Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Moottori etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Moottori > Autot > Ford
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
02.12.08, 16:30   #1 (linkki)
Taunus stw
(Vierailija)

Mondeon käsijarru

Onko mondeossa 1995 stw , käsijarrun kiristys mahdollisuutta.
Vai pitääkö ostaa uudet vaijerit ?
  Vastaa viestiin

03.12.08, 17:48   #2 (linkki)
Mondeo 1,8 td -95
(Vierailija)

Mondeon käsijarru

Oisko kahvan niitit löystyneet ja vaijeri menee "väärään" väliin, sitte ei kyllä pelaa. itse hain romikselta kahvan ja hitsasin kaarevan rautanaulan automaattisäädön viereiseen peltiin, jotta sama ei toistu. Onhan takavaijerit ehjät. mulla oli etuvaijeri rispaantunut ko oli jonku aikaa vittänyt siinä kahvan peltien välissä. Tyyppi vika vanhemmiten. Aika iisi homma korjata. Tunkkaa toinen laita ylös jotta saat etu ja taka vaijerit erilleen (pakoputken päällä). irtoaa ilman työkaluja. Sit sisältä ruuvaileen.
  Vastaa viestiin
03.12.08, 22:07   #3 (linkki)
Taunus stw
(Vierailija)

Kiitos tiedosta , pitää alkaa tutkiin asiaa .
  Vastaa viestiin
10.12.08, 23:12   #4 (linkki)
Mondeo 1,8 td -95
(Vierailija)

Mondeon käsijarru

Jokos oot perehtyny asiaan.uusi etuvaijeri n.20E. Käkkärin kahva romikselta 15E(jostain vähän ajetusta pensavehkeestä). Mun autolla mittarissa päälle 400tkm. Asiaan jos kahva heiluu ala-asennossa sivuttain yli sentin niin uskoisin vian olevan kahvan automaattisäädössä. Onhan sulla rummut takana.Se kahvahässäkkä selkenee ko se on irti ja käsissä tutkailee.Rakenne on niin tyhmä, jos toinen takavaijereista menee poikki niin etuvaijeri menee "linkkuun"automaattisäädön väliin ja sillon käkkäri ei toimi. (aika paljo tästä puhutaa foordin voorumissa,mut vastausta en saanut minäkään)Eipä tullu otettua kuvia.Ite alotin takarummuista tutkimisen ja jalkajarrulla toimi,ELÄ MULJAUTA SYLINTEREITÄ ULOS. Keskilonsoli pois ja sit alta vaijerit irti sormin muljauttamalla. Sisältä kahva irti (muistaakseni 2:lla ruuvilla, 13mm hylsy jatkolla. Joo irrota kuiteski se käkärin merkkivalon piuha ensin. Kiinni joko Ruuvilla tai niitillä"poraa"
  Vastaa viestiin
10.12.08, 23:23   #5 (linkki)
Mondeo 1,8 td -95
(Vierailija)

Mondeon käsijarru

Niin itse kysymykseen, takarummuissa on automaattisäätö. Kuten käkkärin kahvassa. Aina kun värkätään takajarrujen kans ja heepelit on kasas niin POLJETAAN SITÄ JALKAJARRUA RIITTÄVÄSTI n.10kertaa ja sitte veetään kouraan niin; että tuntuu jos osat kunnossa niin kaikki pelaa.Mut kaikihan tietää mondeon käkkärit!
  Vastaa viestiin
30.12.08, 11:55   #6 (linkki)
Taunus stw
(Vierailija)

Jo toimii

No niin jo toimii , oikean jarrun säätöä kiristävä pieni jousi oli irti.
Taas tuli leima kerralla.
Saa vaimo taas ajella vuoden.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

Nettiauto Osta tai myy. Hae Nettiautossa olevat Ford -merkkiset autot.

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku