| |  | |
05.04.08, 12:14
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | farkku mondeo vai farkku sierra?!
semmosta tässä vaan tuumailin että kumpi ois farmarina parempi käyttöauto sierra vai mondeo kumpi ei leviäis kesken matkan vähä vinkkejä..
| |
| | |
06.04.08, 01:27
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | kumpi
Eiköhän se ole ihan mielipidekysymys. Oletettavasti Mondeokin olisi ihan vanhimpia mitä löytyy, joten vikoja voi olla kummassa tahansa. Mondeo on parempi ajaa maantiellä, mutta Sierran takavetoisuus tuo omat hyvät puolensa (olettaen että kuski on tottunut siihen). Mondeossa parempi turvallisuus ja taloudellisuus. Ei Sierrasta juuri muuta parempaa keksi kuin vetotavan. | |
| | |
08.04.08, 20:53
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | ota monteo
Ootko ajanu Sierralla talvella? Saat laittaa takapaksiin kuution hiekkaa, jos pitoa haluat, ei vastaa nykyajan vaatimuksia (ellet ole maanteiden kuningas ja nimeltäsi Teuvo). Ota Modeo, se pysyy tiellä ja on hyvä ajaa. Montakohan ajokuntoista Riesaa Suomessa vielä pyörii?
| |
| | |
12.04.08, 23:53
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) |
Jos kerran olet kelpuuttanut ne vaihtoehdoiksi toisilleen, niin eiköhän se ole se kunto jonka pitäis ratkaista. Ja noin vanhoista ei voi antaa ennusteita. Voit löytää hyvän Sierran, tai voit myös löytää paskan Mondeon. Kannattaa miettiä sitä ajettavuutta. Vaikka itse hallitsisi kuinka hyvin keppivetoisen, niin hallitseeko autolla mahdollisesti joskus ajava vaimo/tyttöystävä/ym?
| |
| | |
15.04.08, 12:38
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Molempi parempi Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja tietysti Ootko ajanu Sierralla talvella? Saat laittaa takapaksiin kuution hiekkaa, jos pitoa haluat, ei vastaa nykyajan vaatimuksia (ellet ole maanteiden kuningas ja nimeltäsi Teuvo). Ota Modeo, se pysyy tiellä ja on hyvä ajaa. Montakohan ajokuntoista Riesaa Suomessa vielä pyörii? | Höpöhöpö. Itse Sierralla useamman vuoden sompailleena ei ollut mitään ongelmia. Siitä mistä etuveto menee, pääsee ihan varmasti takavedollakin. Ei tuo farkkusierran perä nyt ihan paperia kevyempi ole.
Makuasia kumman haluaa. Sierra on aika varmaa tekniikkaa ja mondeo taas alkukauden satsia. Mondeoissa 1 kopalla valot ainakin kellastuu ja menettää tehoaan. Piipahda Ford Clubin sivuilla niin saat varmasti tarkkaa tietoa mitä pitää katsoa...
| |
| | |
22.04.08, 18:43
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
90-93 sierra on kyllä ihan yhtä hyvä, jos ei parempi tiellä kuin mk1 mondeo.
Mutta vanhemmat sierrat tuntuu kyllä hyvin... vanhoilta ajaa
| |
| | |
26.05.08, 16:55
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Sierra
Niin, noin vanhoissa risat on risoja ja ehyet ehyitä, eli kunto se on mikä ratkaisee.
Ja vaihtoehdot varmaankin on juuri noi ekat Mondeot ja vikat Sierrat vm 90-93?
Mondeo on lookiltaan ja olemukseltaan, ja myös ajokäytökseltään nykyaikaisempi, siitä ei päästä mihinkään. Mutta onko kehitys mennyt parempaan, kaikki hauskuus autoista on ainakin tapettu.
Viimeisistä Sierroista lastentaudit oli ainakin vähissä, ja osia löytyy joka nurkan takaa.
Itse ostaisin Sierran, tekniikka on vähemmän paketoitu ja yksinkertaisempaa. Ja ajofiilis on tallella. | |
| | |
02.06.08, 22:26
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Ei kumpikaan!
Älä ihimeessä mee foortia laittaan!!!
| |
| | |
10.06.08, 11:52
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | neliveto sierra
ilman muuta sierra xr 4 wagon
| |
| | |
15.06.08, 10:16
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Eri mieltä... Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja 11 Älä ihimeessä mee foortia laittaan!!! | Pari vuotta olen ajellut 94-mondeo-farkulla.Eka ford mulla,ja odotin mitä tuleman pitää.
Olen yllättynyt positiivisesti,tielle ei ole jättänyt ja käyntiin lähtee laakista aina!Vain
normaalit huollot,kuten öljyt,suodattimet jne.ja taas vaan ajoa! Eli osta mondeo vaan!!
| |
| | |
19.06.08, 14:43
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja vaan Eiköhän se ole ihan mielipidekysymys. Oletettavasti Mondeokin olisi ihan vanhimpia mitä löytyy, joten vikoja voi olla kummassa tahansa. Mondeo on parempi ajaa maantiellä, mutta Sierran takavetoisuus tuo omat hyvät puolensa (olettaen että kuski on tottunut siihen). Mondeossa parempi turvallisuus ja taloudellisuus. Ei Sierrasta juuri muuta parempaa keksi kuin vetotavan. | No mutta on niitä farkku mondeoita nelivetosenakin! =) Kyllä se mondeo taitaa olla parempi...
| |
| | |
28.06.08, 21:51
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | niinkuin joku jo sanoi
Niinkuin joku jo sanoi niin voit saada hyvän sierran tai huonon mondeon, ja päinvastoin. Hinnasta yleensä voi päätellä missä kunnossa auto on, ellei sitten joku koijari koita päästä hyvin voitolle. jos ostaa 500e sierran niin ehkei kannata olettaa suuria, taas jos lukuun laittaa kakkosen eteen niin voipi olla että on kuin uusi...?
| |
| | |
14.07.08, 07:49
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | molemmat hyviä autoja
olen koko ikäni ajanut foordilla ja ie auto siitä enää parane. on ollut monta sierraa ja nyt modeo 99vm19td hyvä ja huoleton. työ autona ford p100 2,0ohc sen koneen rakentaa silmät kiinni. ei kummassakaan ole mitään valittamista mondeo on tilavampi.
| |
| | |
31.07.08, 11:45
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | ...
sama kuin kysyisi: kova paska vai vetelä paska?
| |
| | |
04.08.08, 22:29
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | lasikumppu
älä ainakaan osta kusilamppu monteoo huonoin kaikista, siinä riittää murhetta perheelle jopa koko suvulle, ja vaimo tai tyttöystävä varmaan nostaa kytkintä ilman luistattamista, jos sellasen pihaan hommaat, mulla henk,kohtaisesti kävi näin, mut plussaa on taas se et saa ryypätä niin paljo kun haluu, ei oo kukaan v..tuilemassa, ja ku tarpeeks juo kusilamppu monteoo näyttää paremmalta mitä kauempaa kattoo piste.
| |
| | |
18.08.08, 04:31
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | puhukaa ketkä tietää jotain... Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja foortti mies olen koko ikäni ajanut foordilla ja ie auto siitä enää parane. on ollut monta sierraa ja nyt modeo 99vm19td hyvä ja huoleton. työ autona ford p100 2,0ohc sen koneen rakentaa silmät kiinni. ei kummassakaan ole mitään valittamista mondeo on tilavampi. | mistä lähtien foordilla on ollu 1,9 diisseli???? eiköhän ne oo 1,8 diisseleitä kaikki mondeoissa ainaki..... varmaa ihan hyvä kone siinä sun mondeossas :D
| |
| | |
03.09.08, 21:57
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | kjgkj Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja chevy s10 Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja foortti mies olen koko ikäni ajanut foordilla ja ie auto siitä enää parane. on ollut monta sierraa ja nyt modeo 99vm19td hyvä ja huoleton. työ autona ford p100 2,0ohc sen koneen rakentaa silmät kiinni. ei kummassakaan ole mitään valittamista mondeo on tilavampi. | mistä lähtien foordilla on ollu 1,9 diisseli???? eiköhän ne oo 1,8 diisseleitä kaikki mondeoissa ainaki..... varmaa ihan hyvä kone siinä sun mondeossas :D | porattu hieman ylikokoon? kaikki on mahdollista :) elä nyt pirulainen mondeota ainakaa, etuvetorihveliä, paskaa joka korvasi legendan! rumakin ku rullatuoli, ei toimi eikä liiku.. sierrasta paremmat muistot ehdottomasti + takaveto! mondeo ehkä tilavampi, mut sierrasta saa tosi nätin. en sano että minä saisin mut joku varmasti saa tai on saanut täh :P
| |
| | |
11.09.08, 13:45
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | Mondeo ehdottomasti
Olen kummallakin ajanut, valinta riippuu siitä mitä kukin arvostaa. 13 vuotta Sierralla ajaneena sekä mondeo II :llä ( vm. 1997) ajaneena, voin todeta että autot ovat ajettavuudeltaan täysin eri planeetalta. Mondeo II alusta on huippu hieno, ja moottortit Zetecit kestävän maineessa. Turvallisuus ja tilat ovat myös Mondeossa aivan eri luokkaa, samoin hiljaisuus. Jos vaan löydät jostain hyvin pidetyn Mondeon niin osta se. Jos Sierrasta haluaa jotain hyvää sanoa, niin kori on kivan näköinen ja pienellä tuunauksella siitä rakentaa todella namun. Joku myös tykkää
takavetoisuudesta, itse arvostan talvisilla keleillä etuvetoisuutta.
Varaosat on Sierrassa myös edulliset, ja ilmeisesti niitä vielä löytyy kohtuullisesti. Nykyinen autoni on Mondeo III mallia ja todella hieno auto hintaluokassaan. Moottorilehden valinta käytetyksi autoksi jokin aika sitten. | |
| | |
20.11.08, 14:11
|
#19 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 11/2008
| jos laitat riidan puoliksi ja laita scorpio
on tilava kuten mondeo,takaveto ,kuten sierra,on hyvät kyytit ja hyvä ajaa niin kesällä kuin talvella liukkaalla,itellä ollu 7 sierraa,mondeo ,ja lähes kaikkia merkkejä kokeillut elämän varrella,nyt scorpio eka kertaa,moottori cosworth 2,9i v6 automaatti vaihteet,sportti laatikolla,recoron puoli nahka kuppipenkit alkup,on takavetonen,iso farkku joka potkii 206hv koneella ja on talvi asento lootassa ja luiston esto jos haluu nappia painaa,ei muuten jää jalkoihin talvellakaan ja lähtee risteyksestä ku kesällä ,kun uudet pitävät renkaat,tietoa ei autosta kovin ole haluaisin tiedustella moottorin kestävyyttä ja laatikon kun joissain on laatikko huono ja hajoo helposti.toi kyllä toimii kun ajatus ja varusreita on abs,2xairback,keskusl.kaukos,hälyttimet,sähköikkun at,kattoikkuna,kattokaiteet,kaikki mitä tarvin peilit yms.ohjauspyörän säädöt sekä ylös-alas että pituussuunnassa.kone käy tasaseen värähtämättä ja hiljaa,autossa ei kuulu ajossa missään vaiheessa moottorin ääntä eikä muutakaan kitinää kolinaa tai natinaa,vanhemmuuten perältä kuuluu takaoven lukon kolina jossain montus ja jos iskarit huonot.olen täysin tyytyväinen talvellakin autoon ja jos menee myyntiin menee mut ajelen talven muutenh.3800e aj.251tkm,huoltokirja,yms.jos jollakin haluttaa farkku jolla lähtee jos siltä tuntuu,tässä olis eikä ole väljyyttä liikkeelle lähtiessä.kaikki tieto plussaa
| |
| | |
25.11.08, 23:30
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | Sierra
Ite olen ajeleskellu nyt muutaman talven 90-lukulaisella 2.0i doch sedan sierralla ja olen tykänny. Ainaki mk3 golfin voittaa. Mielestäni on hyvä ajettava ja pääsee liikkeelle eikä polttoainekulutkaan päätä huimaa. (Tosin tuossa ghiassa on lukkoperä, mutta pääsee sitä lukottomallaki) Ja mikä tärkeintä kun en lämmityspaikkaa omista niin lähtee käyntiin oli sää mikä tahansa riippumatta siitä kuinka kauan on ollu paikoillaan.
Tietysti perushuollot pitää tehä. Ja jos sierraa hankkii niin kannattaa pyrkiä löytään noin 200-250 tkm ajettu, niin siin on vielä kilometrejä jälelläki. Kuuleman mukaan ei kannata rääkätä kylmänä eikä etenkään talvella sammuttaa kovin kuumana.
| |
| | |
09.12.08, 21:48
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | Kumpi
Mondeo jos arvostat mukavuutta ja jos haluaa selvitä halvemmalla niin Sierra.
| |
| |  | Selaa myynti-ilmoituksia ja löydä oma
Ford.
| | | |