Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Moottori etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Moottori > Autot > Mazda
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
10.06.08, 12:13   #1 (linkki)
Mitä_ihmettä
(Vierailija)

Mazda6 2,3 GT:n huikea öljynkulutus rikkoo moottoreita?

Onko muilla kokemuksia Mazda6 2,3 GT:n öljyn kulutuksesta. Eräällä kaverilla oli Mazda GT -03 mallia ja siihen piti lisätä n. 4l öljyä 20 000 tuhannen kilometrin huoltovälin aikana. Nyt tuosta moottorista kuuluu "kolinaa" ja se pitää todennäköisesti koneistaa. Eipä maksa paljoa. Korvaako Mazda näitä kuluja?
  Vastaa viestiin

11.06.08, 11:17   #2 (linkki)
sama vika
(Vierailija)

sama vika

samaa vikaa täälläkin, näköjään mazdakin osas tehä ennen vanhaan hyvät koneet
  Vastaa viestiin
10.07.08, 00:01   #3 (linkki)
pehy
(Vierailija)

mulla mersu 300d ajettu 500000km ja ite siitä 260000km ei vie öljyä vaihto väli 15000km. pakokaasu päästötkin vaan paranee vuosi vuodelta mittauksessa! osta mersu!
  Vastaa viestiin
21.07.08, 15:22   #4 (linkki)
MPS
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pehy
mulla mersu 300d ajettu 500000km ja ite siitä 260000km ei vie öljyä vaihto väli 15000km. pakokaasu päästötkin vaan paranee vuosi vuodelta mittauksessa! osta mersu!
VITUN IDIOOTIT TEIJÄN MAZDAS ON HUOHUOTUSJÄRJESTELMÄSSÄ TUKOS MIKÄ AIHEUTTAA KYSEISEN OIREEN KANNATTAS VIEDÄ TAKUUSEEN PUHDISTAA TUKOKSET VOILA EI VIE ENÄÄ ÖLJYÄ TYYPPIVIKA
  Vastaa viestiin
11.08.08, 18:21   #5 (linkki)
____
(Vierailija)

Tehdas

antaa ohjearvon, että 0,7litraa SAA kuluttaa 1000km:llä!!! Nissanilla 0,9 litraa 1000km:llä!! Eli "kulutus" on ei ole vika!! Kannattaa kattoa välillä mittatikusta (sitä varten se on) paljon o öljyä!!!
  Vastaa viestiin
14.08.08, 11:44   #6 (linkki)
buma
(Vierailija)

MITÄH!

auto joka vie noin helvetisti öljyä, kannattaa heivata ja äkkiä!! Ittellä varaautona 626 ss vm.90 aj. 300tkm ja ei tarvi ikinä lisätä muuta kun bensaa..
  Vastaa viestiin
21.08.08, 00:27   #7 (linkki)
pehy
(Vierailija)

ja meke o

niin ja 300d mersu on 124 korinen satanan japsikukkarot
  Vastaa viestiin
27.08.08, 23:53   #8 (linkki)
Jotain pahasti
(Vierailija)

Autossas on nyt

Pielessä meillä samanlainen ei kuluta öljyä.
  Vastaa viestiin
29.08.08, 09:15   #9 (linkki)
ööö
(Vierailija)

delvakkii vaan

Paksua öljyä koneeseen, ja kulutus on ihan normaalia 2.3litrases koneessa+ mps:sässä on sama kone ja sama suuri öljyn kulutus, eipä ole ollut yhtään kone vikasta matukkaa ainataan täällä matukka liikkeessä :D
  Vastaa viestiin
17.10.08, 01:07   #10 (linkki)
mzd6
(Vierailija)

Mulle vaihdettiin kone takuuna

Mazda 6 2.3 GT 2003. Mulla alkoi syödä öljyä 10 000 kohdalla ja paheni vain koko ajan. Moottori meni vaihtoon 90 000 kohdalla takuuna. Sittemmin olen vaihtanut öljyt itse ja laittanut koneeseen noin 4,5 litraa öljyä ohjekirjan 3,5 litran sijaan. Ihmettelin koneen vaihdon jälkeen, kun huoltomies sanoi, että meni kaikki viisi litran pulloa öljyä, jotka toin itse huoltamolle. En antanut laittaa shellin Helixiä, mitä siellä olis koneeseen laitettu. Mitä mitä, miten voi mennä 5 litran purkkia koneeseen, jonka öljynvaihdossa pitäis kulua vain 3,5 l?
Todellakin koneeseen menee uuden suodattimen vaihdon yhteydessä 4,5 litraa, eikä 3,5 kuten ohjekirjassa lukee. Eipä ole enää syönyt öljyä.
Koneesta ei löytynyt varsinaista suurta vikaa, vain männän renkaat oli väsähtäneet, ilmeisesti puutteellisen voitelun ansiosta.
  Vastaa viestiin
30.01.10, 23:03   #11 (linkki)
ex
(Vierailija)

mazda käyttää totaalisen paskoja ohjurinkumeja

paljon on rikottu sen takia.vanhemmissakin
  Vastaa viestiin
14.03.11, 22:57   #12 (linkki)
joopajoo
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mzd6 Näytä viesti
Mazda 6 2.3 GT 2003. Mulla alkoi syödä öljyä 10 000 kohdalla ja paheni vain koko ajan. Moottori meni vaihtoon 90 000 kohdalla takuuna. Sittemmin olen vaihtanut öljyt itse ja laittanut koneeseen noin 4,5 litraa öljyä ohjekirjan 3,5 litran sijaan. Ihmettelin koneen vaihdon jälkeen, kun huoltomies sanoi, että meni kaikki viisi litran pulloa öljyä, jotka toin itse huoltamolle. En antanut laittaa shellin Helixiä, mitä siellä olis koneeseen laitettu. Mitä mitä, miten voi mennä 5 litran purkkia koneeseen, jonka öljynvaihdossa pitäis kulua vain 3,5 l?
Todellakin koneeseen menee uuden suodattimen vaihdon yhteydessä 4,5 litraa, eikä 3,5 kuten ohjekirjassa lukee. Eipä ole enää syönyt öljyä.
Koneesta ei löytynyt varsinaista suurta vikaa, vain männän renkaat oli väsähtäneet, ilmeisesti puutteellisen voitelun ansiosta.
Suht vähillä öljyillä oot sitte ruisaillu! Hyvä hyvä!!!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

Nettiauto Selaa myynti-ilmoituksia ja löydä oma Mazda.

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku