| | |
17.02.07, 22:14
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Opel Vectra A laatu
Onko tuo a mallin vectran laatu oikeasti niin paska kuin puhutaan. Jakohihnan vaihtoväli 30 tonnia? öljyvuodot yms. Ruostettahan ooppeleista löytyy kyllä mutta miten tuo tekniikan laita?
| |
| | |
18.02.07, 23:01
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | joskus ollut a vectra
itselläni oli joskus tuollainen a vectra 2.0 vm 91 ja täytyy sanoa tyytyväinen autoon olin, oli niin sanottu hyvin ruostesuojattu yksilö.joka on kyllä harvinaista opelin pellille että ehjänä pysyisi, koneen ja tekniikan puolesta ei ole muuta kun plussaa 8venttiilinen kone on varmasti opelin lujin kone bensa vehkeissä eikä tuo jakopääkään huolettanu kun ei kyseisessä mallissa tee katketessaan muuta kun mene vähän sekasin ei hajoita konetta suosittelen jos löydät hyvä korisen omani annoin noin 3 vuotta sitten tutulleni eikä oo huomautettavaa korin puolesta katsastuksessa löytyny
| |
| | |
19.02.07, 13:38
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | on tälläkin hetkellä
Itellä ollu nyt toi vectra 2001 lähtien, eikä vikoja oo ollu, sanoivat viisaammat, että "kuhan muistat öljyt ja nesteet tarkistaa ja vaihtaa niin pitkäikänen on". Remelin vaihtoväli suositus muistaakseni 100 000 mutta merkkihuolto suosittaa kuitenkin näille uusille hihnoille 75000. ja jos löytyy semmonen auto joka on vm 90 ja vanhempi eikä siinä oo öljyvuotoja niin on se sillon varmaan vähä ajettuki eli koriste pihalla. Tekniikassa ei mulla eikä kavereilla oo ollu mitään vikaa tosin vetonivelen suojakumit joutu nyt vaihtaan ku oli päässy pirstoutuun. Mittarissa taitaa olla jotain karvanverran vaille 350000 jos en ny väärin muista. Ei mulla ruostetta tuossa kauheesti oo mutta siinä onkin kyllä pohja öljytty joka vuosi ja kotelot massattu komen vuoden välein.
| |
| | |
19.02.07, 19:39
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Vectra
Mulla oli joskus -89 2.0 nelipisteruisku vectra ja ei tarvinnu kun kulutus osia vaihella. Jakopään hihnasta oli kerran hampaat hävinny ja sammu parkkipaikalle. Uus hihna tilalle ja kovaa ajoa. Venttiilinkopan tiiviste tihkutti ja se on vakio vika näissä vectrassa, kun se on useimmiten korkkia. Kunnon tiivisteliima väliin ja varovasti koppa kiinni ettei tiiviste litisty ja muuten sitte kestää tiiviste.. Khyl.
| |
| | |
19.02.07, 20:59
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | kannataako ostaa a vectra
kannataako ostaa a mallin vectraa? olen harkinnut ostoa, mutta ei kyseisestä autosta kokemusta. mikä olis paras malli
| |
| | |
19.02.07, 23:20
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Itse olen autoa vähän koeajanut ja hyvähän se vanhaksi autoksi on ajaa mutta laatu epäilyttää aina opeleiden kohdalla
| |
| | |
20.02.07, 21:33
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) | vectra
En kyllä ottais ilmankaan. On järkyttänvän huonoja, kylmiä, karuja, ruostuu, vetonivelet, hihnat ja ruiskut ongelmana jne.
| |
| | |
21.02.07, 19:52
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | vai niin
opel asentaja on tainnu asentaa jotain aivan muuta. Ei oo itellä kyllä mitään noita vikoja 89:ssä vectrassa. Eikä muitakaan vikoja paitsi tietysti kuluvat osat niinku kaikissa muissaki tötteröissä.
| |
| | |
22.02.07, 00:16
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | ascona/vectra 1.6 sv-kone
´88 asconassani on sv-kone eli sama kuin vectra a-malli 1.6nen.
öljyä vähän palaa mut ventt.varren kumit..ja kaasarin päällä öljyinen pinta/letkusta joka
tulee v.kopalta.Hihna poikki kerran mut ei kun uusi tilalle.Amiksessa laittoivat yhden hampaan verran pieleen ja meni uudelleen..Kovaa ajoa jäällä,rääkkiä joka ei lämpöjä edes
nostanut oli pyörimistä ja polkem.a sivuluisuun jne..hypyissä lähti muovihelma ja kapselia..
kaveri törmäs etukulman ruttuun sit muualla ja ostin sen tekn.n takia.Takajousten yläpäät
ruoste pilannu,toinen korjautettiin.Lämppäri tyypill.saksal.n,ei suomal.en talveen..
tässä autossa ilm.i startti korjattu kun solenoidivikoja ei ilmaantunut.Aina starttasi.
Joskus irtoili puolan johto toisesta päästä,taisi olla väärästä Opelista(ohuempi?).
Hyvät penkit (excl.-malli)tuennaltaan.Eikä bensasyöppö.Jos löytyisi halpa Vectra-hb-
ilman tekn.a, tästä saattaisin ottaa siihen uuden elämän.15"renkaat,leveämmät,m.prof.t
sopii hyvin ja tekevät vankan mutkaisessa ajossa ajaa!
| |
| | |
22.02.07, 19:05
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Opel asentaja En kyllä ottais ilmankaan. On järkyttänvän huonoja, kylmiä, karuja, ruostuu, vetonivelet, hihnat ja ruiskut ongelmana jne. | kerroppas itse pellehermanni että oletko edes vectraa nähnyt?
ei meinaan moni muu auto lähde -35 pakkasesta lämmittämättä käyntiin ja lämpeä t-paita kuntoon viidessä minuutissa. ja mikähän mahtaa ruiskuissa olla vikana? muutakuin suutinten putsaus 400tkm jälkeen. samat ruiskuvermeet kuin muilla saksalaismerkeillä. ja eihän etuvetosista koskaan kulu vetonivelet.. ei niin.. ei ainakaan volkkarilla :mad: | |
| | |
23.02.07, 00:29
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | vectra 2.0-90.
neljä vuotta nyt ajellu 2.0 vm90 vectralla ja hyvin on toiminut.korista kun pitää huolen niin hyvin palvelee.omallani ajettu 300tkm,varmatoiminen ja lämmin talviauto.osat esim motonetissa tosi halpoja eli huoltohomma ei käy rahapussin päälle.
| |
| | |
25.02.07, 06:31
|
#12 (linkki)
| | (Vierailija) | Vectra A-model
a mallissa yleistä jakopään hihnan hampaiden murtuminen.. ei säre mitään mutta ikävää hinailla autoa yleisiltä paikoilta huoltoon. myös takakaaret ja jousien yläpäät ovat heikkoja. ok auto ajaa ja halpa pitää kunhan muistaa huoltaa säännöllisesti.
itselläni nyt toinen 1.6i a mallin vectra alla ja pientä käyntihäiriötä. edellisestä vectrasta hajosi mäntä.
| |
| | |
27.02.07, 22:00
|
#13 (linkki)
| | (Vierailija) | Jos otetaan asioista ensin selvää. Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Opel asentaja En kyllä ottais ilmankaan. On järkyttänvän huonoja, kylmiä, karuja, ruostuu, vetonivelet, hihnat ja ruiskut ongelmana jne. | HAHA, karuja. Kurkataanpas niitä 1980 ja 1990 lukujen Japanilaisvalmisteisia autoja. Sitten kun olet niissä käynyt ja ajanut niin voit alkaa puhua karusta. Järkyttävä sisämelu, harmaata muovia joka paikka, surkea ajettavuus, huonot penkit, halvat verhoilut, kojelaudan muotoilu suoraan 80-luvulta ja vielä surkeat varusteet. Oma Vectrani on ajettu nyt 330tkm ja toimii kunhan muistaa perus huollot tehdä. Ainiin, unohdinkin ettei Corollasta mene ikinä vetarit, jakohihnaa ei tarvitse koskaan vaihtaa eikä ruiskuun tarvi edes ilmanputsaria uusia. | |
| | |
28.02.07, 21:18
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | Das ist wunderbar!
Khyyl! Oma Vectori on rullattu 335 tkm. Tuntuu olevan tendenssi Opeleissa noi kovat ajomäärät. Mistähän se mahtais kertoa, ehkä autot on miellyttäviä ajaa sekä kestäviä, kunhan huolehtii perusasioista. Valitettavasti Opeleita lyödään laimin, kun niiden jälleenmyyntiarvo on jokseenkin heikko verrattuna esim. E36 BMW:hen. Itse tulen pysymään rakkaassa merkissäni, koska muihin en luota, saati sitten pystyisi ees korjaamaan.
| |
| | |
05.03.07, 23:02
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Hyvin pelaa
Itse olen ajanut A-mallin Vectralla (1993 käyttöönotettu GT 16V) jo 10 vuotta ja mittarissa on nykyään melkein 270 000 km. Jakohihna on vaihdettu 60 tkm välein, 2.0i 16V-moottorissa ei ole ollut käytännössä mitään ongelmia, edelleenkin toimii täysin. Hieman ruostetta kopassa, mutta eihän tuo mikään uusi auto enää ole, kaikki toimii kuitenkin ja hyvä ajaa ja on suhteellisen nopea (8,5s 0-100, 220 km/h huiput tehtaan ilmoitusten mukaan, todellisuudessa jopa nopeampikin) ja tehokaskin (150 hv). Laadussa ei valittamista, vain kulutusosia vaihdettu. Näitäkin saa tänä päivänä niin halvalla etten omaa viitsi edes myydä kun on niin hyvä auto.
| |
| | |
08.03.07, 13:41
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | vieläkö löytyis?
Hyvin on kestäny ja pienellä huollolla pärjätty..
Mittarissa 410 000 km mutta kori alkaa antamaan periksi huollon puutteessa.
Vielä ei oo tarvinnu lisätä öljyjä vaihtovälillä ja kytkin alkuperäinen mm.
Mistä löytyisi 8-ventttiilinen vm 92 tai 93 tilalle. Jäis vanha varaosiksi
| |
| | |
10.03.07, 01:56
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | A-vectran laatu
PARAS. itelläni oli -90 mallinen 2.0i joka päiväsessä ajossa 80tkm. ainut murhe kerran siliäks mennyt jakohihna, tunnissa uus hihna sisän ja kovaa ajoa... nyttemmin turbotus projektina, koppa kunnossa, helpolla en tuu luopumaan jos joskus tulee tilanne eteen... ja jos jollain on lämpö ongelmia niin uus termari motonetissa 9€...
| |
| | |
16.03.07, 19:49
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | Vectra A c20ne vm-93
Kyllä vectra A on luja peli eikä edes mätä vaikka ajettu vasta 440000km ilman pahempia harmeja.
| |
| | |
17.03.07, 07:29
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Valitse oikea kone...
Turha munkaan on tänne kirjoittaa, kun taso on mitä on, mut oikaistaan nyt vähän. A-Vectrassa kannatta katsoa ruosteet. (aivan kuten missä tahansa autossa (varsinkin yli 15v vanhoissa)) Helpoimmalla pääset kun ostat 20ne-koneella. 20-ne-kone on ns. vapaastipyörivä, eli jakopäähihnan katkeaminen ei aiheuta ongelmia. Ajanmyötä alahihnapyörä voi kulua. Opelin jakopääongelmat pääosin uudemmassa 1.6 ecotek-moottorissa, eikä siinäkään jos vaihtaa hihnan vaihtovälian mukaisesti. 20ne-moottori on yksi parhaista moottoreista ikinä. Kulutus ja kestävyys tasolla jonne ei moni moottori päädy. Halpa ja helppo pitää.
| |
| | |
17.03.07, 19:32
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | Valitse oikea kone
nyt puhuu korjaamopäällikkö. ( iso firma) eli kylmän raudanseppä , totta on että jakoremmi ei katketessaan alle 3000rm pitäisi vijoittaa venttiileitä mutta fakta venttiileiden kontenssin osalta on että 4 sylinterin pakoventtiili ei kerkee pois
alta ja saa iskun mutta jää vain hivenen vuotamaan. NÄIN ON USEIMMISSA TAPAUKSISSA KUN TUODAAN VECTRA A JA KERROTAAN ETTÄ EI SE HAITTAA..
20ne- moottori on on tehty Cod 2314-655ww46
osat on ostettu jälki muutoksena koneeseen
eli suunnitelma oli Plainereilla mutta silloin jo
nähtiin että opel oli ns. alle keskiluokan auto ja
koneen osat ostettiin wv - konsernin hylkäämältä
firmalta. Woldersten ( konkurssi)
| |
| | |
17.03.07, 23:17
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | Vectran laatu..
Omaan A - Vectraan pyörähti toissa viikolla 600tkm mittariin!
Moottorina 2,0 ruisku. Vuosimallia 1989
Kerran on kone avattu, syylärin rikkoutumisen takia. Eli kansipahvin poltti silloin. Samalla tehtiin täydellinen laakeriremontti koneeseen männänrenkaita myöten.
Eli voin sanoa että huolettomia kilometrejä tiedossa omistajalle, joka edes VÄHÄN pitää huolta autostaan..eihän mikään huoltamatta kestä...ja jos epäilyttää Opelin laatu, niin silmään on pistänyt nuo yleisimmät pirssit hinausautojen lavoilla...yllätys yllätys...Mersuhan se siellä..eli jos jonkun laatu epäilyttää, niin Rinkelinokan laatu se on.
Opel on järkiomistajan valinta, suosittelen.
| |
| | |
22.03.07, 11:44
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | Tyytyväinen olin
Itsellä oli 4 vuotta -90 2.0 a-vectra ja olin autoon kaiken puolin tyytyväinen. Nyt autolla on ajettu reilut 400 tuhatta ja vielä toimii. Pikkuvikoja oli jonkinverran mutta suuremmilta remonteilta säästyin.
Nykyinen kulkine on -2000 a4 audi ja opelissa oli paljon parempi ajoasento pitemmälle kuskille. Pitää varmaankin vaihtaa olympiamosse takaisin opeliin...
| |
| | |
23.03.07, 10:43
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | Hyvä on
Jakohihnan vaihtoväli 16-venttiilisissä koneissa on 60tkm. Jos kovin paljon "rääkkää", niin suosittelisin itse 50tkm. Itselläni A-vectra 2,0 16V CDX automaatilla. Kovin olen tyytyväinen autoon ollut, hyvä ajaa ja menee pienellä bensalla kokoon/tehoon (136hv) nähden. Tuli ajettua matka-ajoa vähän yli 530km ja ei edes puolta tankkia mennyt ainetta. Tankin tilavuus 63l. Ja ennenkuin joku käy huutelemaan jotain tyyliin : "No eihän se paljoa vie jos ajaa 70km/h....." Mittari näytti matkan aikana enimmäkseen 110-120km/h. Eli vielä reipasta ajoa. Omien kokemuksien perusteella voin suositella opelia ihan hyvin.
| |
| | |
23.03.07, 15:38
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | Onnettoman Pojan Ensi Lelu
Eihän obelix Seisoessaan paljoa kuluta, mitä nyt maahan vuotaa vahan joka puolelta
| |
| | |
23.03.07, 18:47
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) | Just näin....
taas on joku käyny kommentoimassa kaverien kommenttien perusteella. "Joo siis mun kaverin sedän serkun pojalla ku oli sellane ooppeli ni se sitten vasta huono olikin, tankki vuoti ja bensat vuoti maahan ja oli ihan p**ka muutenkin ja ja ja...." Toki voi auto valuttaa öljyä jonnekkin, bensaakin jopa. Aika paljon vaan oma huolehtiminen autosta merkkaa noihin asioihin. Itselläni ollut kolme käytettyä japsia, ja kyllä ne enemmän vuoti mitä yksikään opel tähän mennessä. ( kuusi tähän mennessä. ) Veikkaisin että kyseinen kommentoija ajaa itse jollain ns Saksalaisella "laatumerkillä". Kukin päätelköön sitten sen merkin itse :)
| |
| |  | Osta tai myy. Hae Nettiautossa olevat
Opel
-merkkiset autot. | | | |