Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Moottori etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Moottori > Autot > Peugeot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
08.09.08, 19:08   #1 (linkki)
luttis
(Vierailija)

pökössä riittää harmia

mul on 2001 206 hatchback 110.000tkm täynnä. obd-järjestelmä tökkii, ei mee katsastuksesta läpi, ehdotti automaassa tonnin remppaa, siis suutinten uusintaa-joo-on kiva, kun muutaman tonnin kottaraiseen saa vähän väliä jotain laittaa, vaikka on "hellissä käsissä ollu".kukas neuvois, laitanko jo pellolle?
  Vastaa viestiin

08.09.08, 23:23   #2 (linkki)
konstia
(Vierailija)

kokeile

Jos suuttimet tukossa on päästöt kuralla, kokeile suuttimienputsausainetta: reilu satsi tankkiin ja kunnolla kenkää motarilla muutama sata kilsaa. Voi tehota aika hyvinkin.
  Vastaa viestiin
24.09.08, 17:07   #3 (linkki)
ruiskuttaja
(Vierailija)

Suuttimet voi huoltaa!

Tankkiin laitettavat pesuaineet ei riitä pesemään bensasuuttimia, kokemusta on. Suuttimia voi pesettää autosähköliikkeissä jolloin niihin vaihdetaan myös uusi suodatin ja kärki, lopuksi tehdään virtausmittaus. Lopputulos on kuin uusi suutin mutta hintaa noin 120e/4kpl + purku ja kasaus jos ei itse pura niitä irti autosta. Lisäksi auton bensansuodatin on syytä vaihtaa samalla, varsinkin jos vaihto laiminlyöty aikaisemmin.
  Vastaa viestiin
15.10.08, 13:13   #4 (linkki)
ent.om.
(Vierailija)

Harmia joo...

Olihan minullakin kyseinen malli uutena (vm.03). Siitä hajos moot.ohj. yksikkö, mittaristo, soitin, keskuslukko, pissapoika, moot.jäähdytysnesteentermostaatti, ykkösvaihteeen synkronointi. Kuluvia osia, mutta pitäis kai kestää 8tkm. Meni kuluttaja riitalautakunnalle ja kaupanpurkuun. Onneksi näin.
  Vastaa viestiin
17.10.08, 22:07   #5 (linkki)
Leijona1
(Vierailija)

Pösöä en vaihda

Mulla oli myös 5,5vuotta sama -01 206, ainoa mitä vaihdettiin oli etutukivarret sinä aikana, muuten ei mitään. Ainoa syy miksi vaihdoin oli kun kävi pieneksi. Nyt 307 =)
  Vastaa viestiin
14.11.08, 01:04   #6 (linkki)
Argent Lion
(Vierailija)

joopa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ent.om.
Olihan minullakin kyseinen malli uutena (vm.03). Siitä hajos moot.ohj. yksikkö, mittaristo, soitin, keskuslukko, pissapoika, moot.jäähdytysnesteentermostaatti, ykkösvaihteeen synkronointi. Kuluvia osia, mutta pitäis kai kestää 8tkm. Meni kuluttaja riitalautakunnalle ja kaupanpurkuun. Onneksi näin.
Kaikissa automerkeissä on maanantaikappaleita ja ennen kuin vain yhtä syylistät tsekkaappas kuka ja mikä sun yksilös komponentit on valmistanut. Se vahvistaa asiaa...esim. Peugeot on pitkään käyttänyt moottorinohjauksessa täsmälleen samaa Boschin Motronicia kuin VW, mutta muitakin on. 206:ssa on myös Sagemin ohjauksia ja MAgneti Marellia. Myös mittaristot on perinteisesti valm9istanut Jaeger tai Veglia. Soitin joko Pioneer tai Clarion ja Vaihteistot pitäs olla saksalaista ZF:ää, joka oikein kohdeltuna ja manuaalina on kyllä aina kestänyt. Perehtykää ihmiset asioihin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!

Vastaa viestiin
14.11.08, 01:36   #7 (linkki)
Argent Lion
(Vierailija)

ihan kuin vaa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja luttis
mul on 2001 206 hatchback 110.000tkm täynnä. obd-järjestelmä tökkii, ei mee katsastuksesta läpi, ehdotti automaassa tonnin remppaa, siis suutinten uusintaa-joo-on kiva, kun muutaman tonnin kottaraiseen saa vähän väliä jotain laittaa, vaikka on "hellissä käsissä ollu".kukas neuvois, laitanko jo pellolle?
Onks sul Boschauksen suuttimet siinä??? On niitä menny takuunna muissakin merkeissä ja pienemmilläkin kilsoilla. Tyyppivika se ei sinänsä kuitenkaan ole millään Peugeotin ruiskutusjärjestelmällä. Boschin järjestelmän tyyppiviat on liittyneet lähinnä puolan toimintoihin, jotka Peugeot vaihtanut sittemmin toimivampiin ranskalaisen Bougicordin puoliin (tämäkin lähinnä diesel-malleissa). Muissa järjestelmissä ei ole listattu tyyppivikoja, mutta oman kokemuksen mukaan esim. Marellin, muuten hyvin toimivissa ohjauksissa tuppaa tyhjäkäyntimoottori takeltelemaan. Autot on nykyään aika palapelejä ja osat tulevat sieltä täältä ja usein samoilta suurvalmistajilta. Aidosti ranskalaista Peugeoteissa taitaa olla enää jotkin laadukkaat Valeon sähkövermeet, joita mm. Toyotakin käyttää, sekä huolella sinkitty ja hyvä kori:) Niin ja tietysti ajettavuus on suunniteltu kotimaassa niin nautittavaksi että ite sen vuoksi oon valmis rassaamaan aika pitkään omaani. Oon lähes kaikkia merkkejä ja kaiken ikäsinä (-70-00) kokeillu, mut varsinkaan sporttisempien Pugien fiilistä en mistään löydä. Kukin ajaa millä tykkää ja miettii kandeeko korjata. Tiedät itse siis parhaiten korjaatko vai myytkö. ;)

Vastaa viestiin
16.12.08, 22:11   #8 (linkki)
Kommentointia
(Vierailija)

Dieselin puolaviat

"Boschin järjestelmän tyyppiviat on liittyneet lähinnä puolan toimintoihin, jotka Peugeot vaihtanut sittemmin toimivampiin ranskalaisen Bougicordin puoliin (tämäkin lähinnä diesel-malleissa)"

Puolavikoja Dieseleissä, asiantuntemusta ja kommentointia.
  Vastaa viestiin
05.02.09, 21:55   #9 (linkki)
(Vierailija)

vaa en tiiä muuta ku et tällainen kokemus pöösöstä ku oli 206 ´-00 diisseli, ost joulu -08 liikkeest(isosta ei peugeot)157tkm, nyt kilahti kone 160tkm et tämmösiä nää pösöt. liikkeest ilmotettiin et jos haluut kuntoon niin 2700€....
  Vastaa viestiin
26.03.09, 14:36   #10 (linkki)
Pösö on paras!
(Vierailija)

Pitäis ajaa kovakin joskus... 1.4 koneessa on kuulemma tota usein, jos ei käytä kaasua, ranskan teillä ei varmasti ole sama ongelma, koska ne kyl potkii kaasua...
  Vastaa viestiin
26.03.09, 14:46   #11 (linkki)
Pösö on paras!
(Vierailija)

Ainoa huono puoli: Automaa

Ainoa huono puoli on pösöissä on huolto! Kun kaikka Automaat on jotenkin niin paskoja :/. Olin kolarissa 206gti:n kanssa ja peltäjätkä meni tekemään 10000euron kustannusarvio kun auton takapää oli vähän lommonen, sitten vakuutusyhtiö kehoitti minun menevän toiseen paikka, missä ne huomasi ettei runko ollut vääntynyt ollenkaan. Uusi takapuskuri ja uusi takaluukku maksoi n. 2500euroa :D

Eiks kukaan muu paikka vois huoltaa uudempia pösöjä turun seudulla. Onneksi nykyinen 207RC on ihan uusi :)
  Vastaa viestiin
27.11.10, 10:14   #12 (linkki)
Turhautunut autoilija
(Vierailija)

Automaan surkea palvelu

Mitään hankintaa en ole katunut niin paljoa kuin, että ostin auton Automaasta. On tullut kunnolla koettua, mitä on huono palvelu! Auton huolto tökkii - tehdään vähän sinnepäin ja asiakas joutuu palaamaan takaisin ja maksamaan suuria summia. Luvataan ottaa yhteyttä, mutta itse joutuu olemaan aktiivisena puolena. Korjauksen jälkeen täytyy tarkistaa tehty työ, koska työ on tehty hutiloiden tai jopa jätetty tekemättä! Jos tehdyssä korjauksesta valittaa, saa kuulla, että olen itse rikkonut kyseisen osan huollon jälkeen. Hyvästi Automaa!
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

Nettiauto Katso myytävänä olevat Peugeot -merkkiset autot Nettiautossa.

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku