Lainaus:
|
Alkuperäinen kirjoittaja ILVES-Joe Suomen Nissan kerhon kalustoon kuuluu PMC, Datsun ja Nissan merkit.
www.ncf.fi sivustolta löytyy tietoa autoista.
Jäsenistöllämme on molempia malleja jonkin verran mutta ei paljoa, noin 10-20 autoa yhteensä.
Minulla on pari A150 Skylineä joista voisi saada yhden kunnostettua, myynnissä on silloin tällöin molempia malleja varsin edulliseen hintaan kun ei ole niitä himotuimpia malleja, mm. MR-statuksen omaava Gloria taisi mennä olla 2000 euron ja oli hilkulla ettei mennyt ulkomaille. |
Kiitoksia tiedosta, eritoten PMC:n pienestä historiikista, joka sivulta löytyi. Perin erikoista, etteivät noin harvinaiset ajokit ole niinkään suuressa arvossa, mitä niiden iästä ja pienestä määrästä voisi olettaa. Minulla on ollut sellainen käsitys, että PMC edusti japanilaisten autojen parhaimmistoa ja mm. pienten kuusisylinteristen koneiden tulo mm. Toyotan Crowniin olisi PMC:n Glorian rivikuutosen menestyksen aikaansaama.
Tuosta Glorian myynnistä tuli vielä mieleeni, että olisi suuri häpeä myydä harvinaislaatuista museokalustoa maasta: Aikanaan taisi Saksaan hävitä eräs 1930 -lukulainen kompressori-Mercedes, taisi olla vielä ainoa Suomiauto lajissaan, kun edesmenneen omistajan poika ei siitä pitänyt.
Ps. Onkos varaosatilanne millainen nykyään, joutuuko osia koneistamaan itse, vai saako niitä esim. Nissan-verkoston kautta, tai maahantuontina Japanista?