| |  | |
13.03.11, 14:00
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Mercedes C-kannattaako
Olen hankkimassa C-farkkua. Kilometrejä 150 -200 000, vuosimalli 2002-2005.
Hyvää ?-- huonoa ?
Onko huollot kalliita, jos tekee muualla kun veholla. Mihin kiinnittää huomiota ostettaessa, tulevaisuudessa...
| |
| | |
13.03.11, 14:14
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SAMH Olen hankkimassa C-farkkua. Kilometrejä 150 -200 000, vuosimalli 2002-2005.
Hyvää ?-- huonoa ?
Onko huollot kalliita, jos tekee muualla kun veholla. Mihin kiinnittää huomiota ostettaessa, tulevaisuudessa... |
Moi. ite oon kuullu että dieseleissä suuttimet on arka paikka,ja korjaus on kallis. Millä koneella meinaat hankkia? Veljelläni on E-malli 2003 ja 320cdi,ei ole ollut kovin tyytyväinen autoon. No kun menet jotain kattomaan niin kannattaa vaikka pelistä vähän seurata että onko koko latu mustanharmaassa savussa kun painaa kaasua = )
| |
| | |
14.03.11, 11:43
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Mersu Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SAMH Olen hankkimassa C-farkkua. Kilometrejä 150 -200 000, vuosimalli 2002-2005.
Hyvää ?-- huonoa ?
Onko huollot kalliita, jos tekee muualla kun veholla. Mihin kiinnittää huomiota ostettaessa, tulevaisuudessa... |
Jos haluat itsellesi ikuisen riesan ruosteen muodossa, osta se Mersu. Samalla rahalla saa autojakin.
On se kallis pidettävä- itse vaihdoin sen vuoksi Saabiin....
| |
| | |
15.03.11, 13:38
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Kannattaa
Itsellä C 180 97 vuoden Mersu alla jolla ajettu 200 tkm. Autosta pidetty hyvää huolta ja olen ajanut tällä nyt vuoden päivät. Ei ole tarvinnut muuta tehdä kuin määräaikoishuollot. Kun olet ostamassa katso ovien helmat, ovat meinaan yleisin paikka mistä alkaa ruostumaan. Ja huoltokirjasta kannattaa katsoa että kaikki huollot on tehty. Älä osta mitään autoa ilman että auto on huollettu niinkuin pitää.
| |
| | |
16.03.11, 19:13
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | kasaongelmia Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mersumies Itsellä C 180 97 vuoden Mersu alla jolla ajettu 200 tkm. Autosta pidetty hyvää huolta ja olen ajanut tällä nyt vuoden päivät. Ei ole tarvinnut muuta tehdä kuin määräaikoishuollot. Kun olet ostamassa katso ovien helmat, ovat meinaan yleisin paikka mistä alkaa ruostumaan. Ja huoltokirjasta kannattaa katsoa että kaikki huollot on tehty. Älä osta mitään autoa ilman että auto on huollettu niinkuin pitää. |
Pässi, nyt on kysymys uudemmasta!!
Valitettavasti 99 sedan oli pettymys mutta myös uudempi korimalli myös. Kulutus oli todella pieni paja tuli tutuksi. suutinongelmista piti päästä mallimuutoksen myötä mutta ei.
Ei ikinä ainakaan tuota c-mallia ja on vielä melko rumakin. mutta mulle se oli työkalu, ei näyttelykappale. Nyt wv passsat cc
| |
| | |
18.03.11, 12:52
|
#6 (linkki)
Hyvää ?-- huonoa ?
Mulla on ollut 2001 c-farkku 100tkm lähtien... 250tkm ajettu kohta, ainoa oikea vika ollut oikealla etunivel. Vaihdoin itse tunnissa, osan hinta oli n. 20 euroa. Kun ostat 200cdi:n ja laitat siihen muutamalla satasella uuden softan, saat tehokkaaman pelin kuin 220cdi. Olen ajanut uudella softalla 140tkm, ilman mitään ongelmia.
Hehkut vaihdatin uusiin paremman kylmäkäynnistyksen toivossa, maksoi ei-merkkikorjaamolla ~200€ koko hoito töineen. Käynnistyy -30C pakkasessa eberin avulla kuin palmun alta.
Muuten tarkisteltu tiheään ja vaihdeltu öljyt sun muut itse, ei ruostetta eikä tarvitse muuta kuin ajoa. Kuluttaa alle 6l/100km kevyellä polkimella.
| |
| | |
22.03.11, 11:52
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | 124 Lainaus:
Hyvää ?-- huonoa ?
jos meinaat mersun ostaa niin hanki 124 kori mielellään v93. kestävä ja huomattavasti parempi ajaa kuin miillään muulla autolla . kone kestää kori ei ruostu ja kuski ei hermostu esim. 250tdt v93 siinä on autoa enemmän kuin muissa. ja siis vertailen tätä muihin mersun malleihin kokemuksella. mihinkään riisikuppeihin en etes vertaile.
| |
| | |
28.03.11, 16:48
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | C sarjalaisesta...
Pakko kertoa omat kokemukset.. Oli C220CDI vn 2002. Muuten kaikinpuolin hyvä ja vakaa auto mutta se käsittämätön ruostuminen!!! Auto mätäni kaikkialta, ei sellaista kohtaa josta ei ruostetta löytynyt.
| |
| | |
03.04.11, 09:27
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | kestääkö
Hommasin vuoden 200 CDi 200-mallin mesen vuonna 2004. Vaihdellut vain kuluvia osia ja auto paranee vaaniän myöten. Kilometrejä tullut pikkusen yli neljäsataa tuhatta ja jos japsilaisella olis ajettu saman verran niin eroa olisi kuin yöllä ja päivällä.
| |
| | |
25.04.11, 15:05
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Mersu kannattaa aina Lainaus:
Hyvää ?-- huonoa ?
Osat maksaa,työt maksaa,itellä 2003 mese ja kolmas kone menossa,hyvin on pelannu ja rahaakin on palannu,mut rahamiähet ei valita.Eli osta vaan,kannattaa hakee saksasta,sieltä saa pikkasen mittaria viilatun halvalla.Onpahan sitten mitä naapurille kerskua ja samalla rahallahan olis saanu toyotan joka hinurimieähen mukaan on vähiten hinattu merkki,itte ku olin jo kolmannen kerran saman jätkän hinattavana,mut ei mul moitittavaa o,ain on rahalla selvinny.Panin mersun vaihtoon ja ostin viislitrasen jenkin,ku toi bensanhinta o laskussa ja ompahan kyläläiset entistä kateellisempia.
| |
| | |
27.04.11, 17:10
|
#11 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Günther Panin mersun vaihtoon ja ostin viislitrasen jenkin,ku toi bensanhinta o laskussa ja ompahan kyläläiset entistä kateellisempia. | Miksi helvetissä kukaan olisi kateellinen jenkille..? Naurussahan siinä on pitelemistä.
| |
| | |
04.05.11, 19:03
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | jenkki Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Günther Osat maksaa,työt maksaa,itellä 2003 mese ja kolmas kone menossa,hyvin on pelannu ja rahaakin on palannu,mut rahamiähet ei valita.Eli osta vaan,kannattaa hakee saksasta,sieltä saa pikkasen mittaria viilatun halvalla.Onpahan sitten mitä naapurille kerskua ja samalla rahallahan olis saanu toyotan joka hinurimieähen mukaan on vähiten hinattu merkki,itte ku olin jo kolmannen kerran saman jätkän hinattavana,mut ei mul moitittavaa o,ain on rahalla selvinny.Panin mersun vaihtoon ja ostin viislitrasen jenkin,ku toi bensanhinta o laskussa ja ompahan kyläläiset entistä kateellisempia. | Tuskin sulla mitään mesei on ollu,ja viel jotain 5 litraista jenkkiäkään.Oot kuullu juttui jossain baarissa,missä jotku työmiehet käyny lounaalla ku ite veät viimesillä rahoilla keppanaa.
| |
| | |
25.06.11, 14:38
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | sitä minäkin ajattelen Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Itsekin MB:tä harkitsen Miksi helvetissä kukaan olisi kateellinen jenkille..? Naurussahan siinä on pitelemistä. |
Joo nykyjenkit herättää lähinnä säälinsekaista ihmetystä!!
| |
| | |
03.07.11, 10:04
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | mb
Katso ruostefirman senotec sivuilta miten mm. 3-vuotta vanhat mersut ovat ruosteessa. Kyllä muutkin autot näyttävät ruostuvan. Ajoin aikoinaan noin 25-vuotta mersuilla ja olin niiden tekniseen kestävyyteen aivan tyytyväinen ja osatkin olivat halvahkoja. Luovuin kuitenkin mersuista, koska niiden pellit ruostuvat. On kauheaa, kun auto ruostuu, siitä tulee romuttamon tavaraa. Nyt ajan s80 sarjan volvolla. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Varmasti löytyy mukavampiakin ajettavavia, mutta valintani on nyt ollut volvo s80. Haluan ajaa mukavasti, halvalla ja taloudellisesti, siinä kriteerini.
| |
| | |
29.07.11, 18:53
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | saabi Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RATAKO Jos haluat itsellesi ikuisen riesan ruosteen muodossa, osta se Mersu. Samalla rahalla saa autojakin.
On se kallis pidettävä- itse vaihdoin sen vuoksi Saabiin.... |
juu osta saabi! liekkö saadaan enää koskaan varaosa valmistusta käyntiin.
| |
| | |
15.09.11, 16:22
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | Ruostuu
Joo,kyllähän kaikki autot ruostuu jos niitä suolavellissä vuodesta toiseen uittaa ja ei ikinä niitä pese.Esimerkiksi Peugeotissa on sinkitty kori ja niin vain löytyi siitäkin ruostetta,ihme juttu??Itelläni on mersu vuosimallia -94 ja nyt vasta on alkanut tulla ruostejälkiä.On tietenkin anteeksiantomatonta että tämänikäisestä autosta löytyy ruostetta. Meitä on moneksi. Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja volvooooooo Katso ruostefirman senotec sivuilta miten mm. 3-vuotta vanhat mersut ovat ruosteessa. Kyllä muutkin autot näyttävät ruostuvan. Ajoin aikoinaan noin 25-vuotta mersuilla ja olin niiden tekniseen kestävyyteen aivan tyytyväinen ja osatkin olivat halvahkoja. Luovuin kuitenkin mersuista, koska niiden pellit ruostuvat. On kauheaa, kun auto ruostuu, siitä tulee romuttamon tavaraa. Nyt ajan s80 sarjan volvolla. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Varmasti löytyy mukavampiakin ajettavavia, mutta valintani on nyt ollut volvo s80. Haluan ajaa mukavasti, halvalla ja taloudellisesti, siinä kriteerini. | | |
| | |
04.10.11, 13:34
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | Hyvä on
Mulla ollu nyt vuoden 270t ajettu 270 cdi .Ei oo mätä toimii kun kello . Ainoa vika oli keulan joku nivel jonka vaihto paikallisella korjaamolla oljyn vaihdon yhteydessä reilu 300e.
Jos jotain huonoa niin takapenkin tilat on ahtaat.Muuten huippu.
| |
| | |
01.11.11, 17:53
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | Mersu
Kaikenmaailman tumpelot ja mutumiehet tänne kirjoittelee oli auto mikä tahansa se pitää huoltaa ja hoitaa.Meikäläisellä on kokemusta Mersuista neljänkymmenen vuoren ajalta,on ollut kyllä muitakin Volvoja,Saabeja,Opelia,Fordeja,Peugeotteja,Sitikoi ta,Amerikkalaisia,Japseja vaan aina on Mersuun palattu.
| |
| |  | Osta tai myy. Hae Nettiautossa olevat
Mercedes-Benz
-merkkiset autot. | | | |