Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Moottori etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Moottori > Autot > BMW
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
21.02.10, 21:07   #1 (linkki)
BMW Love=Ajettavuus+Voima
(Vierailija)

Miksi pidän BMW:stä?

Autolla ajaminen ja siitä nauttiminen on ennen kaikkea tunnekokemus. Ilman järjellä tehtyä luotettavaa tekniikkaa tämä nautinto saattaa jäädä lyhytaikaiseksi.

Joillain autoilla siirrytään paikasta toiseen. Joillain toisilla autoilla ajamisesta myös nautitaan.
Syitä on varmasti monia ja autoissa on myös yksilökohtaisia eroja, jotka ovat kiinni paljolti siitä miten auton edelliset omistajat ovat autoa käsitelleet.

Miksi BMW:llä ajaminen on minulle nautinto?

Kun painan kaasun pohjaan, niin auto lähtee suoraan. Se ei lähde tempomaan minnekään. Se vain lähtee. Samalla auto säilyttää myös oman hillityn arvokkuutensa, voimaa on - mutta se ei revi holtittomasti. Tämä kokemus -96 v12 750 sarjalaisella.

Kun ajan asfalttimutkatietä hymyssäsuin isäni puristaessa oikealla kädelläään auton ovenkahvaa - jälkikäteen valittaen alustan kovuutta - tiedän tavoittaneeni jotain oleellista. Nauran sisimmässäni puhdasta iloa ajokokemuksesta. Tämä kokemus 2000 luvun sporttialustaisella 316 mallilla.

Kumpaakin noista autoista kaipaan.

On niitä ollut huonojakin kokemuksia. Koeajotilanteissa todettuja. Edellisen omistajan vaurioittamat ripustukset/jousitus/alusta. Hengenvaarallinen 316 comfort. Toinen pikkuvikainen sporttialustainen 316 joka tuntui kyllä ihan comfortilta.

Ei BMW ole kaikille tarkoitettu. Vaikka autossa on voimaa ja ajettavuutta, niin sen ostajalta vaaditaan vain yhtä asiaa. Järkeä päähän. Niin kiire ei ole, että oman tai muiden elämän kunnioitus muuttuu kusipäisyydeksi.

On siinä huonojakin puolia. Merkkihuolto, joka yrittää kusettaa asiakkaita sen minkä ehtii. Sama taitaa kyllä olla kaikilla merkeillä, mutta varaosat ovat kalliimpia.

Tässä välissä on ollut muita kulkupelejä.

Nyt taitaa olla taas BMW:n vuoro.
  Vastaa viestiin

21.02.10, 22:49   #2 (linkki)
Killing Whispers

Käyttäjän Varjotar avatari

Rekisteröitynyt: 07/2008
Sijainti: In the darkest shadows...
Noniin. Minä en välitä autoista, mutta ajelen mopolla. Mopolla nimeomaan, vaikka ihmisille on niin vaikeaa käsittää, miksi en ole siirtynyt suurempiin tai virittänyt sitä.
Miksi? Koska minulle kulkupelin vauhtia, ulkonäköä tai meteliä tärkeämpää on se ajamisen nautinto. Parhaimmillaan se on lämpiminä kesäöinä, kun katulamppuja ei pidetä päällä ja tiet ovat täysin autiot. Silloin sitä ajelee helposti tuntikausia siitä nauttien ja reissaa umpituntemattomia paikkoja lävitse ihan vain koska on niin kivaa ja haluaa vain ajaa ajamistaan.
  Vastaa viestiin
23.02.10, 18:39   #3 (linkki)
sage
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FrozenCorpse Näytä viesti
Noniin. Minä en välitä autoista, mutta ajelen mopolla. Mopolla nimeomaan, vaikka ihmisille on niin vaikeaa käsittää, miksi en ole siirtynyt suurempiin tai virittänyt sitä.
Miksi? Koska minulle kulkupelin vauhtia, ulkonäköä tai meteliä tärkeämpää on se ajamisen nautinto. Parhaimmillaan se on lämpiminä kesäöinä, kun katulamppuja ei pidetä päällä ja tiet ovat täysin autiot. Silloin sitä ajelee helposti tuntikausia siitä nauttien ja reissaa umpituntemattomia paikkoja lävitse ihan vain koska on niin kivaa ja haluaa vain ajaa ajamistaan.
motot.net on mopopoikia varten
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

Nettiauto Selaa myynti-ilmoituksia ja löydä oma BMW.

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku