| | |
21.02.07, 12:10
|
#1 (linkki)
| | (Vierailija) | Saabismi on sairautta
Kerran olen Saabilla ajanut. En sairastunut.
| |
| | |
28.02.07, 00:54
|
#2 (linkki)
| | (Vierailija) | Saabi
Minä en jaksa enkä halua hyväksyä väitettä Saabismin sairaudesta. Mihin asioihin se väite perustuu? Jokaisella automerkillä on faninsa ja vihaajansa, mutta että sairaus!?
| |
| | |
07.03.07, 15:35
|
#3 (linkki)
| | (Vierailija) | Toyota Carina -Ainainen narina, ja ynnä muut vastaavat...
Oma käsitykseni on, että "Saabismi on sairautta" väite on syntynyt jonkin runoniekan suussa tuolla "Esson baarissa", kun on haluttu parjata Saabilla ajavia samaan tapaan, kuin ylläolevassa otsikossa mainittu "runomitallinen rallatus". Näitähän on keksitty jo maailmansivu.
Ps. Itse olen tällä hetkellä Fordisti... -Vapaa taivaspaikka on taattu? :D
| |
| | |
08.03.07, 21:32
|
#4 (linkki)
| | (Vierailija) | Saappi
Tuossa käsityksessä on perää. Jokuhan on joskus sanonut, "jokaisessa autossa on oma juttusa." Onhan Saabissa (ainakin vanhemmissa) niitä omia juttuja, kuten virtalukko, pakkilukko, käsijarru... bensankulutus!?
Saako Fordisti kuulla "nokkelia naljailuja?" :)
| |
| | |
11.03.07, 00:34
|
#5 (linkki)
| | (Vierailija) | Saabasta toisen eteen, voorti vesakkoon??? : )
Antaa tulla vain, vaikka tämä palsta ei olekaan niitä varten. :D
Vaan pieni varoituksen sana: Saabilla on sukulaisuutta Fordiin Saab 96 V4 muodossa: Tuota Saabia liikuttaa Ford Cologne V4 kone, pienen Metrisen "Taunuksen" motti. : )
| |
| | |
11.03.07, 00:58
|
#6 (linkki)
| | (Vierailija) |
Mielenkiintoista. Enpä olisi arvannut.
Niin en tarkoittanut, että olisin itse alkanut vääntämään vitsiä Voortista. Ajattelin vain kun kyseisellä merkillä on se "tietty maineensa", että joutuuko sitä sitten Voordistina kuuntelemaan näitä "esson baarin vitsiniekkoja" :) että voorti on sitä ja voorti on tätä.
| |
| | |
11.03.07, 02:16
|
#7 (linkki)
| | (Vierailija) |
Anteeksi tuosta väärinymmärryksestä, minä luulin, että sinulla oli mielessä jokin osuva sanonta...
No, itse en ole yllättävä kyllä joutunut kuuntelemaan huulenheittoa kovinkaan usein. Itse ajelen pääsääntöisesti vanhalla '87 Orionilla, koneena 1.6 diesel. Kaipa dieselin savupilvi karkoittaa ininän ympäriltä? :D
Totta puhuen en muista joutuneeni moisiin keskusteluihin. Parin kaverini kanssa on tosin tullut kättä väännettyä aiheesta, mutta eri merkkien taustojen tunteminen auttaa monesti. Kaikilla on omat huonot puolensa ja likapyykkinsä...
Ja tuo Fordin kone Saabissa pitää paikkaansa. Olin itsekin yllättynyt siitä. Muistelin myös lukeneeni, että jotkut käsistään kätevät mestarit olisivat onnistuneet asentamaan pikku-Saabin keulalle 2,6-litraisen Cologne-sarjan V6 koneen. Ilmeisesti nelitahti 96:sen vaihteiston kiinnitys on sama kuin Fordeissa, ja siten keulalle voisi teoriassa asentaa minkä tahansa Eurooppalaisen Fordin koneen ainakin vuosilta 1960-1990. Konetilan koko ja moottorin paino vain taitavat tulla esteiksi...
| |
| | |
11.03.07, 04:34
|
#8 (linkki)
| | (Vierailija) | Ettei kokonaan Fordeihin menis...
Minkälaisia kokemuksia Saabin 2.0 8v ohc kaasarikoneesta? Kestävää perustekniikkaa. Hyvin räjähtää tulille.
Joku joskus sanonut, että Saappi on itsensä pahin vihollinen. Meno jatkuu, vaikka auton hoito heikkoa/olematonta.
Tuo kone luovuttaa 100hv ja 162nm. Tuntuu mukavan vahvalta menolta, vaikkei suorituskyky olekaan sporttiluokkaa. | |
| | |
11.03.07, 14:44
|
#9 (linkki)
| | (Vierailija) | Saab 900
Itselläni ei ole omakätistä kokemusta kyseisestä moottorista/autosta, mutta enollani oli (ja on yhä) kalvokaasuttimella varustettu 900 malli, joka toimi pitkään ja hyvin. Se jäi pois käytöstä uudemman auton tieltä.
| |
| | |
29.03.07, 15:28
|
#10 (linkki)
| | (Vierailija) | Faktaa
Saabismi on sairautta juontaa siitä, että kun kerran on hankkinut Saabin, niin sairaus iskee, eikä pysty enää merkkiä muuhun vaihtamaan. Yhteenvetona Saab on siis laatuauto. Tämä kulunut farssi siis vain vahvistaa sitä B)
| |
| | |
23.04.07, 17:03
|
#11 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Saab jo vuodesta kivi ja noppa Saabismi on sairautta juontaa siitä, että kun kerran on hankkinut Saabin, niin sairaus iskee, eikä pysty enää merkkiä muuhun vaihtamaan. Yhteenvetona Saab on siis laatuauto. Tämä kulunut farssi siis vain vahvistaa sitä B) | Näin on | |
| | |
07.07.07, 18:56
|
#12 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Toinen tuumailija Minkälaisia kokemuksia Saabin 2.0 8v ohc kaasarikoneesta? Kestävää perustekniikkaa. Hyvin räjähtää tulille.
| Itsellä saab 99 2l kaasarikoneella juuri, toiminut yhtä varmasti kuin auringon nousu ja lasku. Autolla heitetty parit euroopan reissut ja italiassa käyty kääntymässä. Eikä mtn vikoja. Saab suomesta. | |
| | |
03.09.07, 21:33
|
#13 (linkki)
Alkuperäinen kirjoittaja Toinen tuumailija Minä en jaksa enkä halua hyväksyä väitettä Saabismin sairaudesta. Mihin asioihin se väite perustuu? Jokaisella automerkillä on faninsa ja vihaajansa, mutta että sairaus!? |
On sairaus. Ei menee ohi jos on tarttunut : ) en vaihda ppis 9-5 | |
| | |
17.09.07, 20:45
|
#14 (linkki)
| | (Vierailija) | sairautta se on, varsin hyvää ja luotettavaa sellaista ;)
Ja juuri siksi kuten joku tuolla sanoikin, ett luotettava peli ja ko sillä ajelee, ei halua vaihtaa enään muuhun.Itsellä vanha rouva, kaasarikoneellinen, mutta kelpo ja varma peli.Pois en vaihda merkistä, vaikka auto joskus uudemman tieltä sitten aikanaan poistuukin.
| |
| | |
21.11.07, 18:23
|
#15 (linkki)
| | (Vierailija) | Saabismi on sairautta ???
Hyvä riimi carinan ainainen narina ( ja kolina). Onhan se totta, että Saabin ajo-ominaisuudet ovat aivan eri planeetalta kuin hyvin monen muun auton. Ei tosiaan viitsi istua johonkin huomattavasti kalliimpaan japsin kinneriin kun on saabilla ajanut. Itselläni on 900s 2.3 ja matkakulutus on 7L ja voit ajaa reilusti yli satasta ( oikeasti 100 km\h, ei japsiauton tai myös muiden 90 tai jopa alle).90-100 km\h alle 7 litraa.
| |
| | |
09.01.08, 20:28
|
#16 (linkki)
| | (Vierailija) | Sairaus
Ei Saappia niin vain saa toiseen merkkiin vaihdettua. Alan jo tyytyä tuohon lausahdukseen. Se lienee sairaus. Saab Suomesta.
| |
| | |
27.03.08, 13:06
|
#17 (linkki)
| | (Vierailija) | saab on ihana
Kylä on toki totta että saab on ruma, mutta se mukavuus jousituksessa yhdistettynä audin tasoiseen äänieristykseen... Sitten on se mukava puoli että ei tarvitse ohituksia miettiä tai pelätä kaistan vaihtoa, kun painaa vain kaasua niin turbo kone hoitaa loput...
| |
| | |
03.05.08, 22:26
|
#18 (linkki)
| | (Vierailija) | Saabismi on sairautta
Saabismi on sairautta, mutta Toyota Corolla on kansantauti!!
| |
| | |
03.06.08, 00:21
|
#19 (linkki)
| | (Vierailija) | Ajoinpa minäkin kerran Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Mielummin kävelen Kerran olen Saabilla ajanut. En sairastunut. | Olen minäkin kerran saabilla ajanut, kyseessä vuosimallia -97 oleva alle 150tkm ajettu 900 S. Mukavahan se oli, tosin pidin enemmän vähän vanhemmasta Honda Civicistä. Sekä ohjaustehostimeton bemarikin oli mielestäni parempi ajaa, mutta ei saabbi siltikään paska ollut. Imi vaan bensaa kuin muuli (nimim. kaupunkikulutus 13-14 l/100km, maantiellä menikin vaan 6-7.) | |
| | |
03.06.08, 00:24
|
#20 (linkki)
| | (Vierailija) | Mitäs mitäs Lainaus: |
Alkuperäinen kirjoittaja Laatua japsin sijasta Hyvä riimi carinan ainainen narina ( ja kolina). Onhan se totta, että Saabin ajo-ominaisuudet ovat aivan eri planeetalta kuin hyvin monen muun auton. Ei tosiaan viitsi istua johonkin huomattavasti kalliimpaan japsin kinneriin kun on saabilla ajanut. Itselläni on 900s 2.3 ja matkakulutus on 7L ja voit ajaa reilusti yli satasta ( oikeasti 100 km\h, ei japsiauton tai myös muiden 90 tai jopa alle).90-100 km\h alle 7 litraa. | Väität siis, että japsit olisivat huonolaatuisia? Oletko aivan idiootti? Japseja laadukkaampia (lue: kestävempiä) ei löydy. Eihän se laatu ole pelkkää kestävyyttä, mutta kun niillä japseilla ajaa tosiaan maailmanloppuun asti, jos vaan jaksaa pitää huolta, ja laatua on myös sisätiloissakin, nerokasta tilankäyttöä, sekä laadukkaan tuntuiset sisämateriaalit. Onhan saab hyvä, mutta naurettavan hintaisia ovat. | |
| | |
16.07.08, 00:12
|
#21 (linkki)
| | (Vierailija) | tavallaan
Onhan se sitä minulla on saabeja ollut 4 kpl ensin oli 96 jolla sjoin 290 tkm sitten saab 900i jolla mittari oli luovutushetkellä 478 thk sitten 9000 cd jolla ainoastaa 390 thk nyt on 9-3 mittarissa 320 thk mukavin niistä oli tuo 9000 no ei tää nykyinenkään huono ole. rinalla on ns. kakkosautoina ollut ww golf, corolla, volvo, citroen bxja skoda felisia. saab on vaan aina pintansa pitänyt. aika paljon merkkiuskovaisuutta on ssbisteissa.
| |
| | |
26.05.10, 13:47
|
#22 (linkki)
| | (Vierailija) | kulutus Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Poika89 Olen minäkin kerran saabilla ajanut, kyseessä vuosimallia -97 oleva alle 150tkm ajettu 900 S. Mukavahan se oli, tosin pidin enemmän vähän vanhemmasta Honda Civicistä. Sekä ohjaustehostimeton bemarikin oli mielestäni parempi ajaa, mutta ei saabbi siltikään paska ollut. Imi vaan bensaa kuin muuli (nimim. kaupunkikulutus 13-14 l/100km, maantiellä menikin vaan 6-7.) |
Pakillako ajoit kaupungissa, kun sait noin paljon pensaa menee
| |
| | |
21.06.10, 08:30
|
#23 (linkki)
| | (Vierailija) | 900i Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eräs tuumailija Itselläni ei ole omakätistä kokemusta kyseisestä moottorista/autosta, mutta enollani oli (ja on yhä) kalvokaasuttimella varustettu 900 malli, joka toimi pitkään ja hyvin. Se jäi pois käytöstä uudemman auton tieltä. | Joo- itselläni 900i palveli 495000 km. Kuinkahan moni "tojota tai ooppeli" olis moisen kestänyt?
| |
| | |
25.06.10, 19:16
|
#24 (linkki)
| | (Vierailija) | Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja saappistii Pakillako ajoit kaupungissa, kun sait noin paljon pensaa menee |
Kyllä taitaa joillain olla laskutaidossa vikaa, jos luulee saabin kulkevan kaupungissa
alle 10l/100km.
| |
| | |
20.11.10, 22:46
|
#25 (linkki)
| | (Vierailija) |
Autot ovat ainoa asia, jota vasenkätiset lihapullien lisäksi osaavat valmista!
En mielelläni hankikaan mitään 90 tai 900:sta, mutta tonnari on eri juttu. tammikuussa 2009 ostin 385 000 ajetun vm89. kesällä kilpisjärvellä tuli 400 000 mittariin ja äskettäin 420 000.
Ongelmat ovat käsijarussa, ovien alalaitojen ruostuminen että lievä epävakaus sivuilta kohdistuvalla tuulella.
Sakemannia ei tule ja eipä japskit tarjoa ergonomiaa yli 190senttiselle kuljettajalle, jo takana on istuja.
| |
| |  | Katso myytävänä olevat
Saab
-merkkiset autot Nettiautossa. | | | |