Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Moottori etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Moottori > Autot > Nissan
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
08.08.07, 03:00   #1 (linkki)
Eräs tuumailija
(Vierailija)

Muistoja keisarin ajoilta: Prince Motor Company

Ajattelin kysyä, että tietääkö tai tunteeko kukaan tätä kyseistä merkkiä?

Ajattelin kysyä täältä, koska PMC:hän sulautettiin aikanaan Nissaniin ja mm. kuuluisa Skyline sarjahan oli alunperin Princen... Myös Nissanin aikaisekseen kehittynyt kone ja alustatekniikka sai vahvaa vaikutusta PMC:n osaamisesta.

Entäs pitääkö paikkaansa huhu, jonka mukaan Nissanin Skyline sarjaa ei olisi myyty ulkomailla sen takia, että Japanissa niitä pidettiin Princeinä Nissan- merkinnöistä huolimatta ja Nissan ei halunnut sekavaa kuvaa merkistään Japanin ulkopuolella?

Onkos myös vielä jäljellä harvinaisia, Suomeen aikanaan tuotuja PMC Skylineja tai Glorioita?
  Vastaa viestiin

13.08.07, 12:35   #2 (linkki)
Museomies
(Vierailija)

Muutama löytyy

PMC Skylinejä taitaa olla noin 3 yksilöä kunnossa ja Glorioita 1.
Datsun Skylinejä on sitten enemmänkin.
  Vastaa viestiin
21.08.07, 17:18   #3 (linkki)
Eräs tuumailija
(Vierailija)

Kiitoksia tiedosta, Museomies. Itse jäin ihmettelemään asiaa, kun yksi projektikunnossa oleva PMC Skyline oli kerran nettiautossa myytävänä. Kyseisestä merkistä olen kuullut, mutta en ole koskaan niitä nähnyt.

Ps. Tietäisikö kukaan, onko PMC:itä nähtävillä missään automuseoissa?
  Vastaa viestiin
13.02.08, 19:16   #4 (linkki)
Terminaattori
(Vierailija)

Japanin Prince.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eräs tuumailija
Kiitoksia tiedosta, Museomies. Itse jäin ihmettelemään asiaa, kun yksi projektikunnossa oleva PMC Skyline oli kerran nettiautossa myytävänä. Kyseisestä merkistä olen kuullut, mutta en ole koskaan niitä nähnyt.

Ps. Tietäisikö kukaan, onko PMC:itä nähtävillä missään automuseoissa?
Vuonna- 80 eräs mies osti vanhana louskuna. Vuosimalli oli 1966.Kytkin luisti eikun metsään oli kyllä jo tosi mätä.Pari vuotta myöhemmin murjottiin koneilla huvikseen tohjoksi.Malli oli joku 150.
  Vastaa viestiin
17.02.08, 22:10   #5 (linkki)
ILVES-Joe
(Vierailija)

PMC

Suomen Nissan kerhon kalustoon kuuluu PMC, Datsun ja Nissan merkit.
www.ncf.fi sivustolta löytyy tietoa autoista.
Jäsenistöllämme on molempia malleja jonkin verran mutta ei paljoa, noin 10-20 autoa yhteensä.
Minulla on pari A150 Skylineä joista voisi saada yhden kunnostettua, myynnissä on silloin tällöin molempia malleja varsin edulliseen hintaan kun ei ole niitä himotuimpia malleja, mm. MR-statuksen omaava Gloria taisi mennä olla 2000 euron ja oli hilkulla ettei mennyt ulkomaille.
  Vastaa viestiin
02.03.08, 01:58   #6 (linkki)
Eräs tuumailija
(Vierailija)

Prince

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ILVES-Joe
Suomen Nissan kerhon kalustoon kuuluu PMC, Datsun ja Nissan merkit.
www.ncf.fi sivustolta löytyy tietoa autoista.
Jäsenistöllämme on molempia malleja jonkin verran mutta ei paljoa, noin 10-20 autoa yhteensä.
Minulla on pari A150 Skylineä joista voisi saada yhden kunnostettua, myynnissä on silloin tällöin molempia malleja varsin edulliseen hintaan kun ei ole niitä himotuimpia malleja, mm. MR-statuksen omaava Gloria taisi mennä olla 2000 euron ja oli hilkulla ettei mennyt ulkomaille.
Kiitoksia tiedosta, eritoten PMC:n pienestä historiikista, joka sivulta löytyi. Perin erikoista, etteivät noin harvinaiset ajokit ole niinkään suuressa arvossa, mitä niiden iästä ja pienestä määrästä voisi olettaa. Minulla on ollut sellainen käsitys, että PMC edusti japanilaisten autojen parhaimmistoa ja mm. pienten kuusisylinteristen koneiden tulo mm. Toyotan Crowniin olisi PMC:n Glorian rivikuutosen menestyksen aikaansaama.

Tuosta Glorian myynnistä tuli vielä mieleeni, että olisi suuri häpeä myydä harvinaislaatuista museokalustoa maasta: Aikanaan taisi Saksaan hävitä eräs 1930 -lukulainen kompressori-Mercedes, taisi olla vielä ainoa Suomiauto lajissaan, kun edesmenneen omistajan poika ei siitä pitänyt.

Ps. Onkos varaosatilanne millainen nykyään, joutuuko osia koneistamaan itse, vai saako niitä esim. Nissan-verkoston kautta, tai maahantuontina Japanista?
  Vastaa viestiin
10.08.11, 20:58   #7 (linkki)
pmc
(Vierailija)

Skyline

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Museomies Näytä viesti
PMC Skylinejä taitaa olla noin 3 yksilöä kunnossa ja Glorioita 1.
Datsun Skylinejä on sitten enemmänkin.

Auton harvinaisuutta taitaa olla hiukan paisuteltu silllä minullakin oli niint aiokoinaan kaksi ja tädilläni yksi sekä lähipiuirissä tiesin ainakin kaksi yksilöä
tämä nyt on aika myöhässä oleva tietö mutta saattaa jotakin lohduttaa
  Vastaa viestiin
10.08.11, 21:02   #8 (linkki)
pmc
(Vierailija)

Skyline

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pmc Näytä viesti
Auton harvinaisuutta taitaa olla hiukan paisuteltu silllä minullakin oli niint aiokoinaan kaksi ja tädilläni yksi sekä lähipiuirissä tiesin ainakin kaksi yksilöä
tämä nyt on aika myöhässä oleva tietö mutta saattaa jotakin lohduttaa
P.S tarkoitan siis sitä A-150 mallia
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

Nettiauto Autoa hakemassa? Selaa Nettiauton Nissan -merkkisiä autoja.

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku