Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Moottori etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Moottori > Autot > Peugeot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
19.02.07, 17:22   #1 (linkki)
206
(Vierailija)

Peugeot 206 GTI

Onko kellään kokemusta 206 GTI pösöstä. Esim. vikojen määrä, varaosien hinnat ja yleinen vaikutelma kokonaisuudessaan...
  Vastaa viestiin

19.02.07, 21:38   #2 (linkki)
kelkkijä
(Vierailija)

minä

pysy kaukana.On kokemusta useista gti pösöistä
  Vastaa viestiin
20.02.07, 00:41   #3 (linkki)
onnellinen pösön omistaja
(Vierailija)

gti peugeot

itelläni on ollu pösö jo toista vuotta ja mitään vikoja ei ole ollut....molempina vuosina mitä oon katsastanu niin katsastuksissakaan ei tullut mitään valituksia...kehu jopa katsastusmies autoa :D tosi näpsäkkä peli on... ja yllätyin itekkin kun aiemmin ollut hieman ranskalaisia vastaan...mutta toisiin aatoksiin tullut tässä gti pösön omistajana :) itelläni on meinaan vuoden 2000 pösö että vanhemmista en sitten mene sanoo mitään kun ei niistä oo taas kokemuksia :O :D
  Vastaa viestiin
21.02.07, 11:19   #4 (linkki)
205 gti Mi16 tekniikalla
(Vierailija)

Toimii

toimii ja kukkuu ainakin mielestäni noin 1v si tosin vaihoin 405 MI16 tekniikan 205 toseeni sitä ennen toimi kuin unelma
  Vastaa viestiin
26.02.07, 06:49   #5 (linkki)
206 vm-02
(Vierailija)

Toimii kyllä

Oma on vm -02 ja mitään vikaa ei ole ollut. Autolla on nyt ajettu about 130t. koiranluut on kerran vaihdettu sekin meni takuuseen silloin joskus. Suosittelen lämpimästi kyseistä autoa, tosin kaikkiin automerkkeihin on aina eksyny ns. maanantai kappaleita;)
  Vastaa viestiin
27.02.07, 07:39   #6 (linkki)
Tyytyväinen gti kuski
(Vierailija)

Toimiihan se

Olen ollut tyytyväinen omaan 206 gti:hin. vm.2003 autolla ajettu kohta 100 tkm. Suht pirteä, mutta ennenkaikkea kiva ajettava.
  Vastaa viestiin
27.02.07, 20:39   #7 (linkki)
Gti lion
(Vierailija)

Osta jos tykkäät ajaa

Ei noita vikajuttuja kande liikaa miettiä...kaikki on yksilöjä kuitenkin...tilastojen mukaan 206 yleensä vähän keskiverron molemmin puolin vikojen osalta. Ohjaus ja alustan reagointi ja tuntuman välittäminen tiestä reippaammassa ajossa ovat sporttisten Pösöjen antia, joiden vuoksi ainakin itse olen valmis antamaan paljon anteeksi. Ajettavuuden "miinuksena" pitkät vaihdevälit(lyhentäjiä kyl saa) Ja 206:ssa on myös vielä hieman periranskalainen ajoasento, joka ei kaikkia miellytä. 406:ssa esim. säädöt ja ajoasento ei sen sijaan pitäisi olla ongelma. Konetehojen puolesta gti ei ole yhtä räyhäkkä kuin esim. rc, mutta 2.0 vapari tekee ton kokosessa autossa ajamisen hienoksi siksi et vääntöä löytyy jo ihan kierrosten alalaidasta ja pitkään tuntuu jatkuvat kiihdytyksissä tuo potku. Joten vaik vaihtaminen vois sportilla olla helpompaakin, niin tuon koneen ominaisuudet paikkaa kyllä hienosti sen...
  Vastaa viestiin
27.02.07, 20:42   #8 (linkki)
Gti lion
(Vierailija)

Osta jos tykkäät ajaa

Ei noita vikajuttuja kande liikaa miettiä...kaikki on yksilöjä kuitenkin...tilastojen mukaan 206 yleensä vähän keskiverron molemmin puolin vikojen osalta. Ohjaus ja alustan reagointi ja tuntuman välittäminen tiestä reippaammassa ajossa ovat sporttisten Pösöjen antia, joiden vuoksi ainakin itse olen valmis antamaan paljon anteeksi. Ajettavuuden "miinuksena" pitkät vaihdevälit(lyhentäjiä kyl saa) Ja 206:ssa on myös vielä hieman periranskalainen ajoasento, joka ei kaikkia miellytä. 406:ssa esim. säädöt ja ajoasento ei sen sijaan pitäisi olla ongelma. Konetehojen puolesta gti ei ole yhtä räyhäkkä kuin esim. rc, mutta 2.0 vapari tekee ton kokosessa autossa ajamisen hienoksi siksi et vääntöä löytyy jo ihan kierrosten alalaidasta ja pitkään tuntuu jatkuvat kiihdytyksissä tuo potku. Joten vaik vaihtaminen vois sportilla olla helpompaakin, niin tuon koneen ominaisuudet paikkaa kyllä hienosti sen...
  Vastaa viestiin
27.02.07, 20:44   #9 (linkki)
Gti lion
(Vierailija)

Osta jos tykkäät ajaa

Ei noita vikajuttuja kande liikaa miettiä...kaikki on yksilöjä kuitenkin...tilastojen mukaan 206 yleensä vähän keskiverron molemmin puolin vikojen osalta. Ohjaus ja alustan reagointi ja tuntuman välittäminen tiestä reippaammassa ajossa ovat sporttisten Pösöjen antia, joiden vuoksi ainakin itse olen valmis antamaan paljon anteeksi. Ajettavuuden "miinuksena" pitkät vaihdevälit(lyhentäjiä kyl saa) Ja 206:ssa on myös vielä hieman periranskalainen ajoasento, joka ei kaikkia miellytä. 406:ssa esim. säädöt ja ajoasento ei sen sijaan pitäisi olla ongelma. Konetehojen puolesta gti ei ole yhtä räyhäkkä kuin esim. rc, mutta 2.0 vapari tekee ton kokosessa autossa ajamisen hienoksi siksi et vääntöä löytyy jo ihan kierrosten alalaidasta ja pitkään tuntuu jatkuvat kiihdytyksissä tuo potku. Joten vaik vaihtaminen vois sportilla olla helpompaakin, niin tuon koneen ominaisuudet paikkaa kyllä hienosti sen...varaosien hinnat pysyy kurissa gti-klubin kortilla ja s-ryhmän bonuskortilla - heh...
  Vastaa viestiin
01.03.07, 12:17   #10 (linkki)
pösöilijä
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gti lion
Ei noita vikajuttuja kande liikaa miettiä...kaikki on yksilöjä kuitenkin...tilastojen mukaan 206 yleensä vähän keskiverron molemmin puolin vikojen osalta. Ohjaus ja alustan reagointi ja tuntuman välittäminen tiestä reippaammassa ajossa ovat sporttisten Pösöjen antia, joiden vuoksi ainakin itse olen valmis antamaan paljon anteeksi. Ajettavuuden "miinuksena" pitkät vaihdevälit(lyhentäjiä kyl saa) Ja 206:ssa on myös vielä hieman periranskalainen ajoasento, joka ei kaikkia miellytä. 406:ssa esim. säädöt ja ajoasento ei sen sijaan pitäisi olla ongelma. Konetehojen puolesta gti ei ole yhtä räyhäkkä kuin esim. rc, mutta 2.0 vapari tekee ton kokosessa autossa ajamisen hienoksi siksi et vääntöä löytyy jo ihan kierrosten alalaidasta ja pitkään tuntuu jatkuvat kiihdytyksissä tuo potku. Joten vaik vaihtaminen vois sportilla olla helpompaakin, niin tuon koneen ominaisuudet paikkaa kyllä hienosti sen...varaosien hinnat pysyy kurissa gti-klubin kortilla ja s-ryhmän bonuskortilla - heh...
  Vastaa viestiin
05.03.07, 08:58   #11 (linkki)
-Jari-
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 206
Onko kellään kokemusta 206 GTI pösöstä. Esim. vikojen määrä, varaosien hinnat ja yleinen vaikutelma kokonaisuudessaan...
Varma peli tosi kiva ajaa, eikä tarvii olla jaloissa tiellä.Sinkitty kori ei mätäne käsiin niin kuin Opelit ja Toyotat. SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI !!!
  Vastaa viestiin
23.03.07, 13:45   #12 (linkki)
gti -04 pögö
(Vierailija)

kiva ajaa ja tyytyväinen olen

Mulla -04 gti pösö kävi ekassa katsastuksessa. Hylsy tuli, vasenpallonivel vaihtoon ja samalla piti vaihtaa alatukivarsi myös. Merkkiliikkeen keikka makso 230 egee. No tällästä tää GTI autoilu on. Autolla ajettu vain 27000km et sellasta. mutta suosittelen lämpimästi.
  Vastaa viestiin
23.03.07, 13:57   #13 (linkki)
gti -04 pögö
(Vierailija)

gti -04 pösön 4 yleisintä vikaa

Peugeot 206 vm.2004 vuosikatsastuksessa hyväksytyt pösöt 95,8%
4 yleisintä jälkitarkastukseen johtanutta syytä (hylätyistä 4,2% ajoneuvoista)
33.3% etujarru
16.7% OBD-järjestelmä
16,7% lambda-arvo
16,7% alatukivarren pallonivel

ps. tajusinkin just että nää olikin kaikista 206 -04 malleista
  Vastaa viestiin
02.04.07, 13:51   #14 (linkki)

Rekisteröitynyt: 12/2000
Pösön 206 GTI on nyt neljättä vuotta ajossa eikä suurempia vikoja ole vielä ilmennyt. Ehkäpä sekin on edesauttanut asiaa, etten räppää enkä kiusaa autoa turhaan vaan ajan normaalisti liikenteen mukana.

Nyt on auto sitten myynnissä, koska on tarvetta isommalle perheenlisäyksen vuoksi.
  Vastaa viestiin
09.04.07, 17:01   #15 (linkki)
autoa vailla
(Vierailija)

missä myyt??

olen ostamassa kakkosautoksi/kauppakassiksi ko. mallia. Onko sulla ilmoitus oikotiellä tai nettiautossa?
  Vastaa viestiin
10.04.07, 20:46   #16 (linkki)
Gti 05
(Vierailija)

Hah...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kelkkijä
pysy kaukana.On kokemusta useista gti pösöistä
Tää idiootti ei vähästä opi.. ;-) Ostanut vielä useita tollaisia...
Oikeesti, 206 on Peugeot-malleista parhaasta päästä ja Gti aivan erinomainen pikkuauto.
  Vastaa viestiin
15.04.07, 16:48   #17 (linkki)
...
(Vierailija)

...

itellä olut 2 vuotta 205 gti pösö ja mitään isompaa vikaa ei vielä ole ollut..ainut mikä on ollut kalliimpi remppa niin pyörän laakerit...muuten on toiminut kuin unelma...ja jos joku tälläsen pirssin haluu niin nettiauton sivuille ja rek num:iej-999 niin siellä olis myynnissä mun pirssi 1300 egeen..
  Vastaa viestiin
15.04.07, 23:55   #18 (linkki)
HHHOOOGGG
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gti lion
  Vastaa viestiin
27.11.07, 10:42   #19 (linkki)
pösömees
(Vierailija)

mikä ero konepuolella on gti ja rc llä

niin mitä eroo, saako perupalikoillagtistä rc.n tehot?
  Vastaa viestiin
02.12.07, 19:36   #20 (linkki)
Tonttumies
(Vierailija)

Miten

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pösömees
voi olla mahdollista omistaa ajokortti jos ei vielä oo koulussa edes opetettu kirjottamaan??! Eroa on se ~40 heppaa ja sen saat ulos ihan suodattimella ja putkiston vaihdolla.
  Vastaa viestiin
19.08.08, 21:13   #21 (linkki)
pösömies
(Vierailija)

40 heppa suodattimella ja putkiston vaihto??!!! tuskin, back to school

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tonttumies
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pösömees
voi olla mahdollista omistaa ajokortti jos ei vielä oo koulussa edes opetettu kirjottamaan??! Eroa on se ~40 heppaa ja sen saat ulos ihan suodattimella ja putkiston vaihdolla.
  Vastaa viestiin
22.12.08, 14:02   #22 (linkki)
Puppa
(Vierailija)

Me likes!

Mukava city-auto, jolla pääsee tarvittaessa pirteästikin. Me likes!
  Vastaa viestiin
26.03.09, 14:26   #23 (linkki)
6500rpm
(Vierailija)

Joo, tos RC:ssä on ihan erit kampiaxelit, molemmissa on muuntuva ajoitus, ja sitten se on semmosessa trimmissa että vääntö käryrä on vähän ylemänä kuin GTI:ssä.
GTI RC
190Nm@4100 202Nm@4750
136hv@6000 177hv@7000

Vastaus keskustelun aloitajalle:
Minulla oli 206 GTI -02 kunnes ostin viime vuonna 207RC:n. Oli siinä paljon m´pikkuvikoja alustassa, mutta ajelin myös aikaräväkästi pääosin saaristossa, eli tiet täynnä kuoppija jne... Mutta ei ollut mitään muuta oikeastan, Jarrupalat+levyt vaidossa 120tkm kohdalla, Pakoputki 140tkm kohdalla. Näppärä peli, melkein yhtä hyvä kuin 205GTI, mut ei ihan.

Kyllä jossakin yksilöissä on näköjään löytynyt enemmän vikoja, mut mulla on nyt 8v ollut vain pösöjä, ja hyvin on mennyt. Loistavat alustat, ajoominaisuudet, ja hyvä ergonomia. Todella kotona maantiellä, kyl se cityssäkin kelpaa...

Noissa 90-luvun 306:ssa ja 406:ssa on ollut laatuongelmia paljon, mutta ei näissä oikeastaan ole. Näitä 206:siahan on yli 6,5 miljoona kappaletta! =) vuonna 99-04 ne myi enemmän kuin golfit ja focuset euroopassa!
  Vastaa viestiin
13.09.10, 18:42   #24 (linkki)
206 gti
(Vierailija)

Kannattaako ostaa ensinmäiseksi autoksi? Helppoja tehonlisäys keinoja ?
Luotettava ? Hyvin varaosia ? Huollot kalliita ?
  Vastaa viestiin
20.10.10, 12:17   #25 (linkki)
hoitopoika
(Vierailija)

Itsellä 206 gti -01 nyt 115000km ajettuna. Lämpimästi suosittelen. Oma yksilö ainakin osoittanut luotettavuutensa, ainoastaan kuluvia osia vaihdeltu. Öljyjä kannattaa vaihdella 10 000 välein, niin pysyy konekin kunnossa. Taka-akseli noista jostain on mennyt, kosteutta pääsee stefojen läpi ja ruostuttaa. Omassa pösössä ratkaistu tämä asentamalla rasvanipat taka-akselin päihin ja ruutattu vaseliinit sisuksiin.

Huollot ei mahdottoman kalliita, esim. eteen uudet jarrulevyt ja palat joka nurkkaan asennettuna alle 170€. Omaa autoa piristetty ragazzon cat-backilla ja pipercrossin ilmanputsarilla ja sit on alla eibachin säädettävä alusta. Vallan on mukava auto mutkissa, ei hirveästi tartte hiljennellä.

Ainoa asia mikä on nyt omassa autossa muodostumassa ongelmaksi on tilanpuute. Täytynee jossain vaiheessa vaihdella farkkuun.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

Nettiauto Katso myytävänä olevat Peugeot -merkkiset autot Nettiautossa.

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku