| |  | |
14.02.07, 21:59
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Kokemuksia nuista 90 vaihteen sportsaloon mazdoista
Minkälaisia kokemuksia löytyy , kun aika moni sitä on haukkunut
| |
| | |
19.02.07, 14:45
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Kokemusta...
Mulla on vm 89 sportsaloon ja olen ollut erittäin tyytyväinen siihen! Kehut voi antaa tekniikasta(ei vie nesteitä ja tehot tallella), ajettavuudesta, varmuudesta(lähtenyt käyntiin uskollisesti joka kelillä nikottelematta/nykimättä, eikä oo ikinä jättänyt tielle) ja tietysti ulkonäöstä. :) Ainoot haukut annan lukoille ja korille... Lommoja tulee erittäin herkästi ja muutenkin Mazdat ruostuu puhki takapyöränkoteloista, helmoista ja pohjasta sekä iskunvaimentimien yläpäistä.
| |
| | |
02.03.07, 11:40
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Masta626
Mulla oli -89 626, ei muuta vikaa kun että jos pakkasta yli kymmenen astetta ajeltiin suomeksi sanottuna "perse kuurassa" Mutta kesällä ei ollut mitään ongelmia, paitsi joskus nosti koneen lämpöjä, näissähän on jonkin verran ollut kansivikoja.
| |
| | |
17.04.07, 17:18
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Kokemusta löytyy vaikka muille....
Löytyy -87 uudempikorisempi Sprtsaloon.... Mazdan perusvikoja tulikin tossa edellä lueteltua, mutta tärkein on jäänyt sanomatta. Nimittäin taka-akselisto pakkaa nuissa ruostumaan.... Mulla meni poikittainen vakaaja poikki kun vaihdoin kaistaa... Ja vika oli ruosteessa.... Mutta ne ei ole kovin kalliita... Poikittaiset on joku vajaa 40 euroo, mut pitkittäiset on kalliimmat ku ei löydy ns. harakiriosana. Itse tilasin delta-autosta ja makso n. 100 euroa. Muuten toiminu aivan mallikkaasti. Onhan näissä kansissa vikoja, mutta tuntuu että jos on menny kansi niin kyllä vika on jossain muualla (ratin ja penkin välissä). Saahan mimmosen kannen vaan kieroon kun ei jäähdytä tarpeeks.... Ja jos on pakko kenkiä koko ajan niin tekee pikku skuupin pelliin. Ja noista lämmöistä sisällä: Muista että kaupasta saa erilaisia termostaatteja. Mun auton vika korjaantu sillö kun vaihdoin siihen erilaisen termarin.... Muutaman joutu ostamaan et löyty just passeli lämpötila....
| |
| | |
15.05.07, 11:55
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | joo-o
itselläni on vm. -90 GT sport saloon, moottori on kyl pirun kestävä! mut vaiheloota ainaki mulla hajos 320 000 km kohdalla. ruoste on toinen onglma, vaikka sitäkään ei paljoa ole, mut kylläpä ne kaikki tuon ikäiset riisikupit tuppaa ruostumaan. ihan jees auto ikäisekseen.
| |
| | |
29.07.07, 22:16
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | Ruoste
Ainut ongelma mikä mazdan kanssa tulee on ruoste,ruoste ja ruoste. Tekniikkassa ei valittamista mutta pakkaa pellit häviämään ympäriltä.
| |
| | |
16.11.07, 17:53
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Samaa
Ruostetta tulee helposti, muuten ollu hyvä peli.
| |
| | |
23.11.07, 14:56
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Joo
Hyvä peli on ollut, ei ole vikoja ollut, ja pirtee peli on. Viritetty gt sport saloon 180heppaa. Eipähän käy nuo uudet "tehokkaat" autot kukkoilemaan tuolla ;)
| |
| | |
29.11.07, 17:55
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | jep,
2 kpl on ollut,12v ja 16v,enkä keksi oikeen muuta vikaa ku ruoste.Toki senkin voi pitää kurissa...Tosi luotettavia vermeitä.
| |
| | |
26.12.07, 21:16
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) |
Juu ei muuta valittamista täälläkään, ei yhtään vikaa, aina toimii kuin kello mutta se ruoste, se ruoste...
| |
| | |
30.12.07, 07:07
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | matukka
Ostin sika halvalla sportsaloonin vm.-88 ja 12V... Tottakai oletin että nyt sain paskaa ja projektia koko rahalla, mutta kuinkas kävikään.. Entinen omistaja oli jo hitsannut ruosteet pois ja täydellisesti huoltanut koko auton! Ainut murhe mikä löytyi oli kudosvaurioiset renkaat! Nyt siis metsästän alareita ja niille kumeja =)... Muulloin mitä vikaa näistä olen löytänyt on revitellyt tekniikat (ne kannet ja vaihteistot) mutta päällimmäisenä yleensä tuo ruoste joka sekin johtuu huolimattomuudesta huolenpidossa!
| |
| | |
07.01.08, 22:14
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | mazda 626 sportsaloon
mikä on vikana kun autosta ei pala mikkään muut valot kuin vain ajovalot?sulakkeet on katottu moneen kertaa läpi.
| |
| | |
21.01.08, 14:31
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | sitä vaan että
sport saloon:eista en tiedä mut mun -90vm 626 viistoperä maksa ei kyllä ole ruostunu yhtään, eikä mistään. tuntuu olevan ruostumaton.jännää kuula että muilla on ruoste ongelmia.osat vaan pirun kalliita, multa meni kytkinpaketti, joka maksaa huollossa oulussa 450-500 euroa.
| |
| | |
25.02.08, 15:19
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | matukka
mikähän on kun saa liikaa ruokaa? -90 mallin kaasari. isoilla kierroksilla(3000-5000) ampuu niin saatanasti putkeen, eikä tahdo vaimentimet kestää.
| |
| | |
15.07.08, 20:00
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) |
Paljoko tuo gt sport saloonin 148 hv moottori kestää kilometrejä ilman suurempaa öljyn vientiä? Kertokaa kokemuksia ym. ym. joilla on tietoa! Onko siis gt sport saloonissa sama heikko kohta ku esim. saman ikäsissä 323 matukoissa, että taka-akseli on heikohko?
| |
| | |
26.04.09, 12:26
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | mazda 626 coupe sport saloon -91
mikä on ku leksi ei lähe pyörimään vaikka lämmöt on yläällä?on keittänukki.katottu sulake ja leksi ja antura ookoo?ei saa kosketusta johonki?kiitollinen jos joku tietävä jeesaa,ei riitä rahkeet itel piisaa...
| |
| | |
08.06.09, 17:17
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | termari
kysyn mikä lämpö tila 323matukka anturi olla jos on....
| |
| | |
07.09.09, 00:04
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | LolZ
"Joo
Hyvä peli on ollut, ei ole vikoja ollut, ja pirtee peli on. Viritetty gt sport saloon 180heppaa. Eipähän käy nuo uudet "tehokkaat" autot kukkoilemaan tuolla ;)Lainaa"
Jep on sitä isi papan 240hv 355nm xc70:sellä tullu hakattua kaikki 90 vuosmallin turbo-riisi kupit, ne ku tuppaa jäämään paikoilleen, ku ei oo nelivedosto tietoakaan
| |
| | |
15.03.10, 20:17
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bassolaatikko "Joo
Hyvä peli on ollut, ei ole vikoja ollut, ja pirtee peli on. Viritetty gt sport saloon 180heppaa. Eipähän käy nuo uudet "tehokkaat" autot kukkoilemaan tuolla ;)Lainaa"
Jep on sitä isi papan 240hv 355nm xc70:sellä tullu hakattua kaikki 90 vuosmallin turbo-riisi kupit, ne ku tuppaa jäämään paikoilleen, ku ei oo nelivedosto tietoakaan |
tottakai +60hv tehokkaammal neliveto volel ny etuveto masan tykittää, paitsi jos masaa uskaltaa vähä kierrättää
| |
| | |
07.09.11, 19:52
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) |
selvitellääs ens perustietoja ennenku ruvetaa uhoo ettei 626 oo nelikkona!!!!! ja toiseks paljos noilla autoilla on ikä erooo!!!!!!
| |
| |  | Katso myytävänä olevat
Mazda
-merkkiset autot Nettiautossa. | | | |