| Omega V6 2.5 v2000 Caravan
Omagani on 295000 km vanha. Siinä on vain yksi todellinen harmi: Nimittäin huohotinputket tukkeutuvat alle -20 asteen säässä. Siitä seurauksena on venttiilikopan aukeaminen, ja öljyä alkaa tulla koneen kylkeen. Savu nousee. Samaan ilmiöön liittyy kaasun hirttäminen (en tiedä, miksi). Kaasuvipu tosiaan jäätyy. Tähän löytyy kikkoja OCF:n sivuilta, joten senkin kanssa oppii elämään.
En halua vaihtaa, koska en millään pikkurahalla saa niin jumalaisen mukavaa ajettavaa. Automaatti, cruiseri ja ilmastointi. Nopeudesta riippumatta meno on hiljaista, kuin olohuoneessa istuisi. Tuoleissa on hyvä ristiselän säätö. Monessa uudessakin autossa takapenkillä on julmettu rengasulina, mutta tässä ei. Takaluukku on iso. Silti kaikilla autossa istujilla on hyvät jalkatilat.
Mjaa, on siinä sentään ruosteongelmia ovien helmoissa.
Koneessa on voimaa se 170 hp jolla on mukava jölkötellä. Ei mikään kisaviritys, vaan enämpi aristokraattista vääntöä.
Ja sitten vielä: Takaveto on minun mieleeni. Se käyttäytyy loogisesti. Joku sanoikin luistonestosta, joka ikään kuin kadottaa moottorin tehot. Itse olen joutunut vastaaviin tilanteisiin risteyksistä lähtiessä, mutta sitten opin käyttämään nappia, joka valitsee automaatilta kolmosen, ja luistattaa variaattorillaan mukavasti liikkeelle.
Huollot olen teettänyt eräässä Espoon huoltamossa (ei mainosteta), joka on ollut hinnaltaan kohtuullinen. Silti, onhan se kallista ollut.
|