Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Moottori etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Moottori > Autot > Fiat
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
16.10.11, 19:03   #1 (linkki)
Kimmo
(Vierailija)

Punto -98 1.1 HC-arvo ja tyhjäkäynti

Moi! Tuli tuommonen punto ostettua.
Ostohetkellä pohjassa oli pari reikää ja kone kävi kolmella. Kansiremppa oli tehty talvella ja ei oltu ajettu sen jälkeen juuri yhtään (N.80km)

Minä sitten tulpat vaihdoin ja kone kävi jokseenkin hyvin. hitsailin vähän pohjaa ja lähdin konttorille.
muuten kaikki kunnossa mutta HC-arvo oli 400.
katsastusmies sanoi että venttiili vika.

Minä sitten mittasin ohivuodot, muissa n.15% yhdessä sylinterissä oli 65% ohivuotoa ja imusarjasta tuli ilmaa.
Kansi irti, venttiilin läppäys, kannen oikaisu. Ohivuotoa n.15%
Kone käyntiin ja tyhjäkäynti edelleen hieman katkonaista. Käynti katkoo aina tuonne 2500rpm asti. Sitten tasaantuu ja HC putoaa normaaleihin rajoihin n.60.

Tulpat vaihdettu, tulpanjohdot olen kokeillut eri autosta ja ei vaikuta. Imupuolen vuodot tarkistettu. alipaineletkut tarkistettu. CO on 0,2 eli laihaan seokseen viittaa.

Niin ja kun jako meni yhden hampaan pieleen niin kaynti hieman tasaantui mutta kaikki arvot heitti persettä sen jälkeen.

Mitäs seuraavaksi?
  Vastaa viestiin

15.11.11, 17:46   #2 (linkki)
einari
(Vierailija)

käy kolmella

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimmo Näytä viesti
Ostohetkellä pohjassa oli pari reikää ja kone kävi kolmella. Kansiremppa oli tehty talvella ja ei oltu ajettu sen jälkeen juuri yhtään (N.80km)

Minä sitten tulpat vaihdoin ja kone kävi jokseenkin hyvin. hitsailin vähän pohjaa ja lähdin konttorille.

Minä sitten mittasin ohivuodot, muissa n.15% yhdessä sylinterissä oli 65% ohivuotoa ja imusarjasta tuli ilmaa.
Kone käyntiin ja tyhjäkäynti edelleen hieman katkonaista. Käynti katkoo aina tuonne 2500rpm asti. Sitten tasaantuu ja HC putoaa normaaleihin rajoihin n.60.

Tulpat vaihdettu, tulpanjohdot olen kokeillut eri autosta ja ei vaikuta. Imupuolen vuodot tarkistettu. alipaineletkut tarkistettu. CO on 0,2 eli laihaan seokseen viittaa.

Niin ja kun jako meni yhden hampaan pieleen niin kaynti hieman tasaantui mutta kaikki arvot heitti persettä sen jälkeen.

Mitäs seuraavaksi?
Onko puola tarkistettu ja imusarjan tiiviste
  Vastaa viestiin
17.11.11, 20:27   #3 (linkki)
kimmo
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja einari Näytä viesti
Onko puola tarkistettu ja imusarjan tiiviste
Tiivisteet uudet eikä vuoda.

"Uudet" käytetyt puolat ostettu ja lamda-anturi vaihdettu. Edelleen tahtoo käydä kolmella.
Tuntuu että ykkös-sylinteri ei pysy mukana. Saman sylinterin imuventtiili vuoti (oli karstainen).

Kun konetta kaasuttelee jä sitten löysää niin hetken 2-3s. Tyhjäkäynti on parempi.

Meinaa hermot mennä kun ei vikaa löydy.

Mitenkäs kampiakselin asentotunnistimen anturin kunto tarkastetaan?

Tuossa nyt mitatut arvot.

Tyhjäkäynti:
CO%:0,12/
CO2:14,5/
HC ppm: 381
O2: 1,37

Kierroksilla:
CO%:0,07
CO2:15,2
HC ppm:69
O2:0,1
Lambda:1,0
  Vastaa viestiin
21.11.11, 17:46   #4 (linkki)
Jouko R
(Vierailija)

Punton käynti

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimmo Näytä viesti

Mitäs seuraavaksi?

Hei! Meillä on samanlainen, ajettu 172 tuhatta. Autossa oli samantyyppistä vikaa. Vaihdoin tulpat ja tulpan johdot jolloin auto muuttui käynniltään kunnolliseksi ja pakokaasuarvot olivat kunnossa. Kannattaa muistaa, että katalysaattori toimii vasta sen ollessa täysin kuuma yleensä mitataan arvoja liian alhaisessa katalysaattorin lämpötilassa.
Jouko R
  Vastaa viestiin
11.12.11, 00:14   #5 (linkki)

Rekisteröitynyt: 12/2011
Mitä unohtui?

Kimmo, kimmo, nyt tarkkuutta.

Eivät auta hienot ohivuotomittarit ja kaikkien sähkökomponenttien uusinta, jos moottorin kokoamisen perusasiat/huoltotoimenpiteet unohtuvat. Ensin naapurin talonmies, joka ei ymmärrä auton moottorista hölkäsen pöläystä, löi varmaankin uuden venttiilin paikoilleen hiomatta sitä ollenkaan. Toinen sentään osasi hioa, mutta, mutta kun ei sekään auta, KUN NE VENTTIILINVÄLYKSET YLEENSÄ MUUTTUVAT TYÖSTÖN YHTEYDESSÄ. Puntossa kun ovat mekaaniset venttiilinnostimet eli VÄLYKSET SÄÄDELLÄÄN ERIPAKSUISILLA SÄÄTÖPALOILLA! Suomalainen TI-mies pudottaa kaikki nostimet autotallin lattialle merkitsemättä niitä ettei remontti mene turhan helpoksi. Eikä tämä ole vitsi, lukuisia tälläisiä koneita olen joutunut kokoamaan kun ei kaikista olekaan moottoria kasaamaan.

Eli säädä nyt ennen ne venttiilin välykset ja jos kyseistä toimenpidettä ei haluta tehdä, ostan tämän Puntosi sinulta pois.
  Vastaa viestiin
16.12.11, 22:12   #6 (linkki)

Rekisteröitynyt: 12/2011
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samikuu Näytä viesti
Kimmo, kimmo, nyt tarkkuutta.

Eivät auta hienot ohivuotomittarit ja kaikkien sähkökomponenttien uusinta, jos moottorin kokoamisen perusasiat/huoltotoimenpiteet unohtuvat. Ensin naapurin talonmies, joka ei ymmärrä auton moottorista hölkäsen pöläystä, löi varmaankin uuden venttiilin paikoilleen hiomatta sitä ollenkaan. Toinen sentään osasi hioa, mutta, mutta kun ei sekään auta, KUN NE VENTTIILINVÄLYKSET YLEENSÄ MUUTTUVAT TYÖSTÖN YHTEYDESSÄ. Puntossa kun ovat mekaaniset venttiilinnostimet eli VÄLYKSET SÄÄDELLÄÄN ERIPAKSUISILLA SÄÄTÖPALOILLA! Suomalainen TI-mies pudottaa kaikki nostimet autotallin lattialle merkitsemättä niitä ettei remontti mene turhan helpoksi. Eikä tämä ole vitsi, lukuisia tälläisiä koneita olen joutunut kokoamaan kun ei kaikista olekaan moottoria kasaamaan.

Eli säädä nyt ennen ne venttiilin välykset ja jos kyseistä toimenpidettä ei haluta tehdä, ostan tämän Puntosi sinulta pois.
Totta. Enpä muistanut mainita näitä:

Välykset tarkistin ihan ensimmäisenä. ja "lanttien" vaihtoa olen ennenkin johonkin autoon (oisko ollut polo) joskus tehnyt, sekään ei uusi asia ole.
Kamera (todella hyvä apuväline) ja merkkaustussi olivat remontin yhteydessä käytössä, unohtamatta puhdasta työpöytää.
Yläkerran kaikki tiivisteet luonnollisesti vaihdoin uusiin.
Turhaa kiirettä en pitänyt jotta ei mitään tärkeää unohdu.

Olisiko Samikuulla joitain ideoita ja neuvoja kun tunnut autoista tietävän?
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

Nettiauto Katso myytävänä olevat Fiat -merkkiset autot Nettiautossa.

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku