalla jalometallisella katilla (ostin HALVAN uuden katalysaattorin sellaisesta firmasta kuin katti.fi - uskallan suositella).
Kallis lasku tuon koneen vaihdon myötä, mutta nyt on aivan eri auto - laulaa tosi iloisesti. Uskoisin muutenkin pakoputkiston virtaavan ihan toisella tavalla 3 tulpan poistuttua sieltä. Meni heittämällä päästöistäkin läpi vaikka 2 kattia puuttuu! :D
Muikkus kuvaili tilanteen muuten ihan oikein - kierroksilla tuntui ettei oikein tehoa enää ollut. Mutta harmittava juttu oli, ettei tullut vikakoodeja tms siksi, kun se jälkimmäinen katti tässä tapauksessa kuitenkin toimi - jollakin tavalla. Moottori ehti sitten mennä..
Vain minun 0,02c. |