Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Moottori etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Moottori > Autot > Fiat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
26.10.07, 14:46   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 04/2007
bravot 99-2001 erot

Mitä eroa näissä vuosimalleissa on eli 1999-2001?
kojelauta taitaa olla eri mutta onko ntekniikassa jotain eroa? Mitä vuotta kannattaisi suosia brvossa...sellaisen kun olen päättänyt ottaa...
  Vastaa viestiin

07.02.08, 20:40   #2 (linkki)
Honda
(Vierailija)

Erot

Mittaristo; uudemmassa viisarit laskeutuu "pohjalle" asti, kun vanhemmassa ne jää lepäämään neulojen päälle 10km/h:n ja 500rpm kohdille. Vanhemmassa BRAVASSA taas on sama puolikaarimittaristo kuin mareassa (ja 1.4 S:ssä, jossa ei tosin ole kierroslukumittaria). Itse peruskojelauta on muuten ihan sama vuodesta riippumatta. Se saattaa hämätä että 2001 matkustajan turvatyyny oli jo yleisempi, eli jos sitä ei ole paikalla on kuoppa. Vakiosoittimen paneeli vähän erilainen. Senkin tilalle saa liikkeestä DIN-adapterin, joten soittimen voi valita itse. Tämänhetkistä hintaa en tiedä, mutta villi veikkaus olis jotain sadan euron tietämillä. Voi olla harhakäsitys, joten siihen ei kannata takertua
Vaihdekepin nuppi; Vanhemmassa painettava pakkilukko, kun taas uudemmassa nostettava rengas.
Maskissa pienet erot, mutta sitä ei huomaa kuin vierekkäin, koska taitavat olla jopa vaihtokelpoiset jos siihen joku näkee syytä.
Muita eroja en ole huomannut ja nämäkin on ns. itseopittuja. Esim sisustuksen värimaailmat ym. aika samanlaiset. Jos toivoo esim. ilmastointia, niin 2001:stä on suurempi todennäköisyys löytää (mm. SX Cool -kampanjamallit).
1.2 16v korvasi vanhemman 1.4 12v-yksipisteruiskun, ja samalla varustus parani S:stä SX:ään (mm. s-ikkunat ja em. mittaristo). Vääntö ei päätä huimaa, mutta kyllä niillä pärjää, jos ei koko aikaa tarvitse täydellä autolla ajaa. Itse en liiemmin välitä 1-piste"ruiskun" kakisteluista. 1.6:ssa ymmärrettävästi enemmän tehoa, mutta myös kulutusta jos oikein polkee (tässä vertaan japanin suuntaan). Kannatta itse miettiä. Ja jo tuonkin ikäisissä varmaan kunto on tärkeämpi, kuin varuste- ym. seikat. HGT kannattaa unohtaa tyystin, huoltokulujen takia, jos ei huolla itse. Sähköviat eivät vieläkään ole täysin tuntemattomia, vaikka niistäkin puhuttiin päässeen mallin tullessa markkinoille. Ei toki kannata esim. Unoon tai Ritmoon verrata, mutta kun katsoo myynti-ilmoituksia niin yhdessä jos toisessa on esim takapyyhin parkissa missä kohtaa sattuu.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Nettiauto Autoa hakemassa? Selaa Nettiauton Fiat -merkkisiä autoja.

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku