Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Moottori etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Moottori > Autot > Ford
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
06.07.07, 22:47   #1 (linkki)
No Name
(Vierailija)

Millainen auto on Ford Ka kestävyydeltään

Eli millainen auto on Ford Ka on noin ylipäätään kestävyydeltään? Ruostuuko jostain tietystä paikkaa ja kuinka noissa on koneet & laatikot kestäneet?
  Vastaa viestiin

09.07.07, 14:59   #2 (linkki)

Rekisteröitynyt: 08/2000
kyllä

ruostuu
  Vastaa viestiin
09.08.07, 16:08   #3 (linkki)
empätiiä
(Vierailija)

LOLLL

Ford Ka:lla ei tee mitään!!!!!OSTAKAA TOYOTA!!
  Vastaa viestiin
13.08.07, 10:07   #4 (linkki)
Kaata kokeillut
(Vierailija)

Ka = Fiesta

Ka on alustaltaan sama ku Fiesta. Kori on vaan eri. No jos ei aja ihan joka päivä, niin miksei Ka menettele. Kestävyys ei mitään huipputasoa. Entisenä Fiestan omistajana kiinnittäisin huomiota ohjaustangon niveliin..niissä tuppaa olee vikoja.
  Vastaa viestiin
21.08.07, 09:26   #5 (linkki)
höylä69
(Vierailija)

uuhh ihkuu

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja empätiiä
Ford Ka:lla ei tee mitään!!!!!OSTAKAA TOYOTA!!
hajosikotojotasi kakara!!!!!
  Vastaa viestiin
21.08.07, 16:01   #6 (linkki)
Käyttäjäkokemus
(Vierailija)

Totuus tulee esiin

Kia ruostuu jopa aika pahasti. Kysykää ruosteenestofirmoilta, niin pahoja tapauksia uusissakin Ka ssa on ollut. Auto on muutenkin pikkuvikainen. Pahin ongelma tulee esiin kuitenkin käytössä eli ahdas ajoasento, vasemmalle jalalle ei luontevaa paikkaa. Ka on niin lyhyt, että se on käytännössä 2 hengen auto vailla kunnollista tavaratilaa.
  Vastaa viestiin
27.08.07, 15:01   #7 (linkki)
tilavako
(Vierailija)

mahtuu kyllä

varmaan tuo Kia on kirjoituserhe :)
Mutta itse olen eri mieltä tuosta 2 hengen autosta. Itse mahdun hyvin takapenkille kun edessä on kuskina vaimo ja vieressä lapsi turvaistuimessa. Itselläni on pituutta 185 joten en ihan pätkä ole. Peräkontti sitten onkin pienempi mutta kyllä sinnekkin kokoon taitettavat rattaat mahtuu :) Mutta kyllä Ka ihan kelpo kauppakassi on jos ei ole siwaa lähellä.
  Vastaa viestiin
07.09.07, 22:57   #8 (linkki)
äijänkäyrä
(Vierailija)

ford ka

eihän se ole edes auto!!!
  Vastaa viestiin
14.09.07, 18:23   #9 (linkki)
ford-mekaanikko
(Vierailija)

infoo

Ka's on ketju ei jakohihnaa.moottori perustuu anglian työntötanko koneeseen.Säädettävät venttiilit.itse kone on kestävä.
Tyyppiviat: Ohjaustehostimen pumppu,Ohjaustanko vuotaa.Käsijarru jää talvella jumiin.Takaluukun lukko ei toimi välillä
Ruostuu ovien alareunat+bensatankin ympäriltä.
Hintalaatusuhteelta hyvä auto (kulutus/vakuutusmaksu)
Jos omistaa vaaleat hiukset ja +b-koon rinnat suosittelen ka't
  Vastaa viestiin
16.09.07, 15:13   #10 (linkki)
<33
(Vierailija)

heh

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford-mekaanikko
Ka's on ketju ei jakohihnaa.moottori perustuu anglian työntötanko koneeseen.Säädettävät venttiilit.itse kone on kestävä.
Tyyppiviat: Ohjaustehostimen pumppu,Ohjaustanko vuotaa.Käsijarru jää talvella jumiin.Takaluukun lukko ei toimi välillä
"Ohjaustanko"... ei oo vielä fooordin "mekaanikot" laittanu Suomeen tuotaessa rattia.. ;)
  Vastaa viestiin
16.09.07, 18:55   #11 (linkki)
häilis
(Vierailija)

Sehän

SEHÄN ON MOPOAUTO!
Oon nähny saman näkösissä joskus kolmioitakin.
  Vastaa viestiin
31.10.07, 09:44   #12 (linkki)
Kukkanen78
(Vierailija)

Kestää ja kestää

Kyllä kaakatin kestää pidemmilläkin reissuilla. Kevyesti taittuu satojen kilometrien reissut opiskelupaikkakunnalle. Eikä mitään valittamista talvikäynnistyksessäkään. Ensimmäisellä startilla liikenteeseen. :-) Riippuu hyvin paljon huolloista, että toimiiko ja kestääkö. Tosin ei ole perheauto. Kolme lasta ja turvaistuimessa oleva beibi ei oikein hyvin mahdu takapenkille. Kaiken kaikkiaan mulla on kyseisestä autosta hyviä kokemuksia.
  Vastaa viestiin
17.11.07, 00:51   #13 (linkki)
Kaakattaja
(Vierailija)

Jarrut

Takajarrut tosi surkeat.
  Vastaa viestiin
17.11.07, 14:58   #14 (linkki)
toistamiseen ka
(Vierailija)

Ka:n soitin

Eli jollain "käsikirjaa" lähellä? Akku oli irti ja soitin kysyy koodia.Miten toimia?Auton mukana ei mitään papereita..
  Vastaa viestiin
05.12.07, 08:46   #15 (linkki)
Ei fordisti
(Vierailija)

Käyttäjäkokemuksia

Tänne kirjoittaneilla ei taida olla monellakaan omia kokemuksia Ka'sta. Vaimollani on ollut nyt kohta 6v ja n. 140tkm 1.3 Colour ja kokemukset eivät tue edellä mainittuja väitteitä. Tekniikassa ei ole ollut mitään ongelmia, ajovalopolttimoita, akku, jarrukengät ja -palat ovat lähinnä mitä on tarvinnut vaihtaa. Jarrut ovat sitä paitsi aivan riittävät ja tasapainoiset tuohon autoon.

Ajolleen se on erinomainen, pyörät ovat kulmissa joten ainakaan Toyotaan vaihtamalla ei saa parempi ajoista autoa. Ruostumista ei ainakaan tästä autosta löydä mistään. Viimeisen huollon yhteydessä auto oli ylhäällä ja etsimällä etsittiin mutta todettiin vain ruosteensuojauksen huoltamista parissa paikassa. Lukkojen tai luukkujen kanssa ei ole ollut ongelmia, niitähän Fordeissa usein saattaa olla.

Voi olla että meillä on ollut se ainoa yksilö mikä ei ole tehty maanantaina mutta itse yllätyin kun huomasin miettiä miten ongelmattomasti ja huomaamattomasti Ka on työnsä tehnyt jo vuosia. Ehkä onkin niin että mitä isompi Ford, sen Fordimaisempi se on? Merkkihuoltokaan ei varmasti ole ollut pahasta.

Kone on aivan riittävä jos ajaa itsekseen tai tai kahdella hengellä. Neljä aikuista alkaa olla jatkuvaan ajoon liikaa. Maantiellä 4 henkeä päällä mäet tuntuvat ehkä liikaa, jos tarvitsee ohittaa niin kannattaa otta jo ilmastointi pois päältä jarruttamasta konetta. Kulutus on 6l kahta puolen mikä tuntuu kohtuulliselta dieseliin tottuneeltakin.

Kaukovalot ovat riittämättömät pidempään maantieajoon pimeällä, puolivalot ok. Heijastimet on varmasti suunniteltu väärin. Lisäpitkiä kannattaa harkita jos ajelee paljon pimeällä.

Jos ajelee 1-2 hengen kuormalla (niinkuin melkein kaikki) enimmäkseen taajamassa eikä ego jarraa vastaan niin se täyttää mainiosti pienen auton tarpeen.
  Vastaa viestiin
27.12.07, 13:58   #16 (linkki)
nainen hämeestä
(Vierailija)

hahahhaaaa....

Lainaus:
no jopas sattui... mulla on tällähetkellä sitikka farmari..ja olen vaihtamassa sitä ka`han , koska en tarvitse isoa autoa..mut tuo lause..vaaleathiukset<<<mulla on..hahah..ja b/d -koon rinnat..ja pituutta vain 145 cm.. kiitos vinkistä..varmistit valintani..
  Vastaa viestiin
02.01.08, 23:37   #17 (linkki)
Lallero70
(Vierailija)

Ei hassumpi

Itselläni oli keltainen 1.3 -03 vm. oleva kaakatin ja ajoin sillä 3v:n aikana 93tkm ilman mitään vikoja...pieni kulutuksinen ja näppärä auot...päivittäinen matka oli 96km ja kesät/talvet toimi kuin käkikello
  Vastaa viestiin
05.01.08, 13:06   #18 (linkki)
määää
(Vierailija)

tekeepäs!!!

kaa on just paras auto!!se on söpö ja mahtuu ihan mihin parkkiin vaan!!ja se säästää raahaa ku on niin pieni tulee tosi pienet kulut!!se on hyvä auto!!!
  Vastaa viestiin
12.01.08, 10:42   #19 (linkki)
Nissana
(Vierailija)

Käsijarrusta sen verran

Lainaus:
Sama oli meilläkin Nissanissa, että jääti käsijarrun talvella, mutta kun peltivanteet vaihtoin alumiiniseen, niin jopas jäätyminen loppui.

Vastaa viestiin
25.03.08, 13:17   #20 (linkki)
niklas nikke
(Vierailija)

125 000

ajettu 2003 mallin ka. Ajan joka pvä Lahdesta Herttoniemeen. Ei minkäänlaisia ongelmia. Vaihdan ensi vuonna taas tuoreempaan ja vain ka kelpaa.
  Vastaa viestiin
05.04.08, 18:37   #21 (linkki)
Katariina83
(Vierailija)

ihq Ka

Juups, kaakattimeen sorruin vaik on lyhyet ja tummat hiukset.. lol :D
No ollaan vasta tutustumassa ja hyvältä näyttää, maantiellä vakaa ja pieni ruokainen, siinäpä ne tämän hetken tarpeet onkin jo täytetty. Ruostesuojaus olis tulossa kun tykkää vähän pinta kukkia helmoista, mut peltihän ruostuu jos ei oo suojaukset kunnossa.
Kaikista ihaninta autossa on se ettei sitä voi olla katsoa nauramatta! Onko söpömpää autoa tehty? :D
  Vastaa viestiin
22.04.08, 13:04   #22 (linkki)
moottoripyöräilijä
(Vierailija)

kestää

99-mallin Ka uudesta asti, kohta ajettu 170 000. Pientä pintaruostetta paikoin, kuluvia jarruosia vaihdettu, muuten viaton!
  Vastaa viestiin
22.04.08, 13:24   #23 (linkki)
siispä
(Vierailija)

Ka on siis moottoripyörä.
  Vastaa viestiin
10.08.08, 19:52   #24 (linkki)
Kokemusta autosta 10v
(Vierailija)

KA on näppärä & hyvä auto

Tässä asiallista tietoa vuosien kokemuksella ko.mallista:

Ford Ka on ollut vuosia autoni ja täytyy sanoa, että aika tyytyväinen olen ollut. Auto liikkuu kivasti, todella vähän vikoja, pidän tuntumasta tiehen ja mielestäni auto on vielä turvallinen ja erityisen helppo ajaa. Ruostetta tulee ajan kanssa, kuten kaikkiin autoihin, takaluukun lukon ympärille, mutta, kun huoltaa/huollattaa ajoissa sekin on kunnossa. Antennipiuhan kierre ruostuu ja se pitää vaihdattaa n.3 vuoden kuluttua. Ajomukavuus: muuten ok, mutta pitkällä miehellä penkki käy selkään ja polkimet liian lähellä toisiaan - luulen, että auto on suunniteltu nimenomaan naiskuskeille. Pimeällä maantieajossa nimenomaan sateella kaukovalot eivät aina riitä, lähivalot ovat hyvät. Hinta-laatusuhde vastaaviin kilpailijoihin on mielestäni Ka:n puolella. Kiva ja kaunis auto, jota ei kannata verrata isoihin ja kalliimpiin vaan oman hintaluokan vastaaviin.

Nimi Ka tulee muuten egyptin hieroglyfeistä ja auton mm. etuovet ovat sisältäpäin Horus-haukan muotoisia - tämä johtuu Kan ranskalaisesta suunnittelutiimistä 1997, jossa oli harrastelija-egyptologeja :)
  Vastaa viestiin
26.08.08, 02:02   #25 (linkki)
Kokemusta
(Vierailija)

Hyvä ja kestävä KA!

Erittäin hyvä hinta/laatu suhde!! 03:n on ollut uudesta saakka, eikä tähän päivään mennessä ole mitään hajonnut, päivittäistä ajoa todella hyvin kestävä, ja pieni ruokainen! Mukavan pienet ylläpito kustannukset. Moottori liikuttaa autoa pirteästi, joskin kun luukku on täynnä tavaraaja 4 aikuista kyydissä on meno hieman rauhallisempaa.. Ajo tuntuma on kiva ja autoa on helppo ajaa. Kulutus matka-ajossa 5 litran kohdilla, ja kaupungissa n.7-8 litraa. Hyvin pientä kukintaa oven alahelmassa muttei muuten mitään negatiivista mainittavaa.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

Nettiauto Autoa hakemassa? Selaa Nettiauton Ford -merkkisiä autoja.

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku