| Rellun jarrut??
Ensinnäkin oon nainen enkä ymmärrä autoista hölkäsenpöläystä.Ajan muutaman vuoden vanhalla cliolla, ajettu reilut 60000 km.Nyt on pari viikkoa kuulunut korviavihlova kitinä nokkapellin alta.Ei kuulu koko aikaa, ja oon pannu merkille että ääni alkaa yleensä kuulua vasta n. 10-15 km ajon jälkeen.Ensin ajattelin että kun auto lämpiää niin jopa alkaa melske mutta ei se taidakaan liittyä siihen.Tein vähän kokeiluja, ja havaitsin että jos ajan jarruttelematta niin ääni ei kuulu vaiks ajais sata kilsaa, mutta heti kun joutuu jarrutteleen parikolme kertaa - niin meteli alkaa.Saattaa kuulua 50 km yhteen menoon, ja sitten häipyä.Sekin liittyy yleensä siihen kun paahtaa moottoritietä eikä siis joudu jarruttaan.Sitten itse jarrutuksessa kuitenkaan ääni ei kuulu.Mikähän vois moisen aiheuttaa.Itse mitään tietämättä oon tehny diagnoosin että kyllä se vika jarruissa täytyy olla.Oisko sit mahdollisesti jarrupalojen vaihto vai mitä veikkaatte/epäilette.Ois oikein kiva kuulla "asiantuntijoiden" mielipiteitä.Vähän arveluttaa kun pitää viikonloppuna ajaa pitkiä matkoja (n. 400 kilsaa edestakas), että jos auto pettää...
|