| C-sarjasta
Itselläni on ollut vuoden 2003 mallinen C-sarjan 220 diesel. Autossa on omat hyvät ja huonot puolet ja jos omia kokemuksia tässä kertaisin: Olin alkujaan ostamassa 320 BMW:tä mutta yllättäen C-sarja vei voiton valinnassa. Pidin omalle ajotyylilleni C-sarjaa parempana, etenkin talviajettavuus täällä pohjoisen polanteisilla teillä oli vakuuttavaa vaikka takaa auto työntääkin. BMW taas sopii varmaan jonkin muun makuun paremmin. Ohjaushan tuossa C-sarjassa on tahmea, mutta matkavauhdissa se muuttuu paremmaksi.
Suurin kritiikki ja syy miksi auton olen jo myynyt liittyi kestävyyteen. Mitään isoja vikoja autossa ei toki ollut sen noin 100 tkm aikana, mutta harmittavia pikkujuttuja joista osa on selviä tyyppivikoja.
Tukivarret eteen uusittiin, takaa kulutustavarana ns. narinanivel (halpa) sekä harmittavia sähkövikoja; pissapoika toimi satunnaisesti, sähkösäätö istuimesta petti, lämmityslaitteen moottori alkoi ääntelemään. Lisäksi hyvin yleinen vika on lämmityslaitteen sähkösäädön vivusto jossa pieni ja halpa muoviosa rikkoontuu mutta on hyvin työläs vaihtaa.
Yksi järjettömyys oli joka liittyi automaattivaihteistoon. Nyt joku asiantuntevampi voi oikaista, mutta koko laatikon öljynvaihto on kallis suorittaa koska ilmeisesti turbiinin puolella ei ole tyhjennysproppua. Itse laatikon propusta jos tyhjentää kiertoon jää puolet vanhaa öljyä.
Itse automaatti toimi todella hyvin.
Siinä joitakin kokemuksia ja on sanottava mikäli auto olisi ollut hieman vähemmillä vioilla olisin taatusti vaihtanut samanlaisen uudelleen, niin hyvin se sopi minun käyttööni, mutta niin kuin kerroin nämä on makuasioita.
|