| |
19.11.09, 13:29
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | MAZDA 6 ÖLJYNKULUTUS
PALJONKOHAN TUOLLAINEN UUDENKARHEA VM. 2007 MAZDA 6 2,3 SAISI OIKEIN KULUTTAA ÖLJYÄ.
MINUN VIE N. 3LITRAA /20000KM . ONKO LIIKAA? HUOLLON MUKAAN IHAN NORMAALIA , EIKÄ TARVITSE TEHDÄ MITÄÄN.
| |
| | |
22.11.09, 16:36
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | 6 öljyn kulutus Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MAKE PALJONKOHAN TUOLLAINEN UUDENKARHEA VM. 2007 MAZDA 6 2,3 SAISI OIKEIN KULUTTAA ÖLJYÄ.
MINUN VIE N. 3LITRAA /20000KM . ONKO LIIKAA? HUOLLON MUKAAN IHAN NORMAALIA , EIKÄ TARVITSE TEHDÄ MITÄÄN. |
Vaihdoin juuri Mazdani toiseen autoon. Ajoin Mazda 6:lla 140 tkm ja öljyä ei tarvinnut lisätä huoltojen välillä huollot tehtiin normaalisti 20 tkm välein huoltokirjan mukaan. Auto toimi todella hyvin ainoastaan 1 kpl parkkaimappu meni rikki.
| |
| | |
01.01.10, 00:32
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | vähän liikaa Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MAKE PALJONKOHAN TUOLLAINEN UUDENKARHEA VM. 2007 MAZDA 6 2,3 SAISI OIKEIN KULUTTAA ÖLJYÄ.
MINUN VIE N. 3LITRAA /20000KM . ONKO LIIKAA? HUOLLON MUKAAN IHAN NORMAALIA , EIKÄ TARVITSE TEHDÄ MITÄÄN. |
vähän liikaa kuluttaa mielestäni,0,5-0,8ltr välillä oikein sopiva määrä
| |
| | |
04.01.10, 06:49
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | mazda-6-oljynkulutus
Meil on 03 kakslitranen 6,sil on ajettu n.140 000km.Huollon välissä ei tartte lisätä öljyy yhtään ,öljy pysyy täysin samassa korkeudessa koko ajan...
| |
| | |
12.02.10, 19:28
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) |
Öljynkulutus riippuu hieman myös käytetystä öljystä osaa kuluu luonnostaan.Oma 626 ei vaihdon välissä kuluta vielä öljyä vaikka 300tuhatta km on mittarissa.
| |
| | |
13.02.10, 07:13
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) | öljyn kulutus
KÄYTÄ MOBILL RALLY FORMULA 5w50 ÖLJYÄ !!! kulutus loppuu siihen ei tarvi lisätä vaihdon välissä :)
| |
| | |
09.03.10, 19:47
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | Mazda6 2.3 Lainaus:
Minun Mazda6 2.3 04 kullutta n 2l /20000km. 3 eri öljyä testattu mutta ei autaa. Kun minä kusuin huoltosta sama asiassa, silloin he sanoivat 1l/1000km (tai lähellä, voin muista väärin) Mazda korjaa takuusta moottori.
| |
| | |
12.03.10, 14:05
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
kyllä mielestäni litra olisi kohtuullinen
| |
| | |
15.03.10, 20:23
|
#9 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja mazdamies73 kyllä mielestäni litra olisi kohtuullinen |
Joo eikä yhtää tota enempää! Vie mazda liikkeesee takuu koneen vaihtoon! Ei oo normaalii ku meillä on 320 tkm ajettu DIESEL rellu ja ei tarvi lisäillä öljyä ikinä huollon välissä ! Ei syö yhtään öljyä! Joku mättää mazdassa!
| |
| | |
17.03.10, 20:04
|
#10 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Rellulla ajelen Joo eikä yhtää tota enempää! Vie mazda liikkeesee takuu koneen vaihtoon! Ei oo normaalii ku meillä on 320 tkm ajettu DIESEL rellu ja ei tarvi lisäillä öljyä ikinä huollon välissä ! Ei syö yhtään öljyä! Joku mättää mazdassa! | öljyä vaikka sitä ei tarvitsekkaan lisätä vaihtovälillä.
| |
| | |
17.04.10, 14:14
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | mazda6 farmatri
Onko kenelläkään tietoa tai mistä kannattaisi asiaa selvittää? Meillä on vm 06 farmari Mazda6, ostettiin vuosi sitten 90 000km ajettuna, nyt on mittarissa 122 000. Vikoja ollut koko vuoden pääosin öljytyyppisiä. Kahdesti jättänyt meidät tielle, kerran talvella ja nyt pääsiäisenä. Talvella meni öljyn ylivuotoputki, kun kaksi suutinta oli irti. Nyt tällä viimeisimmällä kerralla öljyt pääsi sekaisin dieselin kanssa ja kone leikkasi kiinni. Kaikki huollot on tehty ajallaan eikä myöskään varoitusvalot ole ilmoittaneet mistään. Jakohihna vaihdettiin 121 000km kohdalla.
Kenellä voisi olla vastuu asiasta, koska eihän näin uusi ja vähän ajettu diesel voi/saa leikata kiinni normaaliajossa ja -käytössä. Itse emme ymmärrä autoista niin paljon, että osaisimme tähän syytä keksiä eikä kukaan huollossakaan ole oikein osannut syytä selittää tai kenellä voisi olla vastuu. Vai onko se oikeasti vastuu meillä itsellä??
Kiitoksia jos joku osaa oikeasti jotain meille vastata!
| |
| | |
19.04.10, 12:22
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Koneen kilahdus Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Helppiä Onko kenelläkään tietoa tai mistä kannattaisi asiaa selvittää? Meillä on vm 06 farmari Mazda6, ostettiin vuosi sitten 90 000km ajettuna, nyt on mittarissa 122 000. Vikoja ollut koko vuoden pääosin öljytyyppisiä. Kahdesti jättänyt meidät tielle, kerran talvella ja nyt pääsiäisenä. Talvella meni öljyn ylivuotoputki, kun kaksi suutinta oli irti. Nyt tällä viimeisimmällä kerralla öljyt pääsi sekaisin dieselin kanssa ja kone leikkasi kiinni. Kaikki huollot on tehty ajallaan eikä myöskään varoitusvalot ole ilmoittaneet mistään. Jakohihna vaihdettiin 121 000km kohdalla.
Kenellä voisi olla vastuu asiasta, koska eihän näin uusi ja vähän ajettu diesel voi/saa leikata kiinni normaaliajossa ja -käytössä. Itse emme ymmärrä autoista niin paljon, että osaisimme tähän syytä keksiä eikä kukaan huollossakaan ole oikein osannut syytä selittää tai kenellä voisi olla vastuu. Vai onko se oikeasti vastuu meillä itsellä??
Kiitoksia jos joku osaa oikeasti jotain meille vastata! | Mikäli takuu ei ole voimassa, menee koneen korjaus omaan piikkiin, oli sitten huollettu merkkihuollossa tai ei. Valitettavasti näin se menee.
| |
| | |
12.05.10, 08:58
|
#13 (linkki)
mulla 323 000 km ajettu mazda 626 vm.96 bens. malli. öljyä tarvii lisätä n.0.5-0.8l vaihto välillä. öljynä valvoline long life hyvä öljy.kokeile muita öljyjä.
| |
| | |
16.05.10, 22:42
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | Apuja Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Helppiä Onko kenelläkään tietoa tai mistä kannattaisi asiaa selvittää? Meillä on vm 06 farmari Mazda6, ostettiin vuosi sitten 90 000km ajettuna, nyt on mittarissa 122 000. Vikoja ollut koko vuoden pääosin öljytyyppisiä. Kahdesti jättänyt meidät tielle, kerran talvella ja nyt pääsiäisenä. Talvella meni öljyn ylivuotoputki, kun kaksi suutinta oli irti. Nyt tällä viimeisimmällä kerralla öljyt pääsi sekaisin dieselin kanssa ja kone leikkasi kiinni. Kaikki huollot on tehty ajallaan eikä myöskään varoitusvalot ole ilmoittaneet mistään. Jakohihna vaihdettiin 121 000km kohdalla.
Kiitoksia jos joku osaa oikeasti jotain meille vastata! | Kaupungin kuluttaja-asiamiehen juttusille asian johdosta. Se osaa sanoa voiko asialle mitään
| |
| | |
16.05.10, 22:45
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Höpsis Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Valtte Mikäli takuu ei ole voimassa, menee koneen korjaus omaan piikkiin, oli sitten huollettu merkkihuollossa tai ei. Valitettavasti näin se menee. | Ei mene. Jos kapine ei kestä oletetusti myyjä on vastuussa "takuuajan" jälkeenkin ainakin osittain.
| |
| | |
21.05.10, 17:28
|
#16 (linkki)
MINUN VIE N. 3LITRAA /20000KM . ONKO LIIKAA? HUOLLON MUKAAN IHAN NORMAALIA , EIKÄ TARVITSE TEHDÄ MITÄÄN. | Tuo Mazdan 2.3 litrainen moottori kuluttaa tyypillisesti öljyä vähäsen, eikä siitä kannata huolestua, määrät ovat kuitenkin pieniä (tässä tapauksessa 1,5 dl/1000km). 1.8 ja 2.0 bensamoottorit eivät normaalisti kuluta öljyä ollenkaan.
2.0 TD dieseleissä öljyn määrä voi jopa lisääntyä/ohentua kilometrien myötä, johtuen hiukkassuodattimen toiminnasta. Näissä moottoreissa on tärkeää käyttää oikeanlaista moottoriöljyä ja vaihtaa ne riittävän usein. Vääränlaisen moottoriöljyn käyttö/öljynvaihdon unohtaminen voi johtaa moottorivaurioon. Tämä tärkeä ohje koskee useimpia nykyajan diesel-moottoreita, joissa on hiukkassuodatin.
| |
| | |
03.06.10, 01:32
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | Kulutus
Mazdoilla on aina ollut "vikana" tai "ominaisuutena" miten sen ikinä haluaakaan ilmaista, mutta kumminkin, Noin 99% mazdojen Gt moottoreista vie öljyä, aina ja ikuisesti, normaali kulustus kyllä onllut 1-1,5l luokkaa 20000 tkm, näille Gt moottoreille tekisi myös hyvää vaihtaa öljyt 10tkm välein. Mutta huolto ohjelmat normaalisti 20tkm, öljyn kulutus johtaa mitä todennäköisemmin syynsä siihen että on haluttu rakentaa moottoreita jotka kestävät yhtä pitkiä aikoja kuin nuo "perusmoottoritkin". Öljyn kulutus siis Gt moottoreissa on pakko vain hyväksyä, valmistaja on ilmeisesti tällä keinoin halunnut parantaa moottorin elinikää, pitkät huoltovälit ja varmasti nuo gt sarjan kulkineet on alunperin suunniteltu hieman vaativampaan ja "kovempaan" ajoon, raskaassa käytössä kun öljyt pitäisi vaihtaa huomattavasti tiuhemmin, näin saadaan pidettyä öljyn laatu parempana kun joudutaan lisäilemään jonkin verran silloin tällöin.
| |
| | |
01.08.10, 23:04
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | Öljynkulutus
itse omistan madza 323 vm. 89 ja käyttänyt siinä aina samaa öljyä (5w 50) ja vaihtanut säännöllisesti aina vaihon aikana ei ole juuri yhtään hävinny öljyä vaikka on noin vanha ja ajettu 244tkm :)
| |
| | |
25.11.10, 00:05
|
#19 (linkki)
|
Rekisteröitynyt: 11/2010
| Mazda 6 öljynkulutus
Mulla on tossa nurkalla MAZDA 6 vm 02,joka ei kuluta öljyä kuin litran viikossa!Mitattiin just puristukset 4 sylinteri tasan 0.Valojen korkeudensäätö ei toimi! Ajovalopolttimoita vaihdettu noin 25. Ajettu 105 000. Mihinkähän vaihtas vai ajasko järveen? Ai niin oli myös jarruongelma,vasen takajarru ei jarruttanut tarpeeksi. Ja ajovalot kirkastuu ja himmenee ajaessa. Olisko tyyppivikoja:)
Viimeinen muokkaaja japperwock; 25.11.10 00:16.
| |
| | |
21.02.11, 13:26
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | Oma TD vie öljyä
Itsellä Mazdan 6 GT TD farkku ja vie öljyä n. 4-5 litraa 20 000km öljyn vaihtovälillä. Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja MAKE;10312557 begin_of_the_skype_highlighting**************10312 557******end_of_the_skype_highlighting PALJONKOHAN TUOLLAINEN UUDENKARHEA VM. 2007 MAZDA 6 2,3 SAISI OIKEIN KULUTTAA ÖLJYÄ.
MINUN VIE N. 3LITRAA /20000KM . ONKO LIIKAA? HUOLLON MUKAAN IHAN NORMAALIA , EIKÄ TARVITSE TEHDÄ MITÄÄN. | | |
| | |
15.08.11, 19:41
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | Mazda 6 Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex Mazda Vaihdoin juuri Mazdani toiseen autoon. Ajoin Mazda 6:lla 140 tkm ja öljyä ei tarvinnut lisätä huoltojen välillä huollot tehtiin normaalisti 20 tkm välein huoltokirjan mukaan. Auto toimi todella hyvin ainoastaan 1 kpl parkkaimappu meni rikki. | Minulla on kutonen -08,eikä vie oljyä.Ainoastaan huolloissa vaihdetaan oljyt.
| |
| |  | Selaa myynti-ilmoituksia ja löydä oma
Mazda.
| | | |