Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Moottori etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Moottori > Autot > Hyundai
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
19.07.11, 22:59   #1 (linkki)
Ehkä sonata?
(Vierailija)

Diesel sonata automaatilla vai manuaalilla?

Olen ostamassa käytettyä 2006-2008 diesel sonataa.Toimiiko automaattilaatikko hyvin? Jos paljon kilsoja niin onko toiminut? Vai sittenkin manuaalilaatikko?
Onko kenties jokin tyyppivika,jota pitäisi kysellä?
Kalliit huollot?
Käyttökokemuksia...
Kiitos!
  Vastaa viestiin

21.07.11, 22:45   #2 (linkki)
kullero
(Vierailija)

crdi automaatti

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ehkä sonata? Näytä viesti
Olen ostamassa käytettyä 2006-2008 diesel sonataa.Toimiiko automaattilaatikko hyvin? Jos paljon kilsoja niin onko toiminut? Vai sittenkin manuaalilaatikko?
Kalliit huollot?
Käyttökokemuksia...
Kiitos!
Tjaaha. 280tkm on mittarissa, ostin käytettynä 160 oli menty.
etujarrupalat laitoin heti ja takapalat nyt hiljattain, vikoja ei ole ollut, Noh vähän juopon vikainen, Mersuun verrattuna, mutta meseen menee varaosiin niin helvetisti rahaa.
ohjaustehostin on alkanut vuotaa jostakin, lisäilen öljyä silloin tällöin.
Tottakai tähänkin vikoja tulee, mutta en enää ikinä huoli volvoa mersua tai volkkaria, huihai nokkii jopa toyotan laadussa. ajokilometrejä mullaon niskassa yli 2 miljoonaa, joten ei tarvi satuilla. Ranskikset ovat hyviä pihvin kanssa, kastikkeella.
Japsit ja jotkin sakemannit osaa autonteon, mutta Korean poijaat on mennyt huimasti edelle.
Sonatassa Mitsun sukuinen laatikko, vähän fordia jarruissa, Koneessa Hondaa kuin myös alustassa. Diesel näyttää Detroitin malliselta. Ajolleen kovasti jenkin tyylinen, pehmeä lössö
ei kivikova natsi. Penkit hyvät pehmeät, jaksaa ajaa. Ei volkkarin syvät kupit, perse lattiaan polvet suuhun, ja kas tuli takapenkille tilaa.
  Vastaa viestiin
07.08.11, 15:56   #3 (linkki)
Ensimmäinen Sonata
(Vierailija)

Sonatan vaihdelaatikko

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ehkä sonata? Näytä viesti
Kalliit huollot?
Käyttökokemuksia...
Kiitos!
Audien ja Volvojen jälkeen todella miellyttävä tuttavuus tämä CRDI Sonata 2007, jonka ostin 96 tkm ajettuna viime syksynä. Penkin ja radion osalta häviää em. merkeille, mutta muu onkin sitten pelkkää plussaa...
Takuu pelaa todella hyvin ja huolto on halpaa muihin merkkeihin verrattuna.
Automaatti on 4-vaihteinen, mutta välitykset ovat sopivat ja matka-ajossa pääsee kyllä alle 7 litran/100 km ihan helposti.
Tyyppivikana automaattilaatikossa joku "solenoidi?!" laatikon päässä, joita on vaihdettu takuuseen. Ilmenee äkkinäisinä nykäyksinä ajon aikana, eli ei lukitse momenttia aina kunnolla, vaan luistattaa suurissakin nopeuksissa jonkin verran.
Minulle vaihdettiin takuuseen koko turbiini vai mikä momentinmuunnin se nyt sitten on - autolla oli tuolloin ajettu 130 tkm ja oli 4 vuotta vanha. Lämppärin läppien käyttömoottori, korkeapainepumppu (vähän vuotoa oli juuressa) ja lampunpesimen moottori vaihdettu takuuseen tämä vuoden aikana, minkä ajokki on minulla ollut.
Huollot kohtuuhintaisia ja Arton Auto Tervajoella hoitaa hommansa TODELLA hyvin.
Ajan ammatikseni - 2 Toyotaa, 3 Audia ja 3 Volvoa ollut ennen, näillä ajettu yhteensä puolitoista miljoonaa ja nyt menossa eka Sonata.
Kun hinta/laatusuhdetta verrataan, niin Hyundai on YLIVOIMAINEN, kunhan ostat sen käytettynä.
Suosittelen!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

Nettiauto Osta tai myy. Hae Nettiautossa olevat Hyundai -merkkiset autot.

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku