Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Moottori etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Moottori > Autot > Mercedes-Benz
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
15.10.09, 15:33   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 10/2009
Mercedec C-kori 2002 -->

Olen haaveilemassa/ehkä ostamassa tuommoista korimallia... Mitä vikoja ko autossa on? Siis kannattaako ostaa? Toisena vaihtoehtona olisi suunnilleen samanikäinen 300 tai 500 bmw... Kilometriä mulla tulee vuodessa noin 15000 - 20000 ja kiinnostaisi kyllä dieselikin. Onko järkevää dieseli noilla vuosikilometreillä?
Haluisin varmatoimisen auton, ettei palkkakulut menisi auton korjaukseen...

En tarvitse puolueellista vastausta, vaan rehellistä kommentointia... Kiitos jo etukäteen...
  Vastaa viestiin

25.10.09, 21:19   #2 (linkki)
pikkelsi
(Vierailija)

ei kannata

dieseli ei kannata noilla kilsoilla, itte ostaisin e39 bemarin eli sen 5 sarjalaisen jos noista pitää valita, niissä on hinta-laatusuhde kohdallaan eikä ole pieniä kopperoita niinku 3 sarja ja c mersu... toisaalta jos edullisen ylläpitää ja ostaa ja omistaa auton haluat niin suosittelen corolla-golf-focus jne linjaa...
  Vastaa viestiin
07.11.09, 12:05   #3 (linkki)
PowerJacky
(Vierailija)

Siinä rajoilla

Nythän kannatta sitten verrata mersu c:tä ja bmw 300 toisiinsa ja vastaavasti mersu E:tä ja baijerin 500 sarjalaista, niin on jotain rotia. C:tä ja 500 bemua ei voi verrata toisiinsa.

Mutta toi kilometri juttu on kimurantti. Raaka raja on kyllä toi 20tkm/vuosi, jos siihen ajelee on oikeastaan sama kummalla ajaa bensalla vai lamppuöljyllä. Melkein sanosin että jos tuo 20tkm on seka ajoa niin kannattaa jo diesel, mutta jos on matkaa niin ei kauhea kulutus ero ole.

Ja sehän on vielä fakta että E-mersu menee vähemmällä, kuin 500 bemari. Todisteita on.
  Vastaa viestiin
08.11.09, 09:52   #4 (linkki)
goslar
(Vierailija)

C-sarjasta

Itselläni on ollut vuoden 2003 mallinen C-sarjan 220 diesel. Autossa on omat hyvät ja huonot puolet ja jos omia kokemuksia tässä kertaisin: Olin alkujaan ostamassa 320 BMW:tä mutta yllättäen C-sarja vei voiton valinnassa. Pidin omalle ajotyylilleni C-sarjaa parempana, etenkin talviajettavuus täällä pohjoisen polanteisilla teillä oli vakuuttavaa vaikka takaa auto työntääkin. BMW taas sopii varmaan jonkin muun makuun paremmin. Ohjaushan tuossa C-sarjassa on tahmea, mutta matkavauhdissa se muuttuu paremmaksi.

Suurin kritiikki ja syy miksi auton olen jo myynyt liittyi kestävyyteen. Mitään isoja vikoja autossa ei toki ollut sen noin 100 tkm aikana, mutta harmittavia pikkujuttuja joista osa on selviä tyyppivikoja.

Tukivarret eteen uusittiin, takaa kulutustavarana ns. narinanivel (halpa) sekä harmittavia sähkövikoja; pissapoika toimi satunnaisesti, sähkösäätö istuimesta petti, lämmityslaitteen moottori alkoi ääntelemään. Lisäksi hyvin yleinen vika on lämmityslaitteen sähkösäädön vivusto jossa pieni ja halpa muoviosa rikkoontuu mutta on hyvin työläs vaihtaa.

Yksi järjettömyys oli joka liittyi automaattivaihteistoon. Nyt joku asiantuntevampi voi oikaista, mutta koko laatikon öljynvaihto on kallis suorittaa koska ilmeisesti turbiinin puolella ei ole tyhjennysproppua. Itse laatikon propusta jos tyhjentää kiertoon jää puolet vanhaa öljyä.

Itse automaatti toimi todella hyvin.

Siinä joitakin kokemuksia ja on sanottava mikäli auto olisi ollut hieman vähemmillä vioilla olisin taatusti vaihtanut samanlaisen uudelleen, niin hyvin se sopi minun käyttööni, mutta niin kuin kerroin nämä on makuasioita.
  Vastaa viestiin
08.11.09, 13:49   #5 (linkki)
kag
(Vierailija)

Mb c sarja

Itsellämi on mb c 240 ajettu 111000, on muuten myynnissä, Jos ajaisin 20000 km /vuosi ostaisin ilman muuta dieselin, on mukavampi ajaa, ja todellinen kulutus on aivan jotain muuta kun bensiiniversioilla. Bmw:t jättäisin kauppaan
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Nettiauto Selaa myynti-ilmoituksia ja löydä oma Mercedes-Benz.

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku