Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Moottori etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Moottori > Autot > Renault
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
08.09.09, 21:39   #1 (linkki)
plondi=)
(Vierailija)

Rellun jarrut??

Ensinnäkin oon nainen enkä ymmärrä autoista hölkäsenpöläystä.Ajan muutaman vuoden vanhalla cliolla, ajettu reilut 60000 km.Nyt on pari viikkoa kuulunut korviavihlova kitinä nokkapellin alta.Ei kuulu koko aikaa, ja oon pannu merkille että ääni alkaa yleensä kuulua vasta n. 10-15 km ajon jälkeen.Ensin ajattelin että kun auto lämpiää niin jopa alkaa melske mutta ei se taidakaan liittyä siihen.Tein vähän kokeiluja, ja havaitsin että jos ajan jarruttelematta niin ääni ei kuulu vaiks ajais sata kilsaa, mutta heti kun joutuu jarrutteleen parikolme kertaa - niin meteli alkaa.Saattaa kuulua 50 km yhteen menoon, ja sitten häipyä.Sekin liittyy yleensä siihen kun paahtaa moottoritietä eikä siis joudu jarruttaan.Sitten itse jarrutuksessa kuitenkaan ääni ei kuulu.Mikähän vois moisen aiheuttaa.Itse mitään tietämättä oon tehny diagnoosin että kyllä se vika jarruissa täytyy olla.Oisko sit mahdollisesti jarrupalojen vaihto vai mitä veikkaatte/epäilette.Ois oikein kiva kuulla "asiantuntijoiden" mielipiteitä.Vähän arveluttaa kun pitää viikonloppuna ajaa pitkiä matkoja (n. 400 kilsaa edestakas), että jos auto pettää...
  Vastaa viestiin

14.09.09, 15:43   #2 (linkki)
matkaaja111
(Vierailija)

Jarupaljojen vaihtohan se.

eli aivan oikein olet päätetllyt. Toivottavasti sait reissun tehtyä ja ehkä jarrupalatkin on jo vaihdettu. Omasta kokemuksesta noi jarrupalat alkaa ehka kitisee tai ujeltaa välillä ja sit voi olla viikon parikin mitään ääntä pitämättä, kunnes se on yhtäjaksoista. Eli hopi hopi vaihdattamaan ne palat jonnekkin tai pyydät jonkun osavan apuun.
  Vastaa viestiin
16.09.09, 17:55   #3 (linkki)
remonttireino
(Vierailija)

voitasko

tavata, vaihdeltas jarrupalat ja vähän eritteitä
  Vastaa viestiin
18.09.09, 09:00   #4 (linkki)
plondi=)
(Vierailija)

No eipä

No eipä taideta.Homma hanskassa ja eritteittenkin vaihto onnistuu ilman remonttireiskaa.
  Vastaa viestiin
23.01.10, 19:04   #5 (linkki)
kliomiäs
(Vierailija)

Kitinää jarruissa

Rellun jarruissa on sellainen ominaisuus, että etujarrut laahaavat helposti. Jarru siis menee itsekseen päälle ja niin kovaa että vauhti meinaa loppua. Tämän pystyy estämään huoltamalla jarrut: Kupari/alumiinitahnaa jarrupalojen liukuviin osiin. Liukutappien suojakumien sisään laitetaan jarrusylinterirasvaa. Näin kitinä loppuu ja jarrut toimivat.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

Nettiauto Autoa hakemassa? Selaa Nettiauton Renault -merkkisiä autoja.

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku