Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ebonyblack?? Hyundain maahatuonti pesi kätensä takuuvastuusta ja siirsi vastuun kuluttajalle. Eräänä tiistai päivänä sain puhelun Hyundai korjaamopäälliköltä. Huomenna keskiviikko aamuna tulee Hyundain maahantuojan edustaja - ja haluaa kuunnella autoni Hyundai Elantra 1.6 moottorista lähtevää metallista naputtavaa ääntä. Joten voisinko viedä autoni jo tiistai iltapäivällä korjaamolle - niin tein pieni epäilys kuitenkin käväisi mielessäni, joten tein muutamia valmisteluja. Valkeni keskiviikko aamu paikalla oli "suuritietäjä" Hyundailta korjaamopäällikkö sekä kolme asentajaa. Avasimme konepeiton - huomasin kaksi asiaa muuttuneen jotka olin laittanut merkille jättäessäni auton korjaamon pihalle edellisenä iltana. Moottori käynnistettiin metallinen naputtava ääni oli kadonnut täysin yön aikana. Hyundain edustaja lausui ei ole mitään ylimääräistä ääntä joten ei ole myös mitään korjattavaakaan. Olen kumminkin aloittanut autoilun ja kokenut yhtä jos toista tämän "autokurun" ollessa vielä kapaloissaan. Pyysin korjaamopäällikköä pudottamaan autosta öljyt pellolle ja laittamaan uudet öljyt minun läsnä ollessani. Moottori käynnistettiin metallinen naputtava ääni oli palannut takaisin!!! Hyundai maahantuojan edustaja myönsi äänen samoin korjaamopäällikkö ja olevan aivan normaalia.
Prosessi on kesken etenee ns. hiljaisella tulella toisenlaisten asiaintuntijoiden avustuksella. Kun aika on kypsä kysymme jälleen miten se takuu 5 vuotta ilman kilometri rajoitusta laita on. Tarkoitukseni on myös valistaa kuluttajia kyseisestä autoliikkeestä ja sen toiminnasta eri foorumeissa. |
Itsellä on ollut vm 02 elantra samalla 1,6 koneella ja nyt alkaa olla mittarissa 190 tuhatta.
Itse vion miltein uutena koneesta kuuluvia naputuksia/kolinoita, mutta huoltomies sanoi koneelle niiden olevan normaaleja. Nyt kone on ihan samoilla äänillä varustettu. Ei syö öljyä ja toimii moitteitta. Huomasin, että koneeseen kannattee laittaa vähän paremmat öljyt, niin venttiilikoneisto hiljenee kummasti.
Miten se koneen kolinoiden sitten kävi..............