Plazan keskustelut etusivu
» Rekisteröidy käyttäjäksi
» Unohditko tunnuksesi?
Moottori etusivu
Mene takaisin   Plazan keskustelut – Plaza > Moottori > Autot > Renault
Plazan keskustelualusta on uudistunut - katso ohjeet

Kirjoita viesti

Työkalut Hae ketjusta
29.04.10, 21:18   #1 (linkki)
eetu riekkumäki
(Vierailija)

Renault Megane 2004-2006

Rellu Meganeista tietävät!!

Olen hommaamassa yo. korimallin rellua, haluisinkin tietää suurimmat ongelma kohdat ja sen et kumpi kone noissa on Ketju vai Hihna kone ja vaihto välit kiinnostaa myös tietää???

Mua ei kiinnosta kommentit ranskiksista, kuten muistakaan munattomien ja itsetunnottomien kommenteista!

Siis asia linjaa!!!
  Vastaa viestiin

02.05.10, 17:46   #2 (linkki)
sörsselin serkku
(Vierailija)

Meganen vakiot

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja eetu riekkumäki Näytä viesti

Olen hommaamassa yo. korimallin rellua, haluisinkin tietää suurimmat ongelma kohdat ja sen et kumpi kone noissa on Ketju vai Hihna kone ja vaihto välit kiinnostaa myös tietää???

Mua ei kiinnosta kommentit ranskiksista, kuten muistakaan munattomien ja itsetunnottomien kommenteista!

Siis asia linjaa!!!

Muistelisin että siinä on Ketju kone, yhtään ei ole käsieni kautta kulkenut joten en ole täysin varma.
Sen olen tietoinen, että etu ovien rajoittimissa on ollut ongelmia, maksavat noin: 120€ Biliassa kpl.

Muuta nyt ei tällä kertaa.
  Vastaa viestiin
02.05.10, 19:36   #3 (linkki)
Rellumiäs!
(Vierailija)

Ketju vai hihna?

Lainaus:

Siis asia linjaa!!!

Itse muistelisin taas että on hihna kone?? En ole aivan varma mut aika :D... Eipä noi mitää suurempii ongelma kohtii oo ollu.. aineskaa itellä... Varmasti hyvän merkin olet valinnut!
  Vastaa viestiin
05.05.10, 11:33   #4 (linkki)
phil harmonic
(Vierailija)

Meganesta

Hyvä auto ajaa, tunnokas ohjaus ja vakaa liikkeissään, melko äänetön ainakin kesärenkailla. Itselläni oli hetken aikaa 1,6-litrainen -05 Megsu, ihan normikäytössä riittävän kiihtyvä peli, paino sanalla normikäyttö - kaahailijoiden ajopelit erikseen. Miinusta muovisen oloisesta ulkonäöstä, plus helposti huonommilla teillä kuluvista etupyörien laakereista.
  Vastaa viestiin
05.05.10, 17:30   #5 (linkki)
sörsselin serkku
(Vierailija)

rellu meggis

Tutkiskelin eräänä päivänä Autodata ohjelmistoa ja siellä törmäsin juuri tuohon jakopää asiaan, autodata kyllä väittää ainakin 1.6L koneessa olevan Ketju kone.
Olisiko virhe datalla mutta pitänee käyrä jossain liikkeessä toteamassa livenä, miten asia on.
Palaillaan asiaan!!!
  Vastaa viestiin
05.05.10, 20:40   #6 (linkki)
Pena
(Vierailija)

Hihnakone, väihtoväli 90tkm tai 4 vuotta
  Vastaa viestiin
07.05.10, 19:50   #7 (linkki)
Megaani
(Vierailija)

Megane

Kyllähän se hihnakone on. Kone on luonteeltaan kierroskone ja ehkäpä välityksistäkin johtuen on ikäänkuin kuminauhamainen - eli tehot tulevat kierrättämällä ja vääntö on ehkäpä vähän hukassa. Taloudellinen kone joka tapauksessa, todettu maantiekulutus kesäaikaan nopeudella 80-90 n. 5,3 l/100 km (ajotietokoneen mukaan, kone 1.6)

Vikoja näissä Meganeissa on erityisesti sytytyspuolissa, jotka ovat hieman käyttötavaraa. Vikaantumisessa on se ikävä puoli, että tällöin palamatonta polttoainetta pääsee kattiin, joka hajoaa tämän johdosta melko pian - näin kävi omallenikin (remontti vajaat 1.000 €)

Auto on tilava ja vakaa ajettava. Melko hiljainenkin on. Etuistuimet (2004) olivat mun vartalolle kohtuullisen huonot - lyhyt istuinosa, jossa vielä liian korkea etureuna. Kunnon ajoasentoa ei oikein koskaan löytynyt. Joillekin sopii, toisille ei. Sisällä ei mikään rämise tai nitise, mielestäni melko "laadukas" vaikutelma kaiken kaikkiaan.

Erittäin hyvät ajovalot, mutta tunnetusti H7-polttimoita menee "jonkin verran", tosin vaihtaminen on kohtuu helppoa, sisälokasuojissa on irroitettavat luukut, joiden kautta polttimot on helppo vaihtaa - renkaita ei tarvitse poistaa.

Ruoste ei näihin pesi, joten puheet "rapeista ranskalaisista" voi unohtaa.
  Vastaa viestiin
14.10.10, 19:47   #8 (linkki)
seppo silava
(Vierailija)

Megane 2006-2007

Olen jonkin aikaa omistanut ensimmäisen Meganeni vm 07.
Ajoltaan auto on oikein miellyttävä ajettava, mutta toisaalta tehoa voisi olla hiukan enempi, mutta eihän siitä kiireiselle hätäilijälle ole.
Kiihtyy ihan ok.
Olen pistänyt merkille ainakin omassa autossa, kun lähtee liikkeelle, niin kuuluu joku klonks! ääni ja sen jälkeen ajon aikana ei mitään.. olisiko jokin koiranluu tai jotai....
Megane ei ole mielestäni mikään lämmin auto, kuten minun toinen ranskalainen " peugeot 306", vaikka säädöt ovat kuumalla niin ei sieltä mitään kuumaa tule, mietin vaan jos tulee viimetalven pakkasia, niin takuulla ei tarkene.
Jos jollain olisi ratkaisu lämpenemiseen niin hyvä olis...
Muuten on toiminut moitteitta ja voin suositella jos vain tuon lämmitys hässäkän saisi selvitettyä, miksi ei ole lämmin auto??
  Vastaa viestiin
03.02.11, 13:58   #9 (linkki)
Reiska
(Vierailija)

Lainaus:

Siis asia linjaa!!!
Itselläni on Megane jossa 1.5 dieseli, Jakopää on hihnalla, vaihtoväli 90000km, Uskoisin että bensamalleissa sama juttu.
  Vastaa viestiin
Kirjoita viesti

Tagit
Tyhjä

Nettiauto Katso myytävänä olevat Renault -merkkiset autot Nettiautossa.

>Työkalut Hae ketjusta
>
Hae ketjusta:

Laajennettu haku