Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Moottori etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Moottori > Autot > Citroën
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
27.10.08, 20:27   #1 (linkki)
diesiliä vaihtamassa
(Vierailija)

kokemuksia Picassosta

Risuja ja ruusuja Picassosta. Olisin hankkimassa, jos ei ole suurempia vikoja.
  Vastaa viestiin

23.12.08, 16:09   #2 (linkki)
puuseppä
(Vierailija)

plussaa, plussaa

Itse ostin 2003-mallisen dieselin, vuonna 2006. Autolla oli ajettu 75 000tkm ja nyt on lasissa 140 00tkm. Mitään vikoja ei ole ollut, normaalit öljyn vaihdot vain ym. Aikaisemmiin toyotaa ja volkswagenia ylläpitäneenä, nyt on kaikin puolin miellyttävin ajopeli alla ja seuraavakin auto on Citroen. Vaikka kaikenlaista vitsiä onkin pitänyt kuulla, parhaista ranskalaisista ym. Mutta ei ole kaduttanut.
  Vastaa viestiin
22.02.09, 20:48   #3 (linkki)
ladaa
(Vierailija)

ei suuria vikoja

mutta sitäkin enemmän pieniä vikoja!
  Vastaa viestiin
28.03.09, 20:59   #4 (linkki)
sämpylä
(Vierailija)

ei edes suuria

Itselläni on vm. 2005 picasso 1,6 bensiinimoottorilla ja kilometrejä on tähän mennessä kelautunut noin 95 000. Ja valitettavasti voin vain todeta, ettei niitä pieniäkään vikoja ole juurikaan ilmaantunut. Siirryttyäni Picassoon Volvo V70:sta ylläpitokulut pienenivät ja ne pienet (ja vähän isommatkin) viat kutakuinkin katosivat. Citikka on ihan ok auto. Onhan niitä parempiakin varmaan... mutta myös paljon huonompia. Syystä tai toisesta niitä pikkupiruiluja ranskiksista on saanut kuulla, mutta ei sillä ole väliä. Jokaiselle suotakoon oma mielipiteensä.
  Vastaa viestiin
10.04.09, 23:00   #5 (linkki)
Picassomies
(Vierailija)

Harmiton auto

Olen ajanut 1.8 bensa picasolla 175 000 km. Etupyörien laakerit uusittu ja tapit etutuentaan em. korjauksiin mennyt n.500e ja paikkana Tampereen Veho. Nyt uusittu jarrupalat ja jarrulevyt 250e Vehossa. Kiinnittäisin huomiota rengasvalintaan, joka vaikuttaa auton ajettavuuteen paljon eli alkuperäinen on lev. 185, mutta suosittelen 195:sta. Itse vaihdon micelineistä ja Nokian kumeista continentaaliin, jotka ovat toimineet paremmin.(rengasliike suositti moista). Siis inasen leveämpi ja matalampi kumi niin hyvä on ajella. Lähinnä tuo sivutuuli on suurin syy tähän rengasvalintaan ja ura herkkyys loppuu siihen myös. Kitkat oli nyt alla ja niillä pärjäsi täällä Tampereella mainiosti. Meillä kolme lasta, jotka tyytyväisiä takatiloihin. Suosittelen lämpimästi. Ajan autolla vielä kaksi vuotta, jolloin kilometrejä pitkälti yli 200 000, jolloin auto saa lähteä vaihtoon ja seuraava on vieläkin xsara picasso, koska C4:lla on hintaa mielestäni vielä liikaa.
  Vastaa viestiin
25.04.09, 18:59   #6 (linkki)
järki päässä
(Vierailija)

kokemusta Citikastakin

Olen omistanut lähinnä japseja ja muutaman saksalaisen pirssin, eikä ainakaan meidän -01 Picasso kalpene niille. Itse asiassa päinvastoin. Esim. Mazda 323 -99, vähävikainen tilastojen mukaan, piti vaihtaa vain abs anturat taakse, jäähdytin, ei muuta. Nykyiseen citikkaan kampiakselinhihnan pyörä, ei muuta. Siis ollut vielä vähemmän vikoja! Tietysti normaalit huollot oli/on tehty ajallaan.
  Vastaa viestiin
17.06.09, 18:29   #7 (linkki)
loladsdasda
(Vierailija)

tää on tätä sitikka miesten puhetta!

"joo eihän näissä koskaan mitään, osta sinäkin"

Aivan paskoja vehkeitä, ostakaa ihan mitä muuta tahansa paitsi sitikkaa.
  Vastaa viestiin
21.08.09, 13:21   #8 (linkki)
puhetta yli miljoonan kilsan kokemuksella
(Vierailija)

on ollut monia merkkejä

yleensä tuntuu sitikan vioista olevan tietoisia ne, joilla ei moista ole ollut (eikä kai tulekaan). Oma kokemukseni on vain myönteistä, juurikin volvon/toyotan/opelin jälkeen huoltobudjetti on jäänyt muuhun käyttöön.
  Vastaa viestiin
21.08.09, 13:21   #9 (linkki)
puhetta yli miljoonan kilsan kokemuksella
(Vierailija)

on ollut monia merkkejä

yleensä tuntuu sitikan vioista olevan tietoisia ne, joilla ei moista ole ollut (eikä kai tulekaan). Oma kokemukseni on vain myönteistä, juurikin volvon/toyotan/opelin jälkeen huoltobudjetti on jäänyt muuhun käyttöön.
  Vastaa viestiin
22.09.09, 21:38   #10 (linkki)
sämpylä
(Vierailija)

kananttaa kokeilla

Arvoisa nimimerkki loladsdasda. Sinunkin kannattaisi kokeilla Xsara Picassoa. Todennäköisesti tulisit yllättymään. Ei se ole ollenkaan huono peli. Vaikuttaa hieman siltä, että jokin sinua citikoissa kuitenkin kiehtoo, kun ihan varta vasten tulet juuri tälle osastolle... Ehkä se sinun mahdollinen Toyota, Opel tai Nissan olekaan ihan paras mahdollinen. Eikös vain. Ole rohkea, äläkä anna ennakkoluulojen vaikuttaa. Itselläni on ollut Xsara Picasso noin vuoden ajan (autolla on ajettu kaikkiaan noin 110 000 km) ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Sivutuuliherkkähän se voi olla, mutta asian kanssa tulee toimeen.
  Vastaa viestiin
22.09.09, 21:39   #11 (linkki)
sämpylä
(Vierailija)

kannattaa kokeilla

Arvoisa nimimerkki loladsdasda. Sinunkin kannattaisi kokeilla Xsara Picassoa. Todennäköisesti tulisit yllättymään. Ei se ole ollenkaan huono peli. Vaikuttaa hieman siltä, että jokin sinua citikoissa kuitenkin kiehtoo, kun ihan varta vasten tulet juuri tälle osastolle... Ehkä se sinun mahdollinen Toyota, Opel tai Nissan olekaan ihan paras mahdollinen. Eikös vain. Ole rohkea, äläkä anna ennakkoluulojen vaikuttaa. Itselläni on ollut Xsara Picasso noin vuoden ajan (autolla on ajettu kaikkiaan noin 110 000 km) ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Sivutuuliherkkähän se voi olla, mutta asian kanssa tulee toimeen.
  Vastaa viestiin
06.02.10, 15:15   #12 (linkki)
asentaja sörsselssön
(Vierailija)

Citikka!

En ole omistanut yhtään Citikkaa... vielä!
Mielestäni eri automerkkien haukkuminen on aivan turhaa.
Se on pelkästään katkerien ihmisten panettelua kun eivät voi pienessä mielessään ymmärtää, eihän kaikki pidä toyotasta tai mersusta jne.....
Mulla on itselläni C- sarjan mersu vm-97, eikä ollut ongelmia, kuluvia osia nyt joutunee vaihtaa autoon kuin autoon.
Mutta sitten.... 2. autoni on taas Peugeot 306 -97 sekin, hei! kelatkaa nyt???
Vitun mersumies ajaa myös pösöllä..... Mitä väliä millä kukakin ajaa......
Itse en nää tuossa mitään ongelmaa.
Olen kyllä vakavasti ostamassa itsekin Citikkaa... Hei! RANSKALAISTA.... !!
Eikä varmasti ole sen huonompi kuin mikään muukaan auto.

Olen omistanut japseja vaikka kuin monta, se oli sitä aikaa.
Olen omistanut sakemanneja.. ja vieläkin on saku alla, mut se saa lähtee.
Taas tulemme ajelemaan uudella merkillä minulle, sehän voisi olla vaikka citikka, miks ei.
OSTAKAA IHMISET SEN MUKAAN MISTÄ PIDÄTTE!
Ei sen mukaan mitä muut ovat mieltä, vai haluatteko kuulua johonkin itse ajattelemattomien porukkaan joilla ei ole omaa tahtoa!!??

Autohan toimii ja palvelee kun huollatat sitä säännöllisesti, tietysti rajansa kaikella.
Jokainen löytää autosta kuin autosta negaa sekä positiivia puolia, sehän on ikuisuus asia...
Ei muuta kuin autokaupoille jos haluttaa!!!!
  Vastaa viestiin
28.07.11, 15:00   #13 (linkki)
c..itikka
(Vierailija)

Vikoja..

Tässä vähän joka autosta jotakin...

Yleisimpiä käytettyjä autoja

(www.ajovalo.net/Kaytetyt_mallisarjat)

Ja Picassosta mm.

"Vikatilastoissa Xsara on hieman keskiarvon huonommalla puolella. Picasso menestyy yllättäen paremmin. Picassot valmistettiin Espanjassa. Xsaran ja Picasson vikoja ovat mm. erilaiset kitinät ja narinat, ohjaustehostimen pumppujen rikkoutuminen, ajonestolaitteen vioittuminen, turvatyynyjen merkkivalon palaminen, moottorinohjauselektroniikan viat, polttoainesuodattimen vuodot HDi:ssä, ilmamäärämittarien vikautuminen, pakoputkiston lyhyt kestoikä ja istuinverhoilun kuluminen puhki. Myös latureissa, polttoainepumpuissa, virtalukoissa ja lämmityslaitteen kytkimissä on ollut vikoja

Toki myös plussaa löytyy, mutta siitähän nyt ei mitään haittaa ole..
  Vastaa viestiin
28.07.11, 22:40   #14 (linkki)
madeinfrance
(Vierailija)

kesä citroen

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja c..itikka Näytä viesti
Tässä vähän joka autosta jotakin...

Yleisimpiä käytettyjä autoja

(www.ajovalo.net/Kaytetyt_mallisarjat)

Ja Picassosta mm.

"Vikatilastoissa Xsara on hieman keskiarvon huonommalla puolella. Picasso menestyy yllättäen paremmin. Picassot valmistettiin Espanjassa. Xsaran ja Picasson vikoja ovat mm. erilaiset kitinät ja narinat, ohjaustehostimen pumppujen rikkoutuminen, ajonestolaitteen vioittuminen, turvatyynyjen merkkivalon palaminen, moottorinohjauselektroniikan viat, polttoainesuodattimen vuodot HDi:ssä, ilmamäärämittarien vikautuminen, pakoputkiston lyhyt kestoikä ja istuinverhoilun kuluminen puhki. Myös latureissa, polttoainepumpuissa, virtalukoissa ja lämmityslaitteen kytkimissä on ollut vikoja

Toki myös plussaa löytyy, mutta siitähän nyt ei mitään haittaa ole..

Viiittu pikkuvikoja heleppo korjata !! mikäs sen kivempaa kun ronata citroenia kesälomamatkalla
tienposkessa ja nauraa kateellisille ohikulkijoille jotka omilla luotettavilla autoillaan pääsevät
perile ilman näitä citroen omistajan kokemuksia
  Vastaa viestiin
31.07.11, 17:31   #15 (linkki)
ExEm
(Vierailija)

Picasso - autoa koko rahalla

Kolmatta ajavana tiedän kokemuksesta, että Picassossa saa tilavan ja asiallisesti pelittävän auton edullisesti. Juuri siksi ei merkki ja malli olekaan vaihtunut !
  Vastaa viestiin
20.08.11, 22:25   #16 (linkki)
UltimateXX
(Vierailija)

Ei ongelmia

Ensimmäisen auton ostin vuonna-67 Anglian, jota seurasi VW-kuplia 2 ja sitten vuonna -78 ensimmäinen japanilainen eli Toyota Corolla. Tämä oli ensimmäinen uusi auto. Muistaakseni 83-84 vaihdoin Toyotan ensimmäiseen ransakalaiseen Renaultiin. Vuonna -87 ostin sitten Citroenin ja siinä merkissä olen pysynyt. Citroen C4 Picasson diesel automaatin ostin -07, nyt ajettuna 163tkm. Vikalista tässä:
- pakkasella ei auennut polttoainetankin luukku; kosteus
- iskareita kaksi kpl
- lampuja muutama
- pyyhkijän sulat vaihdettu kolmesti
- jarrupalat eteen vaihdettu kerran

Huollot tehty huoltokirjan mukaan. Talvea varten käytetty huollossa lokakuussa joka vuoksi. Pakkasilla roikan päässä tallissa, jossa - 25 asteen pakkasella on n. 10 astetta. Tällöin annan koneen pyöriä n. 4 min ennen kuin lähden liikkelle. Mitään ongelmaan ei ole ajon aikana ollut, ei kesällä eikä pakkasella.

Viime talvena (helmikuu-11) oli aamulla pakkasta -27 ja tieposkessa oli ainakin saksalaisia autoja Kotka - Seinäjoki välillä.

Merkkiä en vaihtaisi mistään hinnasta.

Ukko 59v.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

Nettiauto Autoa hakemassa? Selaa Nettiauton Citroen -merkkisiä autoja.

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku