Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Moottori etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Moottori > Autot > Opel
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
19.07.07, 06:30   #1 (linkki)
RYMPPI
(Vierailija)

VETOLOPPUU

MINULLA ON VEKKULI 99. 2,0DTI VÄÄNTÖÄ LÖYTYY 2500 KIERROKSEEN ASTI SEN JÄLKEEN VÄÄNTÖ HÄVIÄÄ LÄHES OLEMATTOMIIN.TYHJÄKÄYNNILLÄ KIERTÄÄ IHAN HYVIN.MISSÄ VIKA!!!
  Vastaa viestiin

19.07.07, 16:00   #2 (linkki)
pöpipää
(Vierailija)

ominaisuus
  Vastaa viestiin
22.07.07, 10:30   #3 (linkki)
Eräs tuumailija
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RYMPPI
MINULLA ON VEKKULI 99. 2,0DTI VÄÄNTÖÄ LÖYTYY 2500 KIERROKSEEN ASTI SEN JÄLKEEN VÄÄNTÖ HÄVIÄÄ LÄHES OLEMATTOMIIN.TYHJÄKÄYNNILLÄ KIERTÄÄ IHAN HYVIN.MISSÄ VIKA!!!

Kieltämättä tuo on sen verran erikoisen kuuloinen vika, etten ole aikaisemmin kuullut moisesta... No, vaikkei minulla ole kokemusta kyseisestä koneesta, niin olen huomannut, että ilmamassa-anturi/tunnistin on nykydieseleissä eräs heikko kohta, joka rikkoutuessaan aiheuttaa ainakin moottorin tehon huomattavaa alenemista ja kierrosherkkyyden heikentymistä.

Eräässä Volkswagonissa meni taannoin ko. tunnistin, minkä seurauksena suorituskyky ja kierrosherkkyys alenivat huomattavasti. Moottori kylläkin otti kierroksia entisiin lukemiin saakka, mutta melko vaisun oloisesti. Vika korjaantui tunnistimen vaihdolla, jolloin kone toimi kuten ennenkin.

Suosittelisin ottamaan selvää tuosta anturista ja käymään/käyttämään läpi ohjaustietokoneen muistin mahdollisen vianpaikannuksen helpottamiseksi.

Ai niin, jos moottorin ajotietokone on mennyt jonkinlaiseen "vikasietotilaan", se selittäisi kyseisen kierrosten rajautumisen 2500 rpm:n. Tällaisia "hätäohjelmia" on tietääkseni useissa uudemmissa autoissa, jotta niillä pääsisi pois mm. moottoritieltä jonkin mennessä pieleen esim. moottorinohjauksessa...
  Vastaa viestiin
25.07.07, 17:36   #4 (linkki)
hehh
(Vierailija)

Tosta vikatilasta voin sen verran kertoa, että moottorin vikavalon täytyy palaa silloin jos on vikatilassa. Joten en usko siihen. Muutoin olen kyllä täysin samaa mieltä, eli ilmamassa-anturi taitaa olla viallinen. Se ei taida edes sytyttää moottorin vikavaloa jos on viallinen. Ja toi ei todellakaan ole mikään ominaisuus. Kyllä vääntöä pitäs riittää tosta vielä paljon korkeimmallekkin kierroksille. Lähteehän se turbokin mukaan vasta n.2000 kierroksen paikkeilla.

Yks neuvo vielä. Painele tyhjäkäynnillä kaasua siten, että kierrokset nousee yli 2000. Kuuluuko turbon mukaan lähtö. Sen kyllä kuulee selvästi kun turbo ääntää. Itsellä oli sellanen ongelma, että turbo ei lähtenyt mukaan ja syynä tähän oli alipainepuolen vuoto.
  Vastaa viestiin
01.08.07, 15:12   #5 (linkki)
ford 10
(Vierailija)

ford

mitäs ostit semmosen paskan.
  Vastaa viestiin
30.12.07, 15:59   #6 (linkki)
EX cossukuski
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford 10
mitäs ostit semmosen paskan.
hahahah ei kannata paljo moisen automerkin edustajana huudella! :D
  Vastaa viestiin
10.01.08, 17:51   #7 (linkki)
nakutin
(Vierailija)

jep

Vika voi olla turbon paine letkuissa tai välijäähdyttimessä mikäli 74 kw kone.letkuissa vuoto,tai voi olla paineen tunnistimesssakin ja päästää paineet liian aikasin .samaa paikallaan pikkuhiljaa kaasua lisäämällä ja tasasesti koittamalla missä kohdassa paine nousee ja hukkaako sen hulahtamalla.on se massa mittarikin mahollinen mutt kattoisin eka noi.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

Nettiauto Autoa hakemassa? Selaa Nettiauton Opel -merkkisiä autoja.

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku