Hei!
Meillä on Hyundai Santa Fe -07 2,7l automaatti ~65tkm ja voin hyvin lämpimästi suositella! Tilaa on autossa enemmän kuin riittävästi! Perheeseen kuuluu 1v5kk lapsi, 2koiraa ja vaimo.
- Huoltokustannuksia ei juurikaan ole ainakaan takuun aikana, vuosihuolto on 200e pintaa.
- Itse en huolisi pienempää moottoria, sen verran painava auto kuitenkin kyseessä
- Meillä ainakin automaatti pelittää todella mukavasti (laatikossa on myös "puoliautomaatti" vaihtoehto)
- Turvaistuin (selkä menosuuntaan) mahtuu hyvin ja etupenkillä jää vielä runsaasti tilaa
- Takaluukkuun mahtuu rattaat ja 2koiraa (collie)
- Kuskin tilat ovat mielestäni (olen kylläkin vain 175cm) riittävät :), melko paljon säädettävää on joten miksi ei isompikin kaveri mahtuisi.
Erityisesti suosittelen tätä -07 ja uudempaa mallia. Isoimmat plussat ovat tila, turvallisuus, isofix, takana oma ilmastointipuhallin (kesällä loistava lapselle) ja nelivedon toimivuus. Nyt kun luntaa on aika paljon huomaa miten hyvin tämä "aktiivinen" neliveto toimii, ei jää valoissa eikä pelota jyrkemmätkään mäet. Myös ESP toimii hyvin!
Ainoat miinukset sanoisin että kulutus, kaupunki ja välillä vähän maantieajoa kulutus n. 14.2 l/100. Mutta toisaltaan ajetaan sen verran vähän ja tiedän omistavani vähän raskaampaa kaasujalkaa.. :)
Toisena on ABS, voi olla etten ole tottunut vielä näin raskaan autoon mutta, välillä tuntuu ettei siiheen voi 100% luottaa...
Muuten on VAIN hyvää sanottavaa autosta, takuu joka pelittää (sain jopa takaluukun säilytyslokeron kahvan vaihdettua) ja sopii niin kesä- kuin talviajoon!
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maasturiko...? Olisi harkinnassa käytetyn auton hankinta lapsiperheeseen (1/2v lapsi+vaimo+koira+tilaa tulevaisuuteen). Vanha Octavia Combi rupeaa käymään pieneksi meidän perheelle. Varsinkin takapenkki.
Kyselisinkin kokemuksia ko autosta lapsiperheen käytössä.
Olen ymmärtänyt, että tilaa autossa on kohtuullisen hyvin. Turvaistuin pitäisi saada menemään hyvin takapenkille, koira tavaratilaan, vaunut, ym matkatavarat. Itse olen 192cm, millaiset on kuskin tilat?
Entäpä auton luotettavuus, huoltokustannukset?
Millaisista kilometreistä on kokemuksia(>150tkm?), eli millaiset olisi vielä "järkevät" kilometrit hankkiessa ko mallia.
Ja sit vielä koneesta ja tekniikasta. 2,4 bensa vai tuo isompi 2,7 V6. Manuaali vai automaatti? (automaatista haaveileva...)
Kysymyksiä paljon, toivottavasti tulee muutama vastauskin... ;) |