Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Moottori etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Moottori > Autot > Peugeot
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
06.01.10, 18:09   #1 (linkki)

Rekisteröitynyt: 01/2010
Peugeot 205GTi

Olen hankkimassa autoa itselleni ja tuo peugeot 205gti olisi ketterän näköinen ja sopivan kokoinen minulle.

Joten pyytäisin joltakin tietoja hyvistä ja huonoista puolista ja mitkä asiat kannattaa tarkistaa ennen kuin ostaa semmoisen. Onko vuosimalleilla jotain isompaa merkitystä?
  Vastaa viestiin

10.01.10, 00:42   #2 (linkki)
Kartsa
(Vierailija)

Pugi 205 Gti

Itse olen sopivaa yksilöä myös katsellut jo jonkin aikaa ja kaikki käyttäjäkokemukset kiinnostaa.
Mitä itse kuullut autosta niin
- sähkövikoja ja kaiken maailman muitakin vikoja
- 84-88 mallit vähemmällä sinkillä kun siitä eteenpäin
- 84-86 malleissa vanha kojelauta, natisee ja huonosti toimiva tuuletusta

Suomessa kovin vähän hyvin hoidettuja alkuperäisessä kuosissa olevia yksilöitä myynnissä, pilalle tuunattuja, rävellettyjä 300tkm tai yli ajettuja 1.6/1.9 riittää hintaluokassa 700-1900 eur.
  Vastaa viestiin
10.01.10, 12:07   #3 (linkki)
Vilperi
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartsa Näytä viesti
Itse olen sopivaa yksilöä myös katsellut jo jonkin aikaa ja kaikki käyttäjäkokemukset kiinnostaa.
Mitä itse kuullut autosta niin
- sähkövikoja ja kaiken maailman muitakin vikoja
- 84-88 mallit vähemmällä sinkillä kun siitä eteenpäin
- 84-86 malleissa vanha kojelauta, natisee ja huonosti toimiva tuuletusta

Suomessa kovin vähän hyvin hoidettuja alkuperäisessä kuosissa olevia yksilöitä myynnissä, pilalle tuunattuja, rävellettyjä 300tkm tai yli ajettuja 1.6/1.9 riittää hintaluokassa 700-1900 eur.

Mulla on ollut näitä autoja useita. 205 getari on jo niin vanhan malli, että se on enemmän harrastus- kuin käyttöauto.
Hyviä puolia on:
Kunnossa oleva on todella hyvä ajaa ja suhteellisen ripeä.
Osat on kohtalaisen edullisia.
Harrastajamäärät on isot, joten osaamista ja apua ongelmiin on helposti saatavissa.
Autoon on helppo vaihtaa mi16 tai vastaava tehokkaaampi moottori, jolloin autosta kohtalaisen nopea.
Huonoa:
Taka-akseli vaati lähes aina remontin, jollei ole sitä ole jo korjattu.
Auton edellinen omistaja on todennäköisesti täysi urpo, joten autosta löytyy vaikka minkälaista "viritystä" ja perusremontit on usein tekemättä.
  Vastaa viestiin
10.01.10, 12:09   #4 (linkki)
Vilperi
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilperi Näytä viesti
Mulla on ollut näitä autoja useita. 205 getari on jo niin vanhan malli, että se on enemmän harrastus- kuin käyttöauto.
Hyviä puolia on:
Kunnossa oleva on todella hyvä ajaa ja suhteellisen ripeä.
Osat on kohtalaisen edullisia.
Harrastajamäärät on isot, joten osaamista ja apua ongelmiin on helposti saatavissa.
Autoon on helppo vaihtaa mi16 tai vastaava tehokkaaampi moottori, jolloin autosta kohtalaisen nopea.
Huonoa:
Taka-akseli vaati lähes aina remontin, jollei ole sitä ole jo korjattu.
Auton edellinen omistaja on todennäköisesti täysi urpo, joten autosta löytyy vaikka minkälaista "viritystä" ja perusremontit on usein tekemättä.
Sen verran, että en ymmärrä mistä tuo sähkövika ongelma oikein juontaa juurensa. Mulla ei ole ikinä ollut näissä autoissa ongelmia sähköjen kanssa.
  Vastaa viestiin
10.01.10, 15:01   #5 (linkki)
Kartsa
(Vierailija)

Kyllähän niin on omienkin kokemusten perusteella, sähkövikoja löytyy ihan riittävästi myös 80-luvun lopun japanilaisista ja saksalaisista autoista. Nämä Pösöt tosiaan vanhoja jo, joten aina jotain pientä löytyy, sehän on selvä. Palstoilla, vikatilastoissa tuntuvat vaan hehkuttavan just näitä sähkövikoja ranskalaisissa autoissa. Ja itselleni ei käyttöautoksi tulisikaan, vaan pelkästään kesäkäyttöön. Mitä nettiautoakin seuraa, ei siellä pitkään aikaan ole näkynyt alkuperäiskuosissa olevaa asiallisen oloista, huollettua ja pidettyä autoa. Siis täysin alkuperäistä autoa, jossa alkuperäiset osat, putkisto, vanteet, alusta, valot, paneelit ja sisustus nippeleitä ja ratti myöden.
Jos auto kasattu mitä erinäisillä thuuning/itse tehdyillä osilla, nippeleillä, historiassa 10 omistajaan, huolloista ja korjauksista vain mutua, ei vaikuta hyvältä.
Kunnon Pösössä hintaa tietysti enemmän mutta kun lähtökohtana hyväkuntoinen, ajallaan ammattitaidolla korjattu, huoltohistorialla varustettu yksilö niin siitä valmis maksamaankin.

Oppisi tässä vaan nuo Gti mallien heikot kohdat, mitä ostajana täytyy osata tarkistaa :)
  Vastaa viestiin
10.01.10, 15:16   #6 (linkki)
Kartsa
(Vierailija)

Miten moottorit/vaihdelaatikot kestävät normaalissa käytössä, eroja 1.6/1.9 välillä???
Hydraulisia venttiilinnostimia ilmeisesti ei löydy moottoreista, pysyykö säädöissä??
  Vastaa viestiin
13.01.10, 08:33   #7 (linkki)
PÖSÖ
(Vierailija)

Peugeot 205 GTi

Omistin yhden 90 vuosimallisen. Nopea ja ihan hyvä ajaa talvella ei mikää lämmin auto. Paljon pikkuvikoja Jos olet autonkorjaus taitoinen niin mikäs siinnä sitten sillä tavallisen autosta tietämättömän ei kannata vaivautua. En ehkä suosittelisi tätä automallia..
  Vastaa viestiin
14.01.10, 18:38   #8 (linkki)
Kartsa
(Vierailija)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PÖSÖ Näytä viesti
Omistin yhden 90 vuosimallisen. Nopea ja ihan hyvä ajaa talvella ei mikää lämmin auto. Paljon pikkuvikoja Jos olet autonkorjaus taitoinen niin mikäs siinnä sitten sillä tavallisen autosta tietämättömän ei kannata vaivautua. En ehkä suosittelisi tätä automallia..
Okei! Kiitti kokemuksesta. Itelleni tulee vaan kesäkäyttöön ja max n 5000km ajoa per kesä.
Tarkoitus tsekkauttaa tyyppivikojen osalta ja muutenkin tarkkaan ennen ostoa, nimikkeellä "projekti" ei olla ostamassa missään nimessä.
Ihan mielenkiinnosta, mitä suosittelisit??
  Vastaa viestiin
11.03.10, 22:08   #9 (linkki)
pököttäjä
(Vierailija)

sähköt

Tämä tuntuu olevan ikuinen puheenaihe, tämä Ranskalaisten sähköviat...ja taas kerran. Useimmin ne sähköviat ovat olleet, sellaisten "miesten" autoissa joilla ei koskaan ole Ranskalaista autoa ollutkaan "EIKÄ PERKELE TULEKKAAN!" Minulla on ollut Fransmanneja, enemmän mitä monella on autoja koko ikänään, mutta ainut sähkövika on ollut Xantian ABS-anturi, jonka korjaus maksoi, jotakuinkin satasen. Senkin voin sanoa suoraan, että jos niitä vikoja olisi ollut, olisin varmasti niistä kertonut. En ole mikään pakkomielteinen fanaatikko.
  Vastaa viestiin
27.05.10, 00:21   #10 (linkki)
pögömies
(Vierailija)

Peugeot 205 GTI

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pököttäjä Näytä viesti
Tämä tuntuu olevan ikuinen puheenaihe, tämä Ranskalaisten sähköviat...ja taas kerran. Useimmin ne sähköviat ovat olleet, sellaisten "miesten" autoissa joilla ei koskaan ole Ranskalaista autoa ollutkaan "EIKÄ PERKELE TULEKKAAN!" Minulla on ollut Fransmanneja, enemmän mitä monella on autoja koko ikänään, mutta ainut sähkövika on ollut Xantian ABS-anturi, jonka korjaus maksoi, jotakuinkin satasen. Senkin voin sanoa suoraan, että jos niitä vikoja olisi ollut, olisin varmasti niistä kertonut. En ole mikään pakkomielteinen fanaatikko.

Hyvin sanottu!!! Itsellä myös useita PÖGÖJÄ -206 gti,stä ylöspäin kaikki koot,nyt 407 sed,2 ltr.
Eipä sen kummoisempia vikoja kuin teknillisissä vehkeissä ylipäätään. Normaaleja kulumisia kuten muissakin "sohloissa " ja ovat loistavia ajella.Nykyään on myös loistava tuo Pögön ESP !!
Talvet huristelen komeasti KITKOILLA, eikä härän päivää, missään olosuhteissa.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Nettiauto Autoa hakemassa? Selaa Nettiauton Peugeot -merkkisiä autoja.

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku