Kyseinen auto pitäisi löytää ensi vuoden puolella Amerikasta. Käyttökokemuksia kyseisestä möhköstä? Teksasista ei taida dieseleitä juuri löytyä, olisiko jollakin joku hyvä linkki tiedossa?
Tervehdys. Saatat joutua etsimään kauan käytettyä dieseliä. Itse en ole nähnyt vielä yhtään omassa kotikaupungissani. Eniten 300 näkee ainakin Kanadassa käytettynä 3.5 litran koneella. Mielestäni tuo kone on riittävä 300:een. Kokeilin joku kuukausi sitten sen "ominaisuuksia" paikallisella highwaylla ja pidin ajotuntumasta. Moottorithan ovat Chryslerin, mutta alusta Mersun. Se on tukeva ja kestävänoloinen auto. Kanadassa esim. -06 perusvarusteltu 300 3.5 litraisella 6-koneella maksaa ennen veroja hieman alta 15 000 euroa.
Itellä on jo toinen CRD Touringi alla, joudut kyllä Saksasta tai muualta Euroopasta etsimään, ei ole farmari USAn markkinoilla, sinne tarjotaan Dodge Magnumia ja vain bensakoneilla.
Terve!
C300:ssa on siis moottori (MB 3.0CDI, V6) ja vaihteisto (5-vaihteinen automaatti) Mercedeksen valmistamia ja alusta ym. Chryslerin.
Olen nyt ajanut 50tkm ja on tähän astisista autoista ehdoton ykkönen. Sedanin mun laite kaikilla hekuilla. Kiva ja sopivan agressiivisen näköinen - ei normiauto. Haluttu!